Puolet suomalaisista 35-vuotiaista miehistä on lapsettomia. Eletäänkö nuoruutta nykyisin pitempään?
Kestääkö nuoruus nykyään aiempaa kauemmin? Mistä se kertoo että puolet 35-vuotiaista miehistä on nykyään lapsettomia?
Kommentit (378)
No sehän on vain hyvä juttu. Suomalaiset miehet eivät ansaitse lisääntyä.
Naisten taso on luettavissa tältä palstalta. Ei muuta sanottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Paremman tason miehet saa lapsia useamman vaimon kanssa ja se huonompi puolisko ei kenenkään.
Näinhän se pitkälti on. Lapsettomia miehiä on aina ollut koko pitkän historian sivu. Ei mitään uutta auringon alla.
Vierailija kirjoitti:
No sehän on vain hyvä juttu. Suomalaiset miehet eivät ansaitse lisääntyä.
Asia selvä! Ja hyvä kun tuli ilmaistua selvästi.
Vierailija kirjoitti:
Ei löydetä paria. Naiset ja miehet asuu eri kaupungeissa ja viettää erilaista elämää. Lapsia ei välttämättä edes haluta ollenkaan tehdä.
Missä tämmöinen asetrlma muka on. Ihan uusi juttu mulle.
Vierailija kirjoitti:
Ketjustakin päätellen tosi moni suomalainen mies on niin degeneroitunut, ettei tunne miehen biologista tarvetta lisääntyä. Jotain vikaa hormoneissa varmaan.
Ei kaikki halua kirkuvaa kakaraa elämäänsä. Olen nainen, enkä koe halua saada lapsia
Jaa mistäpä löytäisi nyt vapaan mm. molo- ja k-piikkineitseen 4-kymppisen puolisokseen, eli siksi oon yksin...yhä
Maahan valuu jatkuvalla syötöllä mies kelaturisteja. Harvalle suomalaiselle miehelle riittää vähistä naimaikäisistä naisista. Yksinkertaista matematiikkaa.
Ei lapsien tekoon tarvita ihmistä vaan Jumala. Ei ihminen itseäänkään osannut alussa tehdä eikä Aatami Eevaa omin käsin rakentannut. Lasen alkuunpanemiseen, kantamiseen, synnytämiseen ja hoivaamiseen tarvitaan se ihmien tarvitaan, sitä ei voi Jumala tehtä ihmisen puolesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti
Järkevämpää jättää lapset tekemättä ja säästää rahaa omaan vanhuuteensa. Saa sitten edes rahalla ostopalveluja, yksityistä sairaalahoitoa jne.
Keneltä ostat? Lapsista tulee näiden ostopalvelujen tuottajia. Jos ei ole syntynyt lapsia, ei kasva palveluntuottajia vanhuutesi varalle.
Vierailija kirjoitti:
Itsekkyys on nykyaikana kehittynyt, jonka vuoksi lapsia ei haluta. Lapsen saaminen tarkoittaa sitä, että pitää kantaa vastuuta, pitää ottaa toisia huomioon jatkuvasti. Vaatii myös taloudellista panostamista. Nykyajan veloista ei ole kantamaan näin suurta vastuuta, joten heille sopii kevyempi ja nautinnontäyteisempi elämä. Hyvä niin, jokainen lapsi ansaitsee syntyä haluttuna, ja sellaisille vanhemmille, jotka pystyvät kantamaan vastuuta
Se on totta, että lasten tulee syntyä haluttuina. Lasten tekemättä jättäminen ei ole itsekästä. Itse en voi sietää lapsia enkä siksi tule hankkimaan niitä. Lisäksi elämä täällä Suomessa muuttuu kokoajan kalliimmaksi ja vastenmielisemmäksi!
Vierailija kirjoitti:
Maahan valuu jatkuvalla syötöllä mies kelaturisteja. Harvalle suomalaiselle miehelle riittää vähistä naimaikäisistä naisista. Yksinkertaista matematiikkaa.
Lue nyt ketjua. Inceleille ei ole _koskaan_ löytynyt naisia, koska pershäröisyys ja naisviha. Sen sijaan se naimakelpoinen ja kohtuullisen normaali materiaali haluaa nykyisin muuta. Tienata ja nauttia elämästä. Ei todellakaan oravanpyörää, lapsiperhearkea ja loputonta sitoutumista.
Suostun olemaan yhä ilman hupikumppania ja olen runkannut jo 30 vuotta naisenpuutteessa heterona ja tuollaisella elämänitympeytyksellä kaston ostaneeni ihelleni oikeuden olla myös naimaton, perheetön ja lapseton
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekkyys on nykyaikana kehittynyt, jonka vuoksi lapsia ei haluta. Lapsen saaminen tarkoittaa sitä, että pitää kantaa vastuuta, pitää ottaa toisia huomioon jatkuvasti. Vaatii myös taloudellista panostamista. Nykyajan veloista ei ole kantamaan näin suurta vastuuta, joten heille sopii kevyempi ja nautinnontäyteisempi elämä. Hyvä niin, jokainen lapsi ansaitsee syntyä haluttuna, ja sellaisille vanhemmille, jotka pystyvät kantamaan vastuuta
Se on totta, että lasten tulee syntyä haluttuina. Lasten tekemättä jättäminen ei ole itsekästä. Itse en voi sietää lapsia enkä siksi tule hankkimaan niitä. Lisäksi elämä täällä Suomessa muuttuu kokoajan kalliimmaksi ja vastenmielisemmäksi!
Minä ajattelen että suurperhearki ja jatkossa lapsiperhearki ei ole enää nykyaikaa. Olen pitkään ollut sitä mieltä, että seuraava ihmisen evolutiotiivinen askel on kohti libidotonta androgyynia. Siitä kertoo jatkuva sukupuolisekoilu, seksuaalisekoilu ja halu lapsettomuuteen. Mikään ongelma se ei ole; parhaat geenit voidaan jatkaa laboratorio-olosuhteissa, jolloin myös kokonaistilanne maailmassa paranee kun kehnompi aines karsiutuu lisääntymisestä kokonaan.
Kuka normaalijärjen omaava haluaisi lisääntyä tämän maailmaan??
Ootko vähän pöljä? Ei tasan ole mitenkään mukavaa ja nautinnollista lähteä vaikka vaeltamaan lasten kanssa! Ei lapsille eikä aikuisille. Eihän ne jaksa siellä rämpiä tai onnea vaan metsästykseen lapsilauman kanssa. En ymmärrä yhtään tuota jankutusta miten lapset eivät ole este elää jonkinlaista elämää kun tottakai ne on. Siinähän siinä juuri on kyse eli valinnasta elää lapsetonta elämää tai sitten sitä perhe-elämää.
Kun sen ainoan elämän voi elää niin paljon mukavammin ilman sinappikonetta.
t: vela
nuo lapselliset kotileikit ei vaan ole nykyään juttu. Hyvä koska maailma tuhoutuu liikakansoitukseen
Tosissasiko meinaat että vain itsekkäät lusmut jättää lapset tekemättä ja ainoastaan vastuulliset ja kunnolliset ihmiset ovat tarpeeksi vankkaa tekoa lisääntymiseen?:D Enitenhän lisääntyy juuri ne joiden ei missään nimessä pitäisi. Se on pelkästään epäreilua että joku rapajuoppo voi helposti olla viiden tai kuuden lapsen äiti tai isä mutta joku täysipäinen ei lasta saa vaikka miten haluaisi. Vanhemmuus ei kerro ihmisestä yhtään mitään.
Kaverini on yli nelikymppinen ja seurusteli monta vuotta itseään paljon vanhemman naisen kanssa. Jo vuosia ennen eroa nainen lopetti seksin ja mies suunnitteli silti yhteistä tulevaisuutta.
Kaverini on yli 180cm ja älykäs.
Eli kyllä lähes kaikki miehet elävät ilman seksiä. Parisuhteet ovat isolta osin kulissia. Parisuhteissa saattaa olla seksiä, mutta perusjutut voivat puuttua ja kaikki tapahtua naisen ehdoilla, jolloin jatkuva turhautuminen jyllää.