Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mammografia, sattuuko se?

Vierailija
05.05.2024 |

Tuli kutsu ensimmäistä kertaa ja ensi viikolla pitäisi mennä. Osuu kiireiselle viikolle ja päivälle. Tuleekohan loppupäivän töistä mitään, kun käyn kuvauksessa? Sattuuko se kuinka paljon?

Kommentit (177)

Vierailija
161/177 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Litistetäänkö se rinta siis vaaka- vai pystysuunnassa littanaksi? Vai voiko sen jotenkin itse valita?

molemmissa suunnissa litistetään

Vierailija
162/177 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nyt. Ei yllättäen sattunut oikeastaan lainkaan, vain vähän epämukavaa. Mutta oli sopivasti juuri kuukautisten loputtua jolloin rinnat on tyypillisesti aika tunnottomat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/177 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammografia on epämiellyttävä tutkimus. Mammografiassa rinnat litistetään kuvauslevyjen väliin. Kutsu on tullut jo viime vuoden puolella ja vieläkin on menemättä.

Vierailija
164/177 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen käynyt mammografiassa ja kipu oli aika infernaalinen. Huusin tuskasta mutta hoitaja oli täysin tunteeton ja puristi levyjä vielä tiiviimmin yhteen. Kiveksilläni meni viikon verran toipua siitä.

Vierailija
165/177 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ikävältä tuntuu - hetken. On nopeasti ohi. Pitää muistaa rentoutua niin hyvin kuin pystyy ja hengitellä.

Seulontamammografiassa kannattaa käydä. Itseltäni siinä löytyi hyvin pieni syöpäkasvain, hyvin syvältä. Sitä helpommalla pääsee, mitä varhaisemmasa vaiheessa löytyy.

Vierailija
166/177 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa pari viikkoa saikkua.

Vierailija
167/177 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko sille hoitajalle sanoa ettei tarvitse kovin tiukaan litistää. Parempihan sekin on kuin ei ollenkaan oteta.

Katsooko se lääkäri ne kuvat heti siinä samalla, ja otetaanko neulanäyte HETI Samalla jos jotain löytyy? Julkinen puoli seulonta

Vierailija
168/177 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voiko sille hoitajalle sanoa ettei tarvitse kovin tiukaan litistää. Parempihan sekin on kuin ei ollenkaan oteta.

Katsooko se lääkäri ne kuvat heti siinä samalla, ja otetaanko neulanäyte HETI Samalla jos jotain löytyy? Julkinen puoli seulonta

Ei niitä katsota heti. Ainakin Tampereella ne katsoo kaksi rtg lääkäriä. Itse sain vastauksen vajaassa vkossa. Seulonta tehtiin vkonloppuna.

Vierailija
169/177 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänään, ei sattunut, puristi vaan hieman tukalasti

Vierailija
170/177 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota särkylääke ennen mammografiaa. Mulla sattui ihan penteleesti, kun pienet rinnat ja juuri kuukautiset alkamassa. Mutta kyllä siitä töihin selviää hyvin.

Yksi 500 mg panadol riittää.

Vierailija
171/177 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei satu, eikä varsinkaan niin paljon että se sun töihin vaikuttaisi mitenkään.

No ei totta totisesti satu yhtään. Ihan normisti voi päiväänsä jatkaa. 

Vierailija
172/177 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei satu, eikä varsinkaan niin paljon että se sun töihin vaikuttaisi mitenkään.

No ei totta totisesti satu yhtään. Ihan normisti voi päiväänsä jatkaa. 

Kyllä otettaessa voi sattua paljonkin. Sehän on täysin yksilöllistä. Kierron vaihekin vaikuttaa paljon. 

Vierailija
173/177 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se mukavalta tunnu, on tosi epämukavaa, mutta kestää vain ne muutamat sekunnit eikä jälkikipuja ole. Kyllä sen nyt parin vuoden välein sietää.

Vierailija
174/177 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuu kamalasti. Mulla löytyi vielä jotain kystiä joista otettiin neulanäyte.

Vierailija
175/177 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ihmiset kestä minuutin kipua, voi elämä. Se sattuu kun solumyrkkyjä, leikkauksia tehdään. Rauha!!

Vierailija
176/177 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ihmiset kestä minuutin kipua, voi elämä. Se sattuu kun solumyrkkyjä, leikkauksia tehdään. Rauha!!

mitäs keuhkoat, saahan sitä kysyä ja varautua vaikka kipulääkettä ottamalla jos omat tissit on kipuherkät

Vierailija
177/177 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silikonit räjähtää.