Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muille tapahtunut vastaavaa, että kun vaihdevuodet alkoi, niin mies lähti?

Vierailija
09.05.2024 |

En halunnut puhua miehelle noin vuoteen asiasta, että olen alkanut kärsiä vaihdevuosioireista, jotka rajoittavat elämääni aika tavalla. Mies esim. arvosteli varsin kovin sanoin, että miksi olin lopettanut kuntosalin ja kaiken ureheilun. Yritin hiukan kiertoteitse kertoa, että hikoilu on alkanut olemaan sellainen ongelma, että kävely jo kuntosalin aulaan saa hikiputouksen oikein virtaamaan, ja hiukset ja vaatteet on siten valmiiksi jo läpimärät. Ennen vaatteeni eivät olleet märkänä edes treenin jälkeen. Hän arvosteli vihaisesti kuinka se johtuu minun huonosta kunnostani ja että saa hävetä minua siksi. Kun olin jotenkin koonnut itseni, niin sain sanottua, että tämä kuuluu ikään. Hän näytti järkyttyneeltä ja jotenkin irvistelevän halveksivalta. Sitten hän patisti entistä enemmän liikkumaan, vaikka kuinka yritin sanoa, että en halua mennä edes metsään kävelemään, koska hikoilu on niin voimakasta. Meni noin puolivuotta ja mies sanoi, että ei hänestä ole elämään "sairaan" ihmisen kanssa, jolla on kokoajan jotain vaivaa (esim. kuukautisvuotoa 3 viikkoa, viikon tauko ja taas sama rumpa uudestaan)  Hän lähti reilu vuosi sitten 20 vuoden suhteesta ja ei ole sen koomin kuulunut. 

N.55

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, vaikka ei mulla edes ole ollut vaihdevuosista kummempia oireita. Lähinnä että menkat tulee nykyisin monen kuukauden välein. Mutta kun alkoi alapääkarvat harmaantua 42-vuotiaana, mies huomasi sen ja alkoi päivitellä ikääntymistäni. Katseli kauhean tarkkaan kaikkia iän merkkejä, hymyillessä silmien ympärille tulevia juonteita jne. Vuosi ensimmäisistä ikäkommenteista, ja ilmoitti että hakee eroa. Hänellä oli jo katsottuna jostain kansainvälisestä deittipalvelusta parikymppinen aasialaisnainen. Nykyään on sen kanssa naimisissa ja nainen odottaa lasta. Mies on nyt 58, siinäpä ikä tulla isäksi :D

Itse ajattelen, että hyvä vaan että pääsin moisesta pinnallisesta ukosta eroon.

Vierailija
42/84 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nohei, mistä luulet, että käsite miehen viidenkympin villityksestä on syntynyt?

No, usein pariskunnalla on plus miinus viisi vuotta ikäeroa. Kun vaihdevuodet alkaa, mies vaihtaa nuorempaan. 

Mutta sinun exäsi on harvinaisen muikku.

Vaihdevuosiin saa apua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi miestäsi syyttää. Ihan oikeasti. Hyvä että ymmärsi lähteä. 

Vierailija
44/84 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, usein pariskunnalla on plus miinus viisi vuotta ikäeroa. Kun vaihdevuodet alkaa, mies vaihtaa nuorempaan. 

Vaihdevuosiin saa apua!

Vaihdevuosiin saa apua, mutta minusta kenenkään ei pitäisi hakea sitä vain pitääkseen jonkun miehen. Vain, jos itse kokee että kaipaa ja haluaa apua vaihdevuosiin. Ei jonkun miehen takia. Itse en halua vaihdevuosiin apua, minusta tämä on kiinnostava prosessi ja haluan kokea sen luonnollisena. Ja sittenhän se on kärvistelty läpi kun luomuna menee omaa tahtiaan - hormonikorvaushoidolla asiaa vain lykätään tulevaisuuteen. Jos mies ei hyväksyisi että haluan mennä vaihdevuodet läpi luomuna, niin sopii häipyä.

Vierailija
45/84 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tuollaista tapahtunut.

Tapahtunut on sellaista, että vauvan odotusaikana mies alkoi käymään baanalla ja työpaikallaan ilmeisesti pani jotain hutsaketta.

Pistin kamppeeni kasaan ja vauvan 1.3 vuotta kainaloon ja muutimme miehen luota pois.

Tällaista on tapahtunut.

Hyvin on mennyt 27 vuotta jo.

Vierailija
46/84 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukapa sitä hiekkaluoppaan haluaa 

Vierailija
47/84 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

toivottavasti useimmat miehet on niin fiksuja, että älyävät vaihtaa nuorempaan paljon aikaisemmin!

Öööö, kuka nuorempi muka niitä keski-ikäisiä kaljamahoja huolii? 

Virossa ja Venäjällä tavanomainen tapa kertoi sieltä oleva naapuri. 

Sanoi itse päättäneensä tehdä toisin. 

Vierailija
48/84 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saa apua miehen vaikeaan andropaussi-ongelmatiikkaan?

Minua panettaa. 0-3 työntöä ei riitä.

T. Nainen

Vierailija
49/84 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on varmaan valhetta. Ei noin kusipäisiä miehiä ole. Eihän?

Vierailija
50/84 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuosiin saa apua!

Vaihdevuosiin saa apua, mutta minusta kenenkään ei pitäisi hakea sitä vain pitääkseen jonkun miehen. Vain, jos itse kokee että kaipaa ja haluaa apua vaihdevuosiin. Ei jonkun miehen takia. Itse en halua vaihdevuosiin apua, minusta tämä on kiinnostava prosessi ja haluan kokea sen luonnollisena. Ja sittenhän se on kärvistelty läpi kun luomuna menee omaa tahtiaan - hormonikorvaushoidolla asiaa vain lykätään tulevaisuuteen. Jos mies ei hyväksyisi että haluan mennä vaihdevuodet läpi luomuna, niin sopii häipyä.

Nyt kannattaisi ehdottomasti tutustua, miten estrogeeni vaikuttaa elimistössä, ettei lähde omaa sivistymättömyyttään ja luomuhenkisyyttään kieltäytymään estrogeenikorvaushoidosta.

Vierailija
51/84 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kantsisiko hakea estrogeeniä? Loppuisi tuo hikoilu.

EIpä vaan loppunut. Minulla on ollut jo 2 vuotta kolmenlaista hormoonihoitoa. En tiedä pahentaako kilpirauhasen vajaatoiminta asiaa. Tietenkin minulla on siihenkin kääkitys, mutta eihän ne oireet täysin lopu lääkitykselläkään. 

ap.

Mullakin on vajaatoiminta ja elämä helpottui jo pelkällä thyroxinilla. Sitten kun sain estrogeeniä vaihdevuosiin, niin väheni huomattavasti nuo hikoiluoireet. Lopullinen onni ja autuus oli kohdunpoisto, loppui kaikki vaivat virtsankarkailua myöten.

Millä syyllä ja miten nopeasti sait kohdunpoiston?

Minulle on useampi lääkäri sanonut, ettei kohtua "huvikseen" poisteta. Oireita on ollut koko ikäni (erittäin runsa

Siitä on jo aikaa, mutta äitini sai kohdunpoiston, kun oli runsaat kuukautiset vielä 60-vuotiaana ja myooma. 

Muistan äitini pitäneen aina melua kuulautisistaan ja niiden runsaudesta. Nyt vanhuksena vaivaa virtsankarkailu. 

Vierailija
52/84 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäriltä saa estrogeeliå, sitä annostelemalla vaihdevuodet ei edes ala, tai iho vanhene jne. itse nyt 14 vuotta sitä käytellyt. aloitin jo 40 vuotiaana ja siltä näytän edelleen. ihmeellistä että suomessa ei näitä naisten ongelmia ratkota juurikaan, ihmiset vaan hikoilee menemään. menkää lääkärille jutteleen oireista. 

Vierailija
53/84 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, vaikka ei mulla edes ole ollut vaihdevuosista kummempia oireita. Lähinnä että menkat tulee nykyisin monen kuukauden välein. Mutta kun alkoi alapääkarvat harmaantua 42-vuotiaana, mies huomasi sen ja alkoi päivitellä ikääntymistäni. Katseli kauhean tarkkaan kaikkia iän merkkejä, hymyillessä silmien ympärille tulevia juonteita jne. Vuosi ensimmäisistä ikäkommenteista, ja ilmoitti että hakee eroa. Hänellä oli jo katsottuna jostain kansainvälisestä deittipalvelusta parikymppinen aasialaisnainen. Nykyään on sen kanssa naimisissa ja nainen odottaa lasta. Mies on nyt 58, siinäpä ikä tulla isäksi :D

Itse ajattelen, että hyvä vaan että pääsin moisesta pinnallisesta ukosta eroon.

Rahallahan nuoren puolison voi kehitysmaista ostaa niin nainen kuin mieskin. 

Vierailija
54/84 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi ettet lopettanut sitä liikuntaa joksikin aikaa jo aiemmin, niin et olisi tuommoisen kanssa hukannut aikaa.

Vierailija
55/84 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun seksin määrä tippui alle 2 kertaa viikko, niin lähdin.

M52

Sama täällä. Paitsi että uhkaus on toiminut ja pimppaa tulee säännöllisesti kahdesti viikossa, joten olemme vielä yhdessä.

M55

Vierailija
56/84 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuosiin saa apua!

<

Miksei saa olla luomuhenkinen tässä kohtaa?

Minä ainakin olen. Hyvin olen pärjännyt ilman lääkkeitäkin vaikka hikoiluttaa kyllä. Mutta otan sen asiaan kuuluvana vaiheena ja jatkan eteenpäin.

Vierailija
57/84 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kantsisiko hakea estrogeeniä? Loppuisi tuo hikoilu.

EIpä vaan loppunut. Minulla on ollut jo 2 vuotta kolmenlaista hormoonihoitoa. En tiedä pahentaako kilpirauhasen vajaatoiminta asiaa. Tietenkin minulla on siihenkin kääkitys, mutta eihän ne oireet täysin lopu lääkitykselläkään. 

ap.

Eli annostus on sinulla estrogeenikorvaushoidossa liian pieni. Hyvin yleistä.

Estrogeenikorvaushoidossa? Miksi lääketeollisuus vastustaa luontoa? Mitä hyötyä ajattelette siitä olevan, että huumaatte naisvanhuksia estrogeenillä seksiorjuuteen? Tai nuoria naisia estrogeenillä hedelmättömiksi, seksiorjuuteen? On kyllä pelkkää puhdasta pahuutta tuo, mitä lääketeollisuus nykyään tekee

Estrogeeni vaikuttaa kehon joka kudokseen eikä seksin harrastastaminen siihen liity kovin suurilta osin. Miksi antaa luiden ja kudosten haurastua pelkän korvattavissa olevan hormonipuutoksen vuoksi?

Vierailija
58/84 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuosiin saa apua!

Vaihdevuosiin saa apua, mutta minusta kenenkään ei pitäisi hakea sitä vain pitääkseen jonkun miehen. Vain, jos itse kokee että kaipaa ja haluaa apua vaihdevuosiin. Ei jonkun miehen takia. Itse en halua vaihdevuosiin apua, minusta tämä on kiinnostava prosessi ja haluan kokea sen luonnollisena. Ja sittenhän se on kärvistelty läpi kun luomuna menee omaa tahtiaan - hormonikorvaushoidolla asiaa vain lykätään tulevaisuuteen. Jos mies ei hyväksyisi että haluan mennä vaihdevuodet läpi l

Ei kukaan kiellä menemästä luomuna, mutta toivoisin sinun ymmärtävän, että itse huomattavissa olevien vaihdevuosioireiden loputtuakin estrogeenipuutos nopeuttaa kaikkien kehon kudosten rapautumista. Ero ei tunnu ehkä pahalta viisikymppisenä, mutta seitsenkymppisenä ero korvaushoitoa pitkään käyttäneen ja sitä käyttämättömän välillä on raju.

Vierailija
59/84 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuosiin saa apua!

Vaihdevuosiin saa apua, mutta minusta kenenkään ei pitäisi hakea sitä vain pitääkseen jonkun miehen. Vain, jos itse kokee että kaipaa ja haluaa apua vaihdevuosiin. Ei jonkun miehen takia. Itse en halua vaihdevuosiin apua, minusta tämä on kiinnostava prosessi ja haluan kokea sen luonnollisena. Ja sittenhän se on kärvistelty läpi kun luomuna menee omaa tahtiaan - hormonikorvaushoidolla asiaa vain lykätään tulevaisuuteen. Jos mies ei hyväksyisi että haluan mennä vaihdevuodet läpi l

Ei kukaan kiellä menemästä luomuna, mutta toivoisin sinun ymmärtävän, että itse huomattavissa olevien vaihdevuosioireiden loputtuakin estrogeenipuutos nopeuttaa kaikkien kehon kudosten rapautumista. Ero ei tunnu ehkä pahalta viisikymppisenä, mutta seitsenkymppisenä ero korvaushoitoa pitkään käyttäneen ja sitä käyttämättömän välillä on raju.

Vierailija
60/84 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hyvässä parisuhteessa kuuluu pitää molempien itsestään huolta. Minulle ihan sama käykö nainen salilla vai ei, kunhan ei ole lihava.