"Sinulla on väh. alempi korkeakoulututkinto... Palkka määräytyy kokemuksen perusteella ja on 2500-2750€ kk". MitVit nyt taas?
Korkeakoulututkinto, mielellään ylempi, pitää olla ja kokeneellakin palkka alle 3000?
Kyseessä ei ole hoito- tms. matalapalkkaiseksi leimaantunut "kun tää nyt vaan menee näin" ala.
Mikä työnantajia vaivaa?
Kommentit (120)
Miksi täällä kirjoitellaan ettei voisi aloittaa tuosta? Kyse oli nyt siitä, että KOKENUTTA korkeakoulutettua haetaan tuolla palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Sain lvi-asentajana 2 vuoden kokemuksen jälkeen 3200 euroa/kk. Ei senttiäkään opintolainaa ikinä.
Paljos se kk-palkka on 15v päästä?
Miksi et mainitse tehtävää johon ihmistä haetaan?
Ei palkan pidäkään määräytyä koulutuksen vaan työn tuottaman lisäarvon sekä kysynnän ja tarjonnan perusteella.
Tuohan voi olla vaikka joku yliopiston tutkimusharjoittelijan paikka johon haetaan kolmannen vuoden opiskelijaa jolla on kandintutkinto suoritettuna.
No mitä kitiset?!
Hommaa se ylempi ja ei mistään ylempi amk:sta vaan yliopistosta. Ja ei sit mitään höpöhöpöjä vaan ekonomi, di, juristi, lääkäri yms.
Aloituksessa lukee, että kokeneen aloituspalkka on 2500 euroa. Täällä jotkut määkii että heillä on kokeneina palkka nyt 6000 euroa. Jos joutuisivat työttömiksi niin saisivat sen 2500 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Olen insinööri Helsingistä, työkokemusta yli 20 vuotta ja korkein palkka mitä elämäni aikana olen saanut on 2300€. Suomi on köyhä maa ja palkat laahaavat muun Euroopan perässä.
nyt en ihan usko :D
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä kirjoitellaan ettei voisi aloittaa tuosta? Kyse oli nyt siitä, että KOKENUTTA korkeakoulutettua haetaan tuolla palkalla.
No aloittamisen sijaan kai sitten pitäisi puhua jatkamisesta? Voihan toki jatkaa tuosta taikka sitten leipäjonosta, jos ei muuta duunia ole tajolla.
Vierailija kirjoitti:
Olen insinööri Helsingistä, työkokemusta yli 20 vuotta ja korkein palkka mitä elämäni aikana olen saanut on 2300€. Suomi on köyhä maa ja palkat laahaavat muun Euroopan perässä.
Nyt taitaa mennä brutot ja netot sekaisin. Enkä oikeastaan usko siltikään.
Vierailija kirjoitti:
heh minä olen merkonomi ja palkka 3300€/kk niin ei kyllä motivoi lähteä opiskelemaan nämä työpaikkailmoitukset
Minä olen insinööri ja aloituspalkka kymmenen vuotta sitten 3300€/kk. Nykyään huomattavasti enemmän.
Vierailija kirjoitti:
heh minä olen merkonomi ja palkka 3300€/kk niin ei kyllä motivoi lähteä opiskelemaan nämä työpaikkailmoitukset
Mistä tuollaisia palkkoja maksetaan?
Vierailija kirjoitti:
Sain lvi-asentajana 2 vuoden kokemuksen jälkeen 3200 euroa/kk. Ei senttiäkään opintolainaa ikinä.
Minkälaisia ylenemismahdollisuuksia sinulla LVI-asentajana on? Minäkin sain tuollaista palkkaa parin vuoden jälkeen, mutta kiitos korkeakoulututkinnon nykyisin se on jo lähes tuplat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljos se kk-palkka on 15v päästä?
Jos jatkaa tuntihommissa, ei montaa satasta tuosta nouse. Kokenut pääsee mukaan urakkaporukoihin, ja siellä kk-ansio saattaa lähes tuplaantua tuosta. Parin vuoden kokemuksella sinne ei olteta ketään urakkajarruksi.
Vierailija kirjoitti:
Eihän sanota vaan palkka kokemuksen mukaan. Jos sitä ei ole, palkka on haarukan alalaidasta.
Lukutaito?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia ylenemismahdollisuuksia sinulla LVI-asentajana on? Minäkin sain tuollaista palkkaa parin vuoden jälkeen, mutta kiitos korkeakoulututkinnon nykyisin se on jo lähes tuplat.
Sä et kuule tiedä niistä yliputkimiesten tähtiteteellisistä palkoista mitään.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa lukee, että kokeneen aloituspalkka on 2500 euroa. Täällä jotkut määkii että heillä on kokeneina palkka nyt 6000 euroa. Jos joutuisivat työttömiksi niin saisivat sen 2500 euroa.
Eihän lue, vaan että palkka määräytyy kokemuksen perusteella.
Sehän on paikallista sopimista. Ota tai jätä.
No saattaahan tuohon joku vastavalmistunut tarttua, jos ei muuta saa, mutta jokaisen firman tulisi ymmärtää, että ilman sitoutunutta ja osaavaa henkilökuntaa yritys näivettyy ja kuihtuu pois. Hyvä työntekijä on nimenomaan investointi. Tuolla palkalla ei sitoudu kukaan, joka on ehtinyt kerätä arvokasta ammattitaitoa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sua risoo. Ei maailma noin toimi - johtajan kokemuksella on helpompi hakea vaativampia tehtäviä kuin vastavalmistuneen.
Toiseksi, ei tuo ole mikään tyypillinen työtarjous. Siksihän se täällä jaetaankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sua risoo. Ei maailma noin toimi - johtajan kokemuksella on helpompi hakea vaativampia tehtäviä kuin vastavalmistuneen.
Toiseksi, ei tuo ole mikään tyypillinen työtarjous. Siksihän se täällä jaetaankin.
Sinä et jaa mitään muuta kuin persettäsi ympäri kyliä.
Minäkin olen merkonomi suoraan peruskoulusta. Palkka 6500 €/kk. En valita.