Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muille tapahtunut vastaavaa, että kun vaihdevuodet alkoi, niin mies lähti?

Vierailija
09.05.2024 |

En halunnut puhua miehelle noin vuoteen asiasta, että olen alkanut kärsiä vaihdevuosioireista, jotka rajoittavat elämääni aika tavalla. Mies esim. arvosteli varsin kovin sanoin, että miksi olin lopettanut kuntosalin ja kaiken ureheilun. Yritin hiukan kiertoteitse kertoa, että hikoilu on alkanut olemaan sellainen ongelma, että kävely jo kuntosalin aulaan saa hikiputouksen oikein virtaamaan, ja hiukset ja vaatteet on siten valmiiksi jo läpimärät. Ennen vaatteeni eivät olleet märkänä edes treenin jälkeen. Hän arvosteli vihaisesti kuinka se johtuu minun huonosta kunnostani ja että saa hävetä minua siksi. Kun olin jotenkin koonnut itseni, niin sain sanottua, että tämä kuuluu ikään. Hän näytti järkyttyneeltä ja jotenkin irvistelevän halveksivalta. Sitten hän patisti entistä enemmän liikkumaan, vaikka kuinka yritin sanoa, että en halua mennä edes metsään kävelemään, koska hikoilu on niin voimakasta. Meni noin puolivuotta ja mies sanoi, että ei hänestä ole elämään "sairaan" ihmisen kanssa, jolla on kokoajan jotain vaivaa (esim. kuukautisvuotoa 3 viikkoa, viikon tauko ja taas sama rumpa uudestaan)  Hän lähti reilu vuosi sitten 20 vuoden suhteesta ja ei ole sen koomin kuulunut. 

N.55

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

toivottavasti useimmat miehet on niin fiksuja, että älyävät vaihtaa nuorempaan paljon aikaisemmin!

65v. mies vaihtaisi mua nuorempaan? :D

Vierailija
22/84 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kantsisiko hakea estrogeeniä? Loppuisi tuo hikoilu.

EIpä vaan loppunut. Minulla on ollut jo 2 vuotta kolmenlaista hormoonihoitoa. En tiedä pahentaako kilpirauhasen vajaatoiminta asiaa. Tietenkin minulla on siihenkin kääkitys, mutta eihän ne oireet täysin lopu lääkitykselläkään. 

ap.

Kääkitys :-D Osuva typo!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsit eroon miehestä, joka ei aidosti rakasta sinua. Hyvä! Rakastitko sinä häntä? 

Vierailija
24/84 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mies lähtenyt. Vaihdevuosioireita on mutta pärjään ok. Ei valittamista. Hormonikorvaushoito ei ole vaihtoehto koska veritulppariski. 

Vierailija
25/84 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisikymppisillä miehillä on vahva taipumus vaihtaa samanikäiset rouvansa nuorempiin. Ei sen kummempaa.

Vierailija
26/84 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

toivottavasti useimmat miehet on niin fiksuja, että älyävät vaihtaa nuorempaan paljon aikaisemmin!

Öööö, kuka nuorempi muka niitä keski-ikäisiä kaljamahoja huolii? 

Sinällään on totuus tässäkin, vaikka aika ikävästi kommentoitu. Jotenkin some pitää yllä harhaluuloa, että kuka tahansa mies saisi nuoremman naisen. Osa kai sen ymmärtääkin ja jää huonoon parisuhteeseen. Nykyisin naiset pärjäävät taloudellisesti paremmin kuin aiemmat sukupolvet niin siksi naiset usein on eron aloittava osapuolisi, ei mies.

Tässä muuten ihan tutkimukseen perustuva Väestöliiton juttu: https://www.hyvakysymys.fi/kurssi/erokriisiapua-miehille/miehen-eron-er…

Vierailija
27/84 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen mies, joka ei rakasta sinua lähtee. Tiedätkö, tuohannon taivaan lahja.

Vierailija
28/84 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun seksin määrä tippui alle 2 kertaa viikko, niin lähdin.

M52

On ihmisiä joillekka ei tule mitään tunteita vaan kunhan saa vain oman tyydytyksensä ja kumppania ei muuhun tarvitsekkaan. Kumi barbara olisi sinulle riittänyt siihen hommaasi.

Vierailija
29/84 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisikymppisillä miehillä on vahva taipumus vaihtaa samanikäiset rouvansa nuorempiin. Ei sen kummempaa.

Kaikki puhuvat siitä, että 50+ miehillä on "ikäkriisi", ja "haluavat vaihtaa nuorempaan". Ei se niin mene. 

Kukaan ei puhu siitä, että 50+ miehillä on parisuhdekriisi, ja he vain yksinkertaisesti haluavat pois sen naisen luota, johon joskus vuosikymmeniä sitten tuli haksahdettua. Ja haluavat edes kerran elämässään elää vapaasti, ilman että kotona on jatkuvasti joku kalehva huutamassa, kiukkuamassa, komentelemassa, teetättämässä ylimääräistä työtä, viemässä aikaa ja jaksamista.

Vierailija
30/84 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat kultakimpaleita <3

Vierailija
31/84 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Minun mieheni lähti 20 vuoden avioliitosta 10 vuotta ennen vaihdevuosia. 

Vierailija
32/84 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni iskemään 20-vuotiaan joka haluaa lapsia. 

Vierailija
33/84 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen erään miehen jolle ei ole ikinä kelvannu itseään nuorempi nainen. Nyt ukko on jotain vähän päälle 60 ja nainen jotain 80. 

Vierailija
34/84 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EIpä vaan loppunut. Minulla on ollut jo 2 vuotta kolmenlaista hormoonihoitoa. En tiedä pahentaako kilpirauhasen vajaatoiminta asiaa. Tietenkin minulla on siihenkin kääkitys, mutta eihän ne oireet täysin lopu lääkitykselläkään. 

ap.

Mullakin on vajaatoiminta ja elämä helpottui jo pelkällä thyroxinilla. Sitten kun sain estrogeeniä vaihdevuosiin, niin väheni huomattavasti nuo hikoiluoireet. Lopullinen onni ja autuus oli kohdunpoisto, loppui kaikki vaivat virtsankarkailua myöten.

Millä syyllä ja miten nopeasti sait kohdunpoiston?

Minulle on useampi lääkäri sanonut, ettei kohtua "huvikseen" poisteta. Oireita on ollut koko ikäni (erittäin runsaat menkat sekä nyt virtsankarkailua, hikoilua jne), mutta kohtua ei kuulemma voi poistaa.

Vierailija
35/84 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä sellaisiakin miehiä, jotka jahtaavat vaihdevuodet ohittaneita naisia, koska silloin ei tarvitse pelätä ehkäisyn pettävän. 

Vierailija
36/84 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

Eli annostus on sinulla estrogeenikorvaushoidossa liian pieni. Hyvin yleistä.

Vierailija
37/84 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota, jos mies "häpeää" sinua, niin eiköhän roska tehnyt vaan palveluksen sinulle siivotessaan itsensä elämästäsi

NAUTI vapaudestasi ja maailmasta

Vierailija
38/84 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, taas näitä "mies huomautti vihaisesti!" ketjuja.

Mitä ap tavoittelet tällä? Nauti elämästäsi, olette tutkitusti onnellisempia sinkkuina ja törmäätte mielummin karhuun kuin mieheen.

Vierailija
39/84 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

Eli annostus on sinulla estrogeenikorvaushoidossa liian pieni. Hyvin yleistä.

Estrogeenikorvaushoidossa? Miksi lääketeollisuus vastustaa luontoa? Mitä hyötyä ajattelette siitä olevan, että huumaatte naisvanhuksia estrogeenillä seksiorjuuteen? Tai nuoria naisia estrogeenillä hedelmättömiksi, seksiorjuuteen? On kyllä pelkkää puhdasta pahuutta tuo, mitä lääketeollisuus nykyään tekee

Vierailija
40/84 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, taas näitä "mies huomautti vihaisesti!" ketjuja.

Mitä ap tavoittelet tällä? Nauti elämästäsi, olette tutkitusti onnellisempia sinkkuina ja törmäätte mielummin karhuun kuin mieheen.

Varmaan ap tavoittelee sitä, että suuri osa omaa elämää ja sitä, mihin on rakkauttaan ja huomiotaan kohdistanut, kävelee pois. Ehkä sitä, ettei itse hylkäisi edes sairasta puolisoaan, mutta oma puoliso hylkää vaikka olisi terve ja ikääntyisi täysin luonnollisesti

Tällaiset miehet, kuten sinäkin, demonstroitte täydellisesti sitä, miksi mieluummin valitsemme sen karhun

Naisten olisi hyvä ymmärtää, että miehet eivät ole naisia. Suurin osa miehistä on epälojaaleja siittäjiä. Avioliitto on suomalaisille miehille AIVAN liian korkea tavoite. Lakatkaa projisoimasta hyvyyttänne miehiin ja antakaa heidän olla vaihteeksi keskenään, huumaten toisiaan seksiorjikseen, jne.