Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puolet suomalaisista 35-vuotiaista miehistä on lapsettomia. Eletäänkö nuoruutta nykyisin pitempään?

Vierailija
01.05.2024 |

Kestääkö nuoruus nykyään aiempaa kauemmin? Mistä se kertoo että puolet 35-vuotiaista miehistä on nykyään lapsettomia?

Kommentit (378)

Vierailija
181/378 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omassa tuttavapiirissä on runsaasti kolmikymppisiä miehiä, jotka haluaisivat lapsia, mutta jotka eivät sovi vastaavanikäisten naisten loputtomaan vaatimusluetteloon. Ei riitä, että ovat huomioonottavia, liikunnallisia, koulutettuja ja hyvässä työssä.

Onko noilla miehillä kuitenkin ajatus, että lasten myötä he eivät joudu tinkimään töistään ja harrastuksistaan vaan heidän elämä jatkuu kuten tähän asti omaan napaan tuijottaen?

Ei ole. Ja kuten sanottua, eivät ole mitään omaan napaan tuijottelijoita vaan sosiaalisesti tahdikkaita ja ainakin ystävänä hyvin vastavuoroisia.

Vierailija
182/378 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Mä olen Tinderin kautta tavannut useita nelikymppisiä lapsettomia  miehiä, jotka ovat juuri eronneet pitkistä avioliitoista, ja he kertovat, että haluaisivat oman lapsen. No miksei ne hankkineet sitä lasta sen ex-puolison kanssa? Yksikin 37v mies oli 4kk aiemmin eronnut 12v suhteesta ja hän sanoi, että haluaa lapsettoman naisen ja hankkia yhteisen lapsen.

Varmaan siksi, ettei nainen ole halunnut lapsia. Se on todella yleistä parisuhteessa, jossa on kaksi korkeasti koulutettua.

Näinpä. Lasten teko vaikuttaa kuitenkin rajoittavammin naisten elämään kuin miesten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/378 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omassa tuttavapiirissä on runsaasti kolmikymppisiä miehiä, jotka haluaisivat lapsia, mutta jotka eivät sovi vastaavanikäisten naisten loputtomaan vaatimusluetteloon. Ei riitä, että ovat huomioonottavia, liikunnallisia, koulutettuja ja hyvässä työssä.

Onko noilla miehillä kuitenkin ajatus, että lasten myötä he eivät joudu tinkimään töistään ja harrastuksistaan vaan heidän elämä jatkuu kuten tähän asti omaan napaan tuijottaen?

Joo kyllä. Senhän sä halusit kuulla, etkö vain? 

Vierailija
184/378 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Mä olen Tinderin kautta tavannut useita nelikymppisiä lapsettomia  miehiä, jotka ovat juuri eronneet pitkistä avioliitoista, ja he kertovat, että haluaisivat oman lapsen. No miksei ne hankkineet sitä lasta sen ex-puolison kanssa? Yksikin 37v mies oli 4kk aiemmin eronnut 12v suhteesta ja hän sanoi, että haluaa lapsettoman naisen ja hankkia yhteisen lapsen.

Varmaan siksi, ettei nainen ole halunnut lapsia. Se on todella yleistä parisuhteessa, jossa on kaksi korkeasti koulutettua.

Aika monelle naiselle on usutettu mantra, että perhe-elämä on kauhein asia maailmassa. Yksi tuttukin tuli selittämään, että kyllä naiset ovat tilastollisesti onnellisimpia yksin. Varmaan ihan pirun onnellista olla yksin joskus 50-vuotiaana.

Vierailija
185/378 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet on liian nirsoja. 

Tai eivät ole vaan sinusta kiinnostuneet

Vierailija
186/378 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Turku on naisvaltainen 20-29-vuotiaiden kohdalla mutta en usko että näitä naisia kiinnostaa joku kouluttamaton 30 v mies maaseudulta, harrastuksina auton rassaus ja metsästys. 

Vierailija
187/378 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on mielenkiintoista lukea täältä miten kuulema moni mies haluaisi lapsia mutta naista ei ole. Omassa tuttava- ja työkaveripiirissäni joka kattaa miehiä tuosta 30+ ikäluokasta sisältää pääasiallisesti miehiä joita ei lastenteko kiinnosta ainakaan ihmeemmin. Ihan normaaleja ja tavallisia miehiä, sinkkuja ja parisuhteessa olevia. Monelle miehelle se tuntuu olevan sellainen asia että jos nainen haluaa lapsia niin voi niitä sitten hankkia.

Itse olen korkeasti koulutettu ja hyväpalkkainen mies, mutta ei ole lapsia, koska vaimo on halunnut tehdä uraa. Se ura on kaikista tärkeintä. Eipä sitä näin miehenä ole mitään sananvaltaa siihen.

Vierailija
188/378 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös Turku on naisvaltainen 20-29-vuotiaiden kohdalla mutta en usko että näitä naisia kiinnostaa joku kouluttamaton 30 v mies maaseudulta, harrastuksina auton rassaus ja metsästys. 

Eipä kiinnosta samanikäiset miehet kaupungistakaan. Kivempi klikkailla tinderissä huomiota.

Vierailija
189/378 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt lapsia haluaa tehdä kohta ydinpommit paukkuu?

Vierailija
190/378 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tuttavapiirissä hyvin koulutettuja kolmekymppisiä miehiä, jotka eivät oikeasti jotenkin koe itseään lainkaan vielä aikuisiksi, tai ainakaan valmiiksi vanhemmiksi. Vaikka duuni saattaa olla hyvinkin vastuullista, mennään jouluna ja juhannuksena äipälle ja iskälle valmiisiin pöytiin totaalisen uusavuttomina, sieltä käydään samanlaisilla kamuilla yökaudet _pelaamassa_ (!) - koska _loma_ - aivan kuin lapsena 😳 Tuskin tuo kymmenessäkään vuodessa paranee, ja sitten sen oman ikäluokan naiset ovatkin jo hedelmöitykseltään poissa pelistä. En tiedä ovatko muut huomanneet tämän kolmekymppisten aikuislapseuden, minusta se on karua ja todella yleistä.

Minä olen juuri tuollainen aikuislapsi ja onneksi on tyttöystävänikin. Duunissa on ihan tarpeeksi vastuuta, joten vapaa-ajalla haluan ottaa rennosti ja pitää hauskaa. 30 on

En varmaan lapsia tule tekemään, ellei sitten tule joku enkeli vastaan joka haluaa ja hoitaa lapset itse. Ei mikään 50/50 massatiina.

Vierailija
191/378 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä kiinnosta samanikäiset miehet kaupungistakaan. Kivempi klikkailla tinderissä huomiota.

Höpsis. Ei tuonikäiset naiset juurikaan Tinderissä ole. Ei niiden tarvitse. 

Vierailija
192/378 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Aika monelle naiselle on usutettu mantra, että perhe-elämä on kauhein asia maailmassa. Yksi tuttukin tuli selittämään, että kyllä naiset ovat tilastollisesti onnellisimpia yksin. Varmaan ihan pirun onnellista olla yksin joskus 50-vuotiaana.

Häh. Minä olen 50 v ja juuri tässä iässä on kiva elää ilman riippakiveä. Ystäviä tapaan säännöllisesti, matkustelen jne. 

Vierailija
193/378 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei löydetä paria. Naiset ja miehet asuu eri kaupungeissa ja viettää erilaista elämää. Lapsia ei välttämättä edes haluta ollenkaan tehdä. 

Missä tämmöinen asetrlma muka on. Ihan uusi juttu mulle. 

https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000000973325.html

"Rajapyykki poismuutossa kulkee 30 ikävuodessa.

He, jotka olivat muuttaneet voimakkaasti miesvaltaiselta paikkakunnalta 30 ikävuoteen mennessä, onnistuivat löytämään kumppanin (avo- tai avioliitto) yhtä hyvin kuin muutkin.

Eli mikäli kumppania ei tahdo löytyä niin muuttaminen kannattaa, Lainiala sanoo."

Vierailija
194/378 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin ihmettelen tuota tietokone ja konsolipelien suosiota. Eihän ne ole todellista. Ohjelmoituja juttuja joita pelaaja luulee hallitsevansa, vaikka eivät ole mitään todellista. Lapsenakin jo ihmettelin miten kaverit jaksoivat pelata vuosi toisensa jälkeen. Itse harrastin mieluummin ulkoilua ja erilaisia pallopelejä, koska nehän tapahtuvat todellisessa maailmassa ja saa liikuntaa ja mielikin virkistyy. Nyt naimisissa ja useita lapsia ja en todellakaan mitään pelejä pelaile. Ihme nysvääjiä aikuiset miehet.

Peleissä voi valita vaikeusasteen sopivan haastavaksi ja niistä saa onnistumisen kokemuksia.. Mistään pallopeleistä en ole sellaisia saanut, kun kaikki muut olivat aina parempia. Tuli vain surkea olo.

Etkö ole koskaan ns "mennyt itseesi" ja tehnyt itsetutkiskelua. Että miksi tarvitset jatkuvia dopamiiniryöppy

Miehille ei yleensä tuota mielihyvää toimia naisten unelmien toteuttajana ja rahoittajana.

Vierailija
195/378 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Et tiedä mistä puhut. Nyt viisikymppisenä vapaus on täydellistä.

Vierailija
196/378 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on mielenkiintoista lukea täältä miten kuulema moni mies haluaisi lapsia mutta naista ei ole. Omassa tuttava- ja työkaveripiirissäni joka kattaa miehiä tuosta 30+ ikäluokasta sisältää pääasiallisesti miehiä joita ei lastenteko kiinnosta ainakaan ihmeemmin. Ihan normaaleja ja tavallisia miehiä, sinkkuja ja parisuhteessa olevia. Monelle miehelle se tuntuu olevan sellainen asia että jos nainen haluaa lapsia niin voi niitä sitten hankkia.

Itse olen korkeasti koulutettu ja hyväpalkkainen mies, mutta ei ole lapsia, koska vaimo on halunnut tehdä uraa. Se ura on kaikista tärkeintä. Eipä sitä näin miehenä ole mitään sananvaltaa siihen.

Sinulla on olllut mahdollisuus etsiä itsellesi nainen joka lapsia haluaa, vaan et tehnyt niin joten turhaa kitinää taas.

Vierailija
197/378 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjustakin päätellen tosi moni suomalainen mies on niin degeneroitunut, ettei tunne miehen biologista tarvetta lisääntyä. Jotain vikaa hormoneissa varmaan.

Miehellä on biologinen tarve nussia, ei lisääntyä.

Vierailija
198/378 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Ja kuten sanottua, eivät ole mitään omaan napaan tuijottelijoita vaan sosiaalisesti tahdikkaita ja ainakin ystävänä hyvin vastavuoroisia.

Tuo ei kerro yhtään mitään siitä, millaisia he olisivat isinä.

Vierailija
199/378 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjustakin päätellen tosi moni suomalainen mies on niin degeneroitunut, ettei tunne miehen biologista tarvetta lisääntyä. Jotain vikaa hormoneissa varmaan.

Naisethan jatkuvasti hokevat, että ovat onnellisimmillaan sinkkuina. Vaikea sitä on väkisin naista suhteeseen raahata.

Luulisi nyt fiksun miehen järjestävän elämänsä kuntoon, että nainen ja lapsi voisi tulla elämään. Eihän puolet miehistä voi olla pelkästään tyhmiä, etteivät ymmärrä, mitä se vaatii.

Minkä ihmeen takia? Nainen varsinkin on yksi iso elämisentason pudottaja.

Et taida olla kovin fiksu.

Vierailija
200/378 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata pitää kännykkää housun etutaskussa eikä läppäriä sylissä, vaikuttaa sper   man laatuun.