Pitäsikö lasuja tehdä nykyistä enemmän?
Kysymys otsikossa. Ainakin epävakaissa oloissa elävien lasten osalta mielestäni ehdottomasti kyllä.
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Kiireellinen sijoitus ja huostaanotto ovat ainoat pakkokeinot mitä lastensuojelulla on käytössään. Jos niitä ei käytetä, niin lastensuojelu ei mahda mitään sellaiselle perheelle joka kieltäytyy tottelemasta heitä.
Ei kuulu olla tarkoituskaan, kuten on jo edellä sanottu niin eivät saa puuttua kenenkään elämiin. Kaikki sijoitukset sekä huostaanotot ovat ääriratkaisuja. Ketään ei voi pakottaa käymään lastensuojelussa minkään ilmoitusten takia, niitä ilmoituksia tehdään nipottamismielessä ja valheellisesti kiusantekomielessä hirvittävän paljon. Tästä aiheutuu turhaa lisätyötäkin lastensuojeluun.
Lastensuojelun pääasiallinen tehtävä on auttaa sekä tukea, käytännössä siis tarjota palveluita joita heillä sitten on siellä tarjottavana. Yleensä aivan yhtä tyhjän kanssa. Lastensuojelun toiminta ei siis näiltä osin ole muuttunut vuosien saatossa mutta ovat tehneet liian tärkeää omasta työstänsä joka tarkoittaa sitä että ylittävät omat työnsä kuvaan liittyvät oikeudet jatkuvasti. Lastensuojelusta uutisoidaan liian isolla kapasiteetilla sillä edelleenkin kaikki hätätilanteet täytyy mennä poliisin kautta ja lastensuojelu kuten koko sosiaalihuolto ovat poliisin alaisia, tekevät avustavia töitä tarvittaessa yhteistyössä poliisin kanssa.
Poliisin tulisi aina voida luottaa lastensuojelun sekä koko muun sosiaalihuollon toimintaan. On vakava rikos toimia väärin sekä valehdella viranomaisille asioista. Ottakaa vakavasti nämä asiat ja muistakaa että kaikki poliisitkaan eivät tunnu ymmärtävän lakiasioita näiden ihmisoikeuksien kohdalta joten muistakaa puhua selkeästi sekä avata asiat tarvittaessa täysin auki. Rehellisyys pelastaa henkiä.
Pitäisikö mielestäsi lasuja tehdä heitteillä olevista vanhuksista. Itse eivät pysty huolehtimaan itsestään.
No itse eroni jälkeen olin tosi masentunut ja aloin lääkitsemään sitä alkoholilla. Mietoja joka ilta, pikku hiprakkaan. Lapseni oli tuolloin 9v. Usein menin nukkumaan jo klo 21, lapsi vielä valvoi kun ei saa unta ennen 22. Työt, kodin hoidin, mutta olin aivan loppu. Kun lapsi oli isällään, nukuin aina kun mahdollista..
Lopulta hain apua, pääsin terapiaan, ja koulun kanssa juttelin ongelmistani. Lasuhan sieltä tehtiin.. eikä siinä mitään, tieto tuli minulle heti. Lapsi oireili koulussa levottomuutta ja sanoi että äiti nukkuu aina.
No meni 1,5kk kun sossu soitti ja sovittiin että tulevat käymään. Tulivat käymään, olivat 30min ja sanoivat ei tässä mitään, soitellaan 2 viikon päästä. Soittivat noin 1kk päästä, sanoin että vähän parempaan mennään, mutta väsynyt olen. Sanoivat taas soittavansa 2 viikon päästä. Ei koskaan soitettu.. tästä on 6 vuotta aikaa.
Että en mä tiedä, mitä se ois meitä auttanut. Tsekkasivat vaan ettei suurta hätää, se siitä.
Nyt on asiat jo mallillaan.
Vierailija kirjoitti:
No itse eroni jälkeen olin tosi masentunut ja aloin lääkitsemään sitä alkoholilla. Mietoja joka ilta, pikku hiprakkaan. Lapseni oli tuolloin 9v. Usein menin nukkumaan jo klo 21, lapsi vielä valvoi kun ei saa unta ennen 22. Työt, kodin hoidin, mutta olin aivan loppu. Kun lapsi oli isällään, nukuin aina kun mahdollista..
Lopulta hain apua, pääsin terapiaan, ja koulun kanssa juttelin ongelmistani. Lasuhan sieltä tehtiin.. eikä siinä mitään, tieto tuli minulle heti. Lapsi oireili koulussa levottomuutta ja sanoi että äiti nukkuu aina.
No meni 1,5kk kun sossu soitti ja sovittiin että tulevat käymään. Tulivat käymään, olivat 30min ja sanoivat ei tässä mitään, soitellaan 2 viikon päästä. Soittivat noin 1kk päästä, sanoin että vähän parempaan mennään, mutta väsynyt olen. Sanoivat taas soittavansa 2 viikon päästä. Ei koskaan soitettu.. tästä on 6 vuotta aikaa.
Että en mä tiedä, mitä se ois meitä aut
No jopas on ihme sitten etteivät olleet tämän enempää huolissaan. Nykyisin ei tarvitse lapsen kun olla hieman suu mutrullansa ja sanoa että äiti on tyhmä niin hänestä tehdään ilkeä sekä väkivaltainen äiti. Ihan kamala tämä nykyaika ja typerät naiset.
Vierailija kirjoitti:
Lastensuojelun pääasiallinen tehtävä on auttaa sekä tukea, käytännössä siis tarjota palveluita joita heillä sitten on siellä tarjottavana. Yleensä aivan yhtä tyhjän kanssa. Lastensuojelun toiminta ei siis näiltä osin ole muuttunut vuosien saatossa mutta ovat tehneet liian tärkeää omasta työstänsä joka tarkoittaa sitä että ylittävät omat työnsä kuvaan liittyvät oikeudet jatkuvasti. Lastensuojelusta uutisoidaan liian isolla kapasiteetilla sillä edelleenkin kaikki hätätilanteet täytyy mennä poliisin kautta ja lastensuojelu kuten koko sosiaalihuolto ovat poliisin alaisia, tekevät avustavia töitä tarvittaessa yhteistyössä poliisin kanssa.
Ainakin nykyisin lastensuojelu on ennen kaikkea kurinpitoviranomainen. Jos joku vanhempi kohtelee lapsiaan "väärin" niin silloin standarditoimenpide on uhata lasulla, ja oletus on, että lastensuojelu tulee laittamaan tämän vanhemman kuriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin nykyisin lastensuojelu on ennen kaikkea kurinpitoviranomainen. Jos joku vanhempi kohtelee lapsiaan "väärin" niin silloin standarditoimenpide on uhata lasulla, ja oletus on, että lastensuojelu tulee laittamaan tämän vanhemman kuriin.
Se kuuluisa lasun paikka toisin sanoen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin nykyisin lastensuojelu on ennen kaikkea kurinpitoviranomainen. Jos joku vanhempi kohtelee lapsiaan "väärin" niin silloin standarditoimenpide on uhata lasulla, ja oletus on, että lastensuojelu tulee laittamaan tämän vanhemman k
No niinhän te luulette kuten ne tunnekylmät työntekijätkin luulevat olevansa todellakin pelottavia. Eivät ole ammattitaitoisia ja erehtyvät luulemaan olevansa älykkäitä mutta pieleen menee ja hyvin pahalla tavalla.
"Lastensuojelu ei voi hoitaa perheiden köyhyyttä, vanhempien mielenterveysongelmia tai päihdeongelmia. Lastensuojelu ei pysty myöskään ratkomaan lasten neuropsykiatrisia, vammaisuuteen tai psyykkisiin oireisiin liittyviä ongelmia.
Näin latasi lapsiasiavaltuutettu Elina Pekkarinen A-studiossa maanantaina."
Vierailija kirjoitti:
Kiireellinen sijoitus ja huostaanotto ovat ainoat pakkokeinot mitä lastensuojelulla on käytössään. Jos niitä ei käytetä, niin lastensuojelu ei mahda mitään sellaiselle perheelle joka kieltäytyy tottelemasta heitä.
Pitäisikö lastensuojelulla olla enemmän keinoja millä rangaista lasten vanhempia? Esimerkiksi uhkasakko tilanteissa missä vanhemmat eivät noudata kasvatussuosituksia?
Vierailija kirjoitti:
"Lastensuojelu ei voi hoitaa perheiden köyhyyttä, vanhempien mielenterveysongelmia tai päihdeongelmia. Lastensuojelu ei pysty myöskään ratkomaan lasten neuropsykiatrisia, vammaisuuteen tai psyykkisiin oireisiin liittyviä ongelmia.
Näin latasi lapsiasiavaltuutettu Elina Pekkarinen A-studiossa maanantaina."
Lastensuojelu ei voi hoitaa vanhempien mielenterveysongelmia.
No onpahan nyt dilemma. Mitähän tästä vielä seuraileekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö lastensuojelulla olla enemmän keinoja millä rangaista lasten vanhempia? Esimerkiksi uhkasakko tilanteissa missä vanhemmat eivät noudata kasvatussuosituksia?
Kidding me 😂😂😂
Yksikin lasu tarkoittaa, että ei osallistuta eläkeläisten hoitoon.