Lääkäriltä loksahti suu auki, kun kerroin paljon. Juon viikossa.
Eli sisäelimet on lääkärin mukaan oikein mainiossa kunnossa eikä edes veriarvoissa ole moitittavaa.
Ulkoisesti näytän siistiltä ja hyvin voivalta, en yhtään juopolta, mutta kerroin, että juon viikossa lähemmäs 100 annosta alkoholia.
70 voisi olla aika osuva. Saatan juoda töiden jälkeenkin helposti 6-10 kaljaa tai saman annos määrän viiniä.
Sain lähetteen katkolle, lääkäri kuitenkin sanoi, että ei iki päivänä uskoisi, että olen alkoholisti.
Ikää 42v ja liikakäyttöä jatkunut jo 15 vuotta.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
paljon maksa-arvot alat?
mulla oli noussu vkl juopottelun ja kolestroli lääkkeiden takia 129
Alat oli 20 tasan.
Olen nainen.
Ap
ok mulla nous tohon 129 kun ei tiedetä johtuuko kolestroli lääkkeestä vai alkoholista .edellisen kerran mitattu 6v sit ja oli 30 sillojn ei kolestroli lääkitystä .silloin olin 40 vuotias.olen mies.
Sama mulla, olen 49 v nainen, suurkuluttanut 50-80 annosta / viikko viimeiset 20 vuotta. Ei mitään vikaa veriarvoissa, ei edes maksa-arvoissa. En näytä mitenkään juopolta, ei ole isoa mahaa, punaista nenää tms.
En tiedä onko huhua, mutta ammattialkkiksilla harvemmin on suonet tukossa kun etanoli liuottaa kaiken pois.
Jos otan niin otan pelkkää kirkasta lantrattuna vissyn tai vähän sokeri mehun kanssa niin siinä on vähiten lisäaineita.
Minä lopetin 45+ oluen ja kaikkien värillisten alkoholijuomien juomisen ja otan vain kirkasta sitten kun otan mutta en juo joka päivä vaan lähinnä viikonloppuisin ja juhlapyhinä. 60+ enkä ole olutta juonut enää kymmeneen vuoteen edes yhtä pullollista enää edes sauna kaljana. Yököttää kalja niin etten edes yhtä pystyisi juomaan.
Värillisistä juomista alkoi tulla ihan kamala krapula ja päänsärky sekä allergisia oireita nenän vuoto niiden kamalien lisäaineine määrien takia. Kirkkaista ei ole tullut allergisia oireita eikä päänsärkyä kun juo sitä vaan eikä mitään sekoituksia. Ja syö hyvin ennen kuin menee nukkumaan ja juo maitoo tai piimää.
Onneksi olen liian pihi tuollaiseen ryypiskelyyn.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko huhua, mutta ammattialkkiksilla harvemmin on suonet tukossa kun etanoli liuottaa kaiken pois.
Tämä pitää kyllä paikkaansa.
Ja mitäs mieltä raati on, koska ois sopiva hetki avata eka perjantai-bisse?
Eikö tuohon uppoa rahaa kauheasti? Onko sinulla sosiaalista elämää lainkaan, jos olet päivittäin pöhnässä heti töiden jälkeen?
Minä puolestaan taas en saanut oikein missään apua, vaikka join 4 pulloa viiniä päivässä.
A-klinikalle mennessä tein sen virheen, että suihku, ajoin parran, pikkutakki päälle - ei uskottu juomisongelmaa-liian siisti ja nuoren näköinen.
Psyk.polilta taas katkaistiin hoito, koska join.
Somaattisiin vaivoihin sitten suhtaudutaan vittuillen, eikä saa apua. Terapeutti keskeytti, koska join.
Lähinnä opin, että aina pitää valehdella juomisesta, että saa hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Olen työskennellyt alkoholistien, siis rappiosellaisten kanssa, ja siellä oli ulkonäköä ihan joka lähtöön, ei kaikille tule mitään tunnistettavaa "pöhöä" tai "viinanaamaa". Sitten taas noita piirteitä on monilla ei-juopoilla ihan muista syistä. Ovat enemmän sellaista urbaanilegendaa kuin todellisuutta.
Mulla tuntuu päinvastoin kohentuvan ulkonäkö jos otan olutta. Onhan siinä vitamiineja ja nestettä. Sitten kun on pidempään ilman, naama kuivuu ja finniä pukkaa. Olisi ehkä eri juttu jos joisin sokerisia lonkeroita tms.
Minä nainen join aikoinani niin paljon, että maksa-arvoni olivat yli 1000. Lääkärini mukaan kenelläkään miehelläkään ei kuulemma ole nähnyt yhtä kovia arvoja, silloin tämä lääkärini soitti ja sanoi, että nyt se korkki kiinni. No, laitoin korkin kiinni ja maksa-arvoni paranivat normaalille tasolle. Nykyisin vaan tissuttelen punaviiniä silloin tällöin.
Mitä olen näitä hyvin viinaa kestäviä tavannut niin näyttää käyvän salakavalasti niin, että kun kroppa on kestänyt alkoholia jo tosi pitkään hyvin niin sitä juomista jatketaan niin pitkään kunnes maksa tai haima poksahtaa täysin tai yksi päivä ei enää pysty kävelemään kun hermosto prakaa. Ei tajuta, että se "hyvä onni" ei kestä ikuisesti. Paremmin käy niille joiden keho alkaa ajoissa näyttää varoitusmerkkejä.
Mulla sama pari viikkoa sitten. Lääkäri kysyi alkoholinkäytöstä. Vastasin: "Noin 5 annosta ... vuodessa". Lääkäri katsoi vähän pitkään, mutta oli tunnollisesti kirjannut määrän Kantaan. :D
Ei tuossa tarvi edes olla rehellinen, lääkiksessä opetetaan että miesten ilmoittamat määrät kerrotaan kahdella ja naisten kolmella. Silloin ollaan useimmin lähimpänä totuutta.
t. lääkäri
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuohon uppoa rahaa kauheasti? Onko sinulla sosiaalista elämää lainkaan, jos olet päivittäin pöhnässä heti töiden jälkeen?
Alkoholisti pystyy toimimaan selvän ihmisen oloisesti suurissakin promilleissa. Koska sietokyky kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa tarvi edes olla rehellinen, lääkiksessä opetetaan että miesten ilmoittamat määrät kerrotaan kahdella ja naisten kolmella. Silloin ollaan useimmin lähimpänä totuutta.
t. lääkäri
Samoin jos kysytään seksikumppaneiden määrää, miesten ilmoittama jaetaan kahdella ja naisten kerrotaan kahdella.
Vierailija kirjoitti:
Humoristisesti sanottuna alkoholisteista ja narkkareista kannattaa ottaa yhdestä asiasta mallia.
Oletko koskaan kuullut että alkkis tai narkki ei olisi hommannut pulloaan tai annostaan tekosyyllä "emmä jaksa, ei oo rahaa" tms. Tuskin. Aina ne jostain rahaa hommaa ja sitä saa. Siinä mielessä sitkeää porukkaa että sen tärkeimmän asian eteen kyllä tehdään töitä oli tilanne mikä tahansa. Käytännössä ja tosielämän kannalta onkin sitten eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen työskennellyt alkoholistien, siis rappiosellaisten kanssa, ja siellä oli ulkonäköä ihan joka lähtöön, ei kaikille tule mitään tunnistettavaa "pöhöä" tai "viinanaamaa". Sitten taas noita piirteitä on monilla ei-juopoilla ihan muista syistä. Ovat enemmän sellaista urbaanilegendaa kuin todellisuutta.
Mulla tuntuu päinvastoin kohentuvan ulkonäkö jos otan olutta. Onhan siinä vitamiineja ja nestettä. Sitten kun on pidempään ilman, naama kuivuu ja finniä pukkaa. Olisi ehkä eri juttu jos joisin sokerisialonkeroita tms.
Taitaa olla sulla semmonen korikaljaa filtteri kun katsot peiliin🤣 unelmaursula siellä bilettää
No, tuleehan sulla ainakin kirjoitusvirheitä eli aivot jo prakaa. Siitä se alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuntuu päinvastoin kohentuvan ulkonäkö jos otan olutta. Onhan siinä vitamiineja ja nestettä. Sitten kun on pidempään ilman, naama kuivuu ja finniä pukkaa. Olisi ehkä eri juttu jos joisin sokerisialonkeroita tms.
Taitaa olla sulla semmonen korikaljaa filtteri kun katsot peiliin🤣 unelmaursula siellä bilettää
Eikä ole!😂 Tarkotan nyt maltillisia määriä 2-5 tölkkiä päivässä. Paitsi että olen nainen, eli kun se kerrotaan kolmella..