Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttaako yhteen miesystävän kanssa vai ei? Hän pihistelee ruuasta, ärsyttävää.

Vierailija
04.05.2024 |

Ollaan seurusteltu 1,5 vuotta ja miesystävä toivoo yhteen muuttoa. Minulla on yksi lapsi, hänellä kolme. Hänen lapsensa ovat isänsä luona joka toisen viikonlopun ja lisäksi kesällä kuukauden ja koulun lomien aikaan mahdollisuuksien mukaan.

Minua oikein suututtaa katsoa, mitä hän ostaa, kun lapset on tulossa. Käytiin yhdessä ruokakaupassa toirstaina. Hän osti paketillisen nakkeja, minua, 400 g jauhelihaa, tomaattimurskaa, 4 jukurttia, 5-6 banaania, tölkin maitoa ja paahtoleipää. Kysyin, miten ihmeessä noin vähällä pärjää aikuinen ja kolme kouluikäistä koko viikonlopun. Hänen mielestään hyvin, koska hän tekee toisena päivänä nakkimunakkaar ja toisena päivänä spagettia ja jauhelihakastiketta ja lisäksi on paahtoleipää aamupalaksi ja illaksi banaanit ja jollekin illalle jukurtit kaikille. Siis uskomatonta kitsastelua! Sanoin, että osta nyt vaikka tuorekurkkua, paprikaa, tomaattia, omenoita. Mutta ei kun ei. Minä en siellä ole tänä viikonloppuna, mutta en ihmettele, että hänen lapset on mielissään silloin, kun minä olen ruokaa laittamassa. Ensinnäkin minusta tuo ruoka on liian vähän, kun ne tulee suoraan koulusta pe ja ovat su-iltaan asti. Ja toiseksi laatu myös. 

Miesystäväni käy normaalisti töissä, mutta aina hänellä on kitsastelua ruuan kanssa. Hän oikein kehuu, että pärjää 200 eurolla kuussa. Minulla menee oman lapseni kanssa kahdestaan asuessa vähintään 400€ kuussa, vaikka syödään ihan tavallista ruokaa eikä joka viikko noutoruokaa.

Mietin, onko mitään järkeä muuttaa yhteen, jos käsitys sopivasta ruokabudjetista poikkeaa niin paljon toisistaan.

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisältyykö tuohon 200 euroon miehen työpaikkaruokailukin? Jos sisältyy, mitä hän töissä syö?

En ole tuo mies, mutta minullakaan ei matalapalkkatyössä jää tuon enempää ruokaan rahaa kuukaudessa. Pystyn ostamaan ruokaa noin 200 eurolla ja lisäksi meikkejä, shampoota, vessapaperia yms. noin 20-30 eurolla. Ne haen pyörällä halvemmasta kaupasta, enkä normaalista ruokakaupasta.

Palkka on noin 1700€ nettona kuussa. Maksan vuokraa, vakuutuksen, vesimaksun, sähkölaskun, laajakaistan (taloyhtiön kautta), puhelinlaskun, kuntosalin kuukausimaksun. Käyn kampaajalla noin 8 viikon välein, hiukset on ihan omassa värissä, mutta leikkauttaa täytyy. Joudun ostamaan myös erään lääkkeen 3 kk välein, josta kela-korvauksen jälkeen jää maksettavaa 80€/ 3 kuukauden satsi. Työn takia on oltava joukkoliikennelippu, ostan kerralla 30 vrk eli noin kerran kuussa. Ei voi elää niin, e

Tottakai 200€ riittää yhden ihmisen ruokiin kk jos ei osta mitään ravintolaruokaa, mutta ei siitä kyllä kolmelle lapselle makseta kunnon ruokia. Jos viikonlopuksi ostaa yhden jugurtin per pää, ja yhden banaanin per pää, ja ruokana on 400g jauhelihaa tai nakkeja neljälle, niin kyllä se on erittäin vähän kun muu ruoka on yksi banaani tai jugurtti ja pari palaa paahtoleipää.

Vierailija
102/106 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä ketjun aiheen kannalta kovin olennaista, mutta minun mielestäni kyllä nuo aloituksessa mainitut ruokaostokset riittävät helposti kolmelle viikonlopuksi. Oletettavasti kuitenkin siellä kotonakin on jotain ruoka-aineita jo valmiinakin; tuskin kovin moni elää sillä tavalla, että jääkaappi ja ruokakaappi ovat jatkuvasti aivan tyhjät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalia ihmisiä täällä kirjoittelee. 

Vierailija
104/106 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä ketjun aiheen kannalta kovin olennaista, mutta minun mielestäni kyllä nuo aloituksessa mainitut ruokaostokset riittävät helposti kolmelle viikonlopuksi. Oletettavasti kuitenkin siellä kotonakin on jotain ruoka-aineita jo valmiinakin; tuskin kovin moni elää sillä tavalla, että jääkaappi ja ruokakaappi ovat jatkuvasti aivan tyhjät.

No ei riitä. Ei lapset voi elää pienellä nakkimunakkaalla, banaanilla ja paahtolevällä koko päivää.  Oliko vielä niin, ettei perjantaiksi ollut mitään ruokaa?

Ostokset riittää yhdeksi päiväksi. Lounas ja päivällinen, aamu- ja iltapala.

Vierailija
105/106 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teinit syö lämmintä ruokaa 3 ateriaa päivässä.  Ja paljon. ( Jos väniset vastaan, lapsesi ovat nälässä.)

Huomioitava ruuassa kalsium, rauta, kaikki vitamiinit myös harvinaiset kuten A ja E, päivittäinen D-vit lisä, seleeni, kasvirasva, kuitu jne.

Ei meidän teinit syö kolmea lämmintä ateriaa päivässä ja kaikki ovat normaalipainoisia. Syövät aamulla muroja tai ruisleipää juustolla, salaatilla ja kurkulla ja joskus keitettyjä munia. Lounaalla normaalia ruokaa, tänään esimerkiksi valmistumassa juuri lasagne ja sen lisukkeena porkkanaraastetta. Välipala on heillä yleensä joko hedelmiä tai marjoja ja jukurtti tai rahka. Illalla syödään noin klo 18 päivällinen, joka usein on keitto. Eilen oli tomaatti-linssikeitto, jota jäi myös tälle illalle. Iltapalaksi syövät monesti marjarahkaa tai vihanneksia dipin ka

Mä söin teininä perheen Lapin-reissuilla leipäjuustoa, ohrarieskaa voilla, kampanisuja ja ternimaitojuustoa. Myös kaikkea paikallista kalaa yms. Mitä vikaa?

Vierailija
106/106 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on eräs tuttu mies ketä on samalla tavalla todella nuuka ruoan ostamisen suhteen ja hänellä olisi kyllä rahaa vaikka kuinka paljon ettei ole rahasta kiinni muttei halua ostaa ruokaa. Olen monta kertaa ihmetellyt hänen ostoksia siis yleensä pitää jääkaapin tyhjänä jos on yksin ja jos lapsensa tulevat hänen luokseen niin ostaa minimaalisesti jauheliha tai kanapaketin, sanoi jopa että häntä ei haittaa että jääkaappi on lähes tyhjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi