Olen 52v ja en jaksa enää välittää
Työstä, ulkonäöstä, painosta, muiden mielipiteistä. Olenko ainoa 50+ joka on ns. luovuttanut?
Kommentit (57)
Rupsahtanut vanha kääkkä on luovuttanut. Heikot sortuu elon tiellä. Ei kannata.
Et ole. Minulla tuo välinpitämättömyys alkoi kun täytin 51 vuotta. En ole sen jälkeen ostanut ainuttakaan vaatetta, olen lihonut n.12 kg, Lähden lökähousuissa kauppaan, Meikkaan vaan harvoin, En itseasiassa osta enää muuta muin ruokaa ja pakolliset tiskiaineet ja vastaavat. Mikään ei enää kiinnosta, enkä välitä oikein mistään panostamisesta. Täytän 4kk päästä 54 ja se ahdistaa aivan helv####.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin eläkkelle mutta 13v pitäisi vielä jaksaa, en usko että jaksan. AP
Hallitus haluaa nostaa eläkeikää. Minusta tuntuu, että en jaksa eläkeikään saakka.
Hallitus ei ole nostamassa eläkeikää vaan se on jo ajat sitten sidottu eliniänodotteeseen. Mistä teitä tietämättömiä komukoita oikein sikiää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus haluaa nostaa eläkeikää. Minusta tuntuu, että en jaksa eläkeikään saakka.
Ei ole mikään pakko, jos pärjää taloudellisesti muutenkin.
No eipä ole carakkuutta suotu eikä korkeapslkkaista ammattia. On pakko jaksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus ei ole nostamassa eläkeikää vaan se on jo ajat sitten sidottu eliniänodotteeseen. Mistä teitä tietämättömiä komukoita oikein sikiää?
Tuo on osa sitä teidän oikeiston pirujen maalailua kuten on eläkevarojen loppuminenkin tulevaisuudessa ja samaan aikaan vaaditte että eläkemaksuja ei tarvitsisi maksaa jotta se teidän ennustus toteutuisi.
Olen 42 enkä kyllä mieti mitä muut ajattelevat. Miksi tuhlaisin elämäni sellaiseen? Ei se tarkoita ettenkö urheilisi, valitsisi itselleni kivoja vaatteita tai vaikka meikkaisi. Mutta en sitä muiden takia kyllä tee.
Miksi? Olen kohta 53v. ja käyn urheilemassa ja äsken ostin uuden laukun sekä paidan. Elämä on ihanaa. Nyt nautin punaviinistä ja hyvistä juustoista.
Kyllä minäkin nautin alkoholista joka päivä.
Lisäys vielä jos elää yhtä vanhaksi kuin Aira niin elämää jäljellä 40 vuotta.
Jos lopettaisit kokonaan sokerin syönnin, niin jaksaminen ja veriarvot paranisivat ja muutenkin voisi elämänhalu tulla takaisin.
Eräs nainen teki niin, ja ihmetteli, miten paljon vyötärö kapeni ja jopa kolesteroliarvot paranivat (vissiin siksi kun sokeriset tuotteet ovat usein myös rasvaisia).
Oli syönyt vapaasti hedelmiä ja marjoa makean himoon.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin, että 52-vuotiaan alin eläkeikä on 66 v ja täyteen eläkkeeseen lähes 68 v. Osaeläkkeelle pääsee aiemmin.
Olinkin jo pitkään pohtinut milloin äidilleni tuli se hetki kun lakkasi välittämästä mistään ja alkoi näyttää hirveältä. Ei mitään kiinnostusta kammata tukkaa, laittautua kauniiksi, pukeutua nätisti jne. Kai se siinä viidenkympin kohdalla alkoi, todella surullista katseltavaa.
Olen itse 33 ja äitini 61
Vierailija kirjoitti:
Olinkin jo pitkään pohtinut milloin äidilleni tuli se hetki kun lakkasi välittämästä mistään ja alkoi näyttää hirveältä. Ei mitään kiinnostusta kammata tukkaa, laittautua kauniiksi, pukeutua nätisti jne. Kai se siinä viidenkympin kohdalla alkoi, todella surullista katseltavaa.
Olen itse 33 ja äitini 61
Mulla lopahti into vasta 66-vuotiaana. Tunnen olevani loppuunpalanut elämästä.
N63
Elämäni fiksuin päätös oli jäädä ovelle 61v 50%.
Jäin vakitöistä pois, teen osa-aikaisena respaa, olin osto- ja myyntiliikkeessä töissä, siis teen mitä tykkään, sen verran kun hotsittaa.
Vapaalla luen, retkeilen, teen käsitöitä, vapaaehtoijuttuja, lähden Sodikseen, reissaan...
Elämä on nyt, tulevasta ei tiedä
Vierailija kirjoitti:
Mutta onko se elämisen arvoista, että tulee höperöksi ja jonkun pitää taluttaa sänkyynkin?
Miksi jaksaisikaan kun ei koskaan kuitenkaan kelpaa eikä ole riittävä muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta onko se elämisen arvoista, että tulee höperöksi ja jonkun pitää taluttaa sänkyynkin?
Aira ei ymmärtääkseni tullut höperöksi missään vaiheessa, pysyi erittäin skarppina loppuun asti. Sänkyyn taluttajaakaan ei tainnut tarvita, kuin korkeintaan ihan loppumetreillä..
En ole vielä luovuttanut mutta masentaa kun naama alkaa roikkua. Peilistä katsoo äkäisen näköinen eukko kun vielä viisi vuotta sitten olin ihan kaunis. Nyt ei auta meikit, eikä pitkät hiukset. Peli on menetetty. Mutten nyt kenenkään ihalilua kaipaakaan. Mitään ei voi syödä/juoda kun tuntuu että vatsa turpoaa. Kymmenen kiloa tullut viidessä vuodessa ja yhden kilonkin laihduttaminen on haastavaa. Kohta kuusikymmentä lasissa. Olen vanha!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosi kerrallaan. Tällä tyylillä itse etenen.
Muiden mielipiteistä nyt ei enää yli 50 vuotiaana tarvitsekaan välittää. Ulkonäöstäkin vain sen verran kuin itse haluaa.
Mutta jos yhtään mikään ei kiinnosta, on syytä epäillä jonkin asteista masennusta.