Onko typerä syy lopettaa tapailu, kun mies jätti keittiöni sotkuiseksi
Oltiin mun luona ja mulla oli yksi homma mikä piti saada tehtyä ja mies tarjoutui kokkaamaan sillä aikaa. Yllätys oli suuri kun tulin keittiöön. Kaapit ja laatikot auki, paistinpannulta roiskuneet rasvat levällään, ruokapakkausten roskat pitkin tasoja, sipulinkuoret lattialla. Ruoka oli ihan ok. Jäin sitten siivoilemaan paikkoja, kun mies lähti heti syömisen jälkeen.
Kommentit (90)
Ihan hyvä syy mun mielestä. Toki kysyisin ensin, että miksi ihmeessä noin toimi, sitten vaan kiertoon tarpeen mukaan. Suhteen alussa on se vaihe, kun pitäisi olla vielä jotain vieraskoreutta uutta kumppania kohtaan. Jos tässä vaiheessa jo porsastelee, niin eihän tuo kovin hyvää jatkosta kerro.
On mielestäni painava syy lopettaa tapailu. Yleensä alkuvaiheessa näytetään parhaat puolet, jos nyt jo on noin piittaamaton, niin tuskin tuosta ainakaan paremmaksi muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ihan reilua että toinen kokkaa ja toinen siivoaa jäljet. En lopettaisi suhdetta.
Tämä on OK, jos on yhteinen koti ja asiasta on sovittu yhteen muuttaessa. Ei normaali ihminen toimi näin esimerkiksi vierailesssaan ystävän luona, saati sitten tapaillessa kun ollaan vasta tutustumassa toisiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Minä aloitan ruuanlaiton siivouksella.😂 Varmistan, että tiskikone ja roskis on tyhjiä ja tiskialtaassa vettä jossa on tilkka astianpesuainetta ja siellä rätti, jolla pyyhkiä sotkut heti. Kun astiat ja roskat laittaa paikoilleen siinä ruuanlaiton lomassa, ei tarvitse kenenkään siivota syömisen jälkeen, kun jokainen korjaa astiansa koneeseen.
Sama. Siivoan sitä mukaa, kun laitan ruokaa. Ei maksa paljoa vaivaa heittää roskat omiin roskiksiinsa siinä sivussa, pistää asioita takaisin jääkaappiin ja kaappiin, huuhtaisee likaisempia astioita, pyyhkäisee tasoja. Lisää yksittäin tehtynä työaikaa ehkä 5-10 sekunttia siihen nähden, että jättää ne tekemättä. Ilmeisen ylitsepääsemätöntä odottaa moista voimainponnistusta seurustelukumppanilta. On se rankkaa laita lettutaikinaan käytetty maito takaisin kaappiin, kestää 3 sekunttia. On ymmärrettävä, erityisesti aikuista miestä, tällaisessa vaikeassa asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Se teki ruokaa ja sä et antanut anaalia ? Mäkin lähtisin. V!!tun feministi.
Sulla se anaali pyörii mielessä. Ei muuta ko housut kinttuihin ja ihana mies sun sinne työntämään. Saat mistä haaveiletkin. Aina on joku tomppeli, joka lukee tätä sexipalstaksi.
Meillä on tuollaista, kun lapsi on kokkaillut. Ja nyt puhutaan alakouluikäisestä. Jopa hän yleensä yrittää siivota, tulos vaan jää kauas omista standardeistani :D mutta just tuollaista, että on jauhoa pöydällä, munankuoria, pakkauksia tiskipöydällä, jotain roiskunut lattialle jne.
En ikinä sietäisi tuollaista aikuiselta ihmiseltä.
Miten mahtaiskaan käyttäytyä sitten kun alkuuma ohi ja vieraskoreus karissut
Mä ottaisin asian puheeksi ja katsoisin, miten se jatkaa.
Minä olen ollut käytökseltäni vastaavanlainen. Kotona asuessani äitini passasi minut piloille ja enkä koskaan esim. Tiskannut ennen kuin viimeinenkin muki oli likainen. Löydettyäni nykyisen mieheni, hän opetti minulle kuinka tavarat laitetaan takaisin sen jälkeen kun jotain on käytetty ja että sen juomalasin voi ihan vaan huuhdella käytön jälkeen. Jälkeenpäin hävettää oma käytökseni, mutta viitsimättömyys oli kasvanut niin suureksi, että tarvitsin toisen ihmisen kertomaan kuinka epänormaalia laiskuuteni oli. Uskon siis että jokaisen on mahdollista muuttaa tapojaan.
Itse naisena olen tuollainen; kokkaan erinomaista ruokaa, mutta mies joutuu siivoamaan sen jälkeen keittiön. Että mulle ei olisi deal breaker tuollainen.
Aikamoinen bonus sen sijaan oli mulle, kun mies tapailuaikoinamme vei aina mun luota pois lähtiessään roskapussin ulos roskiin. En kertaakaan tätä edes pyytänyt, vaan hän teki sen jotenkin automaattisesti. Hyvän miehen hänestä sainkin 🥰