Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten rajattoman isovanhemman kanssa pitäisi toimia?

Vierailija
04.05.2024 |

Luin jonkun matkaa toista ketjua, jossa aloittaja kertoi sanoneensa anopille ystävällisesti mutta selkeäsi, ettei hän voi päättää poikansa perheen asioista. Hän sai paljon kritiikkiä anopin loukkaamisesta. Mutta, miten siis pitäisi toimia? Jos anoppi/äiti marssii kotiisi sisutamaan sitä oman mielensä mukaan tai päättää aloittaa lapsenlapselleen kiinteät vastoin vanhempien tahtoa, miten siis pitäisi toimia?

Kommentit (450)

Vierailija
161/450 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei ainakaan roskalavaryhmien naiset kirjoittele.   Siellä näyttää kelpaavan ikivanhat kodinkoneet,  eri pari astiat, kolhiintuneet huonekalut, lasten tarvikkeet, vaatteet jne.    Usein jopa pyynti-ilmoitus, löytyiskö juomalaseja,  ruokailuvälineitä , valaisimia, lastentarvikkeita jne 

Suuttuvatko nämä samat ihmiset jos anoppi näyttää keittiön kaappeja,  ottaisitteko jotain kun tässä kuolinsiivousta teen.

Mä käytän roskalavaa vain päästäkseni tavarasta eroon, en haaliakseni sitä lisää. Anoppi aikoinaan luuli että voi poikansa kotia käyttää omien roskiensa varastona. Mä kun pistin meille kielloista huolimatta tuodut korvaamattonan kalliit Arabiat (kolhuisia, kuviot peseytyneet pois astianpesukoneessa) lahjoituskirppikselle, niin sain kuulla olevani mm kiittämätön ja tavaran perään??

Vierailija
162/450 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei ainakaan roskalavaryhmien naiset kirjoittele.   Siellä näyttää kelpaavan ikivanhat kodinkoneet,  eri pari astiat, kolhiintuneet huonekalut, lasten tarvikkeet, vaatteet jne.    Usein jopa pyynti-ilmoitus, löytyiskö juomalaseja,  ruokailuvälineitä , valaisimia, lastentarvikkeita jne 

Suuttuvatko nämä samat ihmiset jos anoppi näyttää keittiön kaappeja,  ottaisitteko jotain kun tässä kuolinsiivousta teen.

Sehän riippuu ihan siitä mitä kaapissa on.

Miksi kaikille pitäisi kelvata ne roskalavalla olevat tavarat?

Mutta miksi pitää ruveta riehumaan anopille ja vielä motkottaa netissä päälle haukkuen anopin jäämäkalut?   Jos anoppi on autoton eikö voisi tarjoutua

Noutopalvelu. Juuri tyhjensin siskoni kuolinpesän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/450 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi stressata etukäteen asioita jotka ei ole vielä tapahtunut?

Kun on käynyt läpi helvetin, niin pakostakin pahimpaan alitajuisesti varautuu.

Vierailija
164/450 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nöyriä pitää anoppien olla.  " Mitäs me tämmöset ihmiset",  sanoi Preetikin.

Vierailija
165/450 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" siellä ne laitokset on pullollaan lapsia joita kukaan ei halua hoitaa. Kesälomaakaan eivät pienet raukat saa, jos vanhemmat sattuvat olemaan töissä kesän. Isovanhemmilla on oikeus olla hoitamatta, niih! Nyt on itsekkäiden isovanhempien sukupolvi kyllä vielä elossa. Minäminäminä ja minun oikeus! Noloa."

Ei kai isovanhempien ole tarkoitus hoitaa toistakin sukupolvea lapsia, kun ovat jo omansa hoitaneet? Satunnainen hoitoapu on ok, mutta pitäisikö isovanhempien järjestää lapsenlapsille kesälomatkin, eli hoitaa useampi viikko pieniä lapsia? Se on aika rankka rupeama vanheneville ihmisille.

Nykyisovanhemmat eivät ole välttämättä hoitaneet omiaan. Jos on itse ollut lapsena aina mummolassa hoidossa, sitä helposti ajattelee, että omatkin lapset voisivat joskus olla. 

Vierailija
166/450 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän roskalavaa vain päästäkseni tavarasta eroon, en haaliakseni sitä lisää. Anoppi aikoinaan luuli että voi poikansa kotia käyttää omien roskiensa varastona. Mä kun pistin meille kielloista huolimatta tuodut korvaamattonan kalliit Arabiat (kolhuisia, kuviot peseytyneet pois astianpesukoneessa) lahjoituskirppikselle, niin sain kuulla olevani mm kiittämätön ja tavaran perään??

Siis anoppi käänsi asian niin että miniä on (oli) tavaran perään vaikka itse oli? Sellaista se sumuttaminen on, täälläkin jo muutaman kerran mainitussa "sairaudessa".

Vierailija
167/450 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän roskalavaa vain päästäkseni tavarasta eroon, en haaliakseni sitä lisää. Anoppi aikoinaan luuli että voi poikansa kotia käyttää omien roskiensa varastona. Mä kun pistin meille kielloista huolimatta tuodut korvaamattonan kalliit Arabiat (kolhuisia, kuviot peseytyneet pois astianpesukoneessa) lahjoituskirppikselle, niin sain kuulla olevani mm kiittämätön ja

PIlkulleen näin. Taisi pari kertaa tekoitkeäkin, kun mulle ei mikään kelpaa. Kelpaa kyllä, mutta rikkinäisiä astioita en kaipaa, en myöskään halua liikaa tavaraa. Anoppila taas on kohta himohamstraajat-kunnossa. Anopillani on kovasti n-alkuisen sairauden piirteitä.

Vierailija
168/450 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän roskalavaa vain päästäkseni tavarasta eroon, en haaliakseni sitä lisää. Anoppi aikoinaan luuli että voi poikansa kotia käyttää omien roskiensa varastona. Mä kun pistin meille kielloista huolimatta tuodut korvaamattonan kalliit Arabiat (kolhuisia, kuviot peseytyneet pois astianpesukoneessa) lahjoituskirppiks

Tiedän millaista elämäsi pahimmillaan on,sen "sairauden" kanssa on uhrit kovilla, ne mitkä vielä on jäljellä.

Vierailija
169/450 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nöyriä pitää anoppien olla.  " Mitäs me tämmöset ihmiset",  sanoi Preetikin.

Millähän lailla se just nöyryyttä vaatii, että ei erikseen väkisin työnnä omia romujaan toisen kotiin? Minusta se vaatii suunnatonta röyhkeyttä!

Vierailija
170/450 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos anopin käytös häiritsee sua, niin sinä olet se, joka puhuu anopille. Jos häiritsee miestä, hän(kin) puhuu. Jos anopin käytös häiritsee sinua, mutta mies vähättelee tunteitasi, puhut miehelle. Ja teet omat johtopäätökset. 

Vierailija
171/450 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Luin jonkun matkaa toista ketjua, jossa aloittaja kertoi sanoneensa anopille ystävällisesti mutta selkeäsi, ettei hän voi päättää poikansa perheen asioista. Hän sai paljon kritiikkiä anopin loukkaamisesta. Mutta, miten siis pitäisi toimia? Jos anoppi/äiti marssii kotiisi sisutamaan sitä oman mielensä mukaan tai päättää aloittaa lapsenlapselleen kiinteät vastoin vanhempien tahtoa, miten siis pitäisi toimia?"

Lapsenlapsia ei jätetä anopin hoitoon, jos anoppi ei noudata sääntöjä. Verhoista yms. tavaroista voi kieltäytyä kauniisti. Voi kiittää tarjouksesta, ja samalla kertoa, että "tällä kertaa emme tarvitse, olen jo hankkinut verhot tms. mitä nyt tarjotaan."

Vertaa:

"Sinä et päätä meidän asioista." vs. "Kiitos tarjouksesta, mutta tällä hetkellä meillä ei ole tarvetta verhoille. Itse asiassa meillä on jo vähän liikaakin verhoja."

Anoppia voi myös ohjeistaa, että ennen kuin ostaa mitään, laittaa kuvan löytämästään tuotteesta, jolloin voit vastata, onko teillä tarvetta kyseiselle tuotteelle. Voit kertoa, että tykkää pitää kodin helposti siivottavana, joten karsit ylimääräiset tavarat pois.

Miun mielestäni "Sinä et päätä meidän asioista." on työkeästi sanottu. Asian olisi voinut muotoilla toisin. Anopilla on varmasti ollut hyvä tarkoitus, johon olisi voinut vastata "Kiitos, mutta ei kiitos"-tyylisesti toista kunnioittaen.

Vierailija
172/450 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi oma anoppini oli aikoinaan aivan ihana vaikka poikansa ei aina ollutkaan. Anoppi ei laahannut mitään krääsää meille ja mut on opetettu siihen että kaikista kiitetään nöyrästi jos jotain saadaan. Toki en olisi laittanut ikkunoihini jotain mistä en itse olisi tykännyt. Anoppi ja omat vanhemmat toivat yleensä ruokaa josta oltiin tietty kiitollisia.

Omat miniäni ovat myös ihania, toinen oli aikoinaan melkein paras kaverini mutta tapaamiset väheni kun muuttivat, edelleen puhutaan kaikki keskenämme luottamuksellisesti. On vietetty monet hauskat hetket yhdessä kuin oltaisiin samanikäiset.

Tunnen hankalia anoppeja/mummoja, yksikin on sellainen joka haluaa määrätä koko suvun asiat ja siksi ei oikeastaan ole enää kenenkään kanssa tekemisissä (tai kukaan sen kanssa), haukkuu muut kun ei tajua että vika on omassa latvassa.

Vierailija
173/450 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Luin jonkun matkaa toista ketjua, jossa aloittaja kertoi sanoneensa anopille ystävällisesti mutta selkeäsi, ettei hän voi päättää poikansa perheen asioista. Hän sai paljon kritiikkiä anopin loukkaamisesta. Mutta, miten siis pitäisi toimia? Jos anoppi/äiti marssii kotiisi sisutamaan sitä oman mielensä mukaan tai päättää aloittaa lapsenlapselleen kiinteät vastoin vanhempien tahtoa, miten siis pitäisi toimia?"

Lapsenlapsia ei jätetä anopin hoitoon, jos anoppi ei noudata sääntöjä. Verhoista yms. tavaroista voi kieltäytyä kauniisti. Voi kiittää tarjouksesta, ja samalla kertoa, että "tällä kertaa emme tarvitse, olen jo hankkinut verhot tms. mitä nyt tarjotaan."

Vertaa:

"Sinä et päätä meidän asioista." vs. "Kiitos tarjouksesta, mutta tällä hetkellä meillä ei ole tarvetta verhoille. Itse asiassa meillä on jo vähän liikaakin verhoja."

Anoppia voi myös ohjeistaa, että ennen kuin ostaa mit

Anopilla ei todellakaan ole hyvä tarkoitus kun hän ylikävelee jatkuvasti.

Vierailija
174/450 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vertaa:

Anoppia voi myös ohjeistaa, että ennen kuin ostaa mit

Ja taas on pätemässä joku, joka ei ole ikinä joutunut jyräävän narsistin kohteeksi. Haluaisin kyllä nähdä, kun joku alkaisi "ohjeistaa" mun anoppia, kun hän on jotain päättänyt. Voin kertoa, että hän tuskin kuulee mitä hänelle sanoo. Jos kuulee, se on hänelle kesäistä puiden huminaa, taustakohinaa. Siinä ei kohtelias kieltäytyminen kiitoksineen auta (olen kokeillut sitäkin) . 

Vierailija
175/450 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustelussa tuotiin esiin että n 70-vuotiaat anopit ovat vain kansalaiskoulun käyneitä.   Sehän on totta, olemme tyhmiä ja tietämättömiä tumpeloita.

Omatkin miniäni ja vävyni ovat kaikki akateemisia,   hyväpalkkaisissa hommissa.   Kyllä sen aistii väleissä ja siksi en itseäni tuputa , sen käyn mitä harvoin kutsutaan ja he 2 * vuosi pikaisesti pistäytyvät.

Ikävä näille heidän puolisoilleen etteivät löytäneet akateemisen suvun puolisoa itselleen vaan haksahtivat ensimmäisen polven koulutettuihin.

Ei siinä mitään vaikka vain kansalaiskoulu mutta kun/jos kehutaan erinomaisuudellaan ja kaikkitietävänä, nostetaan itsensä jalustalle jne. Ja esim juhlissa etsitään seuraksi aina ne rkkaimmat, fiksuimmat, menestyneimmät ja esi

Mistä isovanhemmalle tuo oikeus tulee? Anoppini paasaa jostain mummon oikeuksista, joiden perusteella on mielestään oikeutettu kumoamaan kaiken mitä mä ja mieheni ollaan lasten suhteen päätetty.

Vierailija
176/450 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vertaa:

Ano

Uskon sua, jos joku on piruksi syntynyt on piru aina, sarvineen kaikkineen.

Vierailija
177/450 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" siellä ne laitokset on pullollaan lapsia joita kukaan ei halua hoitaa. Kesälomaakaan eivät pienet raukat saa, jos vanhemmat sattuvat olemaan töissä kesän. Isovanhemmilla on oikeus olla hoitamatta, niih! Nyt on itsekkäiden isovanhempien sukupolvi kyllä vielä elossa. Minäminäminä ja minun oikeus! Noloa."

Ei kai isovanhempien ole tarkoitus hoitaa toistakin sukupolvea lapsia, kun ovat jo omansa hoitaneet? Satunnainen hoitoapu on ok, mutta pitäisikö isovanhempien järjestää lapsenlapsille kesälomatkin, eli hoitaa useampi viikko pieniä lapsia? Se on aika rankka rupeama vanheneville ihmisille.

Eihän tässä ketjussa ollut tuosta edes kyse vaan siitä että jos isovanhempi tulee satunnaiseksi hoitoavuksi, miksi lapsenlapsen vanhempien tulee maksaa siitä antamalla määräysvaltansa kokonaan pois? Eli sen johdosta kun isovanhempi tulee sen kerrankin hoitoavuksi (tai kyläänk

Kun mun lapset oli pieniä, anoppi tyrkytti hoitoapuaan. Satunnaisesti siihen tartuin, kun olihan se kaupassa käynti helpompaa yksin kuin vauvan kanssa.  Siis huom! En pyytänyt apua, sitä minulle tyrkytettiin. 

Joka kerta oli vauvalla kakka vaipassa kun tulin kotiin. Vaippaikäisen vanhempana näin ja haistoin, että ei ollut ihan tuore jätös. Lisäksi siihen aikaan tuli vielä paljon asiakirjoja kotiin paperisena. Tiliotteita, papereita terveydenhuollosta jne. Kovasti nämä oli anoppia kiinnostaneet. Lisäksi jäi kiinni siitä kun juorusi puhelimessa kuinka rankkaa on kun on TAAS hoitamassa, mutta kun ei pojan emäntä pärjää yksin. Hoitoavun tyrkytys jatkui tuonkin jälkeen, mutta kategorisesti kieltäydyin. Mitään niin pakollista menoa ei olekaan, että tuolle jättäisin enää ikinä lapsia hoidettavaksi.

Harmittaa vieläkin, kun en tehnyt ilmoitusta poliisille mun papereiden nuuskimisesta.

Vierailija
178/450 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vertaa:

Ano

Mullekin on tuosta jankutettu, että hyvää se tarkoittaa, kun toi teille koin syömän päiväpeiton. Kukaan ei ole koskaan määritellyt, kenelle se hyvä tarkoitetaan. Tavoitteena lienee maksimoida hyvä anopille?

Vierailija
179/450 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä ketjussa ollut tuosta edes kyse vaan siitä että jos isovanhempi tulee satunnaiseksi hoitoavuksi, miksi lapsenlapsen vanhempien tulee maksaa siitä antamalla määräysvaltansa kokonaan pois? Eli sen johdosta kun isovan

Valitettavasti tällaisiakin anoppeja on, ja ne vielä kuvittelevat että heillä on oikeus tutkia kaikki paperitkin, ei yhtään huonoa omaatuntoa. Seuraavan kerran ilmoitus poliisille heti.

Vierailija
180/450 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä ketjussa ollut tuosta edes kyse vaan siitä että jos isovanhempi tulee satunnaiseksi hoitoavuksi, miksi lapsenlapsen vanhempien tulee maksaa siitä antamalla määräy

Seuraavaa kertaa ei tule. Anoppia ei monesta syystä kutsuta meille. Joskus tulee käymään, en päästä meille sisälke jos mieheni ei ole kotona. Mulla ei ole anopille mitään asiaa, enkä ole kiinnostunut, jos hänellä sattuisi olemaan asiaa minulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän