Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Petyin tapaan, jolla miesystäväni kosi minua

Vierailija
09.05.2024 |

En tiedä mitä ajatella. Miesystävä vain kysyi viime lauantaina telkkaria katsellessa, että mennäänkö naimisiin ja haki sitten kuohuviinipullon. 

Kaverini vietiin yllätysmatkalle Pariisiin ja hänen miehensä kosi häntä siellä. Toinen kaverini sai kosinnan valjakkoajelulla Lapissa, revontulien välkkyessä taivaaalla. 

Olen pettynyt.

Kommentit (171)

Vierailija
61/171 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun haave nimenomaan on sellainen kosinta, joka tapahtuis jossain hyvin arkisessa tilanteessa ohimennen. Että tyyliin kaupan parkkipaikalla mies toteaisi, että käydäänkö ostamassa samalla kihlasormukset. Ei mitään helvetin showta. 

Miksi edes mennä naimisiin, jos et ymmärrä sen vakavuutta? Elämäsi on täysin sidoksissa toiseen, se on helvetin iso asia.

Vierailija
62/171 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies kosi kysymällä haluanko vähintään 2 orkkua loppuelämni ajan.

Aika kitsas mies. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/171 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös vanhanaikainen tässä ja odotan miehen kosintaa. Asiasta on puhuttu ja se tulee kyllä. Vastauskin on jo selvillä eli sitäkään ei miehen tarvitse jännittää. Mitään matkaa en odota tai edes halua mutta joo, jotain ainutlaatuista kuitenkin. Tiedän että se tulee sellaista olemaankin. Mutta niin, näistä kannattaa keskustella. Kaikesta kannattaa keskustella. Toisen ajatuksia ei voi lukea. 

Eli olette jo sopineet menevänne naimisiin. Sen jälkeen ei ole  mitään kosintaa, olette vain sopineet järjestävänne ennen naimisiin menoa jonkun teatraalisen tilaisuuden, jossa muka kositaan. Kosinta oli se, kun jompikumpi teistä ehdotti toiselle avioliittoa joskus tulevaisuudessa, ja toinen suostui.

Vierailija
64/171 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäromantikkojen kokoontumiset täällä. Kuin Kaurismäen elokuvista. :)

Vierailija
65/171 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tällaisilla miehillä menee seksielämän saralla? On varmaan sama tyyli siinäkin, ei hääppöistä, vaan 5 s sisään ja ulos ilman esileikkiä.

Vierailija
66/171 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäromantikkojen kokoontumiset täällä. Kuin Kaurismäen elokuvista. :)

Kuka mitäkin romanttisena pitää. Itselle ei sovi suurieleisyys, koen ne kiusallisina. Mulle romantiikka on tylsästi niitä arjen tekoja puoli ja toisin. 

Vierailija
67/171 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun haave nimenomaan on sellainen kosinta, joka tapahtuis jossain hyvin arkisessa tilanteessa ohimennen. Että tyyliin kaupan parkkipaikalla mies toteaisi, että käydäänkö ostamassa samalla kihlasormukset. Ei mitään helvetin showta. 

Miksi edes mennä naimisiin, jos et ymmärrä sen vakavuutta? Elämäsi on täysin sidoksissa toiseen, se on helvetin iso asia.

Miten se, että.miten kositaan on liitoksissa siihen kuinka vakavasti suhtautuu avioliittoon?

Vierailija
68/171 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies kosi mua, kun oltiin käymässä hänen äitinsä luona. Oltiin yläkerrassa meidän makkarissa ja riideltiin jostain ihan typerästä asiasta (en edes muista mistä), ja hän sanoi "and still i want to marry you" ja minä vastasin "and i want to marry you too". Hän sit totes että "i guess we are engaged now". Naimisissa 15 vuotta 

Vierailija
69/171 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös vanhanaikainen tässä ja odotan miehen kosintaa. Asiasta on puhuttu ja se tulee kyllä. Vastauskin on jo selvillä eli sitäkään ei miehen tarvitse jännittää. Mitään matkaa en odota tai edes halua mutta joo, jotain ainutlaatuista kuitenkin. Tiedän että se tulee sellaista olemaankin. Mutta niin, näistä kannattaa keskustella. Kaikesta kannattaa keskustella. Toisen ajatuksia ei voi lukea. 

