Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen kaveri tai ystävä vaan ghostaa sut kylmästi vaikka on ensin ollut innokas tapaamisen ideasta?

Vierailija
17.03.2023 |

Mulla yksi sellainen kaveri jonka kanssa ollaan juteltu aika paljonkin viestitse, asutaan eri paikkakunnilla. Suunniteltiin kauan yhteistä kivaa iltaa hänen luonaan ja sitten kun kysyin mikä viikonloppu hänelle sopisi, että voin ostaa junaliput niin sainkin täydellisen ghostauksen naamaan. Millainen ihminen oikeasti sanoo ja suunnitelee kuukausitolkulla innokaasti näkemistä ja ghostaa sitten tökerösti kun olisi aika pitää sanansa?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minkäänlainen.

Vierailija
2/20 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm.. Voi olla tullut jotain omassa elämässä. Ei kannata heti ottaa nokkiinsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nähnyt mitään merkkejä somesta tms., että jatkaa elämäänsä tavalliseen tapaan? Tottakai on törppöjä, mutta ihmisille myös sattuu ihmeellisiä ja ikäviäkin asioita. 

Vierailija
4/20 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

- yllättävän tilanteen kohdannut

- impulsiivinen, adhd

- elämänhallintataidoiltaan surkea, esim. päihde- tai mielenterveysongelman takia

- p*ska tyyppi

- sosiaalisesti estynyt

Tai sitten yhdistelmä noita.

Vierailija
5/20 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaa kaveri tai ystävä.

Vierailija
6/20 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse peruin aikanaan vanhan kaverin näkemisen yllättäen. Ei oltu sen enempää  fiilistelty, mutta sovittu kuitenkin tapaaminen ja innolla odotin, kun ei oltu vuosiin nähty. En siis ghostannut sentä, mutta harmitti jo peruminenkin, kun en mitään syytä laittanut. Noh, ehkä annan itselleni anteeksi, etten ollut sillä päällä, että olisin keksinyt jonkun kivan valkoisen valheen perumisen syyksi, vaan töksäytin jotain "valitettavasti joudun perumaan". Syyhän oli, että silloinen puoliso tuli yllättäen (minulle, tuskinpa hänelle) vangituksi ja kyllä, pisti pakan aika sekaisin pidemmäksikin aikaa.

Vierailija
7/20 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, joka ei oikeastaan ole ollut lainkaan innoissaan asiasta, mutta koska sinä pidit keskustelua asiasta yllä, oli hän mukana, vaikka ei oikeasti ajatellut, että tapaamista olisi. Siis hän koki olevansa hyvänpäiväntuttu ja lähinnä rupattelevansa, sinä luulit, että hän on asiasta innoissaan.

Vierailija
8/20 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse peruin aikanaan vanhan kaverin näkemisen yllättäen. Ei oltu sen enempää  fiilistelty, mutta sovittu kuitenkin tapaaminen ja innolla odotin, kun ei oltu vuosiin nähty. En siis ghostannut sentä, mutta harmitti jo peruminenkin, kun en mitään syytä laittanut. Noh, ehkä annan itselleni anteeksi, etten ollut sillä päällä, että olisin keksinyt jonkun kivan valkoisen valheen perumisen syyksi, vaan töksäytin jotain "valitettavasti joudun perumaan". Syyhän oli, että silloinen puoliso tuli yllättäen (minulle, tuskinpa hänelle) vangituksi ja kyllä, pisti pakan aika sekaisin pidemmäksikin aikaa.

Sentään sanoit jotain. Peruminen on paljon kunniallisempi kuin ghostaaminen.

Vierailija
9/20 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen, joka ei oikeastaan ole ollut lainkaan innoissaan asiasta, mutta koska sinä pidit keskustelua asiasta yllä, oli hän mukana, vaikka ei oikeasti ajatellut, että tapaamista olisi. Siis hän koki olevansa hyvänpäiväntuttu ja lähinnä rupattelevansa, sinä luulit, että hän on asiasta innoissaan.

Noinhan sitä voisi luulla. Mutta mitä jos idea näkemisestä oli alunperin hänen ideansa?

Vierailija
10/20 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä vastauksia jo tulikin. Yksi syy voisi olla, ettei pysty kieltäytymään tai ei kehtaa enää peruakaan, ehkä tullut joku este tai ei vain jaksa (jos vaikka muutenkin uupunut).

Vierailija
11/20 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noinhan sitä voisi luulla. Mutta mitä jos idea näkemisestä oli alunperin hänen ideansa?

Tai sitten ap luulee näin, toinen on sanonut jotain "voi kun voisin näyttää sulle, miten ihana koira meillä on" ja sitten ap kuvittelee, että se on tapaamiskutsu.

Vierailija
12/20 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uupunut, ahdistunut, masentunut. Ei haluaisi perua, vaan elättelee toivetta jaksamisensa parantumisesta, mutta ei ole voimavaroja pitää yhteyttä ja kohdata sun pettymys. Ei kaikki tarkoita pahaa ja välinpitämätöntä.

Vierailija
13/20 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein noin, kun en vain yksinkertaisesti jaksanut mitään ylimääräistä hoitojen keskellä. Olen introvertti, niin viestinkin kirjoitus tuntui liian raskaalta.

Vierailija
14/20 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävimpi nysviä ovat ne omasta mielestään paremmat ihmiset, jotka mielellään pitävät yllä hyvää pöhinää ja suunnitelmia sinne tänne, mutta myös peruvat mielellään ihan vaan oman tuulen mukaan. Syynä ei siis ole mikään masennus/mielenterveysongelma/jaksaminen. Ghostaaminen tehdään mahdollisimman yllättäen ja hämmentävästi. 

Kun sitten toinen jää kovasti ihmettelemään ja ehkä huolestuu, onko tapahtunut jotain vakavaa ja tietysti yrittää kysyä mitä tapahtui, ghostaaja vetää ihan mehuissaan vainotun roolia "mä en tajuu, miksei se jo jätä mua rauhaan, pommittaa noilla viesteillään jatkuvasti, tajuais jo!" Kun kaikki mitä tarvittaisiin olisi vastata yhdellä viestillä "kaikki ok, mutten jaksakaan tavata." 

Vierailija
15/20 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin parhaita kavereita yhden miehen kanssa viisi vuotta. Jossain vaiheessa kuitenkin kummallakin tulo tunteita ja yritin parhaani mukaan pitää suhteen kaveripohjalla koska en tahtonut menettää häntä.

Loppujen lopuksi aloimme seurustelemaan ja hän sitten ghostasi ja lopetti vastaamasta. :/

Silloin tällöin näen hänet pelaamassa online pelejä, mutta en vaivaudu lähettämään pelikutsua tai mitään.

Vierailija
16/20 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itteeni alkoi ahdistaa. Ei oltu nähnty pitkään aikaan ja yhtäkkiä olisi tulossa. Menin paniikiin. Myöhemmin tosin kerroin hänelle ja pyysin anteeksi ettei nähty ja en vastannut mitään. Hän kuitenkin on lapsuudenystävä, mutta ei oltu nähty enää jne. Aidosti tuntui väärältä enää edes tavata häntä, vaikka ei ole mitään vikaa. En tiedä miksi sellanen ajatus tuli edes mieleeni. Niin se vaan oli.

Vierailija
17/20 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaan käytät aikaa ja energiaa miettimällä toisen ihmisen motiiveja. Et voi tietään, eikä kukaan tällä palstalla kauan tiedä. Ainoastaan voit koittaa kysyä siltä ihmiseltä itseltään, jos kiinnostaa.

Hyvällä itsetunnolla varustetut ihmiset eivät käytä energiaa tällaisten asioiden miettimiseen, vaan laittavat vaihtoon ihmiset, jotka käyttäytyvät omasta mielestä tökerösti. Suosittelen kasvattamaan siis sitä itsetuntoa.

Vierailija
18/20 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä mieltä ollaan ihmisestä, joka kutsuu kylään muiden kuullen ja sanoo ajankohdankin? Itse vastasin että tekstaa vaan niin tulen kyllä. Sitä kylään kutsua ei ole tullut vieläkään. Tiedän että tämä tyyppi on paskanpuhuja, joten suhtaudun aina varauksella hänen kylään kutsuihinsa. En ymmärrä miksi hän tekee noin. Pitäisi turpansa mieluummin kiinni.

Vierailija
19/20 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ihminen ei ghostaa. Teinien hommaa tuollainen.

Vierailija
20/20 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen ihminen ei ghostaa. Teinien hommaa tuollainen.

Tämä. Oikeasti aikuinen vaan tekstaisi "sori en jaksakaan tavata, raskasta töissä ja tarvitsen lepoa ja omaa aikaa vapaa-ajallani". Ghostaaminen on tosi kusipäistä.