Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Inhottava työkaveri

Vierailija
21.04.2024 |

Huomenna paluu töihin loman jälkeen ja ahdistaa niin paljon eräs työkaveri.

Hän puuttuu jokaiseen keskusteluun työpaikalla, kuuntelee "salaa" toisia, pälättää niin, että tuntuu ettei omistakaan töistä tule mitään, kun ei pysty keskittymään kunnolla. Jos juttelen hänelle tuntemattoman asiakkaan kanssa, kysyy kuka se oli ja mitä puhuitte.

Hakee jatkuvasti huomiota, jos saa  jonkun "dramaattisen" viestin puhelimeen huokailee ja kauhistelee, niin kauan että hänet huomataan.Näyttää kuvia jossa hän itkee.Ämmittelee kavereitaan ja kertoo heidän henk.koht asioitaan. Tästä syystä itse olen hyvin hiljainen hänen seurassaan, koska on olo että kaikki mun kertomat asiat sanotaan eteenpäin.

Oon jotenkin ihan loppu hänen seurassaan ja huomaan etten oo oma itteni hänen lähettyvillä.. Mikä avuksi? 😭

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki uusi työ.

Vierailija
2/19 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSS

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta. Koetetaan kestää, kyllä se kohta vaihtaa taas työpaikkaa.

Vierailija
4/19 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan muuten mun työtä ja muut työkaverit on aivan ihania. Kaikilta kuullut ikävä kyllä vähän samaa tästä henkilöstä. 

Vierailija
5/19 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jo paljon, jos tajuat olla hiljaa, kun tajuat, että hän kertoo kaiken eteenpäin.

Joillakin sen tajuaminen kestää liian kauan.

Vierailija
6/19 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen tyyppi, kuin meillä työmaalla. Tehokkain keino tähän mennessä on kohdella häntä, kuin ilmaa.

Kuvittele, että häntä ei olisi, kun hän tulee viereen pällistelemään.

Vierailija
7/19 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli inhottava pikkuesimies Tampereen Stockalla. Kiusas mua ja myös muita 30 vuotta. Sain vihdoin tarpeekseni ja lähdin meneen. Pahin oli varmaan se että kun kerroin että mummi oli kuollut niin tokaisi että jo oli aikakin kuolla.

Vierailija
8/19 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä jos sattuu joku negatiivinen asia, hän jauhaa siitä lähes koko päivän. Ei pääse yli niistä. Puhuu ja puhuu siitä vaikkei ketään enää vastaa siihen asiaan liittyen. Ei auta, että tsempataan. Ja kyse ei koskaan oo mistään suuresta asiasta. Oon niin korviani myöten täynnä, etten oo koskaan ollut kehenkään ihmiseen 😂

Vierailija
9/19 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teette niin ison numeron ikävistä työkavereista? Hankkikaa elämä ja keskittykää töihinne ja kasvakaa aikuisiksi.

Vierailija
10/19 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samanlainen tyyppi, kuin meillä työmaalla. Tehokkain keino tähän mennessä on kohdella häntä, kuin ilmaa.

Ollaan kaikki aika paljon hiljempia hänen kanssaan. On sanottu, et tehdään nyt töitä ja jutellaan tauolla, mut ei vaikutusta. Toinen työkaveri oli koko päivän ihan hiljaa ja tämä tuli kysymään että mikä sua vaivaa, pitäiskö sun mennä terapiaan. Ja lisäs et koitappa rentoutua sitten vapaalla, kun näkee naamasta että vituttaa.. Eli seuraavaksi jos täysin hiljaa olen, tulee kysymään mikä mun ongelma on.

Vierailija
11/19 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teette niin ison numeron ikävistä työkavereista? Hankkikaa elämä ja keskittykää töihinne ja kasvakaa aikuisiksi.

Niiden kanssa nyt joudutaan olemaan 8-9 h/pvä. Ja 5 päivää viikossa, että revi siitä. 

Vierailija
12/19 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ on aika iso osa elämää, kuten sanoin muuten rakastan työtäni ja kysyn mikä neuvoksi kun toisen seura saa voimaan huonosti.. En oo ikinä tuntenut toisen seuraa näin negatiivisel vaikutuksella.

Vierailija
13/19 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan kaikki aika paljon hiljempia hänen kanssaan. On sanottu, et tehdään nyt töitä ja jutellaan tauolla, mut ei vaikutusta. Toinen työkaveri oli koko päivän ihan hiljaa ja tämä tuli kysymään että mikä sua vaivaa, pitäiskö sun mennä terapiaan. Ja lisäs et koitappa rentoutua sitten vapaalla, kun näkee naamasta että vituttaa.. Eli seuraavaksi jos täysin hiljaa olen, tulee kysymään mikä mun ongelma on.

Jospa sanotte hänelle, että hän puhua pälisee liikaa ja että te olette töissä, ettekä missään juorukerhossa.

Vierailija
14/19 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin niin samaistua sinuun ap. Työpaikallani on todella inhottava ja negatiivinen ihminen, joka etsii aina syytä omaan epäonnistumiseen muista ihmisistä. Syy kaikkeen on aina muissa. Tekisi mieli lähteä, mutta miksi minun pitäisi taipua, koska toinen on ilkeä?  Yleensä nämä "ongelmat" on vielä lähes mitättömiä, mutta hän saa suhtautumisellaan lähes kaikki pois tolaltaan. Yritän aina ajatella, että kukaan ei vahingoittunut tai kuollut, eli mitään todellista/vakavaa vahinkoa ei tapahtunut. 

Vierailija
15/19 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin niin samaistua sinuun ap. Työpaikallani on todella inhottava ja negatiivinen ihminen, joka etsii aina syytä omaan epäonnistumiseen muista ihmisistä. Syy kaikkeen on aina muissa. Tekisi mieli lähteä, mutta miksi minun pitäisi taipua, koska toinen on ilkeä?  Yleensä nämä "ongelmat" on vielä lähes mitättömiä, mutta hän saa suhtautumisellaan lähes kaikki pois tolaltaan. Yritän aina ajatella, että kukaan ei vahingoittunut tai kuollut, eli mitään todellista/vakavaa vahinkoa ei tapahtunut. 

Juuri noin toiki toimii, välillä hän tuntuu pitävän itseään paljon parempana kuin muut. 

Vierailija
16/19 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus kuulostaa siltä, että on voinut alun alkaenkin tuntea jääneensä ulkopuolelle työyhteisöstä ja yrittää saada kontaktia muihin.

Vierailija
17/19 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus kuulostaa siltä, että on voinut alun alkaenkin tuntea jääneensä ulkopuolelle työyhteisöstä ja yrittää saada kontaktia muihin.

Lisään, että se ei tee mm. toisten asioista juoruamista eteenpäin silti hyväksyttäväksi.

Vierailija
18/19 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla töissä kohta eläkeikää lähestyvä kollega joka ollut varmaan 20 v tässä firmassa. Tulin uutena tähän tiimiin, olin kyllä aiemmin jo samassa firmassa joten tiedän kyllä miten täällä toimitaan. Olen häntä huomattavasti paremmin ja enemmän koulutettu ja edellinen työni oli niin paljon vaativampaa kuin tämä nykyinen ikinä. 

Tämä kollega yrittää hallinnoida koko tiimin asioita. Puuttuu vähän väliä joka asiaan, hänelle on niin sydämen asia eräs palveluala että pitää sitä omanaan. Hän ei tajua että hänen ei tarvitse (lue pidä) puuttua muiden tekemisiin tai päätöksiin vaan me jokainen vastaamme omistä tekemisistä ja oman alueen kohteista. Hän ryntää aina kyseenalaistamaan muiden tekemisiä j päätöksiä, vaikkei asia kuulu hänelle pätkääkään. 

Hänellä taitaa olla joku ammatillinen alemmuuskombleksi ja kokee jäävänsä alakynteen, koska on selvästi jäänyt esim tietokoneen läytössä, MS offise työkalujen ym käytössä jälkeen osaamistasossa muista. Järki ei enää juokse kuten muilla ja jonka näkee siitä että puhuu usein ihan höpöjä, sekoilee, poukkoilee asiasta toiseen ja muut puhutaan asiasta xx hän tempaisee keskustelin ihan yhtäkkiä yyy asiaan. Palaverien vetäminen hänen toimesta on hirveää jaarittelua ja pp esitysmateriaalin kanssa sekoilua (myötähäpeän).

Sitten hän suuttuu silmin nähden kun jää keskustelussa alakynteen, siitä erityisesti huomaa joka kerta ettei pysy mukana. Tästä huolimatta on hyvin autoritäärinen ja ryntää aina ihan sekunnissa puolustamaan itseään tyyliin "en minä ainakaa.... minä en oo tuota tehny, ennoo koskenu  jne" , joka on hassu tapa tällä organisaation tasolla.

Vierailija
19/19 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa olla narsistin kanssa samassa työpaikassa. Yksikin mulkku työpaikalla on liikaa. Ei tarvi olla kuin se yksi, niin ei siinä oikein viihdytä.