Onko totta, että naisen on tehtävä itse aloite, jos haluaa miehen?
Oon odotellut jo monta vuotta, että joku kiinnostuisi minusta, mutta hiljaista on ollut.
Kommentit (169)
Joo, tee aloite, minulla on niin paljon musiikkiprojekteja, että kuljen mahdollisesti sinun ohi laput silmillä. Jos ihan vaikka hetkeksi pysäytät jututtamaan niin havahdun muuhunkin maailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mies lähestyy naista jos on kiinnostunut
Eli tästä voidaan päätellä, että yksikään mies ei ole tämän viiden vuoden aikana ollut kiinnostunut? Onko siis mitään mieltä minun edes lähestyä ketään, kun todennäköisesti kohde ei ole kiinnostunut?
Ap
Älä usko tuota. Kyllä erittäin monelta mieheltä jäävät aloitteet tekemättä, kun ei vain rohkeus riitä. Esimerkiksi minulta ovat jääneet, enkä usko olevani kummoinenkaan poikkeus.
Niin mutta nynnyllä miehellä ei tee mitään.
Samanhan voi sanoa, jos ottaa kenestä tahansa ihmisestä hänen huonoimman puolensa ja korvaa sillä tuon edeltävän viisautesi "nynnyn". Kukaan ei ole täydellinen.
Vierailija kirjoitti:
Valitettava tosiasia on, että kun nainen joutuu tehdä aloitteen, suhteella tuskin on kovin hyvä onnistumisprosentti. Miestä ehkä houkuttaa vain se, että nainen on halukas lähestymään. Mitään suurta rakkautta ilmssa ei ole.
Juurikin päin vastoin. Kun mies tekee aloitteen, hän voi olla varma siitä, että jos tulee valituksi, tulee valituksi vain siksi, että oli aloitteen tehneistä mieleisin. Ei siksi, että olisi se mies jonka nainen oikeasti haluaisi, muttei tee aloitetta, koska on nainen.
Yleensä ottaenkin aloitteita tekevät miehet ovat vain pillunkiilto silmissä. Moni ei myöskään uskalla lähestyä sellaista naista joka oikeasti kiinnostaa, vaan tekee aloitteita sellaisille joiden pakit voi kuitata olankohautuksella ja on alkujaankin vain panoa vailla.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, ettei halua enää kaikkien meetoitten ja ahdistelusyytösten vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Valitettava tosiasia on, että kun nainen joutuu tehdä aloitteen, suhteella tuskin on kovin hyvä onnistumisprosentti. Miestä ehkä houkuttaa vain se, että nainen on halukas lähestymään. Mitään suurta rakkautta ilmssa ei ole.
Mutta eikö tämä sitten tarkoita, että jos mies tekee aloitteen, suurta rakkautta voi olla hänen puoleltaan mutta sitten ei naisen?
Jos nainen lähestyy, niin suurta rakkautta ei ole miehen puolelta vaan naisen.
Miksi vain se lähestyjä kokisi suurta rakkautta eikä se toinen?
Miten sitten selitetään suhteet, joissa on suurta molemminpuolista rakkautta?
Silloin kun olin tinderissä, en tehnyt itse yhtään aloitetta. Laiskuus tai ujous, tai sitten molemmat? Joka tapauksessa, ja minä olen mies. Tein siten että kirjoitin saman tekstin itsestäni Suomen ja Englannin kielellä. Yllättäen enempi kuin puolet jotka teki aloitteen, oli Suomessa asuvia ulkomaalaisia naisia. Tuli väkisin mieleen että ulkomaalaiset naiset on huomattavasti aktiivisempia ja aloitteellisempia, koska prosentuaalisesti ulkomaalais syntyisiä ja suomalaisessa tinderissä on varmaan hyvin pieni osa. Eihän se minulle ole ongelma koska puhun melko hyvin englannin kieltä. Alussa kertyi mielenkiintoisia keskusteluja muutaman deitin kanssa, ihan suomalaisten ja myös ulkomaalais syntyisten, englannin kielisten kanssa, ja pari kuukautta myöhemmin yhden kanssa alkoi parisuhde joka johti avioliittoon.
Joten suosittelen myös naisille aloitteellisuutta. Varmasti on paljon ja hyviä miehiä joilla se ensimmäisen aloitteen teko on hieman vaikeaa. Sillä se lukko avataan, ja monesti siihen riittää se paljon parjattu eka kysymys että: Moi, mitä sulle kuuluu? Miehelle siihen kysymykseen vastaaminen ei ole ongelma, mutta luetun perusteella monelle naiselle se on välitön red flag??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli tästä voidaan päätellä, että yksikään mies ei ole tämän viiden vuoden aikana ollut kiinnostunut? Onko siis mitään mieltä minun edes lähestyä ketään, kun todennäköisesti kohde ei ole kiinnostunut?
Ap
Älä usko tuota. Kyllä erittäin monelta mieheltä jäävät aloitteet tekemättä, kun ei vain rohkeus riitä. Esimerkiksi minulta ovat jääneet, enkä usko olevani kummoinenkaan poikkeus.
Kiinnostavaa. Mikä siinä pelottaa? En itsekään juuri tehnyt sinkkuna aloitteita, mutten toisaalta oikeastaan koskaan katsellut tai huomioinut ketään, vaan keskityin muihin asioihin. En ole tullut ajatelleeksi että toisilla voi
Kiitos rehellisestä vastauksesta, tuntuu että tällä palstalla tulee usein joko piruilua tai sitten joku loukkaantuu kun kysyy tällaisia. Näkyykö tuo itsetunto sulla muuten elämässä? Tunnistan nuo tunteet työnhaussa ja kaverisuhteissa, mutta läheiset ihmissuhteet ja deittailu jostain syystä ei noudata samaa kaavaa.
3 ollut suhdetta ja en ole tehnyt aloitetta, tupsahtivat vaan eteen
Vierailija kirjoitti:
On, mutta sitten saa kyllä tosiaan vaan miehen eikä aidosti kiinnostunutta miestä joka oikeasti haluaa olla parisuhteessa kyseisen naisen kanssa.
Sellaisia kivireki-tyyppisiä ja välttäähän se tämäkin paremman puutteessa -miehiä jotka hyvin nopsaan alkaa rutkuttamaan siitä, että nainen on ihan vääränlainen ja pitäisi olla enemmän sitä ja vähemmän tätä.
Se kun on tietenkin aloitteellisen naisen vika, että on oma itsensä eikä kyseisen miehen unelmatyttöystävä eli se kaikkien kuolaama superkuumis johon miehellä ei ikinä ole saumaa mutta jonka aloitteesta mies haaveilee..
On tää jotenkin lapsekasta että naisen voi noin helpolla harhauttaa. Nääs tekee vaan suureellisesti aloitteen, eikä se sitten enää tajua missä oikeesti mennään.
Vierailija kirjoitti:
Minun suhteeni saa nainen tehdä aloitteen ja niin on aina käynyt. On ollut suhteita ja liittoja mutta en vaan ole aloitteentekijä. Useimmiten naisen aloite johtaa seksiin ja muutamaan tapaamiseen, joskus toki enempäänkin
Olen 80-luvulla syntynyt vimpan päälle pohjoismaisen feministisen yhteiskuntamallin tuote. Mude Unionissa ja itsekin pintapuolisesti naistutkimusta opiskellut. Aina tyttökavereita ja naisystäviä (ystäviä ) ja rento ja tasa-arvoinen, ei seks#aalinen lähestymistapa. Tasa-arvo oli vielä ysärillä yhteinen asia.
Mutta oikeasti tämä MeToon jälkeinen mieskatse-puhe ja "tasa-arvoisten" feministien miesviha on kyllä sekoittanut pääni. Hyvä ja tärkeä aihe ja jaan kaiken huolen liittyen naisiin kohdistuvaan ahdisteluun, mutta sivutuotteena minäkään, tasa-arvotyyppi, en enää uskalla lähestyä naisia. Aiemmin baareista ja kahviloista sain parhaat ystävät, nyt yksin mennessä valitsen miesten pöydän tahi olen yksin. Deittiappeja sinkkuna en suostu käyttämään, joten hivenen hankalaa. Korostan - minun ongelma, ei teidän. Ajattelin tuoda näkökulmani esiin.
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Pelimies lähestyy, mutta sellaisen kiinnostuksenkohteet ovat rajoittuneita.
Ei toimi.
Luonnossakin eläimillä marssijärjestys ja houkuttelu, kosiskelu, seksuaalinen jännite syntyy, järjestys on, kuten oikeilla miehillä, haluavat saalistaa ja valloittaa itselleen naaraan.
T. Nainen. Naaras.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikö tämä sitten tarkoita, että jos mies tekee aloitteen, suurta rakkautta voi olla hänen puoleltaan mutta sitten ei naisen?
Jos nainen lähestyy, niin suurta rakkautta ei ole miehen puolelta vaan naisen.
Miksi vain se lähestyjä kokisi suurta rakkautta eikä se toinen?
Miten sitten selitetään suhteet, joissa on suurta molemminpuolista rakkautta?
Sitä en ymmärrä, mutta silti osa jää kokonaan ilman rakkautta.
No,ymmärtämättömyyteni selittää se, että olen 53 vuotias sinkku. Selittää joiltain osin, kai olen myös vastenmielisen näköinen, ja luonteinen ja tähän saa jokainen keksiä lisää syitä.
Viimeisin romanttisessa mielessä kohtaamani ihminen, sanoi, "Jos jompikumpi meistä, alkaisi seurustelemaan..." Joko kertoi nätisti, että minä se en tule olemaan, tai jos tarkoitti sanomaansa, niin en vaan voinut uskoa. Eikä näin käynyt. Hänellä on perhe, minä yksinäistyn entisestään.
Riippuu varmaan ihan naisesta.
Mun ei ole tarvinnut ikinä tehdä aloitteita, aiemmat poikaystäväni sekä aviomieheni kaikki lähestyivät minua. Mutta on varmasti myös sellaisia naisia joita miehet eivät lähesty, ja sellaisten naisten on vaan pakko sitten itse lähestyä miehiä, jos kumppanin haluavat.
Lisään edelliseen: naaras valkkaa ja hyväksyy
Vierailija kirjoitti:
Olen 80-luvulla syntynyt vimpan päälle pohjoismaisen feministisen yhteiskuntamallin tuote. Mude Unionissa ja itsekin pintapuolisesti naistutkimusta opiskellut. Aina tyttökavereita ja naisystäviä (ystäviä ) ja rento ja tasa-arvoinen, ei seks#aalinen lähestymistapa. Tasa-arvo oli vielä ysärillä yhteinen asia.
Mutta oikeasti tämä MeToon jälkeinen mieskatse-puhe ja "tasa-arvoisten" feministien miesviha on kyllä sekoittanut pääni. Hyvä ja tärkeä aihe ja jaan kaiken huolen liittyen naisiin kohdistuvaan ahdisteluun, mutta sivutuotteena minäkään, tasa-arvotyyppi, en enää uskalla lähestyä naisia. Aiemmin baareista ja kahviloista sain parhaat ystävät, nyt yksin mennessä valitsen miesten pöydän tahi olen yksin. Deittiappeja sinkkuna en suostu käyttämään, joten hivenen hankalaa. Korostan - minun ongelma, ei teidän. Ajattelin tuoda näkökulmani esiin.
Minusta juuri tämä on sitä sovinismia ja mieskatsetta. Ettei voida lähestyä naisia ihan normaalisti ja ystävystyä, koska se on muka niin erilaista ja riskialtista. Järkevä ihminen osaa kyllä erottaa ahdistelevan käyttäytymisen ja aidosti mukavan lähestymisen. Se ei tarkoita että kaikki pitäisivät kaikista, mutta jos osaa tutustua ihmisiin ihan rennosti ja reilusti niin ongelmaa ei pitäisi olla.
Minä en ikinä tekisi aloitetta miehelle, en mistään hinnasta. Mielestäni se on miehen tehtävä lähestyä, enkä tässä asiassa jousta.
Panostan todella paljon aikaa ja rahaa ulkonäkööni, ja suurin syy siihen on se, että haluan olla 100 % varma että olen riittävän kiinnostava että miehet haluavat lähestyä minua. Ja niinhän ne haluavatkin, välillä riesaksi astikin.
Nainen valitsee. Eikö silloin kannata valita itselle mieleinen eikä valkata vain niistä aloitteita tekevistä pelimiehistä jotka käyttävät hetken ja katoavat?