Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko typerä syy lopettaa tapailu, kun mies jätti keittiöni sotkuiseksi

Vierailija
05.05.2024 |

Oltiin mun luona ja mulla oli yksi homma mikä piti saada tehtyä ja mies tarjoutui kokkaamaan sillä aikaa. Yllätys oli suuri kun tulin keittiöön. Kaapit ja laatikot auki, paistinpannulta roiskuneet rasvat levällään, ruokapakkausten roskat pitkin tasoja, sipulinkuoret lattialla. Ruoka oli ihan ok. Jäin sitten siivoilemaan paikkoja, kun mies lähti heti syömisen jälkeen. 

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ihan reilua että toinen kokkaa ja toinen siivoaa jäljet. En lopettaisi suhdetta.

Jep. Näin ajattelen itsekin et jos toinen kokkaa, toinen voi siivota. Meillä toimitaan näin.

Jättääkö teidän kumppanit laatikot ja kaapin ovet auki? Pakkaukset, yms roskat pöydälle? Rasvaroiskeet siivoamatta heti? Ja sitten istututte syömään sen kaiken sotkun keskelle?🤢

No ei varmasti noita kaikkia yhtä aikaa, mutta ei todellakaan jynssätä mitään rasvaroiskeita ennen ruokailua, haloo! Johan liesi on kuumakin ja ruoka vielä siinä muutenkin tiellä. 

Jotain rajaa taas. Joku pakkaus voi jäädä aukikin maailma ei siihen kaadu.

Teillä siis syödään paskan keskellä. Maistuu varmaan hyvältä.

Vierailija
62/90 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhtaus on puoli ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kuvaili minun mieheni toimintaa keittiössä. Sitä olen kestänyt jo 30 vuotta. Miehellä on ilmiselvästi ADHD ja tämä kyvyttömyys siivota jälkiään on yksi sen ilmentymä. Mikään määrä puhuttelua hyvällä/pahalla ei poista ongelmaa. 

Ajattelen että jokaisella on puutteensa, koska miehessäni on runsaasti myös hyviä puolia. 

Vierailija
64/90 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan sinusta ap. Itse en ikinä ottaisi tuollaista kivirekeä vedettäväksi. Siivota loun ikää toisen jälkiä- huah.

Vierailija
65/90 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei todellakaan ole typerää, en tiedä yhtään tärkeämpää syytä jättää ketään, anna mennä!

Vierailija
66/90 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muuten lähes täydellinen, niin antaisin yhden mahdollisuuden. Eli selittäisin ja avaisin asiaa rauhallisesti kuin pikkulapselle ja olettaisin, että haluaisin muuttaa käytöstään.

Vierailija
67/90 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko pätevä syy jättää sulle siivoukset? Esim hänellä kiire töihin ?

Kokatessa voi kyllä laittaa pakkaukset ja sipulin kuoret roskikseen sitä mukaa kun sitä jätettä syntyy, eikä jättää kaiken siivoamista viimeiseksi. 

Ai, minä kun kokkaan, niin kerään kaiken roskiin menevän tiskipöydän tasolle ja sitten kun on sopiva väli, pistän roskiin. Viimeistään syönnin jälkeen.

Vierailija
68/90 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ihan reilua että toinen kokkaa ja toinen siivoaa jäljet. En lopettaisi suhdetta.

Ei ole reilua. Kun minä kokkaan, siivoatko sinä minun sotkuni?

Jos niin sovitaan? Nämähän on aina sopimuskysymyksiä.

eri

Vierailija
69/90 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Näin ajattelen itsekin et jos toinen kokkaa, toinen voi siivota. Meillä toimitaan näin.

Jättääkö teidän kumppanit laatikot ja kaapin ovet auki? Pakkaukset, yms roskat pöydälle? Rasvaroiskeet siivoamatta heti? Ja sitten istututte syömään sen kaiken sotkun keskelle?🤢

No ei varmasti noita kaikkia yhtä aikaa, mutta ei todellakaan jynssätä mitään rasvaroiskeita ennen ruokailua, haloo! Johan liesi on kuumakin ja ruoka vielä siinä muutenkin tiellä. 

Teillä siis

Auki oleva pakkaus on paskaa? Ei estä ruokanautintoa normaaleilla ihmisillä, kirjolaiset sitten erikseen.

Vierailija
70/90 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kuvaili minun mieheni toimintaa keittiössä. Sitä olen kestänyt jo 30 vuotta. Miehellä on ilmiselvästi ADHD ja tämä kyvyttömyys siivota jälkiään on yksi sen ilmentymä. Mikään määrä puhuttelua hyvällä/pahalla ei poista ongelmaa. 

Ajattelen että jokaisella on puutteensa, koska miehessäni on runsaasti myös hyviä puolia. 

Juuri näin. Jokaisessa on vikansa, valintakysymys. Pahempiakin ominaisuuksia keksin kuin sotkuisuus.

Vierailija
71/90 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan ryhdy asumaan hänen kanssaan samassa asunnossa. Voisit tietenkin vastapalveluksena käydä tekemässä ruokaa hänen asunnossaan ...

Vierailija
72/90 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jessus, täällä on totista ja typerää väkeä. elämässä voi tulla ehkä vähän vakavampiakin vastoinkäymisiä, esim, sairastuminen, riitoja, pettämistä ja täällä nämä martat ja jonnet pohtii tapailun lopettamista jonkun v...n sipulinkuorien takia! menkää töihin, vaikka onkin sunnuntai!

Vierailija
73/90 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mies tykkää paistaa lettuja. Ihan kiva, mutta se ei ole, että minä joudun siivoamaan jäljet. Tiskipöydällä on jauhopussit, munakenno, munankuoret, sulanutta voita ja taikinaroiskeita sekä tietenkin tyhjä maitopurkki. Hella on rasvan peitossa, kun mies lotraa sulan voin kanssa. Kaksi paistinpannua on yltä päältä rasvassa ja rasvaa palaa paistinpannujen pohjaan ja levyyn kiinni. Sitä perkeleen rasvaa on hellan takunen, hellan vierusta ja lattia hellan edessä. Minulla menee hyvä tovi jälkiä siivotessa.

Vierailija
74/90 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sen kanssa yhteen tarvii muuttaa. Nyt tiedät tämän rajoituksen, niin välttelet vastaavia ja teet ruuat itse.

Vierailija
75/90 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä syy

Vierailija
76/90 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen ei ruokaa tehdessään kykene saman tien laittamaan esim. roskia roskikseen, vaan jättää ne pöydälle, niin ei hän ihan täystaitoinen aikuinen ole. Eli ei suhdeainesta.

:D

Ihan yleistä esim ravintolankeittiössä, että kääreet jää pöydälle, kun niitä ruokaan laittaa. Sitten hiljaisen hetken tullessa siivotaan jäljet, ei heti, ettei käy ruualle hupsusti. Suurinosa on kuitenkin aivan täystaitoisia aikuisia. Villestä en ole ihan varma, mutta se onkin tiskari.

Vierailija
77/90 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jessus, täällä on totista ja typerää väkeä. elämässä voi tulla ehkä vähän vakavampiakin vastoinkäymisiä, esim, sairastuminen, riitoja, pettämistä ja täällä nämä martat ja jonnet pohtii tapailun lopettamista jonkun v...n sipulinkuorien takia! menkää töihin, vaikka onkin sunnuntai!

Jos tapailuvaiheessa jo huomaa toisessa jonkin piirteen, jota ei siedä, silloin tapailua ei kannata jatkaa seurusteluksi asti. Se piirre nimittäin tuskin siitä ihmisestä simsalabim häviää suhteessa. Kannattaa valita tarkoin, keiden kanssa suhteeseen alkaa. Eikös sitä sanota, että kikkeliskokkelis mitäs läksit sen völjyyn, jos kertoo ettei kumppani osallistu kotitöihin. Irvaillaan, että eikös se ollut muka nähtävissä jo heti alkuun, turha valittaa. No nyt sitten kun asia tulee ilmi heti alkuun, ei saisikaan lopettaa alkavaa suhdetta ja välttää sitä huonoa valintaa....

Vierailija
78/90 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä siis

tai he syövät ruokasalissa. Ovi kiinni, ettei paskaa näe.

Vierailija
79/90 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ja isä oli 50v naimisissa ja isä teki ruokaa aina tollein, onneks äiti oli aktiivinen siivooja

Vierailija
80/90 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei!Ei! Työ tehdään loppuun asti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän