Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikö ihme vaimoani vaivaa, mikään ei ole koskaan hyvin.

Vierailija
08.05.2024 |

Alkuvuosi on ollut raskasta aikaa molemmille, mulla on ollut pitkiä työpäiviä että olemme saaneet talouden kuntoon koska vaimo on kotona lapsien kanssa.

Olen töiden jälkeen auttanut kotitöissä ja lastenhoidossa niin paljon kun pystyn ja sanonut vaimolle että ei aina tarvi koti olla tip top (eikä se kyllä olekkaan) Viikonloppuisin olen ottanut päävastuun lapsista.

Viime perjantaina vaimo vain ilmoitti että nyt hän tarvii lomaa, että hän on ainoa joka viikolla täällä siivoaa ja on lasten kanssa (no varmaan kun minä olen töissä 7-17) ja hoidan kaupassa käynnit ja ruuanlaiton niin ei siinä montaa tuntia aikaa jää sotkea eikä siivota, varsinkin kun lapsiakin pitää huomioida. 

No hän lähti ystäviensä kanssa kylpyläreissuun niin ajattelin että menen äitini luokse auttamaan häntä asiassa jota on pyytänyt jo kauan ja lapset näkevät samalla isoäitiään. Niin mitä tekee vaimo, saa kauheat hepulit että minä en koskaan hoida lapsia yksin (niinkuin hän arkisin) ja suuttui. 

En ymmärrä, hän yhtäkkiä varoittamatta itse ilmoittaa että lähtee viikonlopuksi reissuun ja suuttuu kun minäkin lähden lasten kanssa mummolaan.

Kommentit (142)

Vierailija
101/142 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kai sanoit että "hoidanhan viikonloppuisin"

Kun nainen alkaa käyttäytyä aloituksessa kuvatulla tavalla, niin mikään argumentaatio tai tosiasiat eivät auta.

Minulla ero alkoi kurkkia ikkunasta, kun en rouvan mielestä osannut edes ovea avata lastenvaunuille (mikä oli aivan älytöntä). Kaikki oli aivan huonosti, ruoka väärää, vaipat vääriä, ulkoilu väärin, työajat väärin, lapsen ruokalapun väri väärin ja minulla väärät sukat?! Käytännössä minulla oli ensin työpäivä ja sitten lastenhoitoa iltaisin ja viikonloppuisin, kun rouvalla oli niin raskasta olla kotona vauvan kanssa. Varmaan helpotti ihan ******, kun rupesi hoitamaan kaiken ihan itse.

Sinäkö irtisanouduit kokonaan lastesi elämästä, vai miten tuo kaiken ihan yksin hoitaminen selittyy?

Vierailija
102/142 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos itse ilmoitat tuosta vaan ensi perjantaina että lähdet kaverien kanssa kalastamaan, kun haluat sinäkin omaa aikaa. Voipi se vaimo sitten viedä ne lapsoset sinne mummolaan hoitoon ja olla kotona ihan issekseen. Mahtaako kelvata?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/142 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti AP:n elintaso on hyvä, jos mies on töissä 7-17.Itseäni ainakin ärsyttäisi tollaset työpäivät. 

Normaali työpäivä on 7-15

Vierailija
104/142 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä seksiä/muuten läheisyyttä? Kuulostaa raskaalta :(

Vierailija
105/142 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa epävakaalta. Eli pershäiriö.

Vierailija
106/142 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaipa sulla on oikeus mennä mummolaan, mutta  eikö sua itseäsi lainkaan huolestuta, että millainen suhde sulle kehittyy lastesi kanssa, jos aina työnnät ne jonkun muun hoidettavaksi? Niinku että opitteko tuntemaan toisianne, jos et ikinä vietä niiden kanssa aikaa keskenänne? Ja ajatteleeko ne lapset lopulta, että olet vaan turha häiriötekijä perheessä, vähä niinku sä näytät ajattelevan niistä? 

kyllä mun sun sijassa mietityttäis, ja yrittäisin nimenomaan kehittää yhteistä aikaa lasten kanssa.

Aina työnnän ne muiden hoidettavaksi? Mistä ihmeestä sait tuollaisen kuvan kun nimenomaan aloituksessa sanoin että minulla on päävastuu joka viikonloppu lapsista koska arkena en ehdi töiden jälkeen montaa tuntia heidän kanssaan viettämään.

ap

Onko todella? Voi ollakin, mutta toisaalta tunnen lauman miehiä jotka mielestään hoitavat vähintään tonttinsa viikonloppuisin, mutta jos vaimo on poissa, tulee hyvin nopeasti ikävä omaa äitiä, koska oikeasti miehet ei hoida viikonloppuisinkaan kuin murto-osan. Eivät edes hahmota mitä kaikkea siihen tonttiin kuuluu, ja on kiva kun mummo hahmottaa ja hoitaa sillä välin kun itse voi vaikka vaihtaa jonkun lampun tai asentaa jonkun ohjelman tietokoneelle. 

Vierailija
107/142 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtakaa rooleja (tuskin suostuu vaan haluaa oikeasti kotiäiteillä)

Hän menköön töihin vuorostaan ja sinä isyysvapaalle. Pidä huoli että otat oman vapaan täytenä. Vanhempainvapaan voi jakaa puoliksi. Jos ei suostu niin sano ettei pointtia tulevaisuudessa edes harkita enempää lapsia

Vierailija
108/142 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa epävakaalta. Eli pershäiriö.

Kuulostaa uupuneelta ja turhautuneelta. 

Vierailija
109/142 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan selkeää: hän halusi antaa sulle opetuksen millaista on olla lasten kanssa yksin, jotta arvostaisit hänen työmääräänsä.

Kai apkin niiden lasten kanssa on jos kerran viikonloppuisin on heistä päävastuussa? Mitä Vaimo tekee silloin?

Myista ap että sulla on myös täys oikeus lähteä ystäviesi kanssa viikonlopun viettoon ja pitää lapsivapaa viikonloppu

On päävastuussa vai kuvittelee olevansa päävastuussa kun leikkii vartin ja mikrottaa yhden vaimon edellisenä päivänä valmistaman aterian sillä välin kun vaimo tekee kaikki ne kotityöt ja tarvehankinnat jotka ovat arjelta kasautuneet?  

Vierailija
110/142 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on kroonisesti tyytymättömiä, liittyy jotenkin naiseuteen. Silloinkin kun asiat ovat todella hyvin, keksivät ongelmia lillukanvarsista.

Vierailija
111/142 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On omituista että pidät työaikaasi normaalina. Sun työaika alkaa liian aikaisin ja on aivan liian pitkä. Etkö itse näe sitä vai zombitilassako elämää. Jos on pieniä lapsia ja vaimo sun kannattaisi lyhentää jo siksi työaikaa. Vai naisen äiti apuna tai serkku. Ellet ole joku korvaamaton kirurgi, mutta vaatii sekin lepoa. Yrityksessä joka ei näe työntekijän etua lainkaan, on aika kummallinen.

Vierailija
112/142 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimosi kuulostaa uupuneelta. Ihmisten jaksamiskyky on erilainen.

Sinä puolestaan kuulostat aivan unelmamieheltä mitä nyt naisista ja heidän keskimääräistä toiveistaan perhearjen pyörittämisen suhteen tiedän. Oma mieheni ei ole hoitanut lastamme yksin koskaan, lapsi on nyt 8kk ikäinen. Teen kaikki, siis oikeasti aivan kaikki kotityöt yksin. Näin toimii valtaosa maailman miehistä.

Ap, oot tosi osallistuva ja vastuusi kantava isä, älä anna vaimosi kiukuttelun vakuuttaa sua itseäsi siitä että tekisit jotain väärin tai liian vähän. 

Vierailija
113/142 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimosi käytös on naisten tyypillistä oikuttelua joka saattaa mennä ohi tai pahentua, koskaan et voi tietää mutta kannattaa varautua pahimpaan.

Monissa maissa ja tehtävissä ei tuollainen 7-17 työpäivä ole pitkä vaan ihan tavallista, esim USAssa painetaan todella pitkää päivää. Ei se välttämättä järkevää ole, mutta kyllä Suomessa vuotuinen työtuntimäärä on todella pieni, mutta erityisesti pienten lasten vanhempien kannattaisi tehdä vähän vähemmän töitä.

Vierailija
114/142 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset on kroonisesti tyytymättömiä, liittyy jotenkin naiseuteen. Silloinkin kun asiat ovat todella hyvin, keksivät ongelmia lillukanvarsista.

Ymmärrätkö, että annat itsestäsi hyvin yksinkertaisen kuvan postaamalla tänne noita älyvapaita ylistyksiäsi. Tuskin itsekään uskot, että puolet ihmiskunnasta on homogeeninen massa yhtäläisine ominaisuuksineen. Tai jos uskot, et pelkästään anna yksinkertaista kuvaa vaan todella olet äärettömän yksinkertainen. 

Vierailija
115/142 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä varastorauta todella alhaalla raskauksien ja synnytyksien jäljiltä? Voi aiheuttaa uupumusta ja kilareita. Ehkä vaimo ei ehdi urheilla ja pitää itsestään huolta? Voi aiheuttaa uupumusta ja pahaa oloa. Ehkä vakava univaje? Voi aiheuttaa uupumusta ja kilareita. Kannattaisi varmasti jutella vaimon kanssa ja kysyä, että mitä hän tarvitsisi, jotta voisi voida hyvin fyysisesti ja henkisesti.

Vierailija
116/142 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä seksiä/muuten läheisyyttä? Kuulostaa raskaalta :(

Ei tietenkään ole, koska ap ei hypi vaimonsa pillin mukaan

Vierailija
117/142 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä puolestaan kuulostat aivan unelmamieheltä mitä nyt naisista ja heidän keskimääräistä toiveistaan perhearjen pyörittämisen suhteen tiedän. Oma mieheni ei ole hoitanut lastamme yksin koskaan, lapsi on nyt 8kk ikäinen. Teen kaikki, siis oikeasti aivan kaikki kotityöt yksin. Näin toimii valtaosa maailman miehistä.

Ap, oot tosi osallistuva ja vastuusi kantava isä, älä anna vaimosi kiukuttelun vakuuttaa sua itseäsi siitä että tekisit jotain väärin tai liian vähän. 

Mieshän tekee jatkuvasti pitkää päivää, vaikka vaimo on uupunut. Ei mikään unelmamies.

Vierailija
118/142 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

millon mitäki, elämä  hukassa. onneks vaihdevuodet auttaa tai sitte ei..

aivot ne taitaa hapantua lopulta piipittäjillä.

Vierailija
119/142 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieshän tekee jatkuvasti pitkää päivää, vaikka vaimo on uupunut. Ei mikään unelmamies.

Siis pitkän päivän lisäksi miehellä on tahtotilaa osallistua perheen pyörittämiseen arkisin, viikonloppuisin kertoi ottavansa perheestä päävastuun. On todella asiallinen kaveri! Voi suominaiset, kiittämättömyys on maailman palkka. Sama.

Vierailija
120/142 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en millään mittarilla nauttinut kotiäitiydestä. Sitähän ei ensimmäistään odottava voinut tietää etukäteen. Käyttäydyin kuin ap:n vaimo. Ilmoitin melko pian, että vuoden voin olla kotona, sitten pitää päästä töihin. Kaipasin älyllistä tekemistä. Suurin osa pahasta olosta aiheutui sosiaalisen elämän puutteesta. Huonosti nukkuva lapsi nukkui ne ajat, kun muut äidit tapasivat puistossa ja se joukko oli muutenkin niin sisäänpäin lämpiävää, että en olisi hiljaisena sekaan päässytkään. Vaikka lapsi ei edelleenkään nukkunut kunnolla, kun aloitin työt, perheen elämä rauhoittui ja oma oloni parani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme