Mistä kollarit jotka ei nyppyynny heti ekassa pesussa, hermot menee tähän paskalaatuun!
Ostin Budget sportista mustat kollarit, ja heti ekan pesun jälkeen ihan nyppyiset. Myös muoto jotenkin levähti. Onko sulla laadukkaat kollarit? Mistä oot ostanut ja minkä merkkiset? Haluaisin sellaiset jotka ei oo alaspäin kapenevat malliltaan, vaan sellaset ihan perus.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen erittäin lämpimästi kotimaista R-Collectionia, tosin ompelu hoidetaan pääasiassa Virossa. Heillä on mielettömän laadukkaat, täyttä puuvillaa olevat college-tuotteet. Olen vuosien varrella omistanut useita huppareita ja college-housuja, mutta saanut ahkeralla käytöllä reikiä vain resoreihin ja tietysti värit ovat haalistuneet pesuissa. Nytkin jalassa heidän valmistamansa seitsemän vuotta vanhat (ehjät ja nypyttömät) kollarit. :)
Miksi R- Collectionin mainoksissa ei näy yhtään Suomalaista?Pitää laittaa sinne viestiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkeistä! En ole tiennyt tuota että ne muut kuin puuvilla siinä ne nypyt tekee! R-collectionin oon tyystin unohtanut, tosiaan ne menee ennen puhki kuin tulee nyppyjä 😅 109e näkyi olevan pöksyt, varmaan hyvä satsaus kuitenkin luulisin!
Ap
Satanen on ihan ok, jos pysyy tosiaan hyvänä vuosia. Nopeasti se 109€ tulee, jos joutuu ostamaan useammin niitä 30-40€ kollareita.
Joo ja kun nää nykyiset oli kelvolliset tasan niin kauan kuin en ollut pessyt.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ne on golitsit.
Hitot on.
Nykyvaatteet ovat kyllä enimmäkseen täyttä kuraa, vaikka ostaisi ihan keskihintaisia merkkejä eikä mitään temua. Ja ongelma on laajempi kuin nyppyyntyminen. Monessa vaatteessa myös väri muuttuu oudoksi heti ensimmäisessä pesussa, vaikka pesisit täysin ohjeiden mukaisesti ja vielä ilman muuta vaatetta samassa koneessa. Lisäksi vaatteet venähtää oudon malliseksi pesussa, vaikka edelleen tekisit kaiken ohjeiden mukaan. Tämä on ainakin itseni ajanut kokeilemaan vaan kalliimpia vaatteita, koska en halua tukea kertakäyttökulttuuria, mutta toisaalta en myöskään halua töissä ja vapaa-ajalla kulkea hirveissä lumpuissa.
Nykyinen kulttuuri, jossa nopealla syklillä tuotetaan halpaa paskaa, on kyllä hirveä. Se ajaa myös tavallisia ihmisiä jatkuvaan shoppailuansaan, jos ei halua kulkea rytkyissä julkisilla paikoilla.
Fruit Of The Loom voisi olla, ainakaan collegehupparit ei nyppyynny ja nämä ovat halpojakin. Josko housut olisi samaa kangasta?
Vierailija kirjoitti:
Fruit Of The Loom voisi olla, ainakaan collegehupparit ei nyppyynny ja nämä ovat halpojakin. Josko housut olisi samaa kangasta?
Taitaa riippua erästä? Lapsen seurahuppari on FOTL ja on mennyt todella nopeasti todella kulahtaneen näköiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen erittäin lämpimästi kotimaista R-Collectionia, tosin ompelu hoidetaan pääasiassa Virossa. Heillä on mielettömän laadukkaat, täyttä puuvillaa olevat college-tuotteet. Olen vuosien varrella omistanut useita huppareita ja college-housuja, mutta saanut ahkeralla käytöllä reikiä vain resoreihin ja tietysti värit ovat haalistuneet pesuissa. Nytkin jalassa heidän valmistamansa seitsemän vuotta vanhat (ehjät ja nypyttömät) kollarit. :)
Miksi R- Collectionin mainoksissa ei näy yhtään Suomalaista?Pitää laittaa sinne viestiä!
Jaahas 2 kpl Suomivihaajia.
Missä niitä pidätte? En omista yksiäkään collegehousuja. Kotona vai lenkillä?
Keinokuitu nyppääntyy jo 40 asteessa.
Mulla on Adidaksen kollarit, jotka 52% puuvillaa ja 48% polyesteriä, just tarkistin. Pesty lukemattomia kertoja noin kuuden vuoden aikana ja ovat kuin uudet, ei yhtään nyppyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkeistä! En ole tiennyt tuota että ne muut kuin puuvilla siinä ne nypyt tekee! R-collectionin oon tyystin unohtanut, tosiaan ne menee ennen puhki kuin tulee nyppyjä 😅 109e näkyi olevan pöksyt, varmaan hyvä satsaus kuitenkin luulisin!
Ap
Satanen on ihan ok, jos pysyy tosiaan hyvänä vuosia. Nopeasti se 109€ tulee, jos joutuu ostamaan useammin niitä 30-40€ kollareita.
Joo ja kun nää nykyiset oli kelvolliset tasan niin kauan kuin en ollut pessyt.
Ap
No varmaan 30 asteessa olisi voinut pysyä kuosissaan ja nyppyyntymättä. Millainen oli pesuohje?
Vierailija kirjoitti:
Osta sellaiset, jotka ovat 100% puuvillaa tai puuvillaa elastaanilla. Se nyppyyntyvä aine on polyesteri eli vältä puuvilla-polyesteri sekoitekankaita.
Ei pidä paikkaansa mun kokemuksen mukaan. Polyesteri tekee siitä puuvillasta kestävämmän, tosin on sitä hyvälaatusia puuvillavaatteitakin olemassa. Pelkkä tekokuitu ei ole hyvä.
Citymarketista saa edullisia mywear-collareita. Kokemusta minulla vain yhdistä. Vaikka ovat halvat, ovat kestäneet nurinpäin pesua hyvin. 100 % puuvillaa.
No kun saisi edes sellaiset jotka ei ole haaruksista/persuksista nyppyisenä jo ekan käyttökerran jälkeen..
Käypä kävelyllä ja saatat huomata housuja riisuessasi että kappas, nyppyjen lisäksi näistähän paistaa paikoin jo päivä läpi eli seuraava käyttökerta saakin aikaan pahimmassa tapauksessa jo reiän kankaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Missä niitä pidätte? En omista yksiäkään collegehousuja. Kotona vai lenkillä?
Minä pidän esim. lapsen harrastuksen kilpailuissa. Tuntuisi oudolta olla sellaisessa ympäristössä farkuissa tms., mutta kyllä sielläkin haluaa siistiltä näyttää eikä kulkea missään nistipöksyissä. (Kesällä pidän siellä treenisortseja). Lisäksi ne on mukavat etätöissä ja talvella nukkuessa. Monet pitää varmaan collegehousujen sijasta legginsejä, mutta itse en taas tykkää legginseistä/trikoista yhtään.
Pesu väärinpäin käännettynä hienopesulla noin 40 C ja 40 min. Ei ole nyppääntynyt.
Vierailija kirjoitti: DAVID Niissä ei ole sitä resoria edes siellä alhaalla eli tosiaan muutama vuosi sitten ostettu
Itsellä on nyt käytössä H&M:n, Niken ja Peak Performancen kollarit ja mitkään niistä ei ole nyppyyntynyt ensimmäisessä pesussa eikä sen jälkeenkään.
Vierailija kirjoitti:
Citymarketista saa edullisia mywear-collareita. Kokemusta minulla vain yhdistä. Vaikka ovat halvat, ovat kestäneet nurinpäin pesua hyvin. 100 % puuvillaa.
Mulla on muuten tollanen huppari, maksoi 16,90 ja on kuin uusi vaikka 2 vuotta käytetty.
Ne on golitsit.