Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asumistuen laskusta johtuvat pakkomuutot ovat alkaneet - Porilaispari muutti pientalosta yksiöön.

Vierailija
01.05.2024 |

Porin kupeessa asuva Juhani, 55, totuttelee vaimonsa kanssa uuteen kotiin. Pari joutui muuttamaan asumistukileikkausten vuoksi.

Aiemmin he asuivat idyllisessä mummonmökissä, jossa oli kaksi huonetta ja keittiö. Asumistuen jälkeen Juhanille ja hänen vaimolleen jäi maksettavaksi 30 euroa. Huhtikuussa voimaan tulleen lakimuutoksen jälkeen he olisivat joutuneet maksamaan 280 euroa. Se oli liikaa.

Järkyttävää!!!

Kommentit (934)

Vierailija
841/934 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkääpä kattomaan Hämeenlinnan asunnot oy montako on vapaana alle 600€ kämppää. 

Ei ne tuet siitä pienene yhtään jos muuttaa isommasta asunnosta pienempään. Saman verran tukia saa molempiin asuntoihin.

Täh?

Pointtini oli ettei täällä ole kuin kourallinen pienempiä/halvempia kämppiä mihin muuttaa, ihan mahdoton yhtälö. Toki joku voi öyhöttää kuinka voi muuttaa vaikka forssaan mutta siellä ei ole sitten sitäkään vähää työpaikkoja. 

Ihan niinkuin näillä valittajilla olisi pienintäkään aikomusta työllistyä....

Ja nää huutelijat ois kiva nähdä livenä

Vierailija
842/934 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan moni s0m@li "yksinhuoltaja" lapsilaumoineen joutuu muuttamaan pienempään asuntoon?

Aivan varmasti ei yksikään. 

Tyhmää ottaa heitä mukaan keskusteluun. Onhan heidän tilanne monella tapaa erilainen. 

Millä tavoin muka?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/934 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkääpä kattomaan Hämeenlinnan asunnot oy montako on vapaana alle 600€ kämppää. 

Ei ne tuet siitä pienene yhtään jos muuttaa isommasta asunnosta pienempään. Saman verran tukia saa molempiin asuntoihin.

Täh?

Pointtini oli ettei täällä ole kuin kourallinen pienempiä/halvempia kämppiä mihin muuttaa, ihan mahdoton yhtälö. Toki joku voi öyhöttää kuinka voi muuttaa vaikka forssaan mutta siellä ei ole sitten sitäkään vähää työpaikkoja. 

Ihan niinkuin näillä valittajilla olisi pienintäkään aikomusta työllistyä....

Ja nää huutelijat ois kiva nähdä livenä

En ole tuo ketä lainasit mutta mitäpä tekisit jos näkisit? Olisiko tässä laittoman uhkauksen tunnusmerkit lähestymässä? Voitaisiin nähdä käräjäsalissa.

Vierailija
844/934 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tukia hyvätuloiset saa?

Juuri maksoin tonnilla veroja kuukauden palkasta, mitä tukia minulle on tarjolla 🤔

Kun käyt yksityisellä lääkärillä, niin Kela hyvittää siitä käynnistä sen toimistomaksun verran. Itselle jää maksettavaksi vain se lääkärin lasku 100-200€.

"Vain"? Oikeasti. Käyn yksityisellä käytännössä ilmaiseksi. En asu Suomessa. Mutta maksan enemmän veroja kuin Suomessa.

Vierailija
845/934 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo on kahdelta liikaa? Minä joudun maksamaan asumistuen jälkeen muista tuista yli 300 €, jotta saan vuokran maksettua. En silti ole muuttamassa eikä minua ole pakotettu muuttamaan.

Et ole töihin ajatellut mennä? Aikuinen ihminen maksaa asumisensa itse.

Ei minun taustoillani olevaa oteta mihinkään töihin. Yritän nyt opiskella ammatin, mutta tuskin sekään auttaa.

Vierailija
846/934 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan moni s0m@li "yksinhuoltaja" lapsilaumoineen joutuu muuttamaan pienempään asuntoon?

Ei tietenkään joudu, koska lapsiluku on niin suuri ettei lähellekään normin ylittäviä asuntoja ole edes saatavilla.

Vierailija
847/934 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään joudu, koska lapsiluku on niin suuri ettei lähellekään normin ylittäviä asuntoja ole edes saatavilla.

Lapsilisiä tulee ihan kivasti, kyllä niillä yhden vuokran maksaa.

Vierailija
848/934 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisiä tulee ihan kivasti, kyllä niillä yhden vuokran maksaa.

Ei joudu maksamaan niistä, Kela maksaa vuokran.

Vierailija
849/934 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olisi päinvastainen agenda, eli kerrostalosta pääisi valinnan mukaan muuttamaan tai olisi vaihtoehtoja asumiseen pientalosta luhtitaloon. Saa toki kerrostalossakin olla, mutta joku laatu ja sijainti.

Vierailija
850/934 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskisin kunnon vuokralaisen vuokraa esimerkin tilanteessa. Joku mummotalo on vaikea vuokrata. Aivan sama saako vuokraa 300 vai 500 jos vuokralainen on kiva. Ja koirallekin huono juttu nyt.

Vierailija
851/934 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mitta ymmärrettävästi tuon kommentoijan LAPSI saattaa olla hieman kateellinen naapurin lusmunkien lapsien uusista pyöristä.

Itse aikanaan muutan miten suurta kateutta tunsin kun luokkakaverilla oli hienot farkut, converset (?) ja talvitakki ja hän kehui miten "saatiin sossusta" kun itse kuljin äidin tuttavan ompelemissa täysin epämuodikkaissa 'teryleenihousuissa" (ja kyllä, minua on kiusattu kummallisista ja epämuodikkaista vaatteistani)...

Miksi ette myös hakeneet Converseja sossusta?

Miksi äiti ei käynyt töissä ja näin olisi ostanut paljon kalliimmat ja muodikkaammat vaatteet kuin luokkatoverilla? Tai miksi et käynyt lapsena töissä ja ostanut rahalla parempia vaatteita?

Ps. Muodikkuutta ja tyylilkyyttä ei saa rahalla. Se on vähän niin kuin rytmitaju, tanssitaito tai absoluuttinen sävelkorva. Sitä ei voi ostaa rahalla. Sitä on tai ei ole.

Vierailija
852/934 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei mene töihin? Suomessahan on massiivinen työvoimapula jonka takia pitää haalia kaikki suomeen haluavat jopa ukrainan rintamakarkurit.

Olet aika yksinkertainen. Mutkat suoraksi kun ymmärrys ei riitä.

Vierailija
853/934 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo on kahdelta liikaa? Minä joudun maksamaan asumistuen jälkeen muista tuista yli 300 €, jotta saan vuokran maksettua. En silti ole muuttamassa eikä minua ole pakotettu muuttamaan.

Ei näitkään ole minnekään pakotettu, eivät vain suostu maksamaan vaan haluavat kaikki ilmaiseksi

Se on kiva kun Kela maksaa tonnin muuton joka kerta: muuttoauton, muuttomiehet, uuden turvalukon jne. 

Vierailija
854/934 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumorintajuakaan ei saa rahalla. Pitäiskö jonkun olla siitäkin kateellinen?

Vierailija
855/934 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylikkäitä ja muodikkaita vaatteita ei saa rahalla. Miksi ei? Siksi jos vaatteiden ostajalla ei ole tyylitajua niin hän aina ostaa tyylittömiä vaatteita oli rahaa tai ei.

Vierailija
856/934 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla olisi päinvastainen agenda, eli kerrostalosta pääisi valinnan mukaan muuttamaan tai olisi vaihtoehtoja asumiseen pientalosta luhtitaloon. Saa toki kerrostalossakin olla, mutta joku laatu ja sijainti.

Jep, laatuun ja sijaintiin kannattaa panostaa kun maksaa asumisensa itse.

Vierailija
857/934 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näitkään ole minnekään pakotettu, eivät vain suostu maksamaan vaan haluavat kaikki ilmaiseksi

Se on kiva kun Kela maksaa tonnin muuton joka kerta: muuttoauton, muuttomiehet, uuden turvalukon jne. 

Ei kuulemma maksa. Sen verran moni tukiluukuttaja on täällä valittanut kuinka muuttaminen on täysi mahdottomuus kun Kela ei maksa.

Vierailija
858/934 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin työttömille tarjotaan ilmainen asunto he eivät tule menemään töihin. 

Vierailija
859/934 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kuin työttömille tarjotaan ilmainen asunto he eivät tule menemään töihin. 

Tässähän se totuus tuli. Niin kauan kuin tuilla saa ilmaisen kämpän, laajakaistaisen nettiyhteyden ja sapuskat, niin moni valitsee mieluummin sen että saa rauhassa nukkua pitkään aamuisin ja räkiä kattoon loppuajan, koska työtä ei enää arvosteta ja tukien nostamista ei enää hävetä toisin kuin ennen. Siksi oleskeluyhteiskunta on nyt pakko purkaa.

Vierailija
860/934 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässähän se totuus tuli. Niin kauan kuin tuilla saa ilmaisen kämpän, laajakaistaisen nettiyhteyden ja sapuskat, niin moni valitsee mieluummin sen että saa rauhassa nukkua pitkään aamuisin ja räkiä kattoon loppuajan, koska työtä ei enää arvosteta ja tukien nostamista ei enää hävetä toisin kuin ennen. Siksi oleskeluyhteiskunta on nyt pakko purkaa.

Tämä.