Ateisti, miksi vietät Kristuksen taivaaseenastumisen päivää?
Se on tänään ja mitä todennäköisimmin olet vapaalla. Miksi? Ethän salli edes sitä että koulussa lapsesi laulaa jonkun laulun jossa on yksi sana Luojan?
Kommentit (329)
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi kuulla todellakin, että miksei koulussa ole sopivaa laulaa suvivirttä, mutta kristilliset Vapaapäivät on sopivaa viettää?
Sano mulle, miten mä voisin tehdä tänään töitä, kun duunipaikka on kiinni? Vartijat tulee, jos menen sinne, enkä voi tehdä etätöitä. T. Turvallisuuspuolen virkamies (ateisti)
Kiinnostaisi saada tietää, miksi ap lietsoo eripuraa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ethän itse vietä Uutta vuotta, Vappua tai Juhannusta? Pääsiäinen ja Joulukin ovat vähän niin ja näin, koska niillä on tukeva pohja pakana-ajan juhliin.
Aivan yhden tekevää, mistä syystä eri vapaita vietetään. Ihmiset tarvitsevat välillä vapaata töistä ja koulusta ilman uskonnollista hapatusta. Vielä parempi olisi, jos arkivapaita saisi valita työstä itse oman aikataulun mukaisesti.
Uusi Vuosi, kuten kaikki vuodet, lasketaan Jeesuksen mukaan, vappuna juhlitaan Pyhää Valpuria ja juhannuksena Johannes Kastajaa. Pakanat ovat ymmärtämättömyyttään tehneet omat versionsa näistä pyhistä, mutta alkuperä on Kristuksessa.
Mitäs veikkaat, kummat olivat ensin, pakanat vai kristityt?
Sulla on tainnut jäädä peruskoulu aika heikoille kantimille, jos oikeasti luulet näiden juhla
Ensimmäisten ihmisten, Aatamin ja Eevan, Luoja ja Jumala oli kristittyjen Jumala, vaikka Lunastus Pojan Veressä tulikin vasta myöhemmin, joten koko ihmiskunnan alkuperä on kristitty, eli kristityt olivat aina ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi kuulla todellakin, että miksei koulussa ole sopivaa laulaa suvivirttä, mutta kristilliset Vapaapäivät on sopivaa viettää?
Sano mulle, miten mä voisin tehdä tänään töitä, kun duunipaikka on kiinni? Vartijat tulee, jos menen sinne, enkä voi tehdä etätöitä. T. Turvallisuuspuolen virkamies (ateisti)
Sanot vartijalle, että olet ateisti ja sinulla on oikeus tehdä töitä.
84: Sun kannattaisi tarkastaa lääkityksesi
Jokainen päättää itse, miten vapaapäivänsä viettää. Sinä saat juhlia hihhulijuhliasi, ja minä puolestani teen, mitä itseäni huvittaa, enkä tosiaankaan vietä mitään jessen taivaspäivää.
Miten ap viettää tätä riemujuhlaa?
Vierailija kirjoitti:
Minun lääkkeeni Jeesus Kristus, joka lupasi seuraajilleen kyvyn parantaa kaikki sairaudet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun lääkkeeni Jeesus Kristus, joka lupasi seuraajilleen kyvyn parantaa kaikki sairaudet.
Kyllä, ja herättää henkiin kuolleet. Joku tätä Nokialla yrittikin, mutta ei onnistunut.
Oli miten oli ja uskoo mihin uskoo, mutta tämän arkipyhän voisi poistaa. Tai siirrettävä johonkin sunnuntaille. Hölmöä katkaista viikkoa näin.
Säälittävää on kristityn kateus lähimmäistä kohtaan. Taitaa se teidän kirjakin kertoa aiheesta jotain.
Miksi kristityt viettää muuten Jeesuksen taivaaseen astumisen päivää Thor-jumalan päivänä?
Ja miksi kutsutte tätä pyhää juhlaanne Thor-jumalan nimellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, ja herättää henkiin kuolleet. Joku tätä Nokialla yrittikin, mutta ei onnistunut.
Koska tuo tempaus oli vedetty mediahuoraukseksi, Kristus ei tietenkään ollut mukana. Herramme ei ole mikään taikuri taikka lampunhenki, joka viihdyttää yleisöä ja toteuttaa toiveita.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi saada tietää, miksi ap lietsoo eripuraa!
Uskovaisilla on Jumalalta lupa kysellä tyhmiä.. 🙈
Vierailija kirjoitti:
Säälittävää on kristityn kateus lähimmäistä kohtaan. Taitaa se teidän kirjakin kertoa aiheesta jotain.
Miksi kristityt viettää muuten Jeesuksen taivaaseen astumisen päivää Thor-jumalan päivänä?
Kai se ajankohta on sen takia kun aikoinaan haluttiin pitää totutut juhlapäivät, vaikka sisältö muuttuikin kulttuurin muutoksen myötä.
Vierailija kirjoitti:
Norjalaisia varmasti ketuttaa suomalaisiakin enemmän kristittyjen juhlapäivätuputus. Heillä on todella upea alkuperäinen uskonto juhlineen ja tapoineen. Hävytöntä tuo kristittyjen harjoittama kulttuurin omiminen. Tänne ei tarvita mitään lähi-idän uskontoja ja tapoja.
Vierailija kirjoitti:
Thor, eli Theta, on Jumalan nimen ensimmäinen kirjain ja Hänen valtaistuimensa.
Vierailija kirjoitti:
Miten ap viettää tätä riemujuhlaa?
Uskvaisena saan täällä udella ja trollata. Minulla on sädekehä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai se ajankohta on sen takia kun aikoinaan haluttiin pitää totutut juhlapäivät, vaikka sisältö muuttuikin kulttuurin muutoksen myötä.
Niin kristityt viettää pakanajuhlia ympäri vuoden mm joulu, pääsiäinen, juhannus ja sitten kyselevät miksi ei kristityt viettää niitä juhlia joita on vietetty jo ennen Jeesuksen syntymää.
No älykkyys ja uskonnollisuus harvemmin mahtuu samaan päähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Norjalaisia varmasti ketuttaa suomalaisiakin enemmän kristittyjen juhlapäivätuputus. Heillä on todella upea alkuperäinen uskonto juhlineen ja tapoineen. Hävytöntä tuo kristittyjen harjoittama kulttuurin omiminen. Tänne ei tarvita mitään lähi-idän uskontoja ja tapoja.
Ettei olisi norjalaiset itse mitkä ne vaihtoi, kun kansa ei uskonut enää vanhoja taruja. Vai tapahtuiko siellä joku "väestönvaihto"?
Mitäs veikkaat, kummat olivat ensin, pakanat vai kristityt?
Sulla on tainnut jäädä peruskoulu aika heikoille kantimille, jos oikeasti luulet näiden juhlapäivien olevan alunperin kristillisiä. Sinun tyhmyytesi alkuperä on ainakin selvästi raamatussa.