Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muille tapahtunut vastaavaa, että kun vaihdevuodet alkoi, niin mies lähti?

Vierailija
09.05.2024 |

En halunnut puhua miehelle noin vuoteen asiasta, että olen alkanut kärsiä vaihdevuosioireista, jotka rajoittavat elämääni aika tavalla. Mies esim. arvosteli varsin kovin sanoin, että miksi olin lopettanut kuntosalin ja kaiken ureheilun. Yritin hiukan kiertoteitse kertoa, että hikoilu on alkanut olemaan sellainen ongelma, että kävely jo kuntosalin aulaan saa hikiputouksen oikein virtaamaan, ja hiukset ja vaatteet on siten valmiiksi jo läpimärät. Ennen vaatteeni eivät olleet märkänä edes treenin jälkeen. Hän arvosteli vihaisesti kuinka se johtuu minun huonosta kunnostani ja että saa hävetä minua siksi. Kun olin jotenkin koonnut itseni, niin sain sanottua, että tämä kuuluu ikään. Hän näytti järkyttyneeltä ja jotenkin irvistelevän halveksivalta. Sitten hän patisti entistä enemmän liikkumaan, vaikka kuinka yritin sanoa, että en halua mennä edes metsään kävelemään, koska hikoilu on niin voimakasta. Meni noin puolivuotta ja mies sanoi, että ei hänestä ole elämään "sairaan" ihmisen kanssa, jolla on kokoajan jotain vaivaa (esim. kuukautisvuotoa 3 viikkoa, viikon tauko ja taas sama rumpa uudestaan)  Hän lähti reilu vuosi sitten 20 vuoden suhteesta ja ei ole sen koomin kuulunut. 

N.55

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoin miehelle että en tästä enää nuorene ja kaunistu. Mies sanoi että tietää sen. Sen jälkeen on kuitenkin  alkanut suhtautua välillä happamasti ja jotenkin halveksuvasti katsoen.

Vierailija
62/84 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin tuollaisen ukon mennäkin matkoihinsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nohei, mistä luulet, että käsite miehen viidenkympin villityksestä on syntynyt?

No, usein pariskunnalla on plus miinus viisi vuotta ikäeroa. Kun vaihdevuodet alkaa, mies vaihtaa nuorempaan. 

Mutta sinun exäsi on harvinaisen muikku.

Vaihdevuosiin saa apua!

Vaihdevuosiin saa apua, mutta minusta kenenkään ei pitäisi hakea sitä vain pitääkseen jonkun miehen. Vain, jos itse kokee että kaipaa ja haluaa apua vaihdevuosiin. Ei jonkun miehen takia. Itse en halua vaihdevuosiin apua, minusta tämä on kiinnostava prosessi ja haluan kokea sen luonnollisena. Ja sittenhän se on kärvistelty läpi kun luomuna menee omaa tahtiaan - hormonikorvaushoidolla asiaa vain lykätään tulevaisuuteen. Jos mies ei

Mun 88v mutsi elää vielä lähes täysin palkein. Jos olen yhtään tullut äitiini, joka siis on myös elänyt ihan ilman hormoneja, niin kyllä tässä porskutetaan vielä pitkään.

Vierailija
64/84 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah niin tuttua!

Mulla oli sama ongelma. Kun vaimo rupesi miettimään elämäänsä niin sanoin heippa! Nykyisin tapailen vain alle 30v naisia. Ei ole hikouluongelmia eikä kuivia limakalvoja. Jaksavat myös lenkille ja vaeltamaan.

Suosittelen!

M53

Vierailija
65/84 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sanoin miehelle että en tästä enää nuorene ja kaunistu. Mies sanoi että tietää sen. Sen jälkeen on kuitenkin  alkanut suhtautua välillä happamasti ja jotenkin halveksuvasti katsoen.

Osta miehelle peili ja miehen osuessa näkökenttään puistele päätä surumielisesti.

Vierailija
66/84 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ah niin tuttua!

Mulla oli sama ongelma. Kun vaimo rupesi miettimään elämäänsä niin sanoin heippa! Nykyisin tapailen vain alle 30v naisia. Ei ole hikouluongelmia eikä kuivia limakalvoja. Jaksavat myös lenkille ja vaeltamaan.

Suosittelen!

M53

Miksi tulet vaihdevuosiketjuun suosituksinesi? Ei luulisi sellaisten miehisiä miehiä kiinnostavan, vai mitä? 😂

Vierailija
67/84 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ah niin tuttua!

Suosittelen!

M53

Ikävää vain, ettet itse möhömahoinesi pysy mukana kuin mielikuvitusnaisen perässä. Mutta hauskoja mielikuvitusharjoitehetkiä tunturiin!

Vierailija
68/84 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun seksin määrä tippui alle 2 kertaa viikko, niin lähdin.

M52

Sama täällä. Paitsi että uhkaus on toiminut ja pimppaa tulee säännöllisesti kahdesti viikossa, joten olemme vielä yhdessä.

M55

Eli naisen voi hylätä noin vaan, jos ei reikää tipu. Melkoisia sankareita. Sukulaisnaisen mies lähti, kun vaimolle tulivat vaihdevuodet. Kun vaimon oireet helpottivat, mies palasi. Mies itse sairastui myöhemmin kuolemaan johtavaan sairauteen ja vaimo hoiti hautaan asti kotona. Mies ei ollut vaimon tukena, kun vaimolla oli hankala vaihe, vaimo oli miehensä tukena loppuun asti. Miesten rakkaus ei ole minkään arvoista.

Vierailija
69/84 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei rakastanut sinua. Ehkä ei rakasta ketään. Anna mennä ja keskity itseesi. Ala liikkua ja löydä uusia harrastuksia. Elämä on hirmu kivaa, kun ei tarvitse tehdä miehelle ruokaa, eikä pestä pyykkejä. Oletko ajatellut, kuinka paljon miehet syö? Autonrenkaat voi pitää rengashotellissa. Siinä se. Mihin olisi kiva lähteä matkoille? Yksinmatkustaminen on tosi pop. 

Vierailija
70/84 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tuollaista. Tuli sitten mitä tahansa vaivaa ja sairautta puolin ja toisin niin yhdessä eletään loppuun asti.

Hikoilen korvaushoidosta huolimatta. Varsinkin yöllä herään hikilammikosta ja rappaan vessassa. Meillä onkin eri makkarit ettei toisen nukkumarauha häiriinny eikä tarvitse hermot piukalla puoliväsyneenä vaeltaa. Itse en pystyisi nukkumaan kun mies ajoittain kuorsaa.

Eipä olla täydellisiä kumpikaan. 😁 +60 on remppaa ja vaivaa jo kummallakin.

Vierailija
71/84 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

toivottavasti useimmat miehet on niin fiksuja, että älyävät vaihtaa nuorempaan paljon aikaisemmin!

Öööö, kuka nuorempi muka niitä keski-ikäisiä kaljamahoja huolii? 

Hämmästyisit,jos tietäisit kysynnästä.

Vierailija
72/84 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne oireet täytyy ottaa miehen kanssa esille reilusti. Jos ne tulevat yllätyksenä itselle, niin miten kuvittelet kumppanin niistä jotain tajuavan?

Vierailija
73/84 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli et pysty puhumaan miehellesi suoraan edes tuollaisesta asiasta niin ehkä on hyvä, että lähti. Miksi ylipäätään olet ollut hänen kanssaan parisuhteessa kun selvästi sinusta ei ole siihen.

Vierailija
74/84 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne oireet täytyy ottaa miehen kanssa esille reilusti. Jos ne tulevat yllätyksenä itselle, niin miten kuvittelet kumppanin niistä jotain tajuavan?

On puhuttu kulmakarvojen asennoista, joista miehen on tulkittava pulmat oikein.

Vierailija
75/84 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oispa tää porvoosta. Oispa. Mutta niin on miehet uskomattomia tapauksia, että voi hyvinkin olla totta. 

Vielä uskomattomampia on naiset jotka eivät pysty kertomaan mistä on kyse vaan kierrellään ja kaarrellaan asian ympärillä. Mikä on pahinta mitä voi tapahtua jos puhuu totta ja kertoo asian niin kuin se on ilman mitään piirileikkejä?

Vierailija
76/84 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on surkea seksissä??????????

Vierailija
77/84 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nohei, mistä luulet, että käsite miehen viidenkympin villityksestä on syntynyt?

No, usein pariskunnalla on plus miinus viisi vuotta ikäeroa. Kun vaihdevuodet alkaa, mies vaihtaa nuorempaan. 

Mutta sinun exäsi on harvinaisen muikku.

Vaihdevuosiin saa apua!

Nyt kannattaisi ehdottomasti tutustua, miten estrogeeni vaikuttaa elimistössä, ettei lähde omaa sivistymättömyyttään ja luomuhenkisyyttään kieltäytymään estrogeenikorvaushoidosta.

<

Kuten kaikilla lääkityksillä, estrogeenillä on hyöty- ja haittapuolensa. Kommentista päätellen olet uskonut hormonihoitojen mainostajien väitteet karvoineen päineen, kun ilmeisesti uskot että pelkkiä hyödyllisiä ja hyviä vaikutuksia on ja on järjetöntä olla näitä korvaushoitoja syömättä. (Useimmat gynekologitkaan ei suosittele niitä, ellei ole hankalia elämää vaikeuttavia oireita. Ja minulla ei ole. Sitten on joitakin yksittäisiä gynekologeja jotka on ihan myyntimiehiä ja naisia noiden hoitojen suhteen)

Vierailija
78/84 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaisin hellyyttä, pusuja, kainalossaoloa, suutelemista, naurua, puhetta, tuhmia sanoja tai kaunista puhetta ja ja ja ja joka päivä rakastelemista ?

En ole reikä enkä tyhjennyspussi 0-3 minuuttia.

T. NAINEN 63 v

Vierailija
79/84 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan kiellä menemästä luomuna, mutta toivoisin sinun ymmärtävän, että itse huomattavissa olevien vaihdevuosioireiden loputtuakin estrogeenipuutos nopeuttaa kaikkien kehon kudosten rapautumista. Ero ei tunnu ehkä pahalta viisikymppisenä, mutta seitsenkymppisenä ero korvaushoitoa pitkään käyttäneen ja sitä käyttämättömän välillä on raju.

Höpöjuttua. Ensinnäkin, estrogeenitön tila on normaali myös alle murrosikäisille lapsille ja miehille, se ei mitenkään automaattisesti tarkoita rappeutumista. Toinen juttu on, että niitä hormonikorvaushoitoja ei edes suositella rutiinina, vaan vain jos on hankalia oireita joihin kaipaa apua, koska niillä on myös sivuvaikutuksensa ja riskinsä. Eikä niitä yleensä sittenkään käytetä kuin muutama vuosi, eli jos niillä nyt olisi noin ihmeellisiä ikääntymistä estäviä vaikutuksia kuin väität, niin ei ne paljoa sitä lykkäisi. Eikä kyllä lääkärien mukaan edes ole. 

Ja hyvä esimerkki koskaan hormonihoitoja käyttämättömästä on oma äitini, nyt 78. Hän on hyväkuntoinen, terve eikä edes ikäisekseen vanhan näköinen. Eikä ole koskaan tosiaan mitään vaihdevuosien korvaushoitoja ottanut. Hän sanoi, että vaihdevuosista hänellä alkoi parempi jakso, kun se hormonikiertojen tekemä ailahtelevaisuus ja erilaiset olot meni ohi, ja tuli tasaisen energinen ja hyvä olo koko ajan. Niin mullakin tuntuu olevan käymässä. Energiaa on kuin pienellä kylällä nykyään enkä ole enää niin yli-tunneherkkä kuin nuorempana, luultavasti koska testosteroni on nykyään se mun hallitseva sukuhormoni.

Vierailija
80/84 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ah niin tuttua!

Suosittelen!

M53

Ikävää vain, ettet itse möhömahoinesi pysy mukana kuin mielikuvitusnaisen perässä. Mutta hauskoja mielikuvitusharjoitehetkiä tunturiin!

Ei eksällä eikä minullakaan möhömahaa. Olen aina ollut hyvässä kunnossa ja olen sitä edelleenkin. En ehkä juokse maratonia mutta puolikas kyllä onnistuu heittämällä. Harva nainen pystyy samaan. Ja todellakin eksä halusi "miettiä". En pistänyt vastaan. Vuosi vuodelta miettiessään rupsahtaa enemmän.

M53