Eli olette jo sopineet menevänne naimisiin. Sen jälkeen ei ole  mitään kosintaa, olette vain sopineet järjestävänne ennen naimisiin menoa jonkun teatraalisen tilaisuuden, jossa muka kositaan. Kosinta oli se, kun jompikumpi teistä ehdotti toiselle avioliittoa joskus tulevaisuudessa, ja toinen suostui.

Ei se keskustelu ole noin mennyt :) Jos ei osaa ollenkaan kuvitella miten voi keskustella yhteisestä tulevaisuudesta kosimatta niin kai nää asiat sitten onkin hankalia. 

Vierailija
70/171 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ei ja ei. Ei näin. Muakin on kosittu olohuoneessa pieruverkkarit jalassa. Ei saanut jäbä myöntävää vastausta, ei kyllä kieltävääkään. Koitettiin vaan olla, et juu ei mitään ei äsken tapahtunut. Ero tuli sit joskus myöhemmin.

Vierailija
71/171 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se keskustelu ole noin mennyt :) Jos ei osaa ollenkaan kuvitella miten voi keskustella yhteisestä tulevais

Jos on noin muuten keskustellen käyty läpi, että naimisiin mennään tulevaisuudessa niin ollaanhan sitä silloin kihloissa ilman mitään erillistä kosintaa. -eri

Vierailija
72/171 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä rima matalalla. Mä odotin todellakin että mies on vähän edes panostanut kosintaan ja hän sitten kosi minua matkalla ihanassa luontokohteessa romanttisesti. En vaadi arjessa mitään prinsessakohtelua mutta on se nyt kumma, jos ei yhtä ainutlaatuista päivää varten viitsi yhtään panostaa. 

Vierailija
73/171 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa täällä rima matalalla. Mä odotin todellakin että mies on vähän edes panostanut kosintaan ja hän sitten kosi minua matkalla ihanassa luontokohteessa romanttisesti. En vaadi arjessa mitään prinsessakohtelua mutta on se nyt kumma, jos ei yhtä ainutlaatuista päivää varten viitsi yhtään panostaa. 

Mitenkäs itse panostit?

Vierailija
74/171 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä omaa rimaani kauhean alhaalla kyllä mulla on miehelle tietyt vaatimukset. Ne tosin liittyy siihen yhteiseen elämään, ei siihen miten mua kositaan. En tajua, miksi kaiken pitää olla jotain suurta spektaakkelia nykyään.  

Vierailija
75/171 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies kosi kysymällä haluanko vähintään 2 orkkua loppuelämni ajan.

No nyt on ollut oikea SONNI kosimassa. Kaikki 2 orkkua loppuelämäsi ajan🤣. Kai suostuit moiseen ilotulitukseen?

Vierailija
76/171 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi v*tun uli uli kun ei tippunu eikä lirissä niin maan perusteellisen siirappista kosintaa kuin elokuvissa ja jenkkisarjoissa konsanaan niin nyt on elämä ihan pilalla eikä huvita enää mikään.. Nii kerta! .. Voi jeesus näitä omissa hattaroissaan hortoilevia.. 

Vierailija
77/171 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vain huomannut, että näiden julkisten spektaakkeleiden takana on sellainen määrä ryönää, etten enää osaa kadehtia muiden somessa uhkuvaa onnea, ja mitä enemmän hiljaa jengi on parisuhteestaan, sen paremmin tuntuu pyyhkivän. En tiedä yhdelläkään teatraalisin ja näyttävin elein yhteen menneillä pareilla menevän kauhean hyvin nykyisin. 

Miehen tuttavapariskunta juhli häitään näyttävästi useaan eri otteeseen (vaimo eri kulttuurista) ja sitä varten oli otettu liutakaupalla valokuvia ammattilaisella, että kutsussa oli oma kuvansa, netissä olevassa biisitoivelistassa oma kuvansa ja vielä kolmas kuva oli jossain. Yleensä vielä niin, että morsian oli mahdollisimman vähäpukeinen ja näyttävä. sitten oli polttarit siellä ja täällä niitäkin juhlittiin useampaan otteeseen. Nykyisin kun tuosta hurlumheistä ja kalliista polttareista ja myöhemmin vauvajuhlista on kulunut aikaa, niin mietin kerran et miten jollain meneekin niin hyvin. Pohdintani kuullut pariskunnan tunteva tuttavasakki repesi totaalisesti ja kertoi mitä siellä todellisuudessa tapahtuu. Rouva on roudannut oman perheensä heille asumaan, kenelläkään heistä ei ole mitään tuloja ja mies maksaa mukisematta kaiken. Rouva itse kuulemma ei ole hirveästi kotona ja on kuulemma nytkin toisella puolella maailmaa jossain hämärissä työtehtävissä joista hän somessa puhuu suureellisesti puhujakeikkoina. Tämän kuultuani olen oppinut suhtautumaan näihin suureellisiin eleisiin hyvin kriittisesti. 

Esimerkiksi yksi tuttuni sai esitettyä kaksosten saamisen niin ruusunsuloisena ja tuoksuvana, vaikka todellisuudessa hän paukutti minulle niin julmaa tekstiä yksityisesti, että ihan hirvitti. Hän kirjoitti miten ei halua kahta lasta ja yksi olisi riittävä ja kaksosten saaminen on hirveintä mitä hänelle voi tapahtua. Se sekoilun määrä kulisseissa oli hirveää seurattavaa, mutta samalla hän oli niin maireana somessa. 

Yksikin pariskunta oli kuvissaan niin onnellisen näköisiä, ennen kuin valkeni, että sitä somea ylläpiti naisosapuoli kaiken aikaa ja mies huiteli missä tykkää. Lisäksi nainen oli jatkuvasti huomiontarpeinen, eli ilmeni äkkiä, ettei miestä edes hirveästi kiinnosta. Siinä kohtaa kun ilmestyi se 12345s onnea hehkuva yhteiskuva, niin tiesin, että mies oli pyytänyt lupaa "ryhmäseksiin", joka kontekstin huomioiden ei varsinaisesti enää ollut kolmenkimppaa vaan jotain muuta. 

Samaten nämä kosimiskuviot. Tiedän myös parin mikä kävi Lapissa asti riitelemässä naimisiinmenosta, mutta eivät he aiheesta mitään puhu. Oikeasti lapissa oli riidelty railakkaasti, kaadettu glögit rinnuksille ja murjotettu puolitoistavuorokautta ennen kuin tehtiin julkinen spektaakkeli. Asia esitettiin kaikille onnellisena tapahtumana revontulien alla. Toivottavasti ei ole sama pari kuin mistä ap puhuu :D 

Vierailija
78/171 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja totta kai tässä samassa kohtaa käydään myös läpi kaikki avioehdon tahtomiset sun muut pikku detaljit. Suomimies osaa olla niin Romanttinen ja suominainen on ihan otettu. Voi elämä!

Vierailija
79/171 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian suureellinen kosinta on feikki. Toisaalta arkinen on tylsä ja osoittaa ettei ole jaksanut yhtään suunnitella tai pidä asiaa suuressakaan arvossa. 

Vierailija
80/171 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies kosisi mua jossain parkkipaikalla niin se olisi ero saman tien. En minäkään mitään Pariisin matkaa tarvitse, mutta kyllä jotain vaivannäköä pitää nähdä.