Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hain amk:hon lähestulkoon toiselle puolelle Suomea poikaystäväni vuoksi ja nyt hän ei haluakaan enää seurustella.

Vierailija
03.05.2024 |

Hain samaan kaupunkiin missä poikaystäväni opiskelee, koska meidän oli tarkoitus muuttaa syksyllä yhteen. Sinne on omalta paikkakunnaltani satoja kilometrejä ja tulen pääsemään kouluun melko varmasti todistusvalinnalla. Olisin päässyt oman kaupunkini amkkiin, tänne olisi ollut jopa vaikeampi päästä ja koulu olisi ollut varmasti parempi? En hakenut kuin tuonne yhteen, koska suunnitelmamme oli muuttaa yhteen ja nyt hän sitten lähestulkoon heti kun hakupaperit oli laitettu päättikin ettei haluakaan enää seurustella. Jos en ota paikkaa vastaan, minulta menee vuosi hukkaan, mutta koska olen ujo ja kärsin ahdistuksesta, niin muuttaminen satojen kilometrien päähän paikkakunnalle jolta en tunne ketään tuntuu todella vaikealta. Lisäksi minun on vaikea tutustua uusiin ihmisiinkin. Miten toimisitte vastaavassa tilanteessa? Iältäni olen siis 18-v ja varsinkin äitini on asiasta tosi vihainen, eniten tälle ex-poikaystävälleni. Ei ole tosin hänelle asiasta puhunut vaikka kuulemma mieli tekisikin.

Kommentit (257)

Vierailija
181/257 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs ap:ta nyt moititaan. Itselleni on aina ollut selvää että otan seurustelukumppanini huomioon päätöksiä tehdessäni. Kaikki nuo suhteet eivät ole kestäneet, mutta eivät ne olisi kestäneet siinäkään tapauksessa että olisin aina tehnyt kaiken vain itseäni ajatellen, luottamatta yhtään toiseen ja yhteiseen tulevaisuuteen. 

Minun mielestäni se ei ole virhe, että ajattelee kumppania ja suhdetta kun tekee valintoja. Ap:n virhe on ehkä siinä ettei hakenut myös muualle. Mutta sille ei mitään voi, ja nyt on mentävä näillä. Siihen en osaa ottaa kantaa kannattaako uudelle paikkakunnalle mennä, koska en tunne nykyisiä hakuprosesseja. Jos se ei sulje ovia myöhemmiltä opinnoista, järkevämpää se mielestäni on kuin välivuosi.

Vierailija
182/257 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on aina uhri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/257 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttö on aina uhri.

No, valitettavasti näin usein onkin...

Vierailija
184/257 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikinä ei pitäisi tehdä näitä ratkaisuja seurustelukumppanin takia. Vain sinne haku, mihin itse haluaa. Suhde kestää välimatkan jos on kestääkseen. Jos ei kestä, opiskelet kuitenkin siellä missä itse haluat.

No, tämä oppi tuli sulle onneksi nyt jo tässä vaiheessa, jatkossa muista opiskelun suhteen se, mitä sinä haluat ja muut asiat järjestyy kyllä.

Välivuosi voi tehdä ihan hyvääkin.

Juuri näin. Valitettavasti moni tyttö/nainen kokee tällaista... Jopa muutetaan edellisen liiton lasten kanssa 500 km päähän tukiverkostosta (lisäksi irtisanoudutaan hyvästä duunista) sen "unelmien miehen" kotiin vaan todetakseen, että tämä onkin v äkivaltainen pskakasa, jolla onkin 5 eri naista pyörityksessä.

Niin. Tyttö on aina uhri, ei se voi olla vastuullinen aikuinen.

Vierailija
185/257 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikinä ei pitäisi tehdä näitä ratkaisuja seurustelukumppanin takia. Vain sinne haku, mihin itse haluaa. Suhde kestää välimatkan jos on kestääkseen. Jos ei kestä, opiskelet kuitenkin siellä missä itse haluat.

No, tämä oppi tuli sulle onneksi nyt jo tässä vaiheessa, jatkossa muista opiskelun suhteen se, mitä sinä haluat ja muut asiat järjestyy kyllä.

Välivuosi voi tehdä ihan hyvääkin.

Juuri näin. Valitettavasti moni tyttö/nainen kokee tällaista... Jopa muutetaan edellisen liiton lasten kanssa 500 km päähän tukiverkostosta (lisäksi irtisanoudutaan hyvästä duunista) sen "unelmien miehen" kotiin vaan todetakseen, että tämä onkin v äkivaltainen pskakasa, jolla onkin 5 eri naista pyörityksessä.

Niin. Tyttö on aina uhri, ei se voi olla vastuullinen aikuinen.

Tästä pitäisi puhua enemmän ja saada taottua niiden nuorten naisten päähän, että EI MENNÄ VAIN MIEHEN PILLIN MUKAAN. Ei alistuta miehille ja pienennetä itseään.

Vierailija
186/257 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset mene vankilaan?   Siellä voit kouluttautua ja saat uusia ihania ystäviä.       iltalehdessä on uutisia siitä miten sinne pääsee.

Vierailija
187/257 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ota hakemaasi paikkaa vastaan, niin voit varmaan opiskella avoimessa AMK:ssa?

Vierailija
188/257 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme miesvihat täällä tulilla. Eikö teille todellakaan koskaan ole käynyt niin, että suhde loppuu? Ajankohta on toki äärimmäisen ikävä. Mutta toisaalta suhteen loppuminen on pelkästään positiivista jos mies tosiaan on sellainen kusipää, että tahallaan katkaisee suhteen noin. Ja jos ei ole, niin sitten suhde on vain sattunut päättymään ikävään aikaan ja sekin on ihan ok.

Ei se ole mikään vahinko ja hupsistakeikkaa että yhdessä hetkessä suunnitellaan yhteistä elämää ja seuraavassa kpää jättää tyhjän päälle.

Sanoisin että tyhmimmätkin sen näkisivät jos kpää olisi ollut nainen, mutta ai niin, eihän noin voisi käydä kun ei kukaan mies alunperinkään suunnittele mitään isoa elämänmuutosta naisen ehdoilla.

Taisi alkaa hirvittää seuraava askel suhteessa.

Minä olen nuorena vaihtanut monta kertaa paikkakuntaa koulun tai työn perässä, ja eipä todellakaan ole kulloinenkaan kaksilahkeinen ollut tulossa mukaan. En ole sitä edellyttänytkään, ja aikanaan suhteet ovat sitten loppuneet (en jaksanut olla aina se, joka matkustaa viikonloppuna toisen luokse). Näistä jutuista voi vetää omat johtopäätökset.

Vierailija
189/257 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi. Hakisin töitä välivuodeksi. Ei kannata tuhlata ensikertalaisuutta, jos noin paljon epäilyttää.

Vierailija
190/257 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen uhrautuminen (sort off) osoittaa liiallista kiintymistä, joten se on kenties useimmille miehille melkoinen töön-offi?

Vierailija
191/257 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ihan hyvä, että tuollaisesta poikkiksesta pääsee nyt eroon... Olisi varmasti aiheuttanut tulevaisuudessakin paljon ongelmia.

Todennäköisesti tämä oli ap:lle oikeasti onnen potku, vaikka juuri nyt ei sille tunnukaan.

Vierailija
192/257 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saat opiskelupaikan niin pyydät siirtoa. Kysy opintotoimistista.

Vierailija
193/257 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat siis sen opiskelupaikan vastaan ja pyydät heti siirtoa ja vetoat noihin syihin. Kysy opintotoimistosta ohjeet. Opintotoimistot on myös kesällä auki. Ehkä joudut aloittaa siellä kauempana, mutta yleensä siirto onnistuu ekan vuoden aikana ja vaikka heti. Älä aikaile!!

Vierailija
194/257 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttö on aina uhri.

No, valitettavasti näin usein onkin...

Pakko todeta samaa. Itse luulin että mulla oli miehen kanssa yhteinen tulevaisuus, jätti ja alkoi seurustelemaan toisen kanssa. Olen ilman tukiverkkoa tai kavereita toisella puolen suomea. Pskapää näytteli todella hyvin rakastunutta. Plussa on että on työ ja oma asunto muuten ei sosiaalista elämää.

Vierailija
195/257 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nieletkö?

Ai sun katkarapua?

Vierailija
196/257 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää naiset ikinä tehkö tätä virhettä, että muokkaatte elämänne ( työpaikka, opiskelemanne ala, opiskelupaikka jne) miehen mukaan. Tässä on se lopputulos!

Miehille et luonnollisesti samaa neuvoa anna. Heidänhän pitää tietenkin muokata elämänsä. 

Miehet eivät tee tätä koskaan, joten neuvo on tarpeeton. Hyvä heille.

Vierailija
197/257 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen uhrautuminen (sort off) osoittaa liiallista kiintymistä, joten se on kenties useimmille miehille melkoinen töön-offi?

Ap ei ole uhrautunut aloituksen mukaan lainkaan. Kirjoitti tosiasiaa.

Vierailija
198/257 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:ta ei nyt auta yhtään teidän jeesustelunne. Samanikäisen tytön äitinä olisin aika raivona sällille, koska hän sumutti tyttöä tahallaan. Tässä tapauksessa kehottaisin tyttöä pitämään välivuoden ja hakemaan myöhemmin uudelleen.

Samaan minäkin kehoittaisin. Tosin äitinä olisin jo tytön kanssa keskustellut ennen hakua vakavasti siitä mitä itse haluaa riippumatta poikaystävästä. Niin teinkin ja tyttäreni ovat tehneet päätökset näistä täysin itsenäisesti. Niin alan kuin opiskelupaikan suhteen.

Eivät ole katuneet. 

AP on nuori vielä ja elämä edessä tästä huolimatta, toivon että ymmärsi tämän nyt kerrasta, että ei peesaa vaan tekee kuten itse haluaa.

Vierailija
199/257 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä heti opiskelemaan ko. paikkakunnalle välivuoden sijaan. Onhan se kivempi päästä töihin vuotta aikaisemmin. Ei amk niin kauaa kestä. Ex-poikaystäväänkään tuskin usein törmää, koska tämä valmistunee itsekin aikaisemmin. Hyvä myös päästä itsenäistymään äidin helmoista.

Vierailija
200/257 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tällainen vedättämisen uhriksi joutuminen on tytöille yleisempää, koska tytöt kasvatetaan uhrautumaan miehen ja lasten takia. Kasvatus on niin hienovaraista ja huomaamatonta että sitä ei voi kyseenalaistaa. Ja tytöillä on oman äidin esimerkki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi