Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asumistuen laskusta johtuvat pakkomuutot ovat alkaneet - Porilaispari muutti pientalosta yksiöön.

Vierailija
01.05.2024 |

Porin kupeessa asuva Juhani, 55, totuttelee vaimonsa kanssa uuteen kotiin. Pari joutui muuttamaan asumistukileikkausten vuoksi.

Aiemmin he asuivat idyllisessä mummonmökissä, jossa oli kaksi huonetta ja keittiö. Asumistuen jälkeen Juhanille ja hänen vaimolleen jäi maksettavaksi 30 euroa. Huhtikuussa voimaan tulleen lakimuutoksen jälkeen he olisivat joutuneet maksamaan 280 euroa. Se oli liikaa.

Järkyttävää!!!

Kommentit (934)

Vierailija
801/934 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelpaisi itsellekin idyllinen omakotitalo 30€ kuukausimaksulla niin, että veronmaksajat kustantavat loput, eikä tarvitse käydä töissä. Palkallista lomaa koko vuosi. Niin, miksiköhän tällainen ei voi enää jatkua?

Mikä estää heittäytymästä työttömäksi? 

Vierailija
802/934 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omavastuu vuokrasta 30€?? Mitä ihmettä?? 15 vuotta asunut 2h keittiön + saunan omaavassa talossa tuolla hinnalla?!  360€ vuodessa asumiskulut?? Kymmenen vuoden asumiskulut vain 3600€!

Kyllä varmasti itkettää kun tuollaisen edun menettää!

Edelleenkin 50 senttiä vuorokausi per nuppi. Työttömälle tuo on iso raha

Viisi tyhjää tölkkiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/934 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta näinhän se on mennyt jo vuosia. Naapurin kuusilapsisella perheellä uudet pyörät ja itse työssäkäyvänä metsästän torista. Sossu ei maksa minun lapsille harkinnanvaraista tukea esimerkiksi polkupyöriin.

Ja sä olet kateellinen lapselle pyörästä? 

Vierailija
804/934 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään järkeä tässä leikkauksessa. Hallitusta ei kiinnosta paskan vertaa ihmisten hyvinvointi.

Ei tukirahoilla ole tarkoitus herroiksi elää. Jos luksusta kaipaa, saa maksaa itse.

Ei pieni piha ja kaksio ole luksusta. 

No sen mikä on luksusta  itselle niin on täysin yksilöllistä eli täysin makuasia.  Mulle luksusta on asua maaseudulla, oma sauna, pelata videopelejä ,olla yksin omassa rauhassa.  Mulla on pieni piha mutts mua ei voisi vähempää pihan koko kiinnostaa. En edes tarvi  omaa pihaa mihinkään. Se vaan on vailla tarkoitusta. Kaksio mulla joka on mulle täydellisen kokoinen. Isommalla asunnolla en tee mitään.  Mutta kukin tyylillään ja kuten sanoin niin nämäkin ovat täysin makuasioita. Sekä tämä ei tarkoita sitä ettei mulla ole varaa paljon isompaan asuntoon :)

Vierailija
805/934 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän hallituksen leikkauspolitiikka on paljastanut kuinka iso osa aikuisväestöstä on kertakaikkiaan pilalle hemmoteltua. Pitää saada asua yhteiskunnan maksamana Fuengirolassa koska muuten tulee itku ja sairaudet pahenee, pitää saada olla auto koska ei pääse muuten harrastuksiin, pitää olla lemmikki koska se tuo iloa elämään, pitää saada asua pientalossa koska kerrostaloasunto saa masentumaan jne. Ja jos leikataan tukia niin en ala ja saan itkupotkuraivarit ja kostan yhteiskunnalle. Hyvää päivää, eikö nämä ihmiset tajua että elävät yhteiskunnan varoilla elämää johon monilla keskituloisillakaan työssäkäyvilläkään ei ole varaa. 

Tämä! Pitäisi vaan saada ja saada. Ja saada vielä vähän lisää. Suomalaiset on pilalle hemmoteltuja. Osa on niin kiittämättömiä, että heidän mielestään kotona

Kuwait

Vierailija
806/934 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Minäkin nettoveronmaksajana olen asunut yksiössä. Kukin varojensa mukaan, ei toisten varojen.

Miksei tuensaajat voisi elää yhteis- tai soluasunnoissa? Kunnes pääsevät taas työelämään kiinni ja omilleen .

Eli kaikki perheelliset? He saavat tukia, olivatpa töissä tai eivät.

Monissa maissa köyhät asuvat lähellä toisiaan, kommuuneissa. Väitän vahvasti, että ovat onnelimpia ja lapset ovat paremmassa kurissa ja moraalikäsityksessä. Lähes kaikissa muissa maissa perhekeskeisyys on se ykkönen, kaikki asuvat samassa isovanhemmista vauvoihin ja huolehtivat toisistaan. Onnellisuus ei tule yksinäisyydestä, eristäytyneisyydestä eikä vauraudesta.

Tuollaisissa yhteisöissä myös syyhypunkit ja muut taudit leviää

Vierailija
807/934 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään järkeä tässä leikkauksessa. Hallitusta ei kiinnosta paskan vertaa ihmisten hyvinvointi.

Ei tukirahoilla ole tarkoitus herroiksi elää. Jos luksusta kaipaa, saa maksaa itse.

On se sellaiselle, joka ei maksa siitä pihasta ja kaksiosta euroakaan itse.

Vierailija
808/934 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta näinhän se on mennyt jo vuosia. Naapurin kuusilapsisella perheellä uudet pyörät ja itse työssäkäyvänä metsästän torista. Sossu ei maksa minun lapsille harkinnanvaraista tukea esimerkiksi polkupyöriin.

Ja sä olet kateellinen lapselle pyörästä? 

Anna mulle tonni! Et anna vai? Kehtaatkin olla kateellinen köyhälle tonnista!

Vierailija
809/934 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksaa 30 euroa kuukaudessa mikä kyllä selviää kun lukee tuon artikkelin. 

Vierailija
810/934 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko ihan mahdoton ajatus maksaa osa siitä vuokrasta ihan itse? Siis ihan itse. Onhan se jo ajatuksena aika brutaali, mutta harkitse edes.

Ei, koska Suomessa makaaminen ja passiivisuus on työttömän mielestä ihmisoikeus, ja yhteiskunnan maksamat tuet ovat elinikäinen kansalaispalkka, saavutettu etu jonka saamiseksi riittää että on jonkinlainen pulssi.

Vierailija
811/934 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, se on niinku itse maksamista kun maksaa muiden lahjoittamista sosiaalituista. 😂

Vierailija
812/934 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olivat remontoineet asuntoa ilmaiseksi. Kyllä kai tuokin voidaan laskea jonkinlaiseksi vuokran maksuksi. Sehän nostaa asunnon arvoa. 

Vierailija
813/934 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, se on niinku itse maksamista kun maksaa muiden lahjoittamista sosiaalituista. 😂

No kyllä se on ihan samalla tavalla itse maksamista. Ei sillä ole liä mistä se raha tilille tulee. Myös hyvätuloiset saa tukia. 

Vierailija
814/934 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sen mikä on luksusta  itselle niin on täysin yksilöllistä eli täysin makuasia.  Mulle luksusta on asua maaseudulla, oma sauna, pelata videopelejä ,olla yksin omassa rauhassa.  Mulla on pieni piha mutts mua ei voisi vähempää pihan koko kiinnostaa. En edes tarvi  omaa pihaa mihinkään. Se vaan on vailla tarkoitusta. Kaksio mulla joka on mulle täydellisen kokoinen. Isommalla asunnolla en tee mitään.  Mutta kukin tyylillään ja kuten sanoin niin nämäkin ovat täysi

Luksus on kyllä jotain ihan muuta kuin mitä kuvailit. Vaikuttaa varsin tavalliselta 

Vierailija
815/934 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tukia hyvätuloiset saa?

Juuri maksoin tonnilla veroja kuukauden palkasta, mitä tukia minulle on tarjolla 🤔

Vierailija
816/934 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttu yksinhuoltaja muutti 4 lapsen kanssa 5 huoneen asunnosta kolmioon. Pinta-alaltaan reilut yli puolet pienempään asuntoon. 85 euron vuoksi, kun Kela pakotti etsimään halvempaa. Muuta halvempaa samalta alueelta ei löytynyt, että lapsilla pysyy samat koulut. 

85 euroa!!!!!! Olen käynyt nyt 3 kertaa hänen luonaan kuukauden aikana ja täytyy sanoa, että nämä pakkomuutot saavat ihmiset voimaan pahoin. Pienet asunnot saavat ihmiset hulluuden partaalle.

Tuo 85 euroa kuukaudessa tulee kasvamaa isoksi summaksi valtiolle, kun perheessä alkaa pinna kiristymään. Lapsilla/nuorilla tässä perheessä on nyt tukalat oltavat, paljon riitoja yhteisistä huoneista. Äidin voimat alkaa olla kortilla, pienessä asunnossa kaikkien äänet kuuluvat selkeästi ja tappeluita on kaikilla. Herättää huolta perheen jaksamisessa. 

Kela ei pakoita ketään muuttamaan! T

Onko siis niin, että perhe ei maksa yhtään vuokraa? Ja kehtaa valittaa! Ja kaveri kans valittaa kun kaveri olisi joutunut maksamaan itse 85 euroa!

Ja vielä kerran, Kela ei pakoita ketään muuttamaan!

Vierailija
817/934 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri maksoin tonnilla veroja kuukauden palkasta, mitä tukia minulle on tarjolla 🤔

Lapsilisät

Vierailija
818/934 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu ettei työttömänä saa täällä sanoa mitään ettei tule teilatuksi. 

Vierailija
819/934 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh jo maksaisivat edes ne aineet itse, mutta sehän oli se vuokranantaja maksanut kulut (ja ostanut  joulu- ja hääpäivälahjat...) 

Mä luulen että tuo vuokranantaja on pitänyt nuo tuossa koko lailla "pro bono" hinnalla (kun ottaa huomioon kaikki kiinteistöverot ja tienhoitomaksut mitä hänelle vuosittain lankeaa,+ tosiaan remonttikulut ym). Jos vuokralainen olisi häneltä kysynyt vuokranalennusta niin pidän paljon mahdollisena ettå noin höveli vuokranantaja olisi vain tuuminut että pääasia että siellä asuu henkilö joka pitää töllin asuttavana ja maksaa jotain (= olisi kannattanut ainakin kysyä, onko mitään mahdollisuutta joustaa...) 

Vierailija
820/934 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisät, perherahat, lääkkeiden korvaukset, sairauspäivärahat, kelakorvaukset, työterveyshuolto, lapsesi saa myös koulutuksen, opintotuen yms. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä