Lääkäriltä loksahti suu auki, kun kerroin paljon. Juon viikossa.
Eli sisäelimet on lääkärin mukaan oikein mainiossa kunnossa eikä edes veriarvoissa ole moitittavaa.
Ulkoisesti näytän siistiltä ja hyvin voivalta, en yhtään juopolta, mutta kerroin, että juon viikossa lähemmäs 100 annosta alkoholia.
70 voisi olla aika osuva. Saatan juoda töiden jälkeenkin helposti 6-10 kaljaa tai saman annos määrän viiniä.
Sain lähetteen katkolle, lääkäri kuitenkin sanoi, että ei iki päivänä uskoisi, että olen alkoholisti.
Ikää 42v ja liikakäyttöä jatkunut jo 15 vuotta.
Kommentit (55)
Niin ei Alkoholisti tunnusta helposti, että on alkoholisti moni Kuolee juuri Alkoholin takia, menettää kaiken oman terveyden lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miksi sitten menit lääkärille valittamaan jos kerran olet freesissä kunnossa??? mitä jätit kertomatta meille??
Olin pakollisella, työterveystarkastuksessa.
Ap
No ei siellä nyt kaikkee tarvii rehellisesti kertoa. Olin minäkin kun olin juonut 60 kaljaa viikonlopun aikana, mutta en tietenkään mitään kertonut. Alapaine oli 100 tuumin vaan että varmaan vähän jännittää.
Viiniä ja matkustelua.
70 annosta on ihan ok määrä amatöörille.
Alkon liikakäyttö on viimeinen asia, minkä lääkärille kertoisin. Yritän vielä omin voimin lopettaa, mutta voi olla, et vielä apua joudun pyytämään. N 51,vuosi alkoholistina. Hävettää.
Alkoholin liika käytön, samoin kuin alkoholin jatkuvan käytön, voi lääkäri nähdä helposti kahdesta verinäytteestä.
Alkoholin liika / ongelma käyttöä, ei kukaan ihminen pysty salaamasn lääkäriltä.
Mikäli henkilö käy lääkärin määräämissä laboratoria kokeissa.
Pelkillä verinäytteillä, lääkäri saa suuren määrän tietos, potilaan tilasta ja yleisestä voinnista.
Siitä huolimatta olet alkoholisti:(
Vierailija kirjoitti:
Alkon liikakäyttö on viimeinen asia, minkä lääkärille kertoisin. Yritän vielä omin voimin lopettaa, mutta voi olla, et vielä apua joudun pyytämään. N 51,vuosi alkoholistina. Hävettää.
Et voi salata alkoholin liikakäyttöä, jos lääkäri määrää sinulle veri-virtanäytteet.
Verinäytteistä nähdään helposti alkoholin pysyvä ja liikakäyttö.
Ikää 42v ja liikakäyttöä jatkunut jo 15 vuotta.
Koita saada 50.v mittariin katsotaan sitten kuinka rapakunnossa olet.
Muun muusssa verinäytteestä ilmenevä GT-arvo, näyttää alkoholim suurkulutuksen.
Mä sain just muuten tietooni, että musta on töissä erään työkaverin toimesta levitelty huhuja, että mulla on alkoholiongelma. Siis työkaverit supissut jotain keskenään. Mä olen lihonut aika paljon lyhyessä ajassa (oma vika, laiska paska kun olen ja körsin masennuksesta) ja mulla on aloitettu vahva kortisonilääkitys, mikä vissiin aiheuttaa myös turvotusta. Tuntuu niin pahalta, mutta en nyt kehtaa alkaa kenellekään alkaa selittelemään omia terveysasioitani. Meinasin jo, että irtisanon itseni, kun tuntuu niin pahalta, että sieluun sattuu.
Juon alkoholia ehkä joskus kesäisin lomalla mökillä jonkun verran enemmän viikonloppuisin, baarissa olen käynyt viimeksi 4 vuotta sitten.
Juu, verikokeet on, mitkä paljastavat. Lääkäri ei voi ko. Verikokeita määrätä ilman perusteita. Jos joudut rattiseurantaan esim silloin, mutta muuten ei ole perusteita ko kokeita ottaa. Edes työhöntulotarkastuksen verikokeet ei pakollisia, paitsi huumetesti. Sh
Vierailija kirjoitti:
Olen työskennellyt alkoholistien, siis rappiosellaisten kanssa, ja siellä oli ulkonäköä ihan joka lähtöön, ei kaikille tule mitään tunnistettavaa "pöhöä" tai "viinanaamaa". Sitten taas noita piirteitä on monilla ei-juopoilla ihan muista syistä. Ovat enemmän sellaista urbaanilegendaa kuin todellisuutta.
Juuri näin, terkkuja katkolta 🙂 Moni ei muuten ymmärrä sitä mitä kaikkea sairautta alkoholismi laukaisee, usein ajatellaan vaan jotain maksaa ja haimaa. Esim. vatsa voi vaurioitua sen verran että vaikka raitistuu on tosi ikävät vaivat riesana loppuelämän. Ääreishermot voivat vaurioitua (neuropatia) ja siitä loppuelämän hermokivut ja tunnottomuus raajoissa. Jnejnejne. Ap on juonut 15 vuotta ja on nainen joten nyt mennään jo tosi rajoilla peruuttamattomien vaurioiden kanssa.
Huhuh.. no hyvin on kroppa kestänyt. Minä olen juonut noin 10 vuotta 4-5 annosta illassa. Välillä viikolla parinpäivän taukoa ja niin näkyi GT arvossa. Myös punasolut oli suurentuneet.. Lääkäri totesi heti, että juot liikaa..nainen olen, hoikka ja ei mitenkään selvästi naamasta dokaaminen käy.. freesimpi varmasti olisin ihan raittiina.
Vierailija kirjoitti:
Muun muusssa verinäytteestä ilmenevä GT-arvo, näyttää alkoholim suurkulutuksen.
Ei nouse kaikilla juopoilla viiterajan yli, siinä rajalla on monella. CDT on aika luotettava.
Oletko nainen vai mies? Harvinaista muuten että raportoit lääkärille todellisen määräsi. Nyrkkisääntö on että alkoholisti kertoo kolmanneksen todellisista määristä.