Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumman valitsisit: 4000€/kk käteen 40h/vko työllä vai 2000€ käteen tekemättä mitään?

Vierailija
08.05.2024 |

Ja tuossa olisi siis kaikki tulot, eikä voisi ottaa tuota kahta tonnia ja tehdä päälle töitä. Loppuelämän ajan, eläke sama kummassakin.

Kumman valitsisit?

Vaihtoehdot

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/96 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin 3,5k 75% työajalla. 

En halua olla täysin ilman töitä mutta en pysty 40h/viikkoon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään tehdä musiikkia tietokoneella ohjelmistolla omissa oloissa, jotenka vastaan vittuiluna että molemmat.

Vierailija
4/96 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin töitä jos se on semmoista mistä tykkään. Jos olisi paljon omaa pääomaa puuhastelisin metsätalouden parissa metsänomistajana.

Vierailija
5/96 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen duunia 42,5h/viikko ja saan käteen 2000e. Iso osa palkasta menee työmatkakuluihin, joten kyllä kelpaisi lopettaa työt tuohon hintaan.

Vierailija
6/96 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin 3,5k 75% työajalla. 

En halua olla täysin ilman töitä mutta en pysty 40h/viikkoon. 

Okei, mutta jos valinta pitäisi tehdä noiden kahden välillä? Minusta tähän oli vaikea vastata.

Vierailija
7/96 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään tehdä musiikkia tietokoneella ohjelmistolla omissa oloissa, jotenka vastaan vittuiluna että molemmat.

Okei mutta jos joutuisit valitsemaan jommankumman?

Vierailija
8/96 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ottaisin 2t tekemättä mitään. Vois toteuttaa itseään,  olis vapaa. Se raha tuplana ei korvais sitä menetettyä aikaa, kun kuitenkin tolla kahdella tonnillakin eläisi ihan hyvin ja joskus eläkeiässä seitsemänkymppisenä ei ole niin väliä onko rikas vai ei. Ainakaan mulle.

Vierailija
9/96 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työn mielekkyydestä. Raha ei minua motivoi.

Vierailija
10/96 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan mikä työ toi olisi. Jos se olis istumatyötä tietokoneella niin sit valitsisin työn. 

Jos työ on fyysistä työtä ni sit 2000e.

Vierailija
11/96 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ansiosidonnainen on 2150€ ja ei riitä mitenkään elämiseen 4hlö perheessä joka asuu omakotitalossa ja omistaa auton. Pakko kerätä pulloja ja dyykata roskiksia kunnes löytyy työpaikka joka palkkaisi 50v miehen. 

Työtön 50v mies ei ole kovin hyvää valuuttaa työmarkkinoilla 2024. 70 hakemusta lähetetty 0kpl työhaastatteluja. 

Vierailija
12/96 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan mikä työ toi olisi. Jos se olis istumatyötä tietokoneella niin sit valitsisin työn. 

Jos työ on fyysistä työtä ni sit 2000e.

Okei, mielenkiintoista. Miksi valitsisit työn?

Vierailija
13/96 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Suomessa on työmoraali mennyt tähän suuntaan, ettei enää ihmisiä hävetä olla tekemättä mitään? Kuka ne vanhukset hoitaa ja tiet korjaa, jos jengi miettii vain, miten helpoiten luistaa työn teosta?

Vierailija
14/96 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ansiosidonnainen on 2150€ ja ei riitä mitenkään elämiseen 4hlö perheessä joka asuu omakotitalossa ja omistaa auton. Pakko kerätä pulloja ja dyykata roskiksia kunnes löytyy työpaikka joka palkkaisi 50v miehen. 

Työtön 50v mies ei ole kovin hyvää valuuttaa työmarkkinoilla 2024. 70 hakemusta lähetetty 0kpl työhaastatteluja. 

Eikö puolisolla ole tuloja? Senhän tuo tietysti rajaisi, ettei voi kovin kalliisti elää, mutta eikö vapaus kompensoisi sitä?

Vierailija
15/96 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kompromissina voisin tehdä 20h viikkoa ja 3000 euroa käteen. Muuten riittäisi 2000 euroa kun 40h viikot olisi painajainen pidemmän päälläe.

Vierailija
16/96 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi mieluinen, fyysisesti kevyt työ, 4000€.

Muussa tapauksessa olisin valmis vapaaherraksi kahdella tonnilla.

Minulla on astma, nivelrikko käsissä ja polvissa, suolistovaivoja,  kärsin ajoittaisesta masennuksesta, ikää 52, fyysinen, kausiluinteinen työ vailla mahdollisuutta sairauslomaan sesonkiaikoina. Kortisonia polveen, buranaa naamaan ja töihin...

Vierailija
17/96 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin töitä. En vain elä 2000 eurolla, kun on lapset. Nyt käteen tulee 2500 ja tarkkana saa olla rahan kanssa. 

Vierailija
18/96 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten Suomessa on työmoraali mennyt tähän suuntaan, ettei enää ihmisiä hävetä olla tekemättä mitään? Kuka ne vanhukset hoitaa ja tiet korjaa, jos jengi miettii vain, miten helpoiten luistaa työn teosta?

No tää on vain tällainen hypoteettinen kysely. Ja kyllähän sitä sais tehdä vaikka minkälaisia vapaaehtoisprojekteja vaikka täyttä työaikaa jos olisi tuo 2000euroa ilmaista tuloa. Sais nimenomaan tehdä just sitä mikä kiinnostaa, esim hengata vanhusten seurana palvelutalossa ilman kiirettä.

Vierailija
19/96 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsisin ehdottomasti työnteon, sillä olettamuksella, että siihen kuuluu normaalit vuosilomat.

Vierailija
20/96 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitsisin ehdottomasti työnteon, sillä olettamuksella, että siihen kuuluu normaalit vuosilomat.

Miksi? Kiinnostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan