YLE: Kalliiden eläinlääkärilaskujen kompensointi ei ole valtion tehtävä, kirjoittaa Siltamäki.
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
"Lemmikin hankkiminen kaikkine riskeineen on jokaisen vapaa valinta. Ja jos valtio alkaa kantaa vastuuta siitä, että ihmisen vapaaehtoisesti tekemien valintojen seuraukset maksavatkin enemmän kuin hän haluaisi, herää kysymys, miksei valtio sitten subventoi esimerkiksi minun ratsastusharrastustani, vuokra-asuntoani tai paljettihousujani."
Lapsen hankkiminen kaikkine riskeineen on myös jokaisen vapaa valinta.
Kissojen ottaminen oli yksi elämäni suurimmista virheistä näin jälkikäteen ajateltuna. Voi sitä rahan ja stressin määrää mitä noihin on mennyt. Ja nyt viimeiseksi jäänyt kissa alkaa rääkyä märkäruokaa joka aamu noin klo 5.00.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lemmikin hankkiminen kaikkine riskeineen on jokaisen vapaa valinta. Ja jos valtio alkaa kantaa vastuuta siitä, että ihmisen vapaaehtoisesti tekemien valintojen seuraukset maksavatkin enemmän kuin hän haluaisi, herää kysymys, miksei valtio sitten subventoi esimerkiksi minun ratsastusharrastustani, vuokra-asuntoani tai paljettihousujani."
Niin..?
Aivan överiksi on tuo lemmikkien paapominen mennyt tässä maassa ja koiria on aivan järkyttävä määrä. Noin 10x liikaa.
ALV pois eläinlääkärien hinnoista!
ALV tuplattava elänlääkärien hinnoissa!
Yhteiskunnan tehtävä ei ole myöskään huolehtia aikuisten terveydenhuoltomenoista. Kenelläkään ei ole kivaa kun rahat menee sairaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnan tehtävä ei ole myöskään huolehtia aikuisten terveydenhuoltomenoista. Kenelläkään ei ole kivaa kun rahat menee sairaisiin.
Yhteiskunta on yhtä kuin ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta on yhtä kuin ihmiset.
Eläimillä, kasveilla ja luonnolla ylipäätään ei ole arvoa?
Koiranomistamisen saisi kieltää kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja näin valmistellaan elämäntapasairauksien hoitamatta jättämisiä.
Koiravero 10 000 eur vuodessa. Näistä rakeista ei ole kuin haittaa, kaikki paikat väärällään paskaa ja kusta, näiden rakkien paskat ja kuset eivät kuulu luontoon. Hau hau hau siellä hau hau täällä. Häiriötä, häiriötä, häiriötä. Sitten nämä lemmikki lahopäät kuskaavat sitä rakkiaan joka paikkaan, heillä on joku erityisoikeus. Kohta varmaan vaaditaan että rakki saa tulla leikkaussaliin ja synnytysosastolle. Suomesta on tullut erittäin mielenvikainen yhteiskunta, sellainen maa kuin ihmiset.
Ennen ihmisillä oli JÄRKEÄ PÄÄSSÄ, enää pelkkää hattaraa ja höttöä.
Sehän se tästä saatana vielä puuttuu tosiaan, että muut veronmaksajat alkaisivat maksaa näiden rakkien eläinlääkärihoitokulut, voi vttu sentään. Onko nämä rakkien omistajat mielenvikaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitseeko selittää, miksi nämä asiat eivät ole verrattavissa?
Kyllähän valtio subventoi sijoitusasuntojen hankkijoita.
Lapsista kasvaa yhteiskunnalle uusia ylläpitäjiä, joiden kehitystä ja kasvua pitää valtion kannustaa. Neuvolassa voitaisiin tarkkailla äidin ja lapsen vointia ja puuttua herkemmin äidin itsestään huolehtimiseen ja sitäkautta myös siihen kuinka lapsen vointia kotona edistetään.
Säädettäisiin sipseistä sanktioita-laki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oleellinen ero on että yhteiskunta tarvitsee lapsia. Yhteiskunnalle on edullisinta saada ihmiset hankkimaan lisää lapsia.
En minä ainakaan alkaisi maksamaan isoja laskuja eläimen takia. Kuluille ei tule loppua kun siihen lähtee. Piikille vain kun kulut alkaa nousta.