Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Petyin tapaan, jolla miesystäväni kosi minua

Vierailija
09.05.2024 |

En tiedä mitä ajatella. Miesystävä vain kysyi viime lauantaina telkkaria katsellessa, että mennäänkö naimisiin ja haki sitten kuohuviinipullon. 

Kaverini vietiin yllätysmatkalle Pariisiin ja hänen miehensä kosi häntä siellä. Toinen kaverini sai kosinnan valjakkoajelulla Lapissa, revontulien välkkyessä taivaaalla. 

Olen pettynyt.

Kommentit (171)

Vierailija
41/171 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä vielä joskus jotakuta kosin niin laadin, tai laaditan lakimiehellä, vähintään satakohtaisen rasti ruutuun kaavakkeen. Ilmoitan että vastaukset ovat kosinnan kohteen osalta sitovia. Ittellä ei niin väliä juu. Kaavakkeen lähetän kirjattuna kirjeenä ja kiellän yhteyden otot vähintään kahdeksi viikoksi.

Vierailija
42/171 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi laps parka. Olet tainnut katsella liikaa hömppäfilmejä ja lukea hömppäromaaneja, kun haikailit jostain erinomaisesta kosinnasta. Ja onko sillä takuuta, että jos kositaan Pariisissa tai Lapissa, niin se liitto kestää koko loppuelämän, mutta tuollainen kotoinen kosinta ei muka takaa mitään. Otapa nyt järki käteen äläkä vikise. Ole tyytyväinen, että kumppanisi haluaa sinut puolisokseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/171 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on niin vanhanaikaista että miehen pitäisi olla se joka järjestää ja palvoo ja kosii. Voihan sitä tasa-arvoa tähänkin soveltaa. Ap olis ihan itse voinut järjestää romanttisen tilanteen ja kosaista mieleisellään tavalla. Sitten voisi se mies täällä vinkua että hän ei lainkaan olis noi suurista eleistä välittänyt. 

En yhtään tykkää siitä, että mimmin pitäis olla jotenkin prinsessana ja äijä vaan peesaa. Onhan se ukko toisena osapuolena niissä häissä ja avioliitossakin.

Olen samoilla linjoilla. Kumpikin voi ''kosia'' tai oikeastaan itse ainakin haluaisin vain keskustella asian läpi, ei tarvitse kummankaan kykkiä polven varassa tai järjestää mitään yllätyksiä. Sekin ihmetyttää, että miehen pitäisi maksaa molempien sormukset jne.

Vierailija
44/171 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei kosinu ollenkaan ja kyllästyin odottamaan ja ilmoitin että pappi tulee kotia ja jos olet paikalla niin ok mutta jos et niin se oli tässä.. Paikalle tuli ja 28 v hääpäivää vietetään elokuussa

Vierailija
45/171 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vain lukemaan miten tyypilliseen Suomalaiseen happamaan tapaan KAIKKI romantiikka ja panostaminen on turhaa hössötystä ja koreilua. Nainen on "prinsessa" jos kehtaa edes HAAVEILLA siitä, että mies viitsisi tehdä tilanteesta jotenkin ihanan muisteltavan. Pitää arvostaa vaikka mies istuisi paskalla ja huikkaisi siinä pökälettä punnertaessaan että jos sitä joskus maistraatissa piipahtaisi. 

Rima on laskettu maahan mutta sekin on jo liikaa ja turhamaista. Mieheltä ei voi odottaa mitään enempää kuin eläimeltä ja naisen on sopeuduttava siihen, että elämä miehen kanssa on pettymyksiin tottumista. Kehtaatkin unelmoida yhtään mistään, tänne ne haaveet että saan polkea ne mäsäksi ja nauraa miten typerä olet jos rakkautta ja romantiikkaa kaipaat! Rakkaudenosoitukseksi täytyy riittää se, että mies ei lyö. On sekin aika paljon vaadittu, oikeastaan sun pitää olla tyytyväinen jos se huomioi sua niin että ei lyö mustelmia liian näkyville paikoille.

Vierailija
46/171 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettymyksesi saattaa pelastaa miehesi vielä suuremmalta pettymykseltä.

Vierailija
47/171 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa  tylsää järjestää hulppea kosintamatka kaikkine  hienouksineen.  Sitten siinä kosiessa saisikin kieltävän vastauksen.  Koko homma, järjestely, rahat hukkaan.  Ja loppumatka vähintäinkin kiusallinen.

Vierailija
48/171 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, jätä ne romanttiset elokuvat katsomatta, saat liikaa vaikutteita ja väärän kuvan elämästä.

Vierailija
49/171 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies kosi kysymällä haluanko vähintään 2 orkkua loppuelämni ajan.

Vierailija
50/171 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin vain lukemaan miten tyypilliseen Suomalaiseen happamaan tapaan KAIKKI romantiikka ja panostaminen on turhaa hössötystä ja koreilua. Nainen on "prinsessa" jos kehtaa edes HAAVEILLA siitä, että mies viitsisi tehdä tilanteesta jotenkin ihanan muisteltavan. Pitää arvostaa vaikka mies istuisi paskalla ja huikkaisi siinä pökälettä punnertaessaan että jos sitä joskus maistraatissa piipahtaisi. 

Rima on laskettu maahan mutta sekin on jo liikaa ja turhamaista. Mieheltä ei voi odottaa mitään enempää kuin eläimeltä ja naisen on sopeuduttava siihen, että elämä miehen kanssa on pettymyksiin tottumista. Kehtaatkin unelmoida yhtään mistään, tänne ne haaveet että saan polkea ne mäsäksi ja nauraa miten typerä olet jos rakkautta ja romantiikkaa kaipaat! Rakkaudenosoitukseksi täytyy riittää se, että mies ei lyö. On sekin aika paljon vaadittu, oikeastaan sun pitää olla tyytyväinen jos se huomioi sua niin että ei lyö mustelmia liian näkyvi

Höpöhöpö. Lähinnä sitä on pohdiskeltu, että miksi se nainen saa haaveilla ja miehen täytyy toteuttaa? Kyse on kuitenkin yhteisestä asiasta, johon mielestäni molempien tulisi panostaa samalla tavalla.

Vierailija
51/171 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kosittiin keskellä kauppaa, että haetaanko yhteinen sukunimi. Maistraatissa vihittiin (ilman sukulaisia) ja nyt 25 vuotta naimisissa. Ei se "hohdokas" kosinta takaa sitä, että liitosta tulee onnellinen saatika kestävä.

Vierailija
52/171 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esson baari, yhteinen juoksulenkki, pihaa haravoidessa, roskia viedessä - nämä kaikki ovat hyviä kosintapaikkoja.  Muistaakseni mies kosi joku aamu kun juuri herättiin ja saatiin silmämme auki. Olikohan vielä unessa? Mutta yli 30 vuotta oltu ilolla naimisissa.

Vierailija
53/171 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös vanhanaikainen tässä ja odotan miehen kosintaa. Asiasta on puhuttu ja se tulee kyllä. Vastauskin on jo selvillä eli sitäkään ei miehen tarvitse jännittää. Mitään matkaa en odota tai edes halua mutta joo, jotain ainutlaatuista kuitenkin. Tiedän että se tulee sellaista olemaankin. Mutta niin, näistä kannattaa keskustella. Kaikesta kannattaa keskustella. Toisen ajatuksia ei voi lukea. 

Vierailija
54/171 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kai vastasit kieltävästi kosintaan?

No kyllä mä suostuin. Koska kuitenkin rakastan häntä, MUTTA kosintaan olisi voinut panostaa myös jotenkin?!

Rakkaasi oli valmistautunut, koska oli kuohujuomaa varannut. (Kaikilla ei tuonkaan vertaa.)Tärkeintä, että hän rakastaa ja vaalii sinua. Ja sinä häntä. Ja tulihan tuostakin kosinnasta ikimuistoinen.

Vierailija
55/171 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia spektaakkeleita avioelämässä pitää olla, jos kosinnassa jo on haskeja ja ranskanmatkoja.

Vierailija
56/171 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harry kosi Meghania kuulemma kun olivat paistamassa kanaa.

Vierailija
57/171 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kosin mun vaimoa riidan päätteeksi eteisessä just kun oltiin kauppaan lähdössä. 19v yhdessä jo.

Vierailija
58/171 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kai vastasit kieltävästi kosintaan?

No kyllä mä suostuin. Koska kuitenkin rakastan häntä, MUTTA kosintaan olisi voinut panostaa myös jotenkin?!

Mun ex kertoi että hänen työkaverinsa oli istunut vessassa pas kalla ja huutanut ovenraosta että pitäskö meidän mennä naimisiin. Järkytyin niin että unohdin kysyä mikä oli vastaus...

Vierailija
59/171 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kumppanisi muuten huomaavainen ja romanttinen? Jos ei ja se on sinulle tärkeää, mieti tarkasti onko hän sinulle oikea kumppani. Pelkkä rakkaus ei aina riitä jos on ihan eri käsitykset ja mieltymykset kaikesta. Keskustelkaa minkälaisia odotuksia teillä on avioliitosta ja muista tärkeistä asioista etukäteen.

Vierailija
60/171 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyksellisyys on parasta tässä asiassa. Koko hohto menisi, jos olisi kovat järjestelyt ja asia ennakoitavissa.    Arjen tohinassa  kosiminen  kannatettavaa.