Minimalistinen ihonhoito. Kokemuksia?
Ja mitä tuotteita käytät? Onko ihon kunto parempi?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen vanhenee nopeammin kuin uusia purnukoita keksitään, joten osta silläkin rahalla enemmin vaikka piriä.
Itseinholla rahastava kauneusteollisuus keksii kyllä uusia mainoslauseita. Suurimmassa osassa niistä purkeissa on samaa mömmöä. (ja vettä)
Itseinholla? No lähinnä ihmisten tyhmyydellä.
Vierailija kirjoitti:
En pese kasvoja koskaan. Käytän kuorintavoidetta muutaman kuukauden välein. Laitan ihooni jotain apteekin kosteusvoidetta suihkun jälkeen, kun muuten ihoa kiristää ikävästi. Meikkaan vain harvoin. Iho on hyväkuntoinen ja rypytön. Toki olen jkv. ylipainoinen(en kasvoista), mikä yleisesti ottaen varmasti hieman silottaa. Olen 56-vuotias.
Millä suojaat naamasi kun käyt suihkussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pese kasvoja koskaan. Käytän kuorintavoidetta muutaman kuukauden välein. Laitan ihooni jotain apteekin kosteusvoidetta suihkun jälkeen, kun muuten ihoa kiristää ikävästi. Meikkaan vain harvoin. Iho on hyväkuntoinen ja rypytön. Toki olen jkv. ylipainoinen(en kasvoista), mikä yleisesti ottaen varmasti hieman silottaa. Olen 56-vuotias.
Suihkumyssyllä, johon olen leikannut pienet ilmareiät.
En tiedä onki tämä kovin minimalistista, kun käytössä on 3 tuotetta. Ideana on että mahdollisimman vähällä pärjää. Minulla on sekaiho. Käytän CeraVen öljypuhdistusainetta pesuun, misellivettä tai kasvovettä kosteutukseen ja apteekin perusvoiteella rasvaan. Jos jätän kasvoveden pois, iho jää pinnalta kuivaksi, mutta rasvaisempaan voiteeseen ei voi vaihtaa koska se tukkii liikaa talirauhasia.
Laitan suihkun jälkeen naamaan joko päivävoidetta tai yövoidetta, riippuen siitä, olenko käynyt suihkussa aamulla vai illalla. Vesipesu suihkussa on käytännössä ainoa naamapesuni.
Joskus harvoin käytän kuorintavoidetta. Joskus kuorinnaksi riittää se, kun suihkun jälkeen rasvatessa huomaa, että ihon pinnasta lähtee rullautumaan kuollutta ihoa, niin hankaan sen irtoavan sitten pois.
Normaali saippuapesu, voit laimentaa vedellä saippuaa. Varo silmiä. Muista auringonotosta vähintään 40 kerroin.
Käytän vain laimennettua Lv saippuaa ja sitäkin harvoin. En meikkaa enkä laita mitään keinorasvoja ettei oma rasvantuotanto häiriinny. Hiukset tottuneet kerran viikkoon pesuun johon käytän keräämistä i yrteistä tehtyä teetä.. En ole koskaan hiuksia värjännyt enkä föönanannut tai laittanut mitään hoitoaineita. Iho ja hiukset voi hyvin.. Luoja luodessaan meidät ei laittanut mitään tököttejä mukaan.. 🤗
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En millään. Esim. hiuksia pestessä kasvot väkisinkin kastuvat, mutta en pese kasvojani. En siis hinkkaa tai huuhtele niitä, saati, että käyttäisin jotain pesuainetta.
Mistä iho tietää milloin on yö ja millon päivävoiteen aika.. 🙄😄
Mitenkähän luonnonkansoilla on noin Terve iho ja hiukset. Eikä ole mitään kertoimia aurinkoon. Hakeutuu varjoon.
Vierailija kirjoitti:
Iho kyllä tietää milloin keho nukkuu. Miten se voisi olla edes tietämättä? Päivä- ja yövoiteilla on erilaiset ominaisuudet eikä yöllä tarvita esim. uv-suojaa.
Kasvoille tarkoitettu palasaippua, kasvovesi, kosteusvoide. Kerran viikossa AHA-happokuorinta. Ikää 49 ja rasvoittuva/sekaiho. Olen huomannut, että ihoni voi parhaiten kun on yksinkertaiset tuotteet eikä liikaa ns. tehoaineita. Kaiken maailman retinolit, C-vitamiinit yms. anti age tuotteet joita olen joskus kokeillut, vain ärsyttää ihoani ja tulee turvotusta ja couperosaa. Parempi ilman.
Aamusuihkussa pesen kasvot Acon puhdistusöljyllä. Suihkun jälkeen laitan jotain kasvovettä ja aurinkorasvaa. Illalla pyyhin misellivedellä pois ja suihkin kasvovettä. Jos on kuivan tuntuinen iho, niin laitan jotain voidetta. Kaapit on täynnä kaikkia näytteitä kun olen apteekissa töissä.
Mieheni on vielä minimalistisempi. Pesee vedellä aamuin illoin eikä käytä mitään tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palasaippua, Nivea ja kuorinta suolalla. Ihoni on hyvässä kunnossa. Talvisin jos kuivuu, niin käytän öisin vaseliinia.
Saippua? Kuivattaa ihan hulluna.
Ap
Tämä on lähinnä myytti. Sitä oli joku ihan tutkinut mittalaitteilla laboratoriossa, eikä ihon kosteustasapainossa puolen tunnin kuluttua pesussa ollut mitään eroa, olipa pesty palasaippualla tai hellävaraisella puhdistusemulsiolla. Mutta varmaan ihan kaikille ihoille ei sovi, esim. atoopikolle voi olla parempi joku öljypohjainen putsari joka ei vain puhdista vaan vähän jättää sitä öljyä ravitsemaan ihoon. Mutta aika monelle saippua sopii hyvin eikä se ole ollenkaan niin huonoa iholle kuin kalliita purkkejaan myyvät firmat yrittävät väittää.
Misellivesi ja talvella LV-kosteusvoide. Olen 45 ja ihoni on edelleen todella hyvässä kunnossa. Muutama pieni ryppy on tullut vasta. En ole koskaan uskonut kosmetiikan käyttöön. Ihoa ahkerasti hoitaneet ikätoverini näyttävät kymmenen vuotta minua vanhemmilta.
Vierailija kirjoitti:
Eihän sillä iholle olekaan väliä. Käyttäjä sen sijaan ehkä mieluummin laittaa päiväksi esim. uv-suojan sisältävän voiteen. Yöllä sillä ei tee mitään. Tai päivällä haluaa ehkä käyttää jotain kiiltoa hillitsevää voidetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palasaippua, Nivea ja kuorinta suolalla. Ihoni on hyvässä kunnossa. Talvisin jos kuivuu, niin käytän öisin vaseliinia.
Saippua? Kuivattaa ihan hulluna.
Ap
Samaten Nivea tukkii ihohuokoset ja päivävoiteena saa ihon kiiltämään. Eli 0/5
Ne monet pakkelikerrokset jokapäiväistä laitettuna imeytyy veren kiertoon niinkuin Volttaren ym säkyvoiteet. Samoin kaikki koko keholle lutratut voiteet.. Hyyyiiii
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän luonnonkansoilla on noin Terve iho ja hiukset. Eikä ole mitään kertoimia aurinkoon. Hakeutuu varjoon.
Oletko nähnyt oikeiden luonnonkansojen kuvia esim 50-vuotiaista? Eivät nimittäin elä niin pitkään.
Ja mitä vähemmän sitä käsittelee. Koko ajan hinkkaaminen ei tee iholle hyvää, vaikka kauneusteollisuus muuta väittää. Ihonkin pitää saada sitä lepoa, onhan se ihmisen suurin elin.