Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autatko jos näet hädässä olevan ihmisen?

Vierailija
05.05.2024 |

Minulla auttaminen on rakennettu geeneihin.En ikinä voisi kävellä vain ohi välittämättä.

Juuri kiskoin rollan kanssa kaatuneen mummon pystyyn.

Edellisellä kerralla autoin juovuksissa pyörällä kaatunutta.Tapauksia monia ollut muitakin.

Miten joku voi vain kävellä ohi?

Kommentit (107)

Vierailija
101/107 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lain mukaan pitää auttaa hädässä olevaa, muuten on heitteillejättö. Myös inhimillisyyden vuoksi ja moraalin. Hienoa, että autat, Ap!

En auta enää. Olen ollut kiltti ja avulias, mutta muuttanut asenteeni täysin, koska en ole itse saanut apua pyynnöstä huolimatta sen harvan kerran, kun olisin sitä tarvinnut. Laki ei toimi pelotteena, ei sitä kukaan muukaan noudata. Kävelen ohi vaikka mitä näkisin, enkä virallisesti ole edes paikalla ollutkaan. Jos joku kuukahtaa jalkakäytävälle, kuukahtakoon, se on sen kuukahtajan ongelma, ei minun. Ja ei, en todellakaan odota, että minuakaan autettaisiin, osittain siihen johtopäätökseen hieman tiukahko kantani juuri perustuukin.

Ja ikää on?

Diagnoosit?

Katkeruutta?

Jäänyt

Säälittävä aikuislapsi. Hanki apua.

Ainiin. Eihän sua kukaan tule koskaan jeesaamaan pienessä eikä isommassakaan tilanteessa. Etkä pyydä etkä tarvitse apua. Olet erikoinen.

Kaikkea hyvää ja onnea elämääsi.

Vierailija
102/107 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lain mukaan pitää auttaa hädässä olevaa, muuten on heitteillejättö. Myös inhimillisyyden vuoksi ja moraalin. Hienoa, että autat, Ap!

En auta enää. Olen ollut kiltti ja avulias, mutta muuttanut asenteeni täysin, koska en ole itse saanut apua pyynnöstä huolimatta sen harvan kerran, kun olisin sitä tarvinnut. Laki ei toimi pelotteena, ei sitä kukaan muukaan noudata. Kävelen ohi vaikka mitä näkisin, enkä virallisesti ole edes paikalla ollutkaan. Jos joku kuukahtaa jalkakäytävälle, kuukahtakoon, se on sen kuukahtajan ongelma, ei minun. Ja ei, en todellakaan odota, että minuakaan autettaisiin, osittain siihen johtopäätökseen hieman tiukahko kantani juuri perustuukin.

Ja ikää on?

D

KIitti! Ottaen huomioon, että olet aivan stanan tyhmä, sulta lohkee kuitenkin muodollinen kohteliaisuus. Pidä toi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/107 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntöisesti kyllä autan. Muutamien huonojen kokemusten takia nykyään joutuu ensin tekemään tilannearvion, että vaikuttaako ihminen siltä, että hänen lähelleen uskaltaa mennä.

Vierailija
104/107 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autan, ja saatan jopa tiedustella selkeästi huonovointisen oloiselta diskreetisti ja ystävällisesti, että onko kaikki hyvin.

Vierailija
105/107 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla lavastettu. Napataan vaikka rahakukkaro.                                        KEG-

Vierailija
106/107 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin avuntarvitsijaa ja pyydän häntä sanomaan "Äyräpään ärjy".

Jos hän pystyy sanomaan tuon ilman vierasta korostusta, autan häntä parhaani mukaan. Muutoin toivotan hyvää illlanjatkoa / hyvää päivänjatkoa tms. tilanteen mukaan ja jatkan matkaani.

Vierailija
107/107 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan jätä auttamatta??

Suurin osa Helsingissä ja Tampereella jättää auttamatta. Tästä on useita lehtijuttuja.

Nämä on ne tapaukset jotka itkevät Iltalehteen.  Facebookissa esim puskaradio Helsinki,  näkee kiittelyjä päivittäin kun ohikulkijat ovat auttaneet.  Iltalehteä nämä ei kiinnosta.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi