Olen aina ihmetellyt ihmisiä jotka ovat laskeneet elämänsä tukien varaan.
Kun eihän niin voi tehdä. On täysin riippuvainen muista. Nyt sitten ihmetellään kun pitääkin muuttaa pienempään asuntoon. Onko nämä ihmiset olettaneet että ne tuet on joku hamaan tappiin jatkuva perustulo johon ei voida koskea?
Kommentit (280)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt ihmisiä, jotka eivät ymmärrä, että toiset saattavat olla syntymästään saakka vammautuneita tai vaihtoehtoisesti vammautuvat/sairastuvat, jolloin muita vaihtoehtoja ei ole kuin olla tukien varassa. Kyllä se elämä saattaa vielä sinuakin opettaa. Ken tietää, vaikka joutuisit auto-onnettomuuteen ja saat aivovaurion maattuasi jonkin aikaa koomassa.
Tuskin sentään Suomessakaan lähemmäs 10 % kansasta on vammautuneita tai niin vakavasti sairaita että ei voi mitään töitä tehdä.
Eli sinä uskot, että ainakin 10% Suomen kansasta on valehtelevia psykopaatteja? Eli moninkertainen määrä verrattuna tieteellisiin arvioihin psykopaattien osuudesta ihmispopulaatiossa (1-5%)? Erikoista, sinulla on varmaan jotain lähteitä, joihin perustat tällaisen aika rankan väitteen?
Sen sijaan on ihan tieteellinen fakta, että psykopaatteja on korkeissa ja viroissa ja vankiloissa normaalia enemmän. Eli... Yritysten johdossa... Hallituksessa... Päättämässä muiden tuloista... Mielenkiintoista. Mitenköhän se näkyy yhteiskunnassa, mitä veikkaat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt ihmisiä, jotka eivät ymmärrä, että toiset saattavat olla syntymästään saakka vammautuneita tai vaihtoehtoisesti vammautuvat/sairastuvat, jolloin muita vaihtoehtoja ei ole kuin olla tukien varassa. Kyllä se elämä saattaa vielä sinuakin opettaa. Ken tietää, vaikka joutuisit auto-onnettomuuteen ja saat aivovaurion maattuasi jonkin aikaa koomassa.
Tuskin sentään Suomessakaan lähemmäs 10 % kansasta on vammautuneita tai niin vakavasti sairaita että ei voi mitään töitä tehdä.
Eli sinä uskot, että ainakin 10% Suomen kansasta on valehtelevia psykopaatteja? Eli moninkertainen määrä verrattuna tieteellisiin arvioihin psykopaattien osuudesta ihmispopulaatiossa (1-5%)? Erikoista, sinulla on varmaan jotain lähteitä, joihin perustat tällaisen aika rankan väitteen?
Se
Sanoinko jossakin niin? Sanoin että eivät ole vammautuneita tai vakavasti sairaita kaikki. Ei se tarkoita että olisivat psykopaatteja.
"Sanoinko jossakin niin? Sanoin että eivät ole vammautuneita tai vakavasti sairaita kaikki. Ei se tarkoita että olisivat psykopaatteja."
Ja missään et ole edelleenkään antanut yhtäkään lähdettä tukemaan väitteitäsi. Oletteko te oikeistolaiset tyhmiä ja kouluttamattomia, kun ette edes osaa yksinkertaista keskustelua käydä argumentoimalla oikeaoppisesti omien väitteidenne puolesta? Sinulla voi olla vaikka mitä mielipiteitä, mutta jos tulet aukomaan päätäsi ja levittämään propagandaa, niin yritä nyt edes vähän. Todista olevasi perskokkareiden sinulle maksaman kaaosagenttipalkkasi arvoinen. Tieteellinen lähde pöytään, let's go.
Joku käynyt vähän rämppäämässä VPN:n avulla tällekin aloitukselle yläpeukkuja :D Keskustelussa pyörii joku yksi yksinäinen päivystävä oikeistolaistrolli, mutta tykkäyksiä noin paljon. Hmm...
Vierailija kirjoitti:
Jättäydyin työttömäksi ja tukien varaan 14 vuotta sitten. Tätä ennen kylläkin realisoin omaisuuteni ja piilotin sen. Ei v*tuta enää sairaat ja laiskat. Elämäni paras päätös.
Tällaiset on niitä pahempia loisia, jotka ottaa vaikka ei tarvitse (rikas).
Toiset ottaa, kun on pakko eikä ilman pärjää (köyhä).
Tällaiset rikkaat ajaa loistoristelijällä myrsyävällä merellä ja kahmii pelastusrenkaat vedestä - köyhien silmien edestä - vaikka rikas ei niitä tarvitse ja meressä hukkuvat köyhät jää ilman sitä välttämätöntä rengasta.
Eikä rikasta edes hävetä.
Rikas on loinen pahimmasta päästä.Ottaa vaikka ei tarvitse.
Toisin kuin köyhä, joka ottaa hengenpitimikseen.
Vierailija kirjoitti:
Jättäydyin työttömäksi ja tukien varaan 14 vuotta sitten. Tätä ennen kylläkin realisoin omaisuuteni ja piilotin sen. Ei v*tuta enää sairaat ja laiskat. Elämäni paras päätös.
= loinen
Vierailija kirjoitti:
Siis kuvitteletko sinä, että monetkin on ihan laskeneet ja toivoneet elävänsä tukien varassa ikuisesti? :D En tiedä millaisen porukan kanssa sinä vietät aikaasi, mutta kyllä se normaalien, ei-psykopaattisten ihmisten keskuudessa menee niin, että elämässä tapahtuu asioita ja niitä tukia tarvitaan selviytymiseen. Onneksi monesti se on väliaikaista, eli saa mielenterveyteensä apua tai löytää uuden työn jne, mutta joskus elämässä tapahtuu asioita, joita ei vaan voi muuttaa.
Ymmärrän, että oikeistolaiset projektoi vahvasti muihin näitä omia tapojaan elää maailmassa. Rikkaat on rikkaita nimenomaan koska ovat ahneita ja osaavat käyttää järjestelmää ja muita ihmisiä hyväkseen, porsaanreikäopus on peritty vanhemmista ja niin edelleen. Sitten totta kai olettavat kaikkien muiden olevan samanlaisia sikoja, eivätkä voi uskoa, että joillain oikeasti on vaikeaa elämässä. Kertoo ihan tosi paljon porvareiden ihmiskuvasta ja paljastavat its
Mun oikeistolaiset tuttavat ovat kyllä työelämässä hyväpalkkaisissa töissä tai yrittäjinä, osa todella kovia tekemään töitä, osa ihan vaan onnekkaita. Vain nämä konkursseilla keinottelevat keinottelevat myös tukien avulla.
Täysin tukien varassa eläviä en tunne kuin tämän kylän romanit. Mutta heitähän ei leikkaukset ikinä koske, kun elävät varhaiseläkkeillä, toimeentulotuella ja harkinnanvaraisilla, heille sorvataan vaikka minkälaista lisätukea aina kun tarvivat, vaikka tekevät pimeitä hommia, trokaavat autoja ja päihteitä, ja huijaavat vanhuksia ja juoppoja, ja ottavat kaupasta muutakin kuin juoksukaljat. Heillä on tosi isot tulot, jos joitakin haluat kadehtia, on mersua, urheiluautoa ja matkailuautoa, vaikka kunta maksaa asunnot.
Jospa sossut vihdoin hermostuisivat heihinkin, kun virkamiesten oma työ alkaa olla vaarassa. Mun puolesta virkamiehistä voisi ekana karsia näistä hyysäreistä.
Vierailija kirjoitti:
Olet siis iilimato, ja ylpeä siitä.
Heh
Vierailija kirjoitti:
Olen 71v eläkeläinen ja vaimon kanssa asutaan kolmiossa. Omassa sellaisessa. 1990- luvulla yksi tyyppi kertoi ettei mene koskaan töihin, koska sai tukia ja lapsilisiä 10000mk/kk. Minä olin töissä ja sain 7500mk/kk. Työmatkaa oli 17km. Mitenkähän nyt on tukien varassa elänyt? Lapset häneltä lähtenyt kotoa. Samoin meidän kolme lasta on omillaan. Meillä on vaimon kanssa velaton asunto ja ollaan velattomia. No on meillä Visaa vielä 1700€. Meillä on eläketulot yhteensä noin 3300€. Sillä pitää pärjätä. Kun lapset olivat pieniä oli todella tiukkaa ja vaimo oli eteisen käytävällä yöllä kävellyt ja miettinyt mistä hän ottaa lapsille ruoan. Kun lapset opiskelivat me sbonssattiin heitä mahdollisuuksien mukaan. Nyt lapset ovat hyvissä hommissa ja kaksi lastenlasta toisinaan käy kylässä. Elämä on!
Jaa
"Mun oikeistolaiset tuttavat ovat kyllä työelämässä hyväpalkkaisissa töissä tai yrittäjinä, osa todella kovia tekemään töitä, osa ihan vaan onnekkaita. Vain nämä konkursseilla keinottelevat keinottelevat myös tukien avulla.
Täysin tukien varassa eläviä en tunne kuin tämän kylän romanit. Mutta heitähän ei leikkaukset ikinä koske, kun elävät varhaiseläkkeillä, toimeentulotuella ja harkinnanvaraisilla, heille sorvataan vaikka minkälaista lisätukea aina kun tarvivat, vaikka tekevät pimeitä hommia, trokaavat autoja ja päihteitä, ja huijaavat vanhuksia ja juoppoja, ja ottavat kaupasta muutakin kuin juoksukaljat. Heillä on tosi isot tulot, jos joitakin haluat kadehtia, on mersua, urheiluautoa ja matkailuautoa, vaikka kunta maksaa asunnot.
Jospa sossut vihdoin hermostuisivat heihinkin, kun virkamiesten oma työ alkaa olla vaarassa. Mun puolesta virkamiehistä voisi ekana karsia näistä hyysäreistä."
Mitä sinä selität? Miten voi kuulostaa noin täysin kouluttamattomalta ja juntilta? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaiset rikkaat ajaa loistoristelijällä myrsyävällä merellä ja kahmii pelastusrenkaat vedestä - köyhien silmien edestä - vaikka rikas ei niitä tarvitse ja meressä hukkuvat köyhät jää ilman sitä välttämätöntä rengasta.
Rikas = ahne ja kuvottava
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä vie vaikka pyörätuolin halvaantuneen alta, jos siitä itse/rikas hyötyy.
Myyvät äitinsäkin ja mummonsakin torilla, jos rahaa tippuu.
Rikas ei anna paljostaa, köyhä antaa vähästään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalit ihmiset eivät halua laskea elämäänsä tukien varaan. Ei siellä ole kiva olla, olen kokeillut. Sitten on niitä joiden on pakko olla tukien varassa, koska eivät kykene enää työelämään. Meillä on paljon ihmisiä, jotka kuuluisivat eläkkeelle, mutta niitä ei päästetä sinne.
Yllättävän monet haluavat. Minullakin monta osa-aikaista työntekijää, jotka ovat aikaisemmin kieltäytyneet lisätunneista, "kun tuet menee". Nyt he ovatkin sitten haluamassa enemmän tunteja kuin minulla on antaa. Pakko oli niin paljon ottaa osa-aikaisia, kun mutten ei saanut tarpeeksi tunteja täytetyksi.
Mä taas olen osa-aikaisena ollut aina valmiina ottamaan lisätunteja, kun en saa mitään tukia omistusasunnon vuoksi. Ei niitä lisätunteja saa koskaan niin paljon kuin haluaisi. Voisin hyvin tehdä täyttä viikkoa tai hankalia vuoroja illalla, yöllä, viikonloppuina ja juhlapyhinä, lauantai-iltoina, sunnuntaiaamuina, mutten saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikkaat on hyvin ahneita. Eivät kykene empatiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi olla empatiaa?
Vierailija kirjoitti:
"Mun oikeistolaiset tuttavat ovat kyllä työelämässä hyväpalkkaisissa töissä tai yrittäjinä, osa todella kovia tekemään töitä, osa ihan vaan onnekkaita. Vain nämä konkursseilla keinottelevat keinottelevat myös tukien avulla.
Jospa sossut vihdoin hermostuisivat heihinkin, kun virkamiesten oma työ alkaa olla vaarassa. Mun puolesta virkamiehistä voisi ekana karsia näistä hyysäreistä."
Mitä
Olen todennäköisesti paremmin koulutettu ja enemmän maailmaa nähnyt kuin sinä.
Ihan paskapuhetta sanoa "köyhä antaa vähästään" koska se on vaan täyttä valhetta. Missään ei ole tätä mantraa todistettu
Kaikilla ei ole hyviä vanhempia. Itse sain vain yhden ohjeen: Mene sossuun. Olen toki tämän jälkeen opiskellut monta ammattia ja hakenut paljon töitä, mutta yhä olen sossun armoilla. En haluaisi, mutta kukaan ei palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä yritetään selvittää maailmanlaajuisesti mikä heitä vaivaa. Sen verran ovat tutkineet, että perinnöllisestä psykopatiasta ei kumminkaan olisi kysymys.