Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumman valitsisit: 4000€/kk käteen 40h/vko työllä vai 2000€ käteen tekemättä mitään?

Vierailija
08.05.2024 |

Ja tuossa olisi siis kaikki tulot, eikä voisi ottaa tuota kahta tonnia ja tehdä päälle töitä. Loppuelämän ajan, eläke sama kummassakin.

Kumman valitsisit?

Vaihtoehdot

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tk- eläkkeellä ja eläkkeeni on netto 2211€/kk. Joka kuukausi tulee tilille määrättynä päivänä. 

Vierailija
82/96 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun ei tuota 2000e käteen tekemättä mitään saa ainakaan helsingin ulkopuolella niin kysymys on pelkkää mielikuvitusta.

Eikö ole ollut tuollaisia juttuja ja jotkut saa enemmänkin olemalla kotona. Eli meidän sosiaaliturva on liian hyvä, jotta kannattais mennä työhön. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muilta foorumeilta löytyy juttuja joissa mm todetaan että eräs ulkomailta muuttanut saa puhtaana tukia 2600e/kk. Tai toinen joka saa enemmänkin jne...

Vierailija
84/96 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ansiosidonnainen on 2150€ ja ei riitä mitenkään elämiseen 4hlö perheessä joka asuu omakotitalossa ja omistaa auton. Pakko kerätä pulloja ja dyykata roskiksia kunnes löytyy työpaikka joka palkkaisi 50v miehen. 

Työtön 50v mies ei ole kovin hyvää valuuttaa työmarkkinoilla 2024. 70 hakemusta lähetetty 0kpl työhaastatteluja. 

Eikö puolisolla ole tuloja? Senhän tuo tietysti rajaisi, ettei voi kovin kalliisti elää, mutta eikö vapaus kompensoisi sitä?

Jos on 4 henkilöä perheessa niin jotain tuloa on kai muillakin? Jos alaikäisiä niin lapsilisät. Jos jo aikuisia niin jotain tuloa. Puolison tulot? Miten olisit ainoa jolla on jotain tuloa. Tulottomana ei oikein onnistu olemaan kukaan. 

Vierailija
85/96 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin ihan iloisesti 2000 euroa. Nyt eläkeellä vähän yli tonnin netto. 

Vierailija
86/96 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten Suomessa on työmoraali mennyt tähän suuntaan, ettei enää ihmisiä hävetä olla tekemättä mitään? Kuka ne vanhukset hoitaa ja tiet korjaa, jos jengi miettii vain, miten helpoiten luistaa työn teosta?

Niin metsä vastaa, kun sinne huudetaan. Kannattaa miettiä mikä työelämässä on niin pielessä, että ihimiset ei enää jaksa eikä ihmisiä enää kiinnosta. Hallituksen uusimmista älynväläys päätöksistä voipi aloittaa! 

Vierailija
87/96 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuisi täysin työn sisällöstä.

Vierailija
88/96 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan nettona 2500e/kk (n.75% työajasta etäduuni). Jos saisin tuon 4000e nettona käteen 100% etäduunia tekemällä, tarttuisin diiliin, muutoin vastaukseni on tuo 2000e/kk duunitta. 

Vierailija
89/96 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika oleellinen osa on, mikä on duunin sisältö. Työ tuo minulle arvostusta, opin koko ajan uutta ja koen olevani merkityksellinen. Työ tuo stressiä, mutta isojen juttujen saaminen pakettiin tuntuu myös tosi hyvältä ja harvat vapaapäivät sitäkin makeammilta. Saan myös aika vapaasti määritellä, miten työni hoidan ja kuinka paljon teen etänä.

Usein töistä saa palkan päälle muitakin etuja, jotka eivät ratkaise, mutta ovat kiva lisä. Minulla on esim todella hyvä liikuntaetu, jota käytän todella paljon. Työterveyshuoltokin on kiva asia.

Eli ottaisin työn, mutta riippuu työstä.

Vierailija
90/96 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000 käteen. En ole koskaan tienannut noin paljon.

50+

Vierailija
91/96 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppo, otan jopa mieluummin duunia 2000€ nettopalkalla kuin makoilua 2000€ tuilla. Olen makoillut 20 vuotta ja voin kertoa kaikille työllistetyille, että tämä ei ole mukavaa elämää. Eläkeläisetkin sen huomaavat, kun he usein masentuvat ja passivoituvat.

Voin vain kuvitella miten ikävää elämää ois yrittää keksiä itelleen semmoista tekemistä mistä tykkää sen sijaan että tekee sitä mitä pomo ja asiakkaat käskee

Vierailija
92/96 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kompromissi 3000€ käteen 20h työajalla.

Vierailija
93/96 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukahan tuon 2000 kustantaisi?

Vierailija
94/96 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa esim palvelualalla tyskentelevistä ei saa edes sitä 2000€ käteen vaikka tekisivätkin 40 tuntia viikossa.

Vierailija
95/96 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000e tekemättä mitään tietty. Olisi mulla paljon mielenkiintoisempaa tekemistä kotona jonka pystyisin rahoittamaan helposti tuolla summalla.

Vierailija
96/96 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan mikä työ toi olisi. Jos se olis istumatyötä tietokoneella niin sit valitsisin työn. 

Jos työ on fyysistä työtä ni sit 2000e.

Istumatyöt ei ole mua varten ja niitä en tekisi sillä 4000/kk käteen palkallakaan mutta fyysistä työt kyllä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme