Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on ollut paras työsuhde-etu, jonka olet saanut?

Vierailija
08.05.2024 |

Itse muistelin juuri vaatekauppaa, jossa olin lukion jälkeen välivuoden töissä. Omistaja katsoi ensimmäisenä työpäivänä minun vaatteita ja tokaisi, että kyllä sinulle pitää saada myyvempää vaatetta päälle. Hän kävi valitsemassa vaatteet valikoimasta. Ajattelin, että ne on sitten ne ainoat työvaatteet, joita kehtaan käyttää. Mitä vielä! Kun tuli seuraavaa mallistoa, hän kutsui taas, että tulehan tänne, niin katsotaan sinulle vähän esittelyvaatetta. Siis tyyliin pitkät housut, toppi ja bleiseri. Keväällä sain kauniin kotelomekon ja neuleboleron. Yhteensä 5 tai 6 vaatekokonaisuutta sen vuoden aikana ja melkein kaikki on edelleen kaapissa, esim. työhaastatteluihin löytyy aina edustavat vaatteet. Ei kukaan nuori osta sellaisia kunnollisia vaatteita kaappiinsa, kun maksaisi liikaa. 

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmainen muovikassi. Emme saa lounasetuja, ei liikuntaseteleitä, ei koskaan mitään virkistäytymisiltoja tms. Kaupan kassalla töissä (Kesko). 

Älä höpötä, saat ison alennuksen kaikista tuotteista, joita ostat teidän kaupasta. Terveisin K-kaupan myyjä

Niin työvuoron aikana -10% ja sen ulkopuolella -5% joka on kyl naurettavan pieni alennus 

Käyn Lidlissä, ei koskaan keskon kaupoissa.

Vierailija
42/98 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmainen muovikassi. Emme saa lounasetuja, ei liikuntaseteleitä, ei koskaan mitään virkistäytymisiltoja tms. Kaupan kassalla töissä (Kesko). 

Älä höpötä, saat ison alennuksen kaikista tuotteista, joita ostat teidän kaupasta. Terveisin K-kaupan myyjä

Niin työvuoron aikana -10% ja sen ulkopuolella -5% joka on kyl naurettavan pieni alennus 

Aivan todella suuri ale kaikista ostoksista. Ruokakauppojen kate on pieni ja tulos perustuu massiivisiin myyntimääriin. Esimerkiksi meidän perheen ostokset on noin 1000€ kuussa, ja iso summa tulee henkilökunta-alennusta joka kuukausi ja lisäksi plussapisteet. Toiseksi: keskolla on kulttuuri- ja liikuntaetu. Eihän se mikään seteli ole vaan saldo tilillä. Et oke keskolla töissä, jos et näitä muista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just. Kerropa se kun ostat 500 euron polkupyörän, niin paljonko siitä saat alennusta? Ainaista valitusta, vaikka vuodessa saat enemmän rahallista hyötyä kuin joku saa jostain höpöhöpötyösuhde-edusta.

Vierailija
44/98 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatekaupassa nuorempana henkilöstön työvaatteet tuli sieltä kaupan valikoimasta eli hyllystä otettiin. Ja uudet kun sesonki vaihtui ja tuli uudet vaatteet tankoihin. Ihanaa oli.

Nykyisessä työpaikassa puhelinetu. Voin soittaa vaikka Kiinaan ja työnantaja maksaa laskun.

Vierailija
45/98 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras työsuhde-etu oli oikeus käyttää työnantajan saunaosastoa. Sen sai varata omiin juhliin tai illanistujaisiin. Tilassa esim. laajakuva-tv, sohvia, pöytä ja tuoleja, virvokkeita (alkottomia), jääkone, laseja, lautasia, takka, suihkut ja sauna. Tietenkin myös vilvoittelua varten valtava parveke. Järjestin siellä 40-vuotisjuhlat ja muutenkin välillä varasin, jos oli jotain illanistujaista.

Vierailija
46/98 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto. Olen saanut käyttää firman autoja myös omaan kulkemiseeni autottomina hetkinä, pääsen töihin ja muut päivittäismenot. Henkilökohtaisessa käytössä olen tietysti maksanut bensat itse.

Vierailija
47/98 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisellä työnantajalla saa 300 eur liikunta- ja kulttuuriseteleitä, puhelinedun, työsuhdepyörän (jos haluaa), ilmaiset kahvit ja kerran viikossa keksejä, hedelmiä, kakkua tai jotain.

Vappuna oli luonnollisestikin munkkeja ja simaa.

Vierailija
48/98 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinainen etu, mutta asuessani Ruotsissa firmalla, jossa olin töissä oli ollut hyvä vuosi ja jokainen työntekijä sai puolikkaan kuukausipalkan joululahjaksi. Lämmitti mieltä.

Vierailija
49/98 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut työsuhde-etuja, mutta yhdessä työpaikassa oli aikanaan ilmainen parkkis ja jokainen ruutu oikein tolppapaikkakin eli autot ei olleet jäässä työpäivän jälkeen mutta eipä tuo etu mua hyödyttänyt kun kuljin julkisilla..

Ja joo, yksi työnantaja antoi 30% henksualen mutta ei mulla ollut varaa niin ylihintaisiin tuotteisiin edes tuon alen jälkeen. Eikä edes tarvetta.

Vierailija
50/98 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden jäsenyys jelly of the month clubiin

Vierailija
51/98 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimikyltti toimiston pöydälle.

Vierailija
52/98 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

23 v kesäheppu, luki rahoitusta , fiksu ja komea ja mukava.

Vierailija
53/98 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat olleet varmaan laaja terveysvakuutus, liikunta- ja lounasetu sekä työnantajan tarjoama näyttö ja työpöytä kotiin tiettyyn hintaan asti. Tämä oli pienessä firmassa jossa mielestäni työvälineisiin panostettiin.

Vierailija
54/98 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaan Postipankilla oli oma TES.  Sen mukaan kesäaikana oli lyhyempi työaika ja ruokarahaa maksettiin loma-ajaltakin. 

Paikallinen yrityskohtainen sopiminen työehdoista on suoraan helvetistä! 

Vierailija
55/98 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin leffateatterin lippukassalla opiskeluaikaan iltaisin ja viikonloppuisin, siellä oli hyvät edut. Sai katsoa kaikki leffat ilmaiseksi. Ei tietenkään työajalla vaan vapaalla. Kahvia sai hakea termospullosta ilmaiseksi, joskus jäi popkornia, jota sai ottaa kotiinsa. Ei sitä kyllä usein tee mieli, kun haistelee tuntikausia popkornin hajua töissä. Leffoja tuli kyllä katsottua ihan viikoittain ja parhaat kävin katsomassa 2 kertaa.

Vierailija
56/98 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stand-by -lentolippuja jotka eivät oikeuttaneet paikanvaraukseen.

Mukavaa oli niin kauan kuin sitä kesti. Ja matkusteluunkin voi kyllästyä. 

Nykyisessä työssä ei juurikaan etuja, mutta työ on henkilökohtaisesti merkityksellisempää. Se riittää hyvin. 

Vierailija
57/98 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ja paras..no enpä tiedä. 2000 luvun alussa psyk.puolen hoitajat saivat vaaterahaa, koska työvaatteita ei käytetty lasten puolella. Markkoina 500, mutta ainoastaan sai ostaa Sokokselta. No eipä, juuti iloa, Sokoksen hinnoilla. Halvemmasta paikasta, olisi jotain enempi lähtenyt matkaan.

Vierailija
58/98 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin sairaskassa joka maksoi mm.reseptilääkkeet. Se oli iso apu. 

Vierailija
59/98 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli parikymmentä vuotta sitten olin pohjoisessa matkailuyrityksessä.

10kk työrupeama, asuin firman mökissä, ajoin firman autolla ja moottorikelkoilla & mönkijöillä, monasti söin vielä keittiössä (eli itse valmistettua ravintolan aineksista).

Sinällään ihan ok, kunnes omistaja sekosi omissa ja firman rahoissa eli firma kanttuvei ja meikä palkkaturvasta hakemaan viimeisen kuukauden ja lomarahat jne.

Verotonta oli myös yksi ravintolarupeama jossa naitiin ihan ristiin eli jos oli aktiivinen, ei tarvinut ilman olla.

Vierailija
60/98 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyömahdollisuus