Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on ollut paras työsuhde-etu, jonka olet saanut?

Vierailija
08.05.2024 |

Itse muistelin juuri vaatekauppaa, jossa olin lukion jälkeen välivuoden töissä. Omistaja katsoi ensimmäisenä työpäivänä minun vaatteita ja tokaisi, että kyllä sinulle pitää saada myyvempää vaatetta päälle. Hän kävi valitsemassa vaatteet valikoimasta. Ajattelin, että ne on sitten ne ainoat työvaatteet, joita kehtaan käyttää. Mitä vielä! Kun tuli seuraavaa mallistoa, hän kutsui taas, että tulehan tänne, niin katsotaan sinulle vähän esittelyvaatetta. Siis tyyliin pitkät housut, toppi ja bleiseri. Keväällä sain kauniin kotelomekon ja neuleboleron. Yhteensä 5 tai 6 vaatekokonaisuutta sen vuoden aikana ja melkein kaikki on edelleen kaapissa, esim. työhaastatteluihin löytyy aina edustavat vaatteet. Ei kukaan nuori osta sellaisia kunnollisia vaatteita kaappiinsa, kun maksaisi liikaa. 

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimies mokasi. Rasti meni väärään paikkaan. Minulle tehtiin uusi työsopimus paremmalla palkalla. Tilanteessa asiaa ei huomattu. 

Sain vahingossa ruoka edun.  Söin siis vuosien ajan ilmaiseksi työpaikalla,  firman piikkiin😄

Mikä ruokaetu on maksuton? Eikös siitä kuitenkin itse makseta vähintään verotusarvo. Toki ennen oli myös maksutonta ruokailua, esimerkiksi kun olin nuorena keittiöllä, me saatiin syödä ilmaiseksi. Toisaalta itse se ruoka valmistettiin.

82/98 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fillari, kypärä ja vaijeri Lukko, arvo yht 500€

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yksityisellä puolella lastensuojelussa töissä vajaa puoli vuotta ja siellä oli kyllä hyvät edut. Ilmainen ruoka ja kahvi ja näitä sai niin paljon kuin jaksoi. Myös Smartumeita sai ja jonkun bonuksen olisi saanut liikunnan harrastamisesta ja töihin pyöräilystä jos olisi ollut koeajan yli. Sain myös siellä käytyä erään aika arvostetun ja kalliinkin koulutuksen, josta on tämän jälkeen ollut urallani paljon hyötyä. Lisäksi joululahja oli 100€ lahjakortti S-kauppoihin. Joulujuhlat olivat myös prameat. Valitettavasti itse työ oli niin raskasta että ei paljon lohduttanut hyvät edut Nykyään eräällä hyvinvointialueella töissä ja kahvitkin pitää tuoda itse. No Smartumeita saa 250€/vuosi. Lisäksi itse ohjaan ryhmiä, joten asiakkaiden kanssa pääsee välillä ilmaiseksi esim. museoon johon ei muuten tulisi mentyä. Itse työ kuitenkin huomattavasti mielekkäämpää.

Vierailija
84/98 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- palkallinen ruokatauko 

- työpaikalla käy kerran kuussa hieroja, jolle voi varata ajan ja käydä työpäivän aikana. Firma maksaa 

- erittäin laaja ja monipuolinen työterveyshuolto 

- työmatkakuluista hyvä korvaus 

Kaikki nämä nykyisessä työssäni. Silti aion irtisanoa itseni heti kun löydän toisen työn. 

Oot siis laivalla töissä 

Vierailija
85/98 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut palkallisia vapaapäiviä jos työpaikka kiinni. Esim. helatorstain jälkeinen perjantai. Yhdessä työpaikassa sain viikon palkallista vapaata, vaikka työsuhde oli kestänyt vain muutaman kuukauden.

Kiky ei koskenut yksityisiä työnantajia - sua on kusetettu 

Vierailija
86/98 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät lomat ja työterveyshuolto. Valtiolla olen. Tavaraa ei ole tullut koskaan. Kerran joulutähti.

Vierailija
87/98 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus oli firman auto (ja aika makea sellainen) käytössä ilman autoetua ei tietysti laillista. 

Laillisista eduista:

- jääkaappi täynnä olutta ja virvoitusjuomia, vapaasti käytössä

- sai tilata ruokansa viereisen ravintolan alacarte listalta kun henkilöstön ruokala ei ollut auki

- vapaalippuja konsertteihin ja tapahtumiin 

- ei ollut työaikaa ja sai itse päättää milloin on tarvetta käydä tapaamassa asiakasta tai kolleegoja maassa X 

- ns stay-bonus, eli saa kolmen kk:n palkan jos pysyy firman palveluksessa vähintään 3v 

- ilmainen pysäköintihallipaikka Helsingin keskustassa, käytössä myös viikonloppuisin 

- vaateraha, eli työnantaja maksoi vuosittain tietyn summan työssä tarvittavien vaatteiden ostoon (summa ei kattanut kaikkia kuluja, mutta sai sillä esim yhdet hyvät kengät vuodessa) 

- firman erittäin voimakkaasti subventoimat ryhmäliikuntatunnit ja maksuton kuntosali

- hieronta työpaikalla (tästä joutui jotain maksamaan itse, mutta ei kaikkia kuluja) 

- Lapissa kelohonkamökki henkilöstön käytettävissä (tosin hiihtolomaviikoille jne oli lähes mahdoton saada varausta) 

- firman pakettiauto jota sai lainata vapaasti jos oli jotain isompaa kuljetettavaa 

Vierailija
88/98 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon liikuntaleiri urheiluopistolla ja sille vielä 10 kuukauden päästä viikonlopun jatkokurssi. Työnantaja kustansi siis koko leirin sisältäen majoituksen, urheiluohjelman ja ruokailut.

Vierailija
89/98 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sihteerin posliinipillu.

Vierailija
90/98 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain syödä lunastauolla ranskalaisia, nauravia nakkeja ja lihapullia ilmaiseksi.

Vierailija
91/98 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauskassa oli loistava. Korvasi hyvin kaikkia sairauskuluja silmälaseista hammaslääkäriin ja fyssariin. Aamiainen ja lounas ilmaiseksi, kun kukaan ei kontrolloinut niiden maksuja. Lahjakortteja hotelliin jostain tulosjutuista. Joo, tää oli vuosia sitten. 

Vierailija
92/98 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomon vaimon säännölliset seksipalvelut.

Vierailija
93/98 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sihteerin posliinipillu.

Oli siis koko henkilöstön työsuhde-etu?

Vierailija
94/98 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sain syödä lunastauolla ranskalaisia, nauravia nakkeja ja lihapullia ilmaiseksi.

Olit töissä lasten päiväkodissa?

Vierailija
95/98 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo vuosien ajan käynyt skraidaamassa yhtä naispuolista kollegaani työajalla. Se on mahtava etu!

Onko nainen vajaalahjainen, kun ei ilmeisesti ole tehnyt rikosilmoitusta?

Vierailija
96/98 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennusalalla liikkuu hirveät rahat. Kauheta ryyppäämistä ja ilmaisia lounaita.

Vierailija
97/98 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras työsuhde-etu oli oikeus käyttää työnantajan saunaosastoa. Sen sai varata omiin juhliin tai illanistujaisiin. Tilassa esim. laajakuva-tv, sohvia, pöytä ja tuoleja, virvokkeita (alkottomia), jääkone, laseja, lautasia, takka, suihkut ja sauna. Tietenkin myös vilvoittelua varten valtava parveke. Järjestin siellä 40-vuotisjuhlat ja muutenkin välillä varasin, jos oli jotain illanistujaista.

Työnantajaa ei siis häiritse, kun tullaan päntiönään hänen saunaansa porukalla? Asuu kai kuitenkin omakotitalossa?

Vierailija
98/98 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä aikaisemmalla työnantajallani oli aikanaan kunnon tyylikäs kelohirsimökki Levillä, vieläpä ihan siellä ytimen liepeillä. Siellä oli mukava käydä aina ruska-aikaan lomilla puolison kanssa, ja varsinkin viettää kerran viikon pituinen kostea reissu uuden vuoden yli juhlien. Tuollaisen reissun normaali listahinta vastaavassa mökissä olisi ollut noin 4000 euroa, eli oikein kiva ja tuntuva etu.