Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen aina ihmetellyt ihmisiä jotka ovat laskeneet elämänsä tukien varaan.

Vierailija
01.05.2024 |

Kun eihän niin voi tehdä. On täysin riippuvainen muista. Nyt sitten ihmetellään kun pitääkin muuttaa pienempään asuntoon. Onko nämä ihmiset olettaneet että ne tuet on joku hamaan tappiin jatkuva perustulo johon ei voida koskea? 

Kommentit (280)

Vierailija
41/280 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalit ihmiset eivät halua laskea elämäänsä tukien varaan. Ei siellä ole kiva olla, olen kokeillut. Sitten on niitä joiden on pakko olla tukien varassa, koska eivät kykene enää työelämään. Meillä on paljon ihmisiä, jotka kuuluisivat eläkkeelle, mutta niitä ei päästetä sinne.

Yllättävän monet haluavat. Minullakin monta osa-aikaista työntekijää, jotka ovat aikaisemmin kieltäytyneet lisätunneista, "kun tuet menee". Nyt he ovatkin sitten haluamassa enemmän tunteja kuin minulla on antaa. Pakko oli niin paljon ottaa osa-aikaisia, kun mutten ei saanut tarpeeksi tunteja täytetyksi.

Vierailija
42/280 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen oikeistolainen saa jättäytyä myös itse työttömäksi ja kokeilla sitä elämää. Onko sellaista herkkua kuin mitä te täällä netissä tunnutte kuvittelevan sen olevan?

Toivottavasti te porvarit ja vanhempanne päädytte kalliiseen, yksityiseen hoitokotiin, jossa istutte päivät pitkät likaisissa vaipoissa tuijottamassa seinää, kun kaikki on laskettu voittojen maksimoimiseksi sentilleen ja minuutilleen niin, että muuhun ei riitä resurssit. Saatte rahallenne oikein kunnon vastinetta eikä ole mitään ärsyttäviä valtion ja yhteisön sääntöjä estämässä kapitalistien hyötymistä teidän tilanteestanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/280 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että tämä muiden rahoilla eläminen lähti lapasesta siinä kohtaa, kun hanuria ei tarvinnut enää fyysisesti raahata mihinkään luukulle. Kelalla on nettisivuilla hyvät ohjeet - puuttuu vain laskuri, joka näyttäisi että työnteko ei kannata. Jos pitäisi lärvi näyttää luukulla, niin monella voisi häpeä estää edelleen. Noiden nettisivujen ansiosta omista oikeuksista ollaan myös paremmin tietoisia kuin asetusten ja lakien säätäjät. Tälläkin palstalla tunnutaan sentilleen tietävän montako euroa meni taikka tuli versus rehellinen työ.

Eli ihmiset ovat vihdoin tajunneet, ettei korporaatiot maksa riittävästi palkkaa, ja se vatuttaa oikeistolaisia? Ottaen huomioon miten matalia tuet on, niin on aika surullista jos yritys ei "pysty" maksamaan palkkaa, joka olisi sitä summaa suurempi. Aika huonosti menee sillä firmalla... Oikeastihan niillä firmoilla on v

Tähän on kyllä lääke - pienennetään tukia, niin alkaa maistumaan.

Vierailija
44/280 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen miksei töitä ole kaikille jotka saa tukia kelasta. Miksei tukia hakevia palkata töihin?

Mitäs sulla olis tarjota? 

Vierailija
45/280 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt ihmisiä, jotka eivät ymmärrä, että toiset saattavat olla syntymästään saakka vammautuneita tai vaihtoehtoisesti vammautuvat/sairastuvat, jolloin muita vaihtoehtoja ei ole kuin olla tukien varassa. Kyllä se elämä saattaa vielä sinuakin opettaa. Ken tietää, vaikka joutuisit auto-onnettomuuteen ja saat aivovaurion maattuasi jonkin aikaa koomassa.

Vierailija
46/280 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ja siis ihmetyttää kun näiden tyyppien mielestä ei koskaan ole hyvin. Kun oli isommat tuet, ei siltikään oltu millään tapaa tyytyväisiä tai (tilastojen mukaan) edes käyty äänestämässä. Ei aktivoiduta mihinkään muuhun kuin rutisemiseen. 

Puhutko jostain tietystä tuntemastasi ihmisesta, vai oletko kuullut näitä juttuja oikeiston propakoneistolta?

Perustuu varmaan lehtijuttuihin, joihin on (tarkoituksella, luulen) valittu näitä rutisijoita, jotka eivät osaa budjetoida. Itsekin työttömänä olen näitä ihmetellyt.

Vierailija
47/280 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt ihmisiä, jotka eivät ymmärrä, että toiset saattavat olla syntymästään saakka vammautuneita tai vaihtoehtoisesti vammautuvat/sairastuvat, jolloin muita vaihtoehtoja ei ole kuin olla tukien varassa. Kyllä se elämä saattaa vielä sinuakin opettaa. Ken tietää, vaikka joutuisit auto-onnettomuuteen ja saat aivovaurion maattuasi jonkin aikaa koomassa.

Tällainen ajattelu vaatii keskiverto oikeistolaisnepovauvalta liikaa kognitiivista kapasiteettia, ihan turhaa yrittää perintörahoilla elävälle psykopaatille opettaa empatiaa.

Vierailija
48/280 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän on pakko laskea, kun sitä palkan maksajaa ei löydy. Ilmaistöihin kyllä olisi päässyt, tai siis eihän nekää ilmaistöitä ole. Yhteiskunta maksaa työkokeilut.

Jollei kukaan palkkaa, niin tukien varassa on yirtettävä elää.

Vierailija
49/280 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä niin mekin teemme, jotka emme nyt saa tukia. Uskallamme valita ammatit, työt, kumppanit jne ilman, että se tehdään rahaa maksimoiden ja laskelmoiden. Uskalletaan laittaa rahaa matkoihin ja lasten harrastuksiin, eikä kaikkea sijoiteta vakuutuksiin tai laiteta säästöön. Uskalletaan elää, kun tiedetään, että jos tulee sairaus, työttömyys, ero tai omaishoitajuus, on yhteiskunta viime kädessä tukemassa.

Ja sen vuoksi moni työssä käyväkin on nyt alkanut olla huolissaan tulevasta.  

Vierailija
50/280 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalit ihmiset eivät halua laskea elämäänsä tukien varaan. Ei siellä ole kiva olla, olen kokeillut. Sitten on niitä joiden on pakko olla tukien varassa, koska eivät kykene enää työelämään. Meillä on paljon ihmisiä, jotka kuuluisivat eläkkeelle, mutta niitä ei päästetä sinne.

Joo, tuilla elävä on kyllä täysin holhouksen alla. Kaikki tilitiedot katsotaan ja joudut tekemään kaikenlaisia selvityksiä. Vaikea ajatella, että täysin terve ja toimintakykyinen tällaista haluaisi. 

Multa kysyttiin hiljattain mm, että miksi kotivakuutusmaksuni on niin korkea ja haluavat katsoa että voiko kotivakuutukseni ottaa kokonaan huomioon. "selvitin" tätä sanomalla että kotivakuutus on pankin hinnoittelema. Kelasta päätös oli, että kotivakuutuskuluja ei kuitenkaan ns kohtuullisteta, koska toimeentulotukea ei ollut käytetty sen tarkoittamiin menoihin (ei esim alkoa, mutta olin mm maksanut pois hkoht laskuja joita olin siirtänyt ensin kauan, käynyt normal-kaupassa sekä ajanut halvalla taksilla ainakin 2x). Siis pelkkää hyppyytystä, itse en ollut tuota kohtuullistamista edes pyytänyt... Nykyään nostan käteisenä, ja jos joskus harvoinkin käyn oluella tai kahvilla niin maksan yleensä käteisrllä. Ei todettu kivaa olla kytättävänä, kun mikä tahansa mitä teet on väärin.

Vierailija
51/280 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Päivän oksennus."

Kiitos, loukkaus porvaritrollilta on terveelle ihmiselle kohteliaisuus :) 

Vierailija
52/280 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tänään samaa, olen tehnyt töitä heti kun niitä sain, ja nuorena ns. paskahommatkin kelpasivat. Nyt tuntuu olevan erilainen asenne osalla nuorisosta. Että tuille vaan heti kun pystyy.

Vierailija
53/280 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin tänään samaa, olen tehnyt töitä heti kun niitä sain, ja nuorena ns. paskahommatkin kelpasivat. Nyt tuntuu olevan erilainen asenne osalla nuorisosta. Että tuille vaan heti kun pystyy.

Anna omasta elämästäsi esimerkkejä ihmisistä, jotka käyttäytyvät kuvailemallasi tavalla.

Vierailija
54/280 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väitätkö, että suurin osa tuensaajista on tällaisia vammautuneita? Niitä tuensaajia on nimittäin paljon.

Vierailija
55/280 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka ihmettelyä, ehkä elämä sullekin opettaa jossain kohtaa jotain elämän raadollisuudesta. Ehkä opit ymmärtämään ehkä et.

Vierailija
56/280 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitätkö, että suurin osa tuensaajista on tällaisia vammautuneita? Niitä tuensaajia on nimittäin paljon.

Väitätkö sinä, että tässä maassa on niin paljon itsekkäitä psykopaatteja, kuin täällä on tuensaajia?

-eri

Vierailija
57/280 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko kuullut matalapalkka-aloista? Mä saan asumistukea vaikka saan täyttä palkkaa. Olisi kiva jos saisi sen verran palkkaa että sillä voisi kustantaa elämisensä. Vuokrat karanneet käsistä. Tässäkin noussut 6 vuodessa 300 euroa vuokra ja kuitenkin kaupungin vuokra-asunto.

Tukien sijaan palkkoja pitää nostaa. Ja perustulo on ainoa oikeasti järjellinen ratkaisu.

Vierailija
58/280 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä pyörit ihan väärissä porukoissa. Minun tuntemani nuoret opiskelee ja hakee hullun lailla töitä kesäksi ja viikonlopuiksi. Osa pääsee,osa ei vaikka ovat fiksuakin fiksumpia nuoria (ei alkoa eikä biletystä aamuneljään, vain urheilua ja terveet elämäntavat). Yksi on kioskissa, toinen siivoaa jne.

Vierailija
59/280 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tuilla elävä on kyllä täysin holhouksen alla. Kaikki tilitiedot katsotaan ja joudut tekemään kaikenlaisia selvityksiä. Vaikea ajatella, että täysin terve ja toimintakykyinen tällaista haluaisi. 

Multa kysyttiin hiljattain mm, että miksi kotivakuutusmaksuni on niin korkea ja haluavat katsoa että voiko kotivakuutukseni ottaa kokonaan huomioon. "selvitin" tätä sanomalla että kotivakuutus on pankin hinnoittelema. Kelasta päätös oli, että kotivakuutuskuluja ei kuitenkaan ns kohtuullisteta, koska t

Kuulostaa ikävältä, vaikka ymmärrän että tukirahan käyttöä valvotaan. 

Mietin vaan edelleen, että millainen ihminen tätä omalle kohdalleen haluaisi? 

Ja tosiaan, jos tällainen kuulostaa kovin kadehdittavalta, niin voihan aina irtisanoutua ja jäädä sitten nauttimaan tällaisesta tukien varassa elämisestä. 

Itse olen työssäkäyvä keskituloinen, suht terve ja minulla normaali kognitio ja maksan verot mielelläni. 

Vierailija
60/280 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen oikeistolainen saa jättäytyä myös itse työttömäksi ja kokeilla sitä elämää. Onko sellaista herkkua kuin mitä te täällä netissä tunnutte kuvittelevan sen olevan?

Toivottavasti te porvarit ja vanhempanne päädytte kalliiseen, yksityiseen hoitokotiin, jossa istutte päivät pitkät likaisissa vaipoissa tuijottamassa seinää, kun kaikki on laskettu voittojen maksimoimiseksi sentilleen ja minuutilleen niin, että muuhun ei riitä resurssit. Saatte rahallenne oikein kunnon vastinetta eikä ole mitään ärsyttäviä valtion ja yhteisön sääntöjä estämässä kapitalistien hyötymistä teidän tilanteestanne.

Ei mene kauaa että nämä pääsevät kokeilemaan. Hallitus aiheutti laman tekemällä pahan Karman politiikaa. Ihmiset jää työttömiksi eikä ansiosidonnaista ole kuin 8 viikkoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän