Petyin tapaan, jolla miesystäväni kosi minua
En tiedä mitä ajatella. Miesystävä vain kysyi viime lauantaina telkkaria katsellessa, että mennäänkö naimisiin ja haki sitten kuohuviinipullon.
Kaverini vietiin yllätysmatkalle Pariisiin ja hänen miehensä kosi häntä siellä. Toinen kaverini sai kosinnan valjakkoajelulla Lapissa, revontulien välkkyessä taivaaalla.
Olen pettynyt.
Kommentit (171)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun haave nimenomaan on sellainen kosinta, joka tapahtuis jossain hyvin arkisessa tilanteessa ohimennen. Että tyyliin kaupan parkkipaikalla mies toteaisi, että käydäänkö ostamassa samalla kihlasormukset. Ei mitään helvetin showta.
Etkö itse voi ehdottaa?
Voin, pitää vaan eka hommata se mies.
Mieheni kosi minua ulkosaaristossa. Oli ihan tyyni keli ja oltiin korkean kallion päällä illalla myöhään kesäkuussä ja oli siinä auringon laskua myös. Mies taisi suunnitella kosinnan auringonlaskun aikaan täydellisesti ja mies otti sormuksen taskustaan. En tajunnut mitään ja sanoin vaan kyllä.
Moki palstalainen pettynyt ettei saa MITÄÄN kosintaa
Vaikuttaa ap aika pettymykseltä itse. Miehesi ansaitsee parempaa, tuskin vuodet kanssasi sen kevyemmäksi tunnelmaltaan muuttuu
Oletko mittauttanut ferritiin ja kilpirauhasarvot?
Vierailija kirjoitti:
Tuo on just ihaninta että yhtäkkiä vaan tulee sellainen olo että haluaa naimisiin juuri tämän ihmisen kanssa ja kysyy. Voi jopa olla oikeaa rakkautta. Teatterit taas harvemmin on sitä.
Mietin aina näitä suureellisia kosintoja, jotka usein myös jollain tavalla jaetaan someen, että ketä varten ne tehdään. Jos itseäni kosittaisiin suurieleisesti ja vielä jossain julkisella paikalla, niin juoksisin karkuun.
Musta tuo on romanttista. Toivoisin että muakin joskus kosittaisiin. Ihan sama milloin ja miten. Tekstarikin kävisi jos mies vaan oikeasti haluaisi kanssani naimisiin ja kosinta tulisi aidosti ilman houkutteluja tai vihjailuja.
Minusta on niin vanhanaikaista että miehen pitäisi olla se joka järjestää ja palvoo ja kosii. Voihan sitä tasa-arvoa tähänkin soveltaa. Ap olis ihan itse voinut järjestää romanttisen tilanteen ja kosaista mieleisellään tavalla. Sitten voisi se mies täällä vinkua että hän ei lainkaan olis noi suurista eleistä välittänyt.
En yhtään tykkää siitä, että mimmin pitäis olla jotenkin prinsessana ja äijä vaan peesaa. Onhan se ukko toisena osapuolena niissä häissä ja avioliitossakin.
Vierailija kirjoitti:
Tää on niin selvä provo että ihan vituttaa kuinka ihmiset ruokkivat näitä.
Päivän huonoin provo 🤮
Toivottavasti menette ihanalle häämatkalle.
Minulle kelpaisi oikealta tyypiltä ihan millainen tahansa kosinta. En kyllä näkisi itseäni suhteessa miehen kanssa, joka järjestäisi jonkun suuren spektaakkelin. En kaipaa sellaisia.
Kun menette ostamaan sinulle vihkisormuksen pyydä tarjoamaan ravintolassa ateria.
Sait mitä ansaitsit. Ja se ei ollut kultaa.
Menin teininä kihloihin, mies kysyi kaupungilla mennäänkö kihloihin vai kaljalle ? Vastasin kihloihin, bussissa laitoimme sormukset, emme asuneet vielä yhdessä ja oli eri pysäkit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kai vastasit kieltävästi kosintaan?
No kyllä mä suostuin. Koska kuitenkin rakastan häntä, MUTTA kosintaan olisi voinut panostaa myös jotenkin?!
Olihan se kuohuviini.
Minua kosittiin laiturilla auringon laskiessa. Mieheni ei ollut hankkinut edes sormusta, kun oli ajatellut, että mukavampi valita yhdessä. Niin minustakin oli. Miehelle yllätys oli, että selvisi noin parilla sadalla kummankin sormuksesta. Valitsimme hänelle leveän, minulle kapean ja nyt minulla on rinnalla toinen sormus.
Manööverimaiseen kosintaan olisi vastaus ollut kielteinen.
Olisit itse voinut kosia haluamallasi tavalla.
Minä en suostu kosintaan jos mies ei ole panostanut siihen edes vähän. Olohuoneessa kosinta ei minulle kelpaa.
Tuo on just ihaninta että yhtäkkiä vaan tulee sellainen olo että haluaa naimisiin juuri tämän ihmisen kanssa ja kysyy. Voi jopa olla oikeaa rakkautta. Teatterit taas harvemmin on sitä.