Ateisti, miksi vietät Kristuksen taivaaseenastumisen päivää?
Se on tänään ja mitä todennäköisimmin olet vapaalla. Miksi? Ethän salli edes sitä että koulussa lapsesi laulaa jonkun laulun jossa on yksi sana Luojan?
Kommentit (329)
Vierailija kirjoitti:
Ihan täällä reaalimaailmassa ketään ei kiinnosta kieltää suvivirttä. Itse laulan sen joka kevät päättäreissä. Oma lapseni kuuluu kirkkoon. Ja minulle kuuluu sama työmäärä ja lomat kuin muillekin.
T. Ateisti
Et voi puhua kuin omasta puolestasi. Kyllä minua lapsena häiritsi kristillinen sisältö koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5/5
Mielestäni helatorstain viettäminen vapaalla on hiljainen hyväksyntä sille että Kristus astui taivaisiin.
Mielestäni kirkko kyllä varasti kaikki "pakanoiden" perinteiset juhlapäivät. Helatorstaina juhlitaan kevään alkamista ja perinteisesti tänään on poltettu kokkoja sekä tehty pakanallisia taikoja.
Pääisäinen on myös noita-akkoineen ja virpomisineen pakanallinen juhla
Samoin joulu ja juhannus
Miksi kirkko on varastanut muiden uskontojen juhlapäivät ja pakkoliittänyt niihin jotain jeesuksia? Jeesus on kaiketi syntynyt marraskuussa ja kuollut ties koska
Pystytkö juhlimaan Suomen itsenäisyyspäivää? Jos et tiennyt niin kivikaudella 12.6. oli ihan tavallinen työpäivä.
Kiinnostaisi tietää miten aloittaja kristittynä viettää tätä kyseistä merkkipäivää? En ole tietoinen mistään erityisistä tavoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkkoon kuulumattomilla tulisi kristillisten pyhäpäivien olla työpäiviä. Me muut maksaame kirkollisverolla oikeuden vapaaseen.<<< Kaupat on auki ,työntekijät siellä kuten rakenuksilla.Kukan ei kysy heitä kuluvatko kirkoon tai ei.En kuulu irkoon kävin kuitenki aamu kello 7 Vantaa Helsinki hautausmaa ja sietä Helsinki Malmi hautausmaa.Ihan tämän päivän kunniaksi,Auto kuskina muu uskontokunta kuin kristitty.Syy aamu aikainen.Hänen työ alkaa kello 9.piste.
Oho, maltoit tulla Kate-ketjusta tänne. No samaa muiden haukkumista kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kiihkohihhuli, miksi vietit vappua?
Pyhän Valburgin päivää tarkoittanet? Siinäpä oli kunnollinen kristutty, josta kaikki saisivat ottaa oppia? Miksi kommunistit ovat kaapanneet Pyhän Valburgin päivän ja vääntäneet sen Vapuksi?
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää miten aloittaja kristittynä viettää tätä kyseistä merkkipäivää? En ole tietoinen mistään erityisistä tavoista.
Asettumalla pyhässä erinomaisuudessaan muiden yläpuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pidä uskonnon tyrkyttämisestä minulle tai kenellekään kun se ollut niin vahvana Suomessa. Vietän työvuorolistan mukaista vapaapäivää. En ylistä mitään luojaa mutta sinä ap saat sen tehdä rauhassa ja iloita ylösnousemuksesta.
Mutta tykkäät kuitenkin wokeismin ja intersektionaalisen feminismin tyrkyttämisestä?
Sinä et tiedä mitä tarkoittaa woke tai intersektionaalinen feminismi, eikä tiedä kukaan muukaan enää, joten älä heittelee noita sanoja turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Uskooko AP siis, että jos kristinusko poistuisi valtiosta, niin mitään vapaapäiviä ei enää olisi? Että niitä oikeasti on vain sen uskonnollisen sisällön takia, eikä siksi, että se on vakiintunut tapa (ja tiedostetaan, että tuollaiset vapaat tekee ihmisille hyvää)?
Miten ap sitten suhtautuu siihen, jos ns. kristillinen juhla on keksitty ja laitettu pakanallisen juhlapäivän paikalle? Sopiiko kristityn viettää joulua? Tai juhannusta?
Kristillisiä juhlapäiviä pitäisi siirtää viikko eteen tai taakse päin, niin ei tarvitsisi kuunnella ateistien jokavuotista marinaa ja narinaa siitä kuinka kivikaudella ei Suomessa juhlittu kristillistä joulua cocacolapukin johdolla.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi kuulla todellakin, että miksei koulussa ole sopivaa laulaa suvivirttä, mutta kristilliset Vapaapäivät on sopivaa viettää?
Missä ja kuka on sanonut, että suvivirttä ei ole sopiva laulaa?
Helatuorustai on pakanain juhla.
Kapuan tietenkin kalliolle polttamaan kokn vainajille.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi kuulla todellakin, että miksei koulussa ole sopivaa laulaa suvivirttä, mutta kristilliset Vapaapäivät on sopivaa viettää?
Kyllä olet tollo.
Minä olen vapaalla koska juhlin Voitonpäivää kunnioittaakseni Venäjää joka vapautti Euroopan fasismista.
ateisti
Itse vietän koska kivempi olla kotona kuin töissä.
Ja minun lapseni saa ja mieluiten pitääkin laulaa suvivirsiä ja muita suomalaiseen kulttuuriin kuuluvia lauluja koulussa.
Kun on pakko, prkle. Aneeminen päivä.
Vierailija kirjoitti:
Helatuorustai on pakanain juhla.
Kapuan tietenkin kalliolle polttamaan kokn vainajille.
Vieläkö niitä helkavirsiä lauletaan?
Koska se on palkallinen vapaa. En vietä mitään mutta olen vapaalla koska niin on jossain sovittu. Ihan sama muuten mitä kukakin juhlii milloinkin. Olisikin hyvä jos voisi vaihtaa johonkin muuhun päivään.
Vietän vapaapäivää. En teidä miksi tämä on vapaapäivä, mutta sama se minulle on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiihkohihhuli, miksi vietit vappua?
Pyhän Valburgin päivää tarkoittanet? Siinäpä oli kunnollinen kristutty, josta kaikki saisivat ottaa oppia? Miksi kommunistit ovat kaapanneet Pyhän Valburgin päivän ja vääntäneet sen Vapuksi?
Me evankelis-luterilaiset emme juhlista pyhimyksiä.
Ystävän työpaikalla uskonnosta puhuminen ei ole suotavaa, mutta intersektionaalisesta feminismistä puhuminen on. Naisvaltainen työyhteisö kyseessä.