Ateisti, miksi vietät Kristuksen taivaaseenastumisen päivää?
Se on tänään ja mitä todennäköisimmin olet vapaalla. Miksi? Ethän salli edes sitä että koulussa lapsesi laulaa jonkun laulun jossa on yksi sana Luojan?
Kommentit (329)
Vierailija kirjoitti:
5/5
Mielestäni helatorstain viettäminen vapaalla on hiljainen hyväksyntä sille että Kristus astui taivaisiin.
Mielestäni luulevaisen katkarapujen syöminen on hiljainen hyväksyntä sille, että jumalan määräyksiä ei tarvitsekaan totella.
Mikä piru on "Kristuksen taivaaseenastumisen päivä"? :D
Olen vapaalla koska vapaalla on kivaa, ihan sama mistä syystä se vapaapäivä on olemassa. Ulkomailla vapaapäivät on bank holidays.
Helajuhlia on pakanat juhlineen jo kauan ennen kristinuskoa. Juhlittiin ulkona, poltettiin helavalkeat ja koitettiin varmistaa hedelmällisyys ja hyvä sato. Laulettiin, soitettiin ja tanssittiin. Juotiin ja saatettiin juhlia monta päivää.
Kristinusko vaan on pistänyt omia merkkitapahtumiaan vanhojen päälle kun ei muuten saanut kansaa käännytettyä. Eihän Jeesuskaan jouluna syntynyt mutta sekin juhla piti saada kristilliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pidä uskonnon tyrkyttämisestä minulle tai kenellekään kun se ollut niin vahvana Suomessa. Vietän työvuorolistan mukaista vapaapäivää. En ylistä mitään luojaa mutta sinä ap saat sen tehdä rauhassa ja iloita ylösnousemuksesta.
Mutta tykkäät kuitenkin wokeismin ja intersektionaalisen feminismin tyrkyttämisestä?
Selitä mulle noi termit ilman Googlea. Olet vain oppinut hienoja sanoja joita viljelet etkä edes tajua mitä ne tarkoittavat, lammas pieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pidä uskonnon tyrkyttämisestä minulle tai kenellekään kun se ollut niin vahvana Suomessa. Vietän työvuorolistan mukaista vapaapäivää. En ylistä mitään luojaa mutta sinä ap saat sen tehdä rauhassa ja iloita ylösnousemuksesta.
Mutta tykkäät kuitenkin wokeismin ja intersektionaalisen feminismin tyrkyttämisestä?
Selitä mulle noi termit ilman Googlea. Olet vain oppinut hienoja sanoja joita viljelet etkä edes tajua mitä ne tarkoittavat, lammas pieni.
Olen eri, mutta jos kannatat noita ideologioita niin aika ironista että kutsut muita lampaiksi.
Nyrkkisääntönä voi sanoa, että jos osaa nimetä nuo asiat niin tietää kyllä aika hyvin mitä ne pitävät sisällään. Suuri yleisö ei vielä ole noita kokonaan hahmottanut, mutta huomaa pikkuhiljaa niiden vaikutukset eikä silloin ole väliä että mikä niiden virallinen määrittely on.
En vietä sitä päivää mitenkään, mutta olen vapaalla koska se on arkipyhä. Eikö olekin kivaa?
En vietä. Mutta pidän vapaata kun se kerta on vapaapäivä.
Raamatun mukaan kaikki päivät ovat pyhäpäiviä.