Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko typerä syy lopettaa tapailu, kun mies jätti keittiöni sotkuiseksi

Vierailija
05.05.2024 |

Oltiin mun luona ja mulla oli yksi homma mikä piti saada tehtyä ja mies tarjoutui kokkaamaan sillä aikaa. Yllätys oli suuri kun tulin keittiöön. Kaapit ja laatikot auki, paistinpannulta roiskuneet rasvat levällään, ruokapakkausten roskat pitkin tasoja, sipulinkuoret lattialla. Ruoka oli ihan ok. Jäin sitten siivoilemaan paikkoja, kun mies lähti heti syömisen jälkeen. 

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo hyvä jos jätät. Ei osaa siivota ja heittää sipulinkuoret yms lattialle. 

Vierailija
22/90 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kotityöt on jaettu niin, että mä teen ruuan ja mies siivoaa jäljet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
24/90 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin tuollaisen miehen heti. Jos ei osaa pitää keittiötä siistinä niin ei miehellä ole kovin hyvä elämänhallinta ja ties mitä muita ongelmia sitten. Parisuhteessa mies myös siivoo ja tekee kotitöitä ja keitti pitää aina kokkailun jälkeen siivota. Minä en olisi tuollaisen miehen kanssa.

Vierailija
25/90 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienistä ihmiset erovat:D Jospa olis pieni puhuttelu paikallaan? Jos mies on fiksu niin ymmärtää muuttaa käytöstä. Ja jos mies on muuten hyvää parisuhdematskua niin ei kannata pienten mokien takia heittää kirvestä kaivoon.

Jos vasta seulotaan sitä kumppani ehdokasta ei vielä oikein voida puhua erosta? Aikuinen ihminen jättää sotkut jälkeensä, syö ja häipyy paikalta, aika iso juttu minusta. Kunnioituksen puutetta. 

Vierailija
26/90 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienistä ihmiset erovat:D Jospa olis pieni puhuttelu paikallaan? Jos mies on fiksu niin ymmärtää muuttaa käytöstä. Ja jos mies on muuten hyvää parisuhdematskua niin ei kannata pienten mokien takia heittää kirvestä kaivoon.

On asioita jotka normaali ihminen tajuaa puhuttelematta.  Jos haluat törpön elätettäväksi ja huollettavaksesi, niin oki.

Kun ne rakastuneen silmälasit vaihdat  oikeisiin laseihin, niin asiat selviävät.

Vierailija
27/90 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei edes toisen luona jälkiä siivoa, kielii ainakin piittaamattomuudesta.

Mua on joskus kielletty siivoamasta toisen luona, vaikka olen tarjoutunut. En ole sitten väkisin alkanut, vaikka varmaan olisi pitänyt.

Vierailija
28/90 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ihan reilua että toinen kokkaa ja toinen siivoaa jäljet. En lopettaisi suhdetta.

Ihan ok, mutta ei sen kokkaajan tarvitse sotkea ylenmäärin. Aloituksen tapaus on kaukana normaalista.

Vierailija
29/90 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokki sai syödyksi, mutta joutui siivoamaan keittiön. 50/50.

Vierailija
30/90 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei edes toisen luona jälkiä siivoa, kielii ainakin piittaamattomuudesta.

Mua on joskus kielletty siivoamasta toisen luona, vaikka olen tarjoutunut. En ole sitten väkisin alkanut, vaikka varmaan olisi pitänyt.

Älä jaksa olla lapsellinen. En usko, että sinua on kielletty siivoamassa siinä ruuanlaiton lomassa.

Vierailija
31/90 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en itse laita ruokaa enkä ole innokas siivoamaankaan, niin mulle tuo olisi ollut jo plussaa, että mies kokkaa. Ja jopa pilkkoo sipuleitakin. 

Jos mies on tehnyt ruuan yksin, niin en lähtisi arvostelemaan sitä, miltä keittiö näyttää sen jälkeen. Silloin kun kokataan yhdessä, on enemmän aikaa laittaa roskia pois sitä mukaa kun niitä tulee.

Olisiko se mies osannut vieraassa paikassa löytää biojäte-, pahvi-, muovi- ja -metallinkeräyksen? Ja tuliko vielä lisäksi kierrätyslasia ja sekajätettä? Ei roskien siivoaminen oo helppoa, jos ei tiedä miten kyseisessä taloudessa jätteet lajitellaan ja missä on niiden keräilyastiat.

Vierailija
32/90 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ihan reilua että toinen kokkaa ja toinen siivoaa jäljet. En lopettaisi suhdetta.

Jep. Näin ajattelen itsekin et jos toinen kokkaa, toinen voi siivota. Meillä toimitaan näin.

Vierailija
33/90 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo hyvä jos jätät. Ei osaa siivota ja heittää sipulinkuoret yms lattialle. 

Sipulin kuoret on vittumainen juttu. Ei niitä tarvitse erikseen mitenkään heitellä, kun tuntuu siltä että niitä on joka paikassa. 

( sipuli laitetaan ennen kokkausta hetkeksi kylmään veteen, helpottaa kuorimista.)

Vierailija
34/90 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kotityöt on jaettu niin, että mä teen ruuan ja mies siivoaa jäljet

Meilläkin toinen kokkaa ja toinen siivoaa. 

Ei näissä ole yhtä ainoaa oikeaa toimintatapaa. Niitä voi yhdessä hakea. 

Mutta kannattaa varmaan lopettaa tapailu, jos ei tätä ymmärrä.

Vierailija
35/90 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska en itse laita ruokaa enkä ole innokas siivoamaankaan, niin mulle tuo olisi ollut jo plussaa, että mies kokkaa. Ja jopa pilkkoo sipuleitakin. 

Jos mies on tehnyt ruuan yksin, niin en lähtisi arvostelemaan sitä, miltä keittiö näyttää sen jälkeen. Silloin kun kokataan yhdessä, on enemmän aikaa laittaa roskia pois sitä mukaa kun niitä tulee.

Olisiko se mies osannut vieraassa paikassa löytää biojäte-, pahvi-, muovi- ja -metallinkeräyksen? Ja tuliko vielä lisäksi kierrätyslasia ja sekajätettä? Ei roskien siivoaminen oo helppoa, jos ei tiedä miten kyseisessä taloudessa jätteet lajitellaan ja missä on niiden keräilyastiat.

Minulla on ulkomaalaisia ystäviä, joiden luona käyn säännöllisesti. Osaan aikuisena ihmisenä koko köörille kokatessa kysyä, että minne menee tämä roska, minne pistän biojätteet, mistä löydän sen ja tämän, sekä siivota jälkeni. Ainoastaan siinä tapauksessa jätän roskat johonkin yhteen nurkkaan, jos ystävä sanoo, että hän siivoaa jälkeenpäin.

Vai onko tässä eri mitat miehelle ja naiselle? Että mies on erikoinen kultakimpale, jos sillä on (jotain) normaaleja aikuiselle kuuluvia ominaisuuksia, kuten kyky laittaa ruokaa, ja tuollaisesta löydästä kannattaa pitää kynsin hampain kiinni.

Vierailija
36/90 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla hyvää parisuhdematskua, jos jättää keittiön saastaiseksi kokkaamisen jälkeen ja vielä toisen siivottavaksi tahallaan. Ei tuollaisen kanssa pysty elämään yhdessä mitenkään. Kyllä tuollaiset perusasiat pitää aikuisen tajuta ilman mitään puhutteluita. Sotkee toisen kodin ja häipyy, ihan kuspiä. 

Vierailija
37/90 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Näin ajattelen itsekin et jos toinen kokkaa, toinen voi siivota. Meillä toimitaan näin.

Jättääkö teidän kumppanit laatikot ja kaapin ovet auki? Pakkaukset, yms roskat pöydälle? Rasvaroiskeet siivoamatta heti? Ja sitten istututte syömään sen kaiken sotkun keskelle?🤢

Vierailija
38/90 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ulkomaalaisia ystäviä, joiden luona käyn säännöllisesti. Osaan aikuisena ihmisenä koko köörille kokatessa kysyä, että minne menee tämä roska, minne pistän biojätteet, mistä löydän sen ja tämän, sekä siivot

Ei. Vaan että jos olet täällä lukenut, ihmisillä on näistä asioista erilaisia käsityksiä. Ei ole yhtä ainoaa, oikeaa tapaa. Osa eriyttää siivouksen ja kokkailun.

Parempi ilmeisesti olisi ap:n mielestä, ettei mies olisi tehntyt mitään? 

Vierailija
39/90 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen on Ranskan, Saksan ja niitä tukeneiden Euroopan maiden tilanne, jos ne joutuvat kantamaan päävastuun sodasta, jonka syttymisen ne pyrkivät estämään.     

Olemmeko pääsemässä uutispimennosta kohti länsimaista tiedonvälitystä?https://www.paavovayrynen.fi/2024/03/24/olemmeko-paasemassa-uutispimenn…

Vierailija
40/90 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä teen ruuat ja mies tiskaa.

Mutta tuo sotkeminen on kyllä erikoista. Miksi ei laittanut roskia pois saman tien? Ehkä hän ei tiennyt, miten kierrätät. Onko hänen asunnossaan siistiä? Se varmaan kertoo enemmän kuin yksi kokkailu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi