Onko muille tapahtunut vastaavaa, että kun vaihdevuodet alkoi, niin mies lähti?
En halunnut puhua miehelle noin vuoteen asiasta, että olen alkanut kärsiä vaihdevuosioireista, jotka rajoittavat elämääni aika tavalla. Mies esim. arvosteli varsin kovin sanoin, että miksi olin lopettanut kuntosalin ja kaiken ureheilun. Yritin hiukan kiertoteitse kertoa, että hikoilu on alkanut olemaan sellainen ongelma, että kävely jo kuntosalin aulaan saa hikiputouksen oikein virtaamaan, ja hiukset ja vaatteet on siten valmiiksi jo läpimärät. Ennen vaatteeni eivät olleet märkänä edes treenin jälkeen. Hän arvosteli vihaisesti kuinka se johtuu minun huonosta kunnostani ja että saa hävetä minua siksi. Kun olin jotenkin koonnut itseni, niin sain sanottua, että tämä kuuluu ikään. Hän näytti järkyttyneeltä ja jotenkin irvistelevän halveksivalta. Sitten hän patisti entistä enemmän liikkumaan, vaikka kuinka yritin sanoa, että en halua mennä edes metsään kävelemään, koska hikoilu on niin voimakasta. Meni noin puolivuotta ja mies sanoi, että ei hänestä ole elämään "sairaan" ihmisen kanssa, jolla on kokoajan jotain vaivaa (esim. kuukautisvuotoa 3 viikkoa, viikon tauko ja taas sama rumpa uudestaan) Hän lähti reilu vuosi sitten 20 vuoden suhteesta ja ei ole sen koomin kuulunut.
N.55
Kommentit (84)
Minulla on vaihdevuosioireet nyt päällä, mutta en todellakaan lopeta urheilua sen takia. Sehän nimenomaan auttaa niihin oireisiin. Ja kyllä kuntosalilla ja lenkillä hiki saa roiskua, mitä väliä sillä on? Suihkuunhan sen jälkeen sitten mennään ja kyllä minä olen aina urheillessani hionnut oikein kunnolla.
En itsekään tykkäisi puolisossa siitä, että lopettaisi itsestään huolehtimisen juuri silloin, kun se on kaikkein tärkeintä.
n50
Oletko kokeillut hormonihoitoa?
🇺🇦🇮🇱
Minä jätin kuspään jo ennen vaihdevuosia. Suosittelen pikimmiten sinullekin.
Oispa tää porvoosta. Oispa. Mutta niin on miehet uskomattomia tapauksia, että voi hyvinkin olla totta.
Kantsisiko hakea estrogeeniä? Loppuisi tuo hikoilu.
Onneksi pääsit eroon tuollaisesta miehestä. Siis mies ei edes tajua mikä on vaihdevuosi ja oireet? :D Taso nousi heti taloudessasi, kun mies ulos? Se olisi keksinyt minkä tahansa tekosyyn lähteä, jos on lähteäkseen. Ei kiinnostanut varmaan, eikä se ole sun vika, hän kai haikaili muuta. Löydät takuulla fiksumpaa ja sydämellisempää seuraa, muuta elämää on vielä maapallolla kuin se mies. Kyllä muutkin kävelevät tai eivät liiku rajusti, migreenin omaavat ja hartiaselkävaivaiset eivät voi liikkua täysillä, ettei iske kohtaus. Omaan tahtiin. Lisäksi osalla ei varaa salille tai sali kaukana. Mies oli joku pinnallinen tyyppi? Ehkä harmittaisi että aikaa kulutti siihen mieheen, mutta kyllä sinkutkin tavallaan hukkaavat muualle aikaa, vaikka palstaan. Uusi elämä on aina.
toivottavasti useimmat miehet on niin fiksuja, että älyävät vaihtaa nuorempaan paljon aikaisemmin!
No enpä tiedä, jotenkin itsenin vaikutat erikoiselta tyypiltä, kiertoteitse yritin kertoa, kun olin saanut koottua itseni. Ja ihmettelen todella, miksi lopetat urheilun käyttäen vaihdevuosia tekosyynä, se nimenomaan auttaisi oireisiin. Mutta eipä se ex-miehesikään miltään helmeltä vaikuta, eli hyvä vaan, että pääsit eroon.
Vierailija kirjoitti:
toivottavasti useimmat miehet on niin fiksuja, että älyävät vaihtaa nuorempaan paljon aikaisemmin!
Öööö, kuka nuorempi muka niitä keski-ikäisiä kaljamahoja huolii?
No, miksi tuollaisen miehen olisit halunnut pitää? Varmasti kaikille parempi että lähti.
Kun seksin määrä tippui alle 2 kertaa viikko, niin lähdin.
M52
Siis joku äijä hätääntyy kun toinen ei treenaa täysillä? 😳 Haluan minä nähdä tuon reppanan kymmenen vuoden päästä kun koittaa vanhuus 😃
Miksi ihmeessä et mennyt gynelle hakemaan apua noihin vaivoihin. Estrogeeniä ulkoisesti ja elämä helpottuu. Toki on joitakin syitä, ettei voi käyttää vaihdevuosivaivoihin hormonihoitoa.
Ei onneksi ole tuollaista miestä. Olen 54 ja mieheni 57. Hän on normaalijärjellä varustettu mies, eikä kuvittele itsekään nuortuvansa. Meillä on mukavaa yhdessä ja aiomme rappeutuakin yhdessä :)
Valitettavasti monet tämän ikäiset miehet lähtevät pitkistä liitoistaan, koska naisen ei ole lupa vanheta. Etsivät sitten aikansa nuorta naista kunnes tajuavat, että eivät ne nuoret naiset mistään puun oksilta syliin putoa. Niin sitä jäädään sitten yksin ja kadutaan niitä omia harhakuvitelmiaan omasta nuorekkuudestaan.
Vierailija kirjoitti:
EIpä vaan loppunut. Minulla on ollut jo 2 vuotta kolmenlaista hormoonihoitoa. En tiedä pahentaako kilpirauhasen vajaatoiminta asiaa. Tietenkin minulla on siihenkin kääkitys, mutta eihän ne oireet täysin lopu lääkitykselläkään.
ap.
Vierailija kirjoitti:
M52
Ja nyt saat nyrkkikyllikkiä ihan joka päivä! Hienoa!
Vierailija kirjoitti:
M52
Niin pinnallista. En mäkään ole lähtenyt, vaikka mies ei ole halunnut sitten elokuun 2015.
Mulla se ei estä kuntoilemasta. Ei ole jätetty vaihdevuosien takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EIpä vaan loppunut. Minulla on ollut jo 2 vuotta kolmenlaista hormoonihoitoa. En tiedä pahentaako kilpirauhasen vajaatoiminta asiaa. Tietenkin minulla on siihenkin kääkitys, mutta eihän ne oireet täysin lopu lääkitykselläkään.
ap.
Mullakin on vajaatoiminta ja elämä helpottui jo pelkällä thyroxinilla. Sitten kun sain estrogeeniä vaihdevuosiin, niin väheni huomattavasti nuo hikoiluoireet. Lopullinen onni ja autuus oli kohdunpoisto, loppui kaikki vaivat virtsankarkailua myöten.
En osaa sinua auttaa. Olen 50 vuotias ja sporttinen, terve ja nuorekas. Mieheni on 61 vuotias ja vanhettunut. Minua luullaan 40 vuotiaaksi. Elämä on juuri parhaimmillaan. Urheilen ja syön terveellisesti. Kynegologi varoitti ehkäisystä, sanoi että voin vielä tulla raskaaksi