karppi vastaa kysymyksiinne pienen hetken
Kommentit (57)
http: //www. karppaus. info/forum/viewforum. php?f=2&sid=48b06c7c3eb16f113f90e50b73a1ccb0
Tällä palstalla monet nousevat takajaloilleen, kun vain mainitsee karppauksen. Ja karppi sivusilta en löydä mitään vastauksia, liian sekavat sivut mulle (Mutakakku ohjetta /keskustelua 16 sivua, sivulta 10 löytyi se kehuttu ohje-> aikaa etsimiseen meni yli 1h...)
Niin se kysymys: Mistä ihmeestä jouhtuu hillittömät ilmavaivat karpatessa? Erityisesti lihansyönnin jälkeen leija lentää. Karppausta nyt takana 2 viikkoa ja paino pudonnut 2kg!
että jättäisi ensin sokerin, viljat ja perunat pois ja siirtyisi täysrasvaisiin tuotteisiin. Tästä olen kiinnostunut. Mites sitten hedelmien kanssa tämmöisessä aloituksessa, tykkään greipeistä ja omenoista. Muita vinkkejä rauhalliseen aloitukseen? :-)
En ole moisesta ennen kuullut, kannattaisi ehkä kysyä karppipalstan aloittelijat-foorumilla asiaa vaikket siellä tykkääkään käydä. Sieltä kyllä yleensä löytyy vastaus kysymykseen kuin kysymykseen koska siellä ne karpit pyörivät.
Mitä olet syönyt, kerro vähän esimerkkiä?
T: Ei ap
Vierailija:
Niin se kysymys: Mistä ihmeestä jouhtuu hillittömät ilmavaivat karpatessa? Erityisesti lihansyönnin jälkeen leija lentää. Karppausta nyt takana 2 viikkoa ja paino pudonnut 2kg!
Vierailija:
Harvinaista tuo kai on, mutta kyllähän joidenkin suolisto ottaa aikansa, että sinne kehittyy uudenlainen bakteeeritasapaino. Suolessa voi myöskin olla haitallista kuonaa, joka moskahiilarien jäätyä pois alkaa sieltä puhdistua.
Jos vatsa on kipeä, vähennä lihaa ja syö osa vaikka kalana, kasviksia vaan lisää ja hapanmaitotuotteita tukemaan maitohappobakteeroflooraa. Kaksi viikkoa on kuitenkin aika pieni aika, kun kyseessä on parhaimmilaan koko elämän kestävä suuri muutos tavassa syödä.
Vierailija:
että jättäisi ensin sokerin, viljat ja perunat pois ja siirtyisi täysrasvaisiin tuotteisiin. Tästä olen kiinnostunut. Mites sitten hedelmien kanssa tämmöisessä aloituksessa, tykkään greipeistä ja omenoista. Muita vinkkejä rauhalliseen aloitukseen? :-)
Ei kai muuta kuin että karsii ilmiselvät hiilariturhakkeet ruoasta pois ja kiinnittää huomiota rasvapuoleen, siis laatuun ja määrään. Tämä käy helposti, kun jättää kasvisrasvakorvikkeet pois, ei syö mitään, jossa kasvisrasvaa (nämä ovat kovettetuja ja trasnsrasvapitoisia, kasviöljy ok), vaihtaa margariinin ja levitteet voihin tai oivariiniin, ja syö maitotuotteet rasvaisina. Salaattin sitten sitä oliiviöljyä.
En usko, että 1-2 hedelmää päivässä kaataa kenenkään hyväkarppausta. Induktiolle ne eivät sovi. Ananas, viikunat, viinirypäleet, banaani, näissä turhan paljon sokeria suhteessa painoon. Omena on hedelmistä paras.
Joillakin syömismopo karkaa käsistä jo pienestäkin liikahiilarista. Joillekin hyväkarppi taas sopii oikein hyvin. Sen voit saada selville vain itse kokeilemalla.
ap
Kokeilin äsken laittaa jugurtin joukkoon rahkaa ja pähkinärouhetta. Hyvää tuli. Täytyy käydä tutustumassa karppi resepteihin.
Minkämerkkistä majoneesia ap käyttää? Itse en ole koskaan majoa syönyt, mutta jospa nyt johonkin kokeilisi.
Kruunumajoneesi ja herkkumajoneesi ovat ne, mitä ostan kaupasta. Joskus teen itse.
Kokeilepa joskus paistaa pannulla voissa noin sentin paksuisia lanttuviipaleita. raa' asta kypsäksi, molemmin puolin, kauniisti ruskettuneina. Uskomattoman hyvää.
Itketä munakoisot suolalla, paista läpikuumiksi runsaassa oliiviöljyssä, laita uunivuokaan ja peitä sipuli-tomaatti-valkosipulisoosilla ja juustolla, ruskista uunissa.
Tee janssonfileistä, punasipulista, tillistä, sitruunamehista ja smetanasta oma smetanasilli.
Keitä nopeasti ruusukaalit, halkaise ne, ja paista oliiviöljyssä pähkinöiden kanssa, suolaa ja pippuroi.
Höyrytä kukkakaali/parsakaali tai molemmat, paloittele, laita pekonin tai kinkun kanssa vuokaan, mausteet ja kerma päälle, uunitus.
Tomaatti-mozzarellajuusto-basilikasalaatti balsamicon ja oliiviöljyn kanssa -AAH
Pekonia pannulle paloina, päälle huuhdottu hapankaali. Hauduta ja lisää halutessasi vielä tomaattimurska. Helppo eines.
Halkaise avokado, laita täytteeksi majoneesista, tonnarista ja sipulista sekoitettu tahna. Syö. Sopii retkievääksi.
Hauduta pannulla kesäkurpitaa, paprikaa ja munakoisoa. Tarjoa vaikka valmiin grilliobroikun kanssa.
Tässä nyt jotain, lisää löytyy vaikka ranskalaisen keittiön salaisuudet- keittokirjasta
Pekoniakaan en ole koskaan syönyt, täytyy kokeilla. Kiitti oikein paljon vinkeistäsi.
Kuinka ap tekee mainitut herkut? suklaata kermavaahtoon, kookosrasvaan tehdyt tryffelit jne? muistaakseni maapähkinöissä oli jotain miksi niitä ei kannattaisi syödä. mitä pähkinöitä ap paahtaa/käyttää yleensä?
missä muodossa tai millä tavalla syöt marjoja?
2 munaa
8 rkl esim. Canderel-jauhetta
1 rkl vaniljauutetta
5¿6 rkl kaakaojauhetta
250 g kookosrasvaa
ripaus suolaa
5¿7 tippaa piparminttuöljyä/rommiesanssia/jos on
Sulata kookosrasva ja anna jäähtyä ihan kunnolla.
Vatkaa munat ja makeutusaine kuohkeaksi vaahdoksi.
Lisää vaniljauute ja kaakaojauhe ja mausteet; seos lisätään
voimakkaasti vatkaten kookosrasvaan.
Pursota seos pieniin foliovuokiin tai suoraan lautaselle ja anna kovettua pakastimessa.
Kermavaahto valmistuu ihan yksinkertaisesti niin, että rouhin tumman prosenttisuklaan yleiskoneella ja vaivaan sekaan hieman mascarponejuustoa jos sitä on kotona. Sitten sekoitan sen toisaalla vatkattuun kermaan. Aluksi makeutin tätäkin makeutusjauheella, nyt suu on niin karppiintunut että se on jäänyt pois, ihan vähän saatan sisätä vanilijauutetta. Tähänkin muuten voi laittaa pähkinärouhetta jos haluaa.
Pähkinöistä sen verran, että maapähkinä ei ole pähkinä. Se on eräänlainen papukasvi ja siinä on melko paljon hiilihydraatteja. Itse suosin hasselpähkinää ja kuorimattomia manteleita, myös saksanpähkinät, cashew- ja macademiapähkinät käyvät.
Molemmat ollaan voitu tosi hyvin, mutta ongelma minulla on semmoinen, että paino putosi heti ekan viikon jälkeen 2kg. En halua laihtua, koska olen jo muutenkin niin laiha. Nyt syön taas enemmän hiilareita ja paino ei ole pudonnut, mutta kaikki aikaisemmat vaivat tuntuvat palaavan (ilmaa mahassa, turvotusta, väsymystä jne). Miten voisin karpata ja pysyä mitoissani? Rasvaa siis kyllä käytän kursailematta..
Jatka vaan hyvällä omallatunnolla, ei se paino putoa enempää kuin on tarpeen. Tärkeintähän on että voi hyvin.
Vierailija:
Molemmat ollaan voitu tosi hyvin, mutta ongelma minulla on semmoinen, että paino putosi heti ekan viikon jälkeen 2kg. En halua laihtua, koska olen jo muutenkin niin laiha. Nyt syön taas enemmän hiilareita ja paino ei ole pudonnut, mutta kaikki aikaisemmat vaivat tuntuvat palaavan (ilmaa mahassa, turvotusta, väsymystä jne). Miten voisin karpata ja pysyä mitoissani? Rasvaa siis kyllä käytän kursailematta..
Syötkö nyt hedelmiä? Kuinka usein? Toimiiko vatsa?
Haluaisn päästä vaivoistani eroon ja tutustua uudenlaiseen ruokavalioon. Mitä voisin lukea?
Onko sinulla aina jääkaapissasi majoneesia, kermaa tai juustoa? Laitatko esim. uunilohen päälle kerma- ja juustopäällysteet?
Käytätkö soijamaitoa? Vai kenties tavallista maitoa?
Kuinka kauan olet karpannut? Otitko aluksi sen kahden viikon ekstratiukan jakson?Syötkö nyt hedelmiä? Kuinka usein? Toimiiko vatsa?
-Vuoden
-Otin ja tiukistelen melkolailla edelleen, sillä voin niin hyvin ketoosissa
-Kotimaisia omppuja syön silloin tällöin, joskus salaatissa applesiinia. Muutama hedelmä viikossa keskimäärin.
-Toimii, paremmin kuin koskaan.
http: //www. luontaisnetti. fi/index. htm