Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttaako yhteen miesystävän kanssa vai ei? Hän pihistelee ruuasta, ärsyttävää.

Vierailija
04.05.2024 |

Ollaan seurusteltu 1,5 vuotta ja miesystävä toivoo yhteen muuttoa. Minulla on yksi lapsi, hänellä kolme. Hänen lapsensa ovat isänsä luona joka toisen viikonlopun ja lisäksi kesällä kuukauden ja koulun lomien aikaan mahdollisuuksien mukaan.

Minua oikein suututtaa katsoa, mitä hän ostaa, kun lapset on tulossa. Käytiin yhdessä ruokakaupassa toirstaina. Hän osti paketillisen nakkeja, minua, 400 g jauhelihaa, tomaattimurskaa, 4 jukurttia, 5-6 banaania, tölkin maitoa ja paahtoleipää. Kysyin, miten ihmeessä noin vähällä pärjää aikuinen ja kolme kouluikäistä koko viikonlopun. Hänen mielestään hyvin, koska hän tekee toisena päivänä nakkimunakkaar ja toisena päivänä spagettia ja jauhelihakastiketta ja lisäksi on paahtoleipää aamupalaksi ja illaksi banaanit ja jollekin illalle jukurtit kaikille. Siis uskomatonta kitsastelua! Sanoin, että osta nyt vaikka tuorekurkkua, paprikaa, tomaattia, omenoita. Mutta ei kun ei. Minä en siellä ole tänä viikonloppuna, mutta en ihmettele, että hänen lapset on mielissään silloin, kun minä olen ruokaa laittamassa. Ensinnäkin minusta tuo ruoka on liian vähän, kun ne tulee suoraan koulusta pe ja ovat su-iltaan asti. Ja toiseksi laatu myös. 

Miesystäväni käy normaalisti töissä, mutta aina hänellä on kitsastelua ruuan kanssa. Hän oikein kehuu, että pärjää 200 eurolla kuussa. Minulla menee oman lapseni kanssa kahdestaan asuessa vähintään 400€ kuussa, vaikka syödään ihan tavallista ruokaa eikä joka viikko noutoruokaa.

Mietin, onko mitään järkeä muuttaa yhteen, jos käsitys sopivasta ruokabudjetista poikkeaa niin paljon toisistaan.

Kommentit (106)

Vierailija
61/106 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa asua erillään niin kauan kun lapset ovat "pieniä". sitten kun lapset ovat lentäneet pesästä voi harkita yhteenmuuttoa uudestaan, jos on enää tarpeen miettiä. 

Vierailija
62/106 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa päätyy lopulta maksamaan myös puolison lasten ruoat. Todennäköisesti myös pihi puoliso lokkeilee mukana. 

Älä muuta yhteen.

Ap,mieti vielä todella. Ei kuulosta hyvältä. Mites miehen muut ominaisuudet?

Vertailuksi; meillä myös uusperhe. Mies pienipalkkainen duunari. Kun on lasten(omien ja minun) kanssa ruokakaupassa, ostaa mitä lapset tahtoo. (Enkä tarkoita herkkuja, vaan sitä sun tätä ruokaa ja ruokatarviketta, mitä lapset pyytää). Olenkin sanonut miehelle monesti, että ei sitä kaikkea tartte ostaa, mitä lapset haluaa. Tulee vaan tilanne, jossa jotain tuotetta käytetään vain vähän ja loput jää pilaantumaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/106 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi, että käydäänkö ravintoloissa, tai jotain sen suuntaista. Ei käydä ikinä. Hän ei ole kiinnostunut maksamaan yhdestä pitsasta yli 10 euroa, näin hän on itse sanonut. Kysymys kuulostaa suorastaan absurdilta, samoin kuin tuo olettamus, että hän veisi lapsensa tuhlaamaan rahaa ravintoloihin. Jos joskus olen maininnut, että kävin lounaalla työkavereiden kanssa, ensimmäinen kysymys on, että paljonko maksoi. Myönnän, että olen saattanut vähätellä hintaa. Siis jos maksoi 13,50€, olen voinut sanoa, että kympin luokkaa, ja sitäkin hän kauhistelee, että mitä siellä oikein on ollut tarjolla noin kovaan hintaan. En ole varma minä vuonna hän on viimeksi käynyt syömässä kodin ulkopuolella, kun kaikki hinnat tuntuu hänestä niin kovilta. Kaikkihan on Suomessa kallistunut.

Hän ei juo myöskään kahvia muualla kuin kotona tai työpaikalla, jossa sitä saa kuulemma ilmaiseksi, kun vaan viitsii keittää. Kun käytiin viimeksi leffassa, hämmästyin ihan, kun hän sanoi tarjoavansa popkornit. Kyllä hän tarjosikin, mutta koko oli S eli se kaikkein pienin kahdelle hengelle. En minä kyllä leffaan mene sen takia, että saa popkornia mättää, ja voin hyvin olla ilmankin. Silti se tuntui jälleen kerran pihtailulta, että haluaa tarjota, mutta ostaa kahdelle ihmiselle sen kaikkein pienimmän rasian popparia.

-ap

Vierailija
64/106 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä palstan pihit ovat nyt? Eikö irtoa kommenttia, että eihän tuo vielä mitään, olen pärjännyt satasen budjetilla kuukauden?

Kyllä sitä voi pärjätä hyvinkin pienellä budjetilla jos on pakko. Jos taas ei ole pakko niin sitten syödään mitä halutaan, ainakin meillä. Ei pihistellä. Ruokahan on aika halpaa kun itse tekee. Lasten kanssa en pihistelisi missään nimessä. Päinvastoin lapsille pitää antaa kunnon ruokaa niin paljon kun he haluavat syödä. Kaikki tietää mtä on kunnollinen ruoka.

Vierailija
65/106 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä palstan pihit ovat nyt? Eikö irtoa kommenttia, että eihän tuo vielä mitään, olen pärjännyt satasen budjetilla kuukauden?

Kyllä sitä voi pärjätä hyvinkin pienellä budjetilla jos on pakko. Jos taas ei ole pakko niin sitten syödään mitä halutaan, ainakin meillä. Ei pihistellä. Ruokahan on aika halpaa kun itse tekee. Lasten kanssa en pihistelisi missään nimessä. Päinvastoin lapsille pitää antaa kunnon ruokaa niin paljon kun he haluavat syödä. Kaikki tietää mtä on kunnollinen ruoka.

Niin ja ei tuommoisen kanssa kannata yhteen muuttaa. Jos on sairaalloisen nuuka niin tulee vaan paljon ongelmia muissakin asioissa.

Vierailija
66/106 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hyvä ihminen muuta yhteen! Sitten saat kyllä kustantaa miehelle ja lapsillensa kaikki ruuat.

Pysykää vain omissa kodeissanne, säilyy sopu paremmin.

Vierailija
67/106 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo tyyppi ole pihi vaan melkein sairaalloisen nuuka. Ei kukaan normaali ihminen ensimmäiseksi ala kyselemään, että paljonko työpaikkalounas maksoi tai ravintolareissu, paitsi siinä tapauksessa, että itsekin on kiinnostunut kyseisestä paikasta ja harkinnut siellä syömistä.

Ei missään nimessä saman katon alle. Mies kyttää jo nyt sun rahankäyttöä kyselemällä siitä. Kun asutte saman katon alla, mies vaatii sinua nuukailemaan yhtä paljon, koska nyt rahat ovat yhteisiä ja vain hän saa päättää paljonko sitä sää käyttää.

Hän arvostaa rahaa enemmän kuin mitään muuta, sinä ja omat lapsensa mukaanlukien. Saituus on sairaus.

Vierailija
68/106 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tiukka ruokabudjetti ja se on max. kympin päivässä aikuista kohden, sisältäen kaikki vessapaperit ja siivous- ja pyykkiaineet. Näin me ollaan eletty niin pitkään kuin muistan. Kumpikin laittaa noin 250-300€ kuussa yhteisen talouden menoihin. Emme syö työpaikkalounaita emmekä käy pullakahveilla, koska se on ihan turhaa. Säästetään kumpikin satanen kuussa matkakassaan. Matkoilla ollaan syöty ravintoloissa yms. Me tuhlaamme täysin erilaisiin asioihin kuin ruokaan. Harrastuksiin kuluu rahaa, veneilyyn kuluu rahaa. En ymmärrä mikä ongelma se on, jos jollekin se ruoka on lähinnä elämiseen eikä nautiskeluun. Laitatan hiukset ja kulmat kuntoon säännöllisesti ja saatan käydä sokeroinnissa tai varauksessa. Minulle nuo asiat tuovat enemmän iloa kuin ruokakauppa.

Tänäänkin meillä oli lounaaksi ranskiksia, kalapuikkoja ja kermaviili-kurkkukastike. Se on päivän ainoa lämmin ruoka. Todella edullisesti maha täyteen. Eilen tein ihanaa fetasalaattia ja sämpylöitä. Salaattia oli niin paljon, että iltapalalle tuunasin siitä pekonisiivuilla toisen aterian. Sämpylöitä jäi myös tälle päivälle eikä itse tehdyt sämpylät paljon maksa. Suosittelen miettimään, voiko sitä rahaa käyttää muullakin tavalla kuin mässäämällä, koska ruoka maksaa. Sehän on tavallaan ihmisen polttoainetta ja pääasia, että pysyy hengissä.

Vierailija
69/106 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihi voi olla pihi muissakin asioissa, mutta monesti sen huomaa vasta sitten kun on yhteinen talous. Kokemusta valitettavasti on. Jos pyytää maksamaan sähkölaskun, alkaa jäkätys, mihin olet omat rahasi tuhlannut. Ööö, olisinko käynyt viimeiset 3 viikkoa tekemässä kaikki ruokaostokset. Tai maksoin vaikka auton huollon tai kotivakuuuksen. Pihi on pihi, vaikka sillä olisi rahaa tilillä. Kannattaa varoa, koska pihi yrittää laittaa kumppanin maksamaan kaiken.

Vierailija
70/106 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tiukka ruokabudjetti ja se on max. kympin päivässä aikuista kohden, sisältäen kaikki vessapaperit ja siivous- ja pyykkiaineet. Näin me ollaan eletty niin pitkään kuin muistan. Kumpikin laittaa noin 250-300€ kuussa yhteisen talouden menoihin. Emme syö työpaikkalounaita emmekä käy pullakahveilla, koska se on ihan turhaa. Säästetään kumpikin satanen kuussa matkakassaan. Matkoilla ollaan syöty ravintoloissa yms. Me tuhlaamme täysin erilaisiin asioihin kuin ruokaan. Harrastuksiin kuluu rahaa, veneilyyn kuluu rahaa. En ymmärrä mikä ongelma se on, jos jollekin se ruoka on lähinnä elämiseen eikä nautiskeluun. Laitatan hiukset ja kulmat kuntoon säännöllisesti ja saatan käydä sokeroinnissa tai varauksessa. Minulle nuo asiat tuovat enemmän iloa kuin ruokakauppa.

Tänäänkin meillä oli lounaaksi ranskiksia, kalapuikkoja ja kermaviili-kurkkukastike. Se on päivän ainoa lämmin ruoka. Todella edullisesti maha täyteen. Eilen tein ihanaa fet

Tässä puhutaan nyt siitä, että pihi iskä ei halua ruokkia lapsiaan kunnolla, koska on pihi. Järkevä rahankäyttö on asia erikseen.

Vierailija
71/106 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä hyvä ihminen muuta yhteen! Sitten saat kyllä kustantaa miehelle ja lapsillensa kaikki ruuat.

Tuo on pihille helppoa, että ottaa mielellään vastaan, jos toinen anteliaasti tarjoaa. Oli se sitten ruokaa tai juomaa. Minulla on nolo esimerkki, kun oltiin Tallinnan lautalla. Pöytäseurueessa tilailivat drinkkejä, pihi kävi kaatamassa vessassa tuoppiin omasta tölkistä. Kysyin, mistä hän sen tuopin sai. Oli ottanut naapuripöydältä. Siis hyi yäk! Mistä sen tietää kuka siitä on juonut ja onko millaista herpesvirusta ollut suupielissä. Äärimmäinen pihiys tekee sitä, ettei halua jäädä paitsi jostain hauskasta, muttei voi käyttää siihen rahaa samalla tavalla kuin muut. 

Vierailija
72/106 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä muuta yhteen missään tapauksessa. Pihit miehet pihistelevät muissakin asioissa kuin rahassa, esim. huomiossa, hellyydessä ja ajankäytössä. Ja pahenee iän myötä. 

Tämä.

Oltiin 30 vuotta yhdessä, ydinperhe. 

Exäni naureskeli vanhemmilleen ja myös sille kuinka saitoja olivat kun hän oli lapsi.

Ei huomannut että itse on melkeenpä yhtä saita.

Noi saidat säästävät rahansa vaikka olisi perhettä.

Se normaalijärkisempi sitten saa polttaa kaikki rahansa että lapset saavat vaatteita, matkustaa ja muuta mitä kuuluu nyt normaaliin lapsuuteen.

ikuista riitelyä ja käden vääntöä rahasta.

Myös tämä että ovat saitoja tunteittensa kanssa pitää niin hyvin paikkaansa.

Ap mieti tarkkaan.

Voit myös olla kiitollinen että jo näyttää noi kujeensa.

Olishan mies voinut vetää jotain roolia.

Vierailija
73/106 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä nyt en ihan satasella pärjää mutta yritän säästää ruokamenoista.

Mutta mun tilanne on ihan eri näin sinkkuihmisenä. Ei tarvitse ruokkia kasvavia lapsia eikä huomioida puolison ruokamieltymyksiä.

Hankalaa olisi jos ollaan noin eri linjoilla kuin aloittaja ja hänen kumppaninsa. Etenkin lasten vielä ollessa kuvioissa.

Vierailija
74/106 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on pihille helppoa, että ottaa mielellään vastaan, jos toinen anteliaasti tarjoaa. Oli se sitten ruokaa tai juomaa. Minulla on nolo esimerkki, kun oltiin Tallinnan lautalla. Pöytäseurueessa tilailivat drinkkejä, pihi kävi kaatamassa vessassa tuoppiin omasta tölkistä. Kysyin, mistä hän sen tuopin sai. Oli ottanut naapuripöydältä. Siis hyi yäk! Mistä sen tietää kuka siitä on juonut ja onko millaista herpesvirusta ollut suupielissä. Äärimmäinen pihiys tekee sitä, ettei halua jäädä paitsi jostain hauskasta, muttei voi käyttää siihen rahaa samalla tavalla kuin muut. 

Voi yök! Tuli muuten tästä mieleeni Helsingin kahviloita kiertävä hampuusi joka kiertää pöydät ja astiakärryt ja syö ja juo jos jotain jämiä on jäänyt.

Vierailija
75/106 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä he käyvät lasten kanssa ulkona syömässä, kun ap ei ole paikalla. Tai lapset ostavat viikkorahoillaan itse karkkinsa.

Eiköhän ap tiedä 1,5 vuoden jälkeen miten on asioitten laita.

Vierailija
76/106 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä muuta yhteen missään tapauksessa. Pihit miehet pihistelevät muissakin asioissa kuin rahassa, esim. huomiossa, hellyydessä ja ajankäytössä. Ja pahenee iän myötä. 

Tämä.

Oltiin 30 vuotta yhdessä, ydinperhe. 

Exäni naureskeli vanhemmilleen ja myös sille kuinka saitoja olivat kun hän oli lapsi.

Ei huomannut että itse on melkeenpä yhtä saita.

Noi saidat säästävät rahansa vaikka olisi perhettä.

Se normaalijärkisempi sitten saa polttaa kaikki rahansa että lapset saavat vaatteita, matkustaa ja muuta mitä kuuluu nyt normaaliin lapsuuteen.

ikuista riitelyä ja käden vääntöä rahasta.

Myös tämä että ovat saitoja tunteittensa kanssa pitää niin hyvin paikkaansa.

Ap mieti tarkkaan.

Voit myös olla kiitollinen että jo näyttää noi kujeensa.

Olishan mies voinut vetää

Voin vahvistaa kokemuksesta tuon kyllä. Pihi ihminen nauraa ilkeästi, jos joku toinen menee äärimmäisyyksiin pihiydessä, muttei huomaa olevansa itse yhtä paha.

Ei myöskään käytä juuri mihinkään rahaa, mutta on onnellinen, jos joku toinen maksaa. Riitoja seuraa, kuka maksaa yhteisen laskun. Ajankäytöstä pihistely, kyllä, kuuluu kokemukseni mukaan kuvioon. Onko yhteistä aikaa vai omaa aikaa. Käsittämätöntä kommentointia ja kannanottoja, vaikka asia ei liity oikeasti rahaan. Kun tulee lätkäpeli tv:stä, se on katsottava, koska tulee halvemmaksi katsoa kotisohvalla kuin mennä matsiin. Jos muu perhe haluaa uimahalliin, pihi katsoo yksin kotisohvalla sen pelin, koska uimahalli maksaa ja pelin näkee ilmaiseksi.

Kymmenen vuotta vanhat verkkarit voi vetää jalkaan pihalle, vaikka niissä olisi reikiä. Omalla pihallahan saa olla sen näköisenä kuin itseä huvittaa. Joskus mietin, saako pihi siitäkin mielihyvää, että ne loppuun käytetyt verkkarit on jalassa. Vaikka kaapissa olisi uudemmat, niitä ei voi laittaa, jos on vain omalla pihalla,

Vierailija
77/106 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvavat lapset tarvitsevat parempaa ruokaa, myös hedelmiä, vihanneksia ja kuitupitoista leipää.

Surkea,pihi isä tarjoaa lapsilleen ravintoköyhää ruokaa.

En missään tapauksessa muuttaisi yhteen.

Vierailija
78/106 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teinit syö lämmintä ruokaa 3 ateriaa päivässä.  Ja paljon. ( Jos väniset vastaan, lapsesi ovat nälässä.)

Huomioitava ruuassa kalsium, rauta, kaikki vitamiinit myös harvinaiset kuten A ja E, päivittäinen D-vit lisä, seleeni, kasvirasva, kuitu jne.

Ei meidän teinit syö kolmea lämmintä ateriaa päivässä ja kaikki ovat normaalipainoisia. Syövät aamulla muroja tai ruisleipää juustolla, salaatilla ja kurkulla ja joskus keitettyjä munia. Lounaalla normaalia ruokaa, tänään esimerkiksi valmistumassa juuri lasagne ja sen lisukkeena porkkanaraastetta. Välipala on heillä yleensä joko hedelmiä tai marjoja ja jukurtti tai rahka. Illalla syödään noin klo 18 päivällinen, joka usein on keitto. Eilen oli tomaatti-linssikeitto, jota jäi myös tälle illalle. Iltapalaksi syövät monesti marjarahkaa tai vihanneksia dipin kanssa tai karjalanpiirakan tai riisikakkuja leipåjuu

Mutta teillähän lapset saa ja syö paljo enemmän kun apn miehen lapset saa ruokaa.

Aamupala

Lounas

Välipala

Päivällinen

Iltapala

Iltapähkinät

Vaikka teillä ei teinit/lapset söis kolmea lämmintä ateriaa niin syövät päivässä sen minkä apn poikakaverin lapset saa koko viikonloppuna.

Vierailija
79/106 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhlaaminen on nykypäivän hyve, palstalaisethan tietävät, että sossusta saa aina rahaa, joten säästää ei kannata. Eiköhän tuokin pihi mies ole pelkästään tarkka rahoistaan, ei kanna kassikaupalla ruokaa roskiin kuten olen nähnyt naisten tekevän.

Vierailija
80/106 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta miehen viikonloppuostokset ovat ok. Kai siellä kaapeissakin jotain on jo ennestään. Pihiksi syyttelemällä halutaan vaan oikeuttaa oma ylensyönti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän