Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku voi elää sujuvaa arkea ilman talouspaperia?

Vierailija
05.05.2024 |

Itse käytän varmaan 10 arkkia päivässä.

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän tiskirättiä. 

Kuivaatko sillä tofut ennen paistoa? Pyyhitkö sillä myös lattialta roiskeet? Pääseekö tiskirätti koskaan kuivamaan? Luulisi että sillä olisi koko ajan käyttöä ja bakteereiden kasvu taattu. 

Vierailija
22/104 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pyyhketä pärsse talouspaperi, iso paperi koska isopärrsse. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ostanut varmaan 20 vuoteen talouspaperia. Käytän kuluneista vaatteista ja lakanoista leikattuja luutuja sekä wc-paperia

Vierailija
24/104 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo tullut tarvetta 

Vierailija
25/104 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän tiskirättiä. 

Kuivaatko sillä tofut ennen paistoa? Pyyhitkö sillä myös lattialta roiskeet? Pääseekö tiskirätti koskaan kuivamaan? Luulisi että sillä olisi koko ajan käyttöä ja bakteereiden kasvu taattu. 

En ole hän keneltä kysyit, mutta vastaan. Meillä ei käytetä tofua. Lattialla on pyyhe, jota kuljetan jalalla sinne missä on roiskeita ja lopulta potkaisen kodinhoitohuoneeseen ja heitän uuden pyyhkeen lattialle. Tiskirättejä on useampia ja kun menee likaiseksi niin pyykkiin vaan ja puhdas tilalle.

Vierailija
26/104 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän tiskirättiä. 

Siis käytätkö talouspaperia ruoanvalmistuksessa? Lattiarätti on erikseen, ja sekin pestään säännöllisesti. Yksittäiset roiskeet eivät ole niin iso juttu, ja aika kömpelö saa olla jos jatkuvasti yhtään isompia aiheuttaa. Tiskirätille on oma ripustuspaikka jossa se kuivuu. 

Vierailija
27/104 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on keittiössä Lidl vessapaperia, joka kestää siinä missä talouspaperikin. Tosin tulee halvemmaksi.

Vierailija
28/104 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muakin vähän ällöttää ne, jotka pyyhkii samalla luutulla lattiaa ja sitten taas pöytää ilman että edes huuhtaiseekaan välissä. Mutta itse en käytä leikkelemiäni luutuja lattiaan muuten kuin ehkä silloin, jos ne on muutenkin menossa roskiin. Wc-paperin palasella pyyhkii hyvin roiskeet lattialta. Sinne roiskuu yleensä niin vähän, että ei edes tarvisi isoa talouspaperia niiden pyyhkimiseen.

Vierailija
29/104 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan talouspaperia vain jouluksi ja isompiin juhliin keittiötä varten, muuten en tarvitse

Vierailija
30/104 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä muakin vähän ällöttää ne, jotka pyyhkii samalla luutulla lattiaa ja sitten taas pöytää ilman että edes huuhtaiseekaan välissä. Mutta itse en käytä leikkelemiäni luutuja lattiaan muuten kuin ehkä silloin, jos ne on muutenkin menossa roskiin. Wc-paperin palasella pyyhkii hyvin roiskeet lattialta. Sinne roiskuu yleensä niin vähän, että ei edes tarvisi isoa talouspaperia niiden pyyhkimiseen.

No ei kai kukaan nyt samalla luutulla pöytiä ja lattioita pyyhi, vaikka talouspaperia ei käyttäisikään.

Vierailija
31/104 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talouspaperi voittaa hygieniassa sen viikon päivät kosteana muhineen tiskirätin 100-0.

Kasvaako rätissäsi tomaatin taimi? Oho! Jännä juttu laita kuva iltalehteen!

Vierailija
32/104 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän pestäviä liinoja pöytien pyyhkimiseen, sanomalehtipaperia koiranoksennukseen ym. ---- Paljonko aloittajalla ja muilla talouspaperin käyttäjillä menee siihen rahaa?

Käytkö hakemassa sanomalehtiä jäteastiasta vai paljonko sinulla menee niihin rahaa?

Vierailija
33/104 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talouspaperi voittaa hygieniassa sen viikon päivät kosteana muhineen tiskirätin 100-0.

Kasvaako rätissäsi tomaatin taimi? Oho! Jännä juttu laita kuva iltalehteen!

Tiskirätti huuhdellaan puhtaaksi ja asetetaan ilmavasti kuivumaan. Jos haisee, heitetään roskiin tai pestään, riippuen materiaalista.

Vierailija
34/104 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän wc-paperia talouspaperin sijalla sekä lakanoista ja pyyhkeistä leikattuja rääsyjä.

Samoin ja ihan perustiskirättejä, niitä vähän paksumpia 20x 20 senttiä suunnilleen. Kaupasta saatiin kerran iso laatikollinen sairaalaan tarkoitettuja käsipyyhepapereita, ne oli menneet väärään osoitteeseen. Tutulta kauppiaalta. Niitä riittää moneksi vuodeksi. Talouspaperia menee ulkohommissa, auton tai polkupyörän siistimisessä ja huollossa.

Vierailija
35/104 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kai kukaan nyt samalla luutulla pöytiä ja lattioita pyyhi, vaikka talouspaperia ei käyttäisikään.

Yks mun tuttu pyyhkii. Lapsiperhearki on vissiin niin kiireistä, että vie liikaa aikaa hakea lattialle oma luutu. Sitä luutua ei edes kuivatella missään. Se isketään aina vain tiskipöydälle ja sillä pyyhitään kaikki. 

Vierailija
36/104 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tiskirätti, tiedän sen, mutta ylpeä sellainen

Tiskirätti, tiedän sen, ylpeä sellainen

Vierailija
37/104 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi.

Vierailija
38/104 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä kertaa elämässä aloin käyttämään talouspaperia alle pari vuotta sitten. Syy on, että niillä on kätevä puhdistaa silmälaseja ja lähellä ei enää ole kauppoja, joista saisi sopivat keittöpyyhkeet tarvittaessa edullisesti. Ilman talouspaperia pärjää. WC paperin käyttäminen keittiössä on edullisempaa, joten pääsääntöisesti käytän wc paperia ja talouspaperia harvemmin. 

Vierailija
39/104 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ostanut talouspaperia, kun ei sitä käytetty lapsuudenkodissakaan. Jos pesen paistinpannun, kuivaan sen astiapyyhkeellä. Jos menee roiskeita pöydälle, pyyhin ne keittiöliinalla, wettex toimii oikein hyvin. Mihin ihmeeseen voisi tarvita talouspaperia? Nenäni niistän nenäliinaan, takapuolen pyyhin vessapaperilla.

Vierailija
40/104 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yks mun tuttu pyyhkii. Lapsiperhearki on vissiin niin kiireistä, että vie liikaa aikaa hakea lattialle oma luutu. Sitä luutua ei edes kuivatella missään. Se isketään aina vain tiskipöydälle ja sillä pyyhitään kaikki. 

Keittörättiä käytän useamman kerran ja lattiamoppeja, mutta kaikki muut pinnat pyyhin aina uudella rätillä. Tulee siistimpää ja asunto pysyy pidempään puhtaana, kun vanhat rätit ei levitä pöpöjä. Useinkin on ihmetelty minun siistiä asuntoa ja sen salaisuus voi olla putipuhtaat käyttämättömät rätit, kun siivoaa. En käytä mitään vahvoja pesuaineita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi