Jos tuoreen miesystäväsi exä ottaisi yhteyttä sinuun ja varoittaisi hänestä
Uskoisitko häntä vai miestä, joka väittää katkeran exän valehtelevan?
Kommentit (268)
Vierailija kirjoitti:
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija kirjoitti:
Väkivalta ei ole koskaan sellainen tapahtuma joka jonkun pitää kokea. Tämä sinun on hyvä ymmärtää, vaikka k
Väkivalta on normaalia ja sitä tapahtuu joka parisuhteessa?
Lukutaito on kirjallisesti käytävän keskustelun edellytys.
Miksi nyt takerrut nyt tuohon väkivaltaan? Mies ei voi tehdä naiselle muuta pahaa, kuin käyttäytyä tätä kohtaan väkivaltaisesti?
En uskoisi ihan sanasta sanaan mitä ex kertoo, mutta ajattelen niin, että totuuden siemen varmasti on. Ex ei varmaan keksi uskottavia asioita päästään, jos mies olisi ollut ihana ja luotettava ja terve. Ja jos keksisi niin kyllä sen kuulee puheesta. Kyllä tässä iässä tunnistaa millaisia on erot ja osaa lukea kuinka toinen ylipäänsä kohtelee ihmisiä, puhuu ihmisistä jne. En ole vielä ikinä sekaantunut ns.huonoihin miehiin vaan ihan fiksuja olleet jokainen. Eli ajattelen, että hyvästä miehestä ja hyvästä erosta tuskin puhuu pahaa.
Itse voisin varoittaa exänä, jos aihetta olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se taipumus väkivaltaisuuteen tulee varsin nopeasti selville ilman elän varoittelujakin kun omaa jonkinlaisia ihmissuhdetaitoja eikä kuvittele että kaikki se mitä minä toisesta oletan olisi totta.
Historia toistaa ihmisellä usein itseään. Johtuu sellaisen ihmisen välinpitämättömyydestä muita kohtaan.
Historia toistaa joo itseään ja juuri sen takia usein ihminen joka on väkivaltaisessa suhteessa päätyy sellaiseen yhä uudestaan. Kun niitä varoitus merkkejä ei tunnistanut eikä kukaan varoittanut.
Ei muakaan ole kukaan varoittanut mutta muutama suhde jossa ne varoitusmerkit ovat olleet on päätynyt hyvin lyhyeen.
Nykyisin olisin entistä valikoivampi sen suhteen kenet kelpuuttaisin miesystäväksi oli hänestä varoitettu tai ei. Jos sellainen vaihtoehto edes tulisi eteen että tuota pitäisi edes miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelisin eksää ja tarkkailisin miehen käytöstä normaalia herkemmällä korvalla. Jos eksä kertoisi miehellä olevan jotain tuomioita, tarkastaisin asian hakemalla miehen rikosrekisterin jostain netistä. Se on käsittääkseni mahdollista.
Ei rikostaustaotteet nyt missään netissä ole, hyvänen aika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se taipumus väkivaltaisuuteen tulee varsin nopeasti selville ilman elän varoittelujakin kun omaa jonkinlaisia ihmissuhdetaitoja eikä kuvittele että kaikki se mitä minä toisesta oletan olisi totta.
Historia toistaa ihmisellä usein itseään. Johtuu sellaisen ihmisen välinpitämättömyydestä muita kohtaan.
Historia toistaa joo itseään ja juuri sen takia usein ihminen joka on väkivaltaisessa suhteessa päätyy sellaiseen yhä uudestaan. Kun niitä varoitus merkkejä ei tunnistanut eikä kukaan varoittanut.
Ei muakaan ole kukaan varoittanut mutta muutama suhde jossa ne varoitusmerkit ovat olleet on päätynyt hyvin lyhyeen.
Nykyisin olisin entistä valikoivampi sen suhteen kenet kelpuuttaisin miesystäväksi oli hänestä varoitettu tai ei. Jos sellainen vaihtoehto edes tulisi eteen että tuota p
Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni ex otti yhteyttä ja puhuin miehen kanssa asian läpi. Minä en määrittele ihmisiä hänen menneisyytensä perusteella vaan olen sen ihmisen kanssa joka hän on tänään ja kiinnitän huomiota siihen miten minua kohdellaan ja arvostetaan. Kukaan muu ei määrittele minun ns standardeja.
Toivotaan, että teillä menee hyvin. Eipä tässä kukaan sinun standardejasi ole määrittelemässäkään. Suhteessa väkivaltainen mies vaan tuppaa olemaan väkivaltainen seuraavissakin suhteissaan. Kumppani toki omat standardissa määrittelee. Useimpien standardi on kuitenkin kerrasta poikki.
Huoh, olenko kertonut, että exän kanssa keskusteluissa tuli esille miehen väkivaltaisuus?
Mies = väkivaltaan taipuvainen? Opetatko te poikianne kasvamaan pois väkivallasta, kun heillä kerta on taipumus olla väkivaltaisia?
Ei kukaan esittänyt väitettä, että miehesi exä olisi kertonut väkivaltaisuudesta, vaan täällä esitettiin vain useamman kirjoittajan huomio siitä, että itselleen esim. väkivaltaisuus olisi sellainen jota ei painaisi menneet on menneitä -ajatuksella. Siitä tämä koko keskustelu on virinnyt.
Lähtökohta on kasvattaa ihan kaikista lapsista väkivallattamomia. Kun tähän kasvatustyöhön lähdetään heti, harvemmin tulee tarvetta alkaa kasvattamaan pois väkivallasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä riippuu paljon exän asiasta, hänen käyttäytymisestään sekä tietenkin miehen käyttäytymisestä. Huomioisin varoitukset ja tarkkailisin miestä. Todennäköisesti en kertoisi miehelle exän yhteydenotosta, jotta mies ei myöskään pääsisi peittelemään niitä ominaisuuksiaan, joista ex varoitti.
Tietenkin on mahdollista, että ex on oikeasti stalkkeri. Mutta tällä yli 40 vuoden elämänkokemuksella omista ja tuttavien suhteista sanoisin, että on todennäköisempää, että ex on oikeassa.
Melkoinen tapa aloittaa parisuhde. Epäillä ja salailla heti alusta. En jaksaisi.
Juu ei tuo mukavaa tietenkään ole, mutta kyllä nykyään ajattelen, että itsensä suojeleminen parisuhteelta, jossa on negatiivisia tai joskus jopa vaarallisia piirteitä, on kuitenkin tärkeämpää kuin sellainen hyveellinen sinisilmäinen avoimuus ja luottavaisuus. Olen itse pitkässä parisuhteessa, mutta kokemukseni perustuvat enemmänkin tuttaviin ja myös työhöni. Itselläni kyllä oli myös nuorena hiukan tuollainen tilanne (exät eivät tulleet suoraan minulle selittämään, mutta muuta kautta sain tietää heidän mielipiteistään miehestä. Olivat oikeassa.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin olisin entistä valikoivampi sen suhteen kenet kelpuuttaisin miesystäväksi oli hänestä varoitettu tai ei. Jos sellainen vaihtoehto edes tulisi eteen että tuota p
Empaattinen ihminen kokee tekevänsä hyvin. Se tarkoittaa siis sitä, ettei hän missään vaiheessa tule tunnontuskiin. Pahaa tekevä sentään lopettaa ehkä jossain vaiheessa, koska hän kuitenkin tietää tekevänsä väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni ex otti yhteyttä ja puhuin miehen kanssa asian läpi. Minä en määrittele ihmisiä hänen menneisyytensä perusteella vaan olen sen ihmisen kanssa joka hän on tänään ja kiinnitän huomiota siihen miten minua kohdellaan ja arvostetaan. Kukaan muu ei määrittele minun ns standardeja.
Minä en pystyisi tuohon. Jos tietäisin miehen olleen edellisessä suhteessa esim. fyysisesti väkivaltainen, en voisi jäädä odottamaan koska sama tapahtuu meidän suhteessamme. Vaikka mies miten vannoisi että mennyt on mennyttä ja hän on muuttunut mies.
Tiettyihin eri väkivallan muotoihin parisuhteissaan kykenevät eivät loppu viimen muutu. Edes terapiassa.
Näin minäkin ajattele
Terapiaan nämä tyypit menevät vain pakon edessä esim välttääkseen kovemman tuomion. Vähättelevät ja naureskelevat pakolliselle kallonkutistukselle. Taitavimmat huijaavat terapeuttiakin. Tietämäni tyyppi mennä porskuttaa eteenpäin ulkonäön ja uskottavan tarinoinnin avulla. Taustalla hakattu vaimo ja lapsi. Sama käyttäytyminen jatkuu, terapiasta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivotaan, että teillä menee hyvin. Eipä tässä kukaan sinun standardejasi ole määrittelemässäkään. Suhteessa väkivaltainen mies vaan tuppaa olemaan väkivaltainen seuraavissakin suhteissaan. Kumppani toki omat standardissa määrittelee. Useimpien standardi on kuitenkin kerrasta poikki.
Huoh, olenko kertonut, että exän kanssa keskusteluissa tuli esille miehen väkivaltaisuus?
Mies = väkivaltaan taipuvainen? Opetatko te poikianne kasvamaan pois väkivallasta
Voi olla miehiä jotka eivät ole fyysisesti väkivaltaisia mutta henkinen väkivallta, julmuus ja jopa sadismi on heissä koko ajan enenmmän tai vähemmän pinnalla.
Really? Voisin lyödä vetoa, että yleisin syy eroihin on, rumpujen pärinää, se että uitetaan sitä kullia vieraaseen?
Vierailija kirjoitti:
En uskoisi ihan sanasta sanaan mitä ex kertoo, mutta ajattelen niin, että totuuden siemen varmasti on. Ex ei varmaan keksi uskottavia asioita päästään, jos mies olisi ollut ihana ja luotettava ja terve. Ja jos keksisi niin kyllä sen kuulee puheesta. Kyllä tässä iässä tunnistaa millaisia on erot ja osaa lukea kuinka toinen ylipäänsä kohtelee ihmisiä, puhuu ihmisistä jne. En ole vielä ikinä sekaantunut ns.huonoihin miehiin vaan ihan fiksuja olleet jokainen. Eli ajattelen, että hyvästä miehestä ja hyvästä erosta tuskin puhuu pahaa.
Ällö äitimyytti? Nainen ei kykene pahaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En uskoisi ihan sanasta sanaan mitä ex kertoo, mutta ajattelen niin, että totuuden siemen varmasti on. Ex ei varmaan keksi uskottavia asioita päästään, jos mies olisi ollut ihana ja luotettava ja terve. Ja jos keksisi niin kyllä sen kuulee puheesta. Kyllä tässä iässä tunnistaa millaisia on erot ja osaa lukea kuinka toinen ylipäänsä kohtelee ihmisiä, puhuu ihmisistä jne. En ole vielä ikinä sekaantunut ns.huonoihin miehiin vaan ihan fiksuja olleet jokainen. Eli ajattelen, että hyvästä miehestäij ja hyvästä erosta tuskin puhuu pahaa.
Tällä palstalla katsos mies on aina syyllinen, ja nainen viaton uhri. Aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin katkera exhyötyy itse mitään varoittelusta. Joten itse laittaisin korvan taakse sen mitä ex sanoo miehestä.
Kunhan vain purkaa pahaa oloaan jollekin.
Täysin mahdollista tämäkin. Todenäköisempää kuitenkin on, että puhuu jossain määrin totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies = väkivaltaan taipuvainen? Opetatko te poikianne kasvamaan pois väkivallasta, kun heillä kerta on taipumus olla väkivaltaisia?
En nyt oikeen ymmärtänyt Huoh! Miten saat väännettyä keskustelun niin, että muut olisivat sitä mieltä, että mies olisi lähtökohtaisesti väkivaltainen, koska on mies? Ja, että pojilla olisi taipumus olla väkivaltaisia. Väkivaltainen mies on eri asia kuin terve mies. Kuten sanoit, sinulla on omat standardisi. Jos miehesi on myöntänyt olleensa väkivaltainen exää kohtaan, niin sinulla on toki oikeus uskoa hänen muuttuneen, kun kerran niin sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ole niin kiire siihen rakkauteen. En minä tarvitse pelastajaa. Maltan seurustella, kuuntelen sitä miestä, tarkkailen miten hän toimii muiden ihmisten kanssa, varsinkin sen lapsuudenperheen, jne. Kyllähän ne merkit on ilmassa jo hyvinkin varhaisessa vaiheessa, mutta niille on liian sokea, kun on kiire siihen rakkauteen.
Minusta eksän varoitus auttaisi juuri tuossa alun sokeudessa. Ehkä varoitusmerkkeihin kiinnittäisi terhakammin huomiota jos osaisi epäillä jonkin olevan pielessä.
Miksi uusi miesystävä saisi minut sokeaksi kun en tähänkään asti ole rakkaudesta sokaistunut.
Ihan tieteellisesti tunnettu tosiasia, että rakastuminen kapeuttaa ajattelua ja havainnointia. Minä olin puolestani äimänä, kun uusi tyyppi kertoi aikaisemmista sivusuhteistaan todella paksua juttua. Myöhemmin sain hänen kavereiltaan kuulla, että oli ollut yli viiden vuoden sivusuhde. Ja lopulta muitakin. Edelleen samassa pitkässä avioliitossaan on. Mikähän sitä puolison ajattelua kapeuttaa? Halu pitää kulissit ym.
Sen verran harvinaista olisi (ei ole omalle kohdalle osunut, joskaan eipä mulla miehiä ole kovin montaa ollutkaan) että varmasti ottaisin tosissani. Jostainhan se kertoisi - joko miehessä tai sitten siinä exässä olisi jotain vikaa päässä. Ainahan vika ja syy eroon ei ole miehessä. Joskus mieskin valitsee väärin ja huomaa olevansa suhteessa sekoboltsin kanssa. Sellainen voisi varmaan sitten uuteen naiseen yhteyttä ottaakin.
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelisin eksää ja tarkkailisin miehen käytöstä normaalia herkemmällä korvalla. Jos eksä kertoisi miehellä olevan jotain tuomioita, tarkastaisin asian hakemalla miehen rikosrekisterin jostain netistä. Se on käsittääkseni mahdollista.
Miten se on mahdollista? Auttakaa.
Minulla olisi nyt henkilö, jonka menneisyys on jotenkin epäselvä eikä henkilö juurikaan puhu itsestään. Mt-ongelma? Rikos?
Vaativasta työstä on saanut myös potkut hiostettuna ym ym... salaisuuksia, velkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En uskoisi ihan sanasta sanaan mitä ex kertoo, mutta ajattelen niin, että totuuden siemen varmasti on. Ex ei varmaan keksi uskottavia asioita päästään, jos mies olisi ollut ihana ja luotettava ja terve. Ja jos keksisi niin kyllä sen kuulee puheesta. Kyllä tässä iässä tunnistaa millaisia on erot ja osaa lukea kuinka toinen ylipäänsä kohtelee ihmisiä, puhuu ihmisistä jne. En ole vielä ikinä sekaantunut ns.huonoihin miehiin vaan ihan fiksuja olleet jokainen. Eli ajattelen, että hyvästä miehestäij ja hyvästä erosta tuskin puhuu pahaa.
Valitettavan moni mies ei keskusteluun kykene. Äitien syyhän se on kun eivät poikaansa ole kasvattaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavan mo
Epävakaan miehen taustoja kun lähtee pöyhimään niin usein löytyy erilaisista mt-ongelmista oireillut äiti ja ehkä päihdeongelmainen isä.
Voi olla miehiä jotka eivät ole fyysisesti väkivaltaisia mutta henkinen väkivallta, julmuus ja jopa sadismi on heissä koko ajan enenmmän tai vähemmän pinnalla.