Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karppaajