Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tulipas paha mieli miehen käytöksestä

Vierailija
03.05.2024 |

Kehotin miehen lasta ottamaan hatun pois päästä ruokapöydässä. Mies alkoi esittämään mulle haastavia kysymyksiä, että perustele miksi pitäisi. Perustelin sen niin, että on kohteliasta muita ihmisiä kohtaan, lisäksi hatusta voi tulla pölyä yms. Mies totesi vain, että hän on eri mieltä ja että mun perustelut ei kelpaa. Tuli todella paha mieli. 

Kommentit (111)

Vierailija
41/111 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla ihmisillä ei ole nykyään käytöstapoja. Niitä ei voi enää aikuiselle opettaa, joten parempi pistää tuo äijä vaihtoon.

Niin perustavanlaatuinen moka moukalta. Lapsi ottaa mallia vanhemmaltaan tiedostamattaankin.

Vierailija
42/111 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytössäännöt ei ole enää yhtä tiukat, kuin ennen. Turhaa nipottaa jostain lakista. Esim kouluissa on suurempia ongelmia, kuin se pitääkö joku poika lakkia sisällä. No, tytöt tietenkin saa vaikka muuten korostetaan sukupuolineutraaliutta. 

Kyllä ne tässä asiassa ovat. Hatun pitäminen päässä ruokapöydässä on epäkunnioittavaa ja sillä sipuli. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/111 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin antanut olla enkä suotta pahastunut.

Sitten olisin lähtenyt lätkimään tuollaisten junttien luota.

Vierailija
44/111 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuollaiset turhanpäiväiset etikettisäännöt on teille tärkeitä? Kun ainoa syy asialle on, että joskus on päätetty, että tehdään näin. 

Ikiaikainen kansainvälinen hyvien tapojen mukainen käytös taitaa olla sinulle aivan vierasta ja kiukkuat kuin teini kuvitellen, että kohteliaisuussäännöt on eilen vaan päätetty. Jo renkien piti ottaa lakki pois pöydän ääressä syödessään satoja vuosia sitten. Mieti sitä.

Vierailija
45/111 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajat muuttuu ja käytöstavat myös. Kaikki ei niin orjallisesti noudata jotain ikivanhoja talonpoikaisperiaatteita.

Teidän suurin ongelma on erilaiset käytöstavat. Lukemani perusteella on kyse vain yhdestä vaivaisesta hatusta. Se on sinun harkittava katkaiseeko se kamelinselän vai voitko hieman joustaa omista säännöistäsi. Etenkin jos asutte kahdessa eri talouksessa. Oma tupa, oma lupa. Toisen luona hänen säännöillään.

Vierailija
46/111 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on oikea perusjuntti.

Vierailija
47/111 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa.

Mutta jos alkaa sättiä ventovierasta, niin voi tulla takaisin.

Sätitkö nuorisoakin?

Ei kannata.

Niillä on aseet nykyään.

Vierailija
48/111 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuollaiset turhanpäiväiset etikettisäännöt on teille tärkeitä? Kun ainoa syy asialle on, että joskus on päätetty, että tehdään näin. 

Siksi, että ne kätevästi osoittavat heti, mihin yhteiskuntaluokkaan ihminen kuuluu. Se on tärkeintä käytössäännöissä ollut aina.

Jossain määrin kertoo myös siitä, haluako ottaa toisia huomioon sun muuta.

Toivottavasti ap et ehtinyt antaa tuolle. Jos ehdit, joudut varmaan tekemään emätinhuuhtelun Sinolilla. Itsellä ainakin tulisi jokseenkin likainen olo, jos olisin sortunut moukkaan.

Vierailija
49/111 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytössäännöt ei ole enää yhtä tiukat, kuin ennen. Turhaa nipottaa jostain lakista. Esim kouluissa on suurempia ongelmia, kuin se pitääkö joku poika lakkia sisällä. No, tytöt tietenkin saa vaikka muuten korostetaan sukupuolineutraaliutta. 

Mistä ihmeestä tulee tämä virheellinen tapa laittaa pilkku ennen kuin-sanaa? Sehän muuttaa koko lauseen merkityksen päinvastaiseksi! Sitä näkee nykyään tälläkin palstalla ihan yhtenään.

Vierailija
50/111 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen lopettanut tapailun kun kävi ilmi, että mies ei ymmärrä itseltäkäön riisua lakkia edes ravintolan pöydässä, saati kasvattaa poikaansa. Ihan kynnyskysymys mulle.

Ei käytöstapoja osata välttämättä julkkispiireissäkään. En nyt muista kuka julkkis, mutta vähän aikaa sitten oli kuvia, kuinka joku julkkisnainen oli uuden rakkaansa kanssa ravintolassa. Mies taisi olla joku entinen Mr Finland kisaaja. Niin vain istui mies tökerösti sisällä lippis päässä. 

Niin, julkkikset aika usein ovat moukkia. Ns. vanha raha ei yleensä rupea julkkikseksi, vaikka julkisuudessa joutuisivatkin olemaan.

Vierailija
51/111 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella sinä komennat miehen lasta? Mistä tiedät onko heillä ollut käytössä tuota ikivanhaa sääntöä hatuttomuudesta ruokapöydässä? Millä oikeudella nainen saa aina tuoda omat sääntönsä uusperheeseen eikä perhe saa edes kyseenalaistaa typeriä sääntöjä?

Jos kyseessä on ap:n keittiön pöytä ja ap:n laittama ruoka, ap tietysti päättää.

Kenen hiekkalaatikko, sen säännöt.

Vierailija
52/111 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommenteista. Niistä huomaa, että valtaosa ihmisistä on mun kanssa samoilla linjoilla. Ja ärsyttää tämä miehen tapa, että lapselle pitää perustella kaikki. Haluaako hän kasvattaa yksilön, joka ei tee yhtikäs mitään, jos ei saa yksilöllisiä ja hyvin laadittuja perusteluja nokkansa eteen? 

Perustelin asiaa lisäksi sillä, että eihän koulussakaan pidetä hattua sisällä. Olen luokanopettaja. Mies alkoi puhumaan kaikkea, että no koulun säännöt on ihan mitä sattuu. Olin pöyristynyt. 

Ap

Juuri tuollainen yksilö, joka ei noudata sääntöjä vain siksi kun ne on sääntöjä, on sellainen, jota ei saada komennettu keskitysleirin vartijaksikaan sitten. Juurikin autoritäärinen kasvatus mahdollisti normaalien ihmisten osallistumisen hirmutöihin, kun niihin käskettiin. 

Ei vaan univormu ja valta asema mahdollisti.

Vierailija
53/111 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet tuollaisen juntin kanssa joka ensinnäkään ei osaa peruskäytöstapoja ja sitten vielä änkyröi vastaan jostain pikkujutusta. On hän siitä asiasta mitä mieltä tahansa niin mikä v***u siinä on ettei sitä hattua voinut ottaa päästä kun toinen asiallisesti pyytää. Jätä se sika.

Vierailija
54/111 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijassakin ihan tyhmää sit kun ei saa ruokailla hattu päässä

Vierailija
55/111 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kotona eivät syö lapset eivätkä aikuiset hattu päässä. Vastaan vänkääjille ja perustelujen vaatijoille näytän ovea.

Vierailija
56/111 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei istuta ruokapöydässä lakki päässä ja tämä on ollut itsestäänselvää kaikille, jopa poikapuolelle. Käytöstavat pitää olla, niistä olen ollut tarkka. 

Vierailija
57/111 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä sinulle vinkki. Tuollaisissa tilanteissa riidellään. Konfliktia ei pidä pelätä, jos joku oikeasti dissaa ja epäkunnioittaa sinua tuolla tavalla. Miksi olit vaan hiljaa ja pahoitit mielesi etkä antanut äijän kuulla kunniaansa?

58/111 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla veemäinen pula miehistä, jos täytyy istua samassa ruokapöydässä tuollaisen peltojuntin kanssa? Itsehän sen valtisit, älä valita..

Vierailija
59/111 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen kerran. Naiselle ei pidä ikinä kertoa oikeita mielipiteitään, vaan se mitä nainen haluaa kuulla. Siis jos on naisen kanssa seksuaalisessa suhteessa.

Vierailija
60/111 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota huomioon, että joillain saattaa olla pesemätön tukka, hiukset lähteneet sairauden takia tai joku muu syy miksi ihminen pitää jatkuvasti pipoa. Ihan vaan sivuhuomautuksena. Älä siis ihmettele jos joku joskus syö pipo päässä.