Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hain amk:hon lähestulkoon toiselle puolelle Suomea poikaystäväni vuoksi ja nyt hän ei haluakaan enää seurustella.

Vierailija
03.05.2024 |

Hain samaan kaupunkiin missä poikaystäväni opiskelee, koska meidän oli tarkoitus muuttaa syksyllä yhteen. Sinne on omalta paikkakunnaltani satoja kilometrejä ja tulen pääsemään kouluun melko varmasti todistusvalinnalla. Olisin päässyt oman kaupunkini amkkiin, tänne olisi ollut jopa vaikeampi päästä ja koulu olisi ollut varmasti parempi? En hakenut kuin tuonne yhteen, koska suunnitelmamme oli muuttaa yhteen ja nyt hän sitten lähestulkoon heti kun hakupaperit oli laitettu päättikin ettei haluakaan enää seurustella. Jos en ota paikkaa vastaan, minulta menee vuosi hukkaan, mutta koska olen ujo ja kärsin ahdistuksesta, niin muuttaminen satojen kilometrien päähän paikkakunnalle jolta en tunne ketään tuntuu todella vaikealta. Lisäksi minun on vaikea tutustua uusiin ihmisiinkin. Miten toimisitte vastaavassa tilanteessa? Iältäni olen siis 18-v ja varsinkin äitini on asiasta tosi vihainen, eniten tälle ex-poikaystävälleni. Ei ole tosin hänelle asiasta puhunut vaikka kuulemma mieli tekisikin.

Kommentit (257)

Vierailija
161/257 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret naiset on niin hyväuskoisia, olen itsekin ollut liian luottavainen, kiltti tyttö ja sinisilmäinen, mutta onneksi elämä opettaa meitä.

Isot tsempit tälle tyttärelle elämän polulla. Vastoinkäymisiltä ei valitettavasti voi välttyä, mutta omaa asennetta voi aina koettaa kehittää. 

Tässä iässä, kun ikä alkaa vitosella, ajattelisin että sinulle varmaan tulevan kannalta olisi tärkeintä miettiä se opiskelukuvio ensisijaisesti kuntoon. Poikaystävät ja asumiset kyllä järjestyvät omalla painollaan.

Eli mitä haluat ensisijaisesti opiskella ja miten järjestät että se onnistuu. Käytä energiasi sen miettimiseen ja unohda hetkeksi muut asiat.

Vierailija
162/257 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välivuosi ei olisi ollenkaan huono vaihtoehto. Se pitäisi tietenkin käyttää hyödyllisesti niin, että edistäisi tulevia opintoja. Voisit mennä sellaiseen työhön, jossa saisit kokemusta siitä alasta, ja suorittaa jotain opintoja avoimessa korkeakoulussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/257 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo tilanne todella kurja. Täällä silti suuri osa vain haukkuu aloittajaa ja lällättelee että mitäs läksit nii. Kiertää veistä haavassa. Miten ihmisillä on näin vähän empatiaa hankalaan ja ikävään tilanteeseen tahtomattaan joutunutta kohtaan?

Vierailija
164/257 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota opiskelupaikkaa vastaan. Pidä kehittämisvuosi, eli tee jotain mikä kuitenkin vie sua eteenpäin. Jos ei töitä löydy niin sitten vaikka vapaaehtoistyötä, saat siitä hyvää materiaalia CV:hen. 

Ensi syksynä uusi haku kotipaikkakunnalle ja sulla on edelleen ensikertalaisuuspisteet  tallessa eikä opintotukikuukausia käytettynä.

Elämään kuuluu monenlaiset opit ja erheet. Tämä varmasti opetti sua ja vie eteenpäin. Kuitenkaan mitään pysyvää haittaa ei kerinnyt tapahtua, kaikki on edelleen mahdollista! 

Se, että elämä menisi aina oppikirjan mukaan ei ole mahdollista, eikä opettavaistakaan. Tsemppiä :) 

Opo

Vierailija
165/257 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kuinka monta sataa kilometriä sinne toiselle paikkakunnalle on sun nykyiseltä paikkakunnalta?

Vierailija
166/257 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää naiset ikinä tehkö tätä virhettä, että muokkaatte elämänne ( työpaikka, opiskelemanne ala, opiskelupaikka jne) miehen mukaan. Tässä on se lopputulos!

Tämä oli hyvin tyhjentävästi sanottu. Tällainen tapaus on ihan omassa lähipiirissä juuri tuoreeltaan. Itsellä pari kertaa tullut muinoin tehtyä se virhe, että olen muuttanut miehen asuntoon ja mies onkin sitten löytänyt uuden naisystävän. Nykyään kyllä seurustelen, mutta minulla on myös oma asunto, johon palata jos suhde loppuu, eli enää en jää ns. tyhjän päälle ja kodittomaksi sydän särkyneenä.

Mutta miten nainen enää uskaltaa vakiintua ja perustaa perheen, jos aina pitää olla niin varuillaan että ei uskalla muuttaa yhteen, joutuu pitämään omaa asuntoa varalla jne?

Minulla ei olekaan perhettä. Olen miettinyt samaa asiaa, mutta kyllä monet uskaltaa. No, sitten on ehkä lapsia useille miehille ja naiset hoitavat yksin kaikki lapsensa. 

Vierailija
167/257 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ihan hyvä, että tuollaisesta poikkiksesta pääsee nyt eroon... Olisi varmasti aiheuttanut tulevaisuudessakin paljon ongelmia.

Vierailija
168/257 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripustautuja? 

Vierailija
169/257 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää naiset ikinä tehkö tätä virhettä, että muokkaatte elämänne ( työpaikka, opiskelemanne ala, opiskelupaikka jne) miehen mukaan. Tässä on se lopputulos!

Tämä oli hyvin tyhjentävästi sanottu. Tällainen tapaus on ihan omassa lähipiirissä juuri tuoreeltaan. Itsellä pari kertaa tullut muinoin tehtyä se virhe, että olen muuttanut miehen asuntoon ja mies onkin sitten löytänyt uuden naisystävän. Nykyään kyllä seurustelen, mutta minulla on myös oma asunto, johon palata jos suhde loppuu, eli enää en jää ns. tyhjän päälle ja kodittomaksi sydän särkyneenä.

Mutta miten nainen enää uskaltaa vakiintua ja perustaa perheen, jos aina pitää olla niin varuillaan että ei uskalla muuttaa yhteen, joutuu pitämään omaa asuntoa varalla jne?

Nimenomaan siten, ettei mennä sen miehen perässä ja tehdä, kuten vain mies haluaa. Kunnon mies osaa tehdä kompromisseja eikä ole itsekäs. Kunnon mies ei odota, että nainen tanssii hänen pillin mukaan.

Vierailija
170/257 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju täynnä mammoja, jotka ihan vauhkona, kun yksi teinisuhde katkeaa. Kaikki mammathan on kiltisti sen ekan poikaystävänsä kanssa, ellei tämä itsekäs tyyppi ole sitten jättänyt, eikö? 

Elämää nähneet tietävät, että suhde helposti kriiseytyy, kun lähisuhde muuttuu kaukosuhteeksi tai kaukosuhde lähisuhteeksi. Kukaan ei ole kertonut, miten ap ja poikaystävä ovat tutustuneet tai pitäneet yhteyttä tähän asti. Selvää kuitenkin on, ettei ap ole henkilö, jonka kanssa poikaystävä halusi asua. 

Totta kai en suosittele kenellekään muuttoa toiselle paikkakunnalle vain seurustelukumppanin takia. 

Vierailija
171/257 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ihan hyvä, että tuollaisesta poikkiksesta pääsee nyt eroon... Olisi varmasti aiheuttanut tulevaisuudessakin paljon ongelmia.

Samaa mieltä tästä. Voi olla että nyt ap selvisi pienimmällä mahdollisella haitalla. Jos olisi muuttanut yhteen ja suhde jatkunut olisi noin epäluotettavan poikaystävän kanssa luultavasti tullut paljon enemmän ja isompia haittoja apn elämään. Ap niin sanotusti väisti luodin, haavoittu väistäessä vähän, mutta väisti kuitenkin.

Vierailija
172/257 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei pitäisi tehdä näitä ratkaisuja seurustelukumppanin takia. Vain sinne haku, mihin itse haluaa. Suhde kestää välimatkan jos on kestääkseen. Jos ei kestä, opiskelet kuitenkin siellä missä itse haluat.

No, tämä oppi tuli sulle onneksi nyt jo tässä vaiheessa, jatkossa muista opiskelun suhteen se, mitä sinä haluat ja muut asiat järjestyy kyllä.

Välivuosi voi tehdä ihan hyvääkin.

Vierailija
173/257 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ripustautuja? 

Ei tämä aloittaja ripustautunut epävakaaseen suhteeseen.

Vierailija
174/257 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketju täynnä mammoja, jotka ihan vauhkona, kun yksi teinisuhde katkeaa. Kaikki mammathan on kiltisti sen ekan poikaystävänsä kanssa, ellei tämä itsekäs tyyppi ole sitten jättänyt, eikö? 

Elämää nähneet tietävät, että suhde helposti kriiseytyy, kun lähisuhde muuttuu kaukosuhteeksi tai kaukosuhde lähisuhteeksi. Kukaan ei ole kertonut, miten ap ja poikaystävä ovat tutustuneet tai pitäneet yhteyttä tähän asti. Selvää kuitenkin on, ettei ap ole henkilö, jonka kanssa poikaystävä halusi asua. 

Totta kai en suosittele kenellekään muuttoa toiselle paikkakunnalle vain seurustelukumppanin takia. 

Mitä yrität siis nyt sanoa? Kauheaa vauhkoomista, mutta ei mitään erityistä...

Vierailija
175/257 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei exää tuosta voi syyttää, tuo riski on ollut olemassa ja olet sen ottanut. Ehkä tästä opit, että tuollaiset elämän isot päätökset tehdään omista lähtökohdista, ei toisen ihmisen perässä.

Opiskelu uudella paikkakunnalla voi kuitenkin olla lopulta erittäin hyvä ja tarpeellinenkin kokemus, älä tuon takia vaivu epätoivoon, vaan lähde rohkeasti opiskelemaan! Sieltä pääsee kyllä niin halutessaan takaisin.

Vierailija
176/257 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan aapeen poikkis käyttäytynyt todella törkeästi. Sopinut yhteenmuutosta, sopinut että aapee hakee kouluun sinne yhteenmuuttopaikkakunnalle jne, mutta heti kouluhaun päätyttyä ilmoittanutkin, että seurustelu kanssasi ei enää oikein nappaa. Sinänsä seurustelun lopettaminen on ok, mutta ei noin että se lopetetaan heti kun ensin annetaan toisen hakea tuolla tavalla eri paikkakunnan kouluun. Suhde pitää lopettaa ennen hakupapereiden lähettämistä, ennen kuin antaa toisen muuttaa koko elämänsä suhteen vuoksi. Ei viikko sen jälkeen. 

Vierailija
177/257 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ripustautuja? 

Hei Ap on 18. Tosi nuori vielä. Kuinka kypsä -ja kyyninen- itse olit siinä iässä?

Vierailija
178/257 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, vaikka nyt tuntuu varmasti tosi pahalta, niin oon aika varma että sulla asiat tulee järjestymään parhain päin :) Itse oon 32 ja viittä vaille valmistumassa amk:sta, enkä koe olevani sekuntiakaan myöhässä mistään. Jossain kohtaa sitä tajuaa, et vaikka asiat ei mee aina suunnitelmien mukaan, niin ne voi silti mennä paremmin kuin osasi ajatellakaan. Ei oo mitään yhtä oikeaa kaavaa edetä elämässä stepiltä toiselle. Tsemppiä!

N32

Vierailija
179/257 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikinä ei pitäisi tehdä näitä ratkaisuja seurustelukumppanin takia. Vain sinne haku, mihin itse haluaa. Suhde kestää välimatkan jos on kestääkseen. Jos ei kestä, opiskelet kuitenkin siellä missä itse haluat.

No, tämä oppi tuli sulle onneksi nyt jo tässä vaiheessa, jatkossa muista opiskelun suhteen se, mitä sinä haluat ja muut asiat järjestyy kyllä.

Välivuosi voi tehdä ihan hyvääkin.

Juuri näin. Valitettavasti moni tyttö/nainen kokee tällaista... Jopa muutetaan edellisen liiton lasten kanssa 500 km päähän tukiverkostosta (lisäksi irtisanoudutaan hyvästä duunista) sen "unelmien miehen" kotiin vaan todetakseen, että tämä onkin v äkivaltainen pskakasa, jolla onkin 5 eri naista pyörityksessä.

Vierailija
180/257 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nieletkö?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan