Hain amk:hon lähestulkoon toiselle puolelle Suomea poikaystäväni vuoksi ja nyt hän ei haluakaan enää seurustella.
Hain samaan kaupunkiin missä poikaystäväni opiskelee, koska meidän oli tarkoitus muuttaa syksyllä yhteen. Sinne on omalta paikkakunnaltani satoja kilometrejä ja tulen pääsemään kouluun melko varmasti todistusvalinnalla. Olisin päässyt oman kaupunkini amkkiin, tänne olisi ollut jopa vaikeampi päästä ja koulu olisi ollut varmasti parempi? En hakenut kuin tuonne yhteen, koska suunnitelmamme oli muuttaa yhteen ja nyt hän sitten lähestulkoon heti kun hakupaperit oli laitettu päättikin ettei haluakaan enää seurustella. Jos en ota paikkaa vastaan, minulta menee vuosi hukkaan, mutta koska olen ujo ja kärsin ahdistuksesta, niin muuttaminen satojen kilometrien päähän paikkakunnalle jolta en tunne ketään tuntuu todella vaikealta. Lisäksi minun on vaikea tutustua uusiin ihmisiinkin. Miten toimisitte vastaavassa tilanteessa? Iältäni olen siis 18-v ja varsinkin äitini on asiasta tosi vihainen, eniten tälle ex-poikaystävälleni. Ei ole tosin hänelle asiasta puhunut vaikka kuulemma mieli tekisikin.
Kommentit (257)
Vierailija kirjoitti:
Älkää naiset ikinä tehkö tätä virhettä, että muokkaatte elämänne ( työpaikka, opiskelemanne ala, opiskelupaikka jne) miehen mukaan. Tässä on se lopputulos!
Miehille et luonnollisesti samaa neuvoa anna. Heidänhän pitää tietenkin muokata elämänsä.
Vierailija kirjoitti:
Käske ainakin äitiäsi hakemaan apua. Ei ole normaalia olla vihainen tyttären ex-poikaystävälle.
Hassua, että tämäkin peukutetaan. Toki nyt vihainen saa olla. Ap on kuitenkin täysin epäitsenäinen. Juoksee miehen perässä ja äiti joutuu työstämään ikävät tunteet tytön puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Ap:ta ei nyt auta yhtään teidän jeesustelunne. Samanikäisen tytön äitinä olisin aika raivona sällille, koska hän sumutti tyttöä tahallaan. Tässä tapauksessa kehottaisin tyttöä pitämään välivuoden ja hakemaan myöhemmin uudelleen.
Sumutti? Ai niin, kaikki mitä suhteessa tapahtuu on miehen vika. Mies ei saa lähteä huonosta suhteesta, ettei tytön äidille tule paha mieli.
Tärkeitä opiskelujuttuja ei koskaan suunnitella sen hetkisen miehen mukaan ja perässä
Ja
Aina on oma, yksityinen pankkitili jonne raha tulee omasta työstä ja jonne kenelläkään muulla ole pääsyä.
Vierailija kirjoitti:
Älkää naiset ikinä tehkö tätä virhettä, että muokkaatte elämänne ( työpaikka, opiskelemanne ala, opiskelupaikka jne) miehen mukaan. Tässä on se lopputulos!
Kovin on taas yleistetty. Ensinnäkin, sama voi tapahtua miehenkin kohdalle, ja toiseksi, lopputulos ei aina ole tuo ap:n kertoma. Varmasti on lukuisia tilanteita päättynyt toisinkin, eli on jatkettu seurustelua ja oltu onnellisia.
Ap:lle voisi välivuosi tehdä oikein hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Käske ainakin äitiäsi hakemaan apua. Ei ole normaalia olla vihainen tyttären ex-poikaystävälle.
Kyllä minä olisin vihainen poikani tyttöystävälle jos näin höynäyttäisi poikaani. Ihan normaali reaktio.
Ei poikaystävän takia lähdetä opiskelemaan toiselle puolelle Suomea. Olisit kuunnellut järjen ääntä.
Mun saman ikäinen lapseni sai todella edullisen asunnon sukulaiselta vuokralle. Lapseni poikaystävä houkutteli lapseni vuokraamaan tuplasti kalliimmalla vuokralla olevan asunnon yhteisekseen asunnoksi hornan tuutista. Suhde kesti reilu puoli vuotta, ja sitten muutto tuli jälleen eteen. Sama entinen edullinen asunto ei tietenkään ollut enää vapaana. Neuvoin lastani pysymään siinä edullisessa sukulaisen asunnossa, mutta neuvoni meni kuuroille korville.
Aavistiko ap sinun äitisi jo etukäteen sen, että sun suhde päättyy kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurettavia nämä "hae apua" -neuvot. Terveyskeskukseenko sitä mennään sanomaan, että "saanko lääkärille ajan, koska olen vihainen tyttäreni entiselle poikaystävälle"?
Huoh. Keskusteluapua saa rahalla. Miten hemmetin avuttomia te olette.
Kysy kuitenkin vielä äitisi mielipide asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:ta ei nyt auta yhtään teidän jeesustelunne. Samanikäisen tytön äitinä olisin aika raivona sällille, koska hän sumutti tyttöä tahallaan. Tässä tapauksessa kehottaisin tyttöä pitämään välivuoden ja hakemaan myöhemmin uudelleen.
Sumutti? Ai niin, kaikki mitä suhteessa tapahtuu on miehen vika. Mies ei saa lähteä huonosta suhteesta, ettei tytön äidille tule paha mieli.
Ootko sinä toi ap:n vedättäjäpoikkis. Hyi! Jos oisin tytön äiti sulla ei ois mitään hyvää odotettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tehnyt 2 kertaa sen virheen. Uudella paikkakunnalla olen asunut nytkin vuoden en tunen edelleenkään täältä ketään..ainoa kontakti on työpaikalla ja sielläkin tuntuu pahalta kuunnella toisten perhe elämää yms. Mies jätti siis heti kun olin muuttanut hänen perässään, muutti itse toisen naisen luokse.
No huh. Ikävä juttu, mutta onneksi et joudu olemaan sellaisen raukkisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä ole mikään katastrofi! Joko
a) välivuosi, joka voi olla ihan hyvä. Voit käydä töissä ja opiskella avoimessa
b) otat opiskelupaikan siellä ja astut seikkailuun. Sitten jos et viihdy, vaihdat paikkakuntaa vuoden jälkeen. Mene mukaan harrastuksiin ja opiskelijarientoihin - ehkä löydät hyvinkin uuden suunnan itsellesi :)
Unohtakaa poikaystävän syyttely. Tämä on sinun elämäsi ja sinun opinpaikkasi. Samalla sinun mahdollisuutesi.
t. Äiti, joka otti b:n aikanaan
No jep. Eroja tulee, varsinkin tuossa iässä. Se on vaan elämää, eikä asialle voi mitään. Ajoitus oli ikävä, mutta toisaalta parempi kai että ero tuli nyt eikä syksyllä? Nyt ap voi vielä miettiä mitä tehdä. Kumpikin vaihtoehto voi johtaa hyvään tulokseen.
Sanoisin, että kannattaa miettiä myös siltä kantilta mikä se opiskelupaikkakunta olisi, onko se sellainen jossa voisi olla kiva asua. Jos se on joku iso opiskelijakaupunki niin ei ole pelkoa että törmäisi exään jatkuvasti ja opiskelijariennoissa tutustuu uusiin ihmisiin helposti. Pienemmällä paikkakunnalla se voi olla hankalampaa.
Minun tyttärelläni eri tarina- hän onkin jo valmistunut yliopistostakin- mutta hän piti lukion jälkeen välivuotta, tienasi rahaa asunto- ostoa varteen, pesämunaan. Mene välivuodena päiväkotiin töihin ja laita rahat talteen. Vuoden päästä yritä uudelleen amk- n
Vierailija kirjoitti:
Ei poikaystävän takia lähdetä opiskelemaan toiselle puolelle Suomea. Olisit kuunnellut järjen ääntä.
Mun saman ikäinen lapseni sai todella edullisen asunnon sukulaiselta vuokralle. Lapseni poikaystävä houkutteli lapseni vuokraamaan tuplasti kalliimmalla vuokralla olevan asunnon yhteisekseen asunnoksi hornan tuutista. Suhde kesti reilu puoli vuotta, ja sitten muutto tuli jälleen eteen. Sama entinen edullinen asunto ei tietenkään ollut enää vapaana. Neuvoin lastani pysymään siinä edullisessa sukulaisen asunnossa, mutta neuvoni meni kuuroille korville.
Aavistiko ap sinun äitisi jo etukäteen sen, että sun suhde päättyy kuitenkin.
Vittumikä oman navan tuijottaja olet.
Lapset tekee omat valintansa ja oppinsa.
Vierailija kirjoitti:
b) otat opiskelupaikan siellä ja astut seikkailuun. Sitten jos et viihdy, vaihdat paikkakuntaa vuoden jälkeen. Mene mukaan harrastuksiin ja opiskelijarientoihin - ehkä löydät hyvinkin uuden suunnan itsellesi :)
Unohtakaa poikaystävän syyttely. Tämä on sinun elämäsi ja sinun opinpaikkasi. Samalla sinun mahdollisuutesi.
Minä myös valitsisin b:n. Ainakin jos se paikkakunta on kuitenkin ihan kiva. Vähän semmoisella kapinahengelläkin ehkä, että en anna jonkun pojan pilata asioita vaan nautin opiskeluelämästäni ihan itse. Mutta jos se tuntuu liian vaikealle niin ehkä sitten a.
Pojan syyttely on turhaa, harvoin nuo nuoruudenrakkaudet kestää. Sattuuhan se, mutta tämä antoi sikäli tärkeän opetuksen että kannattaa olla se plan b myös, eikä rakentaa liikaa toisen ihmisen varaan.
Älä lähde, jos ajatus tuntuu kurjalta ja kun se poikaystäväkin on kerran siellä. Pääset paremmin eteenpäin kun olet eri maisemissa. Nyt otat tämän oppina ja jatkossa teet niin kuin itsestä tuntuu ja itselle on hyödyllistä. Hae vaikka sydyn gaussa uudelleen, jos se o mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä ei ole trolli, niin äitisikin tulisi ymmärtää, ettei kenelläkään ole mitään velvollisuutta väkisin seurustella kenenkään kanssa.
Miehillä on yleinen harhaluulo päinvastaisesta.
Ööö? Ketju jossa sadat naiset poraa sitä, että heille tuntematon mies on lähtenyt suhteesta?
Vaikeaa asian ymmärtäminen tuntuu olevan naisillekin.
Eihän tuossa mitään. Alat opiskelun ohella myydä pèrsettä. Työkin on hauskaa hommaa.
18v ikäsenä ei kirjoteta ylioppilaaksi. Olet trolli