"Sinulla on väh. alempi korkeakoulututkinto... Palkka määräytyy kokemuksen perusteella ja on 2500-2750€ kk". MitVit nyt taas?
Korkeakoulututkinto, mielellään ylempi, pitää olla ja kokeneellakin palkka alle 3000?
Kyseessä ei ole hoito- tms. matalapalkkaiseksi leimaantunut "kun tää nyt vaan menee näin" ala.
Mikä työnantajia vaivaa?
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain lvi-asentajana 2 vuoden kokemuksen jälkeen 3200 euroa/kk. Ei senttiäkään opintolainaa ikinä.
Minkälaisia ylenemismahdollisuuksia sinulla LVI-asentajana on? Minäkin sain tuollaista palkkaa parin vuoden jälkeen, mutta kiitos korkeakoulututkinnon nykyisin se on jo lähes tuplat.
Työn ohessa voi kouluttautua lvi-insinööriksi, heittäytyä työnjohtoon tai alkaa urakoitsijaksi. On siellä muitakin vaihtoehtoja kuin roplata vessanpyttyjä eläkeiän kynnyksellä.
Paino tässä sanalla kouluttautua. Mutta sitten ei puhuta enää LVI-asentajasta. Mutta miksi ihmeessä ei kouluttautuisi heti kärkeen? Kuulostaa tyhmältä mennä ensin paskaduuniin ja sitten vielä siinä ohessa alkaa opiskelemaan jotain. Tai voihan se olle niin, että LVI-insinöör
Mä olen lähihoitaja joka opiskelee töiden ohessa sairaanhoitajaksi. En pidä tätä mitenkään tyhmänä asiana.
Vierailija kirjoitti:
Olen insinööri Helsingistä, työkokemusta yli 20 vuotta ja korkein palkka mitä elämäni aikana olen saanut on 2300€. Suomi on köyhä maa ja palkat laahaavat muun Euroopan perässä.
Suomessa ei kannata tehdä töitä. Töitä pitää hakea ulkomailta, että saa oikeita palkkoja. Itse olen pitkään ollut töissä saksassa, niin veroja ei enää mene suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
heh minä olen merkonomi ja palkka 3300€/kk niin ei kyllä motivoi lähteä opiskelemaan nämä työpaikkailmoitukset
Minäkin olen merkonomi suoraan peruskoulusta. Palkka 6500 €/kk. En valita.
Miten voi olla merkonomi suoraan peruskoulusta? Merkonomin koulutus käydään ammattikoulussa, ei peruskoulussa. Jos suoraan peruskoulusta on mennyt töihin, niin silloin ei ole koulutusta eikä voi sanoa itseään merkonomiksi.
Taisi olla vitsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
heh minä olen merkonomi ja palkka 3300€/kk niin ei kyllä motivoi lähteä opiskelemaan nämä työpaikkailmoitukset
Minäkin olen merkonomi suoraan peruskoulusta. Palkka 6500 €/kk. En valita.
Miten voi olla merkonomi suoraan peruskoulusta? Merkonomin koulutus käydään ammattikoulussa, ei peruskoulussa. Jos suoraan peruskoulusta on mennyt töihin, niin silloin ei ole koulutusta eikä voi sanoa itseään merkonomiksi.
Taisi olla vitsi
Pakko olla.
On kyllä onneton liksa. Itse olen yo ja mun palkka on it-alalla 5500€/kk ja nousua tiedossa
Etsi toinen työpaikka, tuo on ihan paska
Vierailija kirjoitti:
Olen insinööri Helsingistä, työkokemusta yli 20 vuotta ja korkein palkka mitä elämäni aikana olen saanut on 2300€. Suomi on köyhä maa ja palkat laahaavat muun Euroopan perässä.
Minä olen inssi ja alkupalkka 3000e. 3 vuoden kokemuksella 3800e. Nämäkin on vähän insinöörille. Kollega toisessa firmassa samassa työssä saa 4500e, mutta en itse viitsi vaihtaa, koska nykyinen firma viihtyisämpi kuin moni muu.
Olen toisen vuoden insinööriopiskelija, opinnot vasta puolessavälissä. Kesätöissä palkka 2520e, ensi kesänä on jo enemmän. Valmistumista odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä jos maisteria alempi koulutus riittää, niin palkka on tuo. Mistä yhtäkkiä tulisi isompi rahoitus näille aloille, joissa aiemmin riitti vain opistoasteinen tutkinto?
No just tämä.
🇺🇦🇮🇱
Hakiko ap Nesteelle töihin? 😁 Siellä kierrellään ja kaarrellaan ja keksitään aina joku tekosyy miksi ärsyttäville riippakiville eli henkilöstölle ei tarvi maksaa ihan niin paljoa kuin oikeasti kuuluisi.
Pitäisi olla tuo palkka tuplana, että tulisi toimeen, ja verottajallekin jäisi leivän päälle muutakin kuin ylähuuli.
Allupalkkaan ei kannata liikaa tuijottaa. Omakin palkkani moninkertaistui kokemusvuosien, lisäkoulutuksen ja projektipäällikkötehtävien ansiosta. Samaa asiantuntijatyötä kuitenkin tein 25 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain lvi-asentajana 2 vuoden kokemuksen jälkeen 3200 euroa/kk. Ei senttiäkään opintolainaa ikinä.
Minkälaisia ylenemismahdollisuuksia sinulla LVI-asentajana on? Minäkin sain tuollaista palkkaa parin vuoden jälkeen, mutta kiitos korkeakoulututkinnon nykyisin se on jo lähes tuplat.
Työn ohessa voi kouluttautua lvi-insinööriksi, heittäytyä työnjohtoon tai alkaa urakoitsijaksi. On siellä muitakin vaihtoehtoja kuin roplata vessanpyttyjä eläkeiän kynnyksellä.
Paino tässä sanalla kouluttautua. Mutta sitten ei puhuta enää LVI-asentajasta. Mutta miksi ihmeessä ei kouluttautuisi heti kärkeen? Kuulostaa tyhmältä mennä ensin paskaduuniin ja sitten vielä siinä ohessa alkaa opiskelemaan j
Onhan se "fiksua" kouluttautua, että saa enemmän vastuuta ja muutaman satkun enemmän kätöseen jos sitäkään.
Onhan se "fiksua" kouluttautua, että saa enemmän vastuuta ja muutaman satkun enemmän kätöseen jos sitäkään.
Lainaukset menee päin vittua, tämä oli tuolle lähihoitajasta sh:ksi opiskelevalle.
Vierailija kirjoitti:
Lainaukset menee päin vittua, tämä oli tuolle lähihoitajasta sh:ksi opiskelevalle.
Miksi pitää aukoa päätänsä? Mä haluan pois lähihoitajan työstä ja siksi kouluttaudun sairaanhoitajaksi. Ei pitäisi kaivella sun napaa.
Eikös alemmalla korkeakoulututkinnolla tarkoiteta kandin tutkintoa? Ylempi on sitten maisteri. Ammattikorkea on aivan eri juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää aukoa päätänsä? Mä haluan pois lähihoitajan työstä ja siksi kouluttaudun sairaanhoitajaksi. Ei pitäisi kaivella sun napaa.
Kysehän on vain faktasta, senkus opiskelet, mutta et sinä siinä rahallisesti juurikaan hyödy ja jos jotain korkeamman tason tekemistä halajaa niin olisi järkevämpi opiskella suoraan esim. terveystieteitä.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla tuo palkka tuplana, että tulisi toimeen, ja verottajallekin jäisi leivän päälle muutakin kuin ylähuuli.
Verottaja vie osansa päältä. Progressio toimii niin, että jostain 4000 e palkasta ei jää montaa satasta enemmän käteen kuin siitä kolmen tonnin palkasta.
Vierailija kirjoitti:
Eikös alemmalla korkeakoulututkinnolla tarkoiteta kandin tutkintoa? Ylempi on sitten maisteri. Ammattikorkea on aivan eri juttu.
Nykyisin amkin käyneet kuvittelee olevansa korkeakoulutettuja. Koulutus vastaa entistä opistotasoa ja valmistaa edelleenkään n suorittavaan työhön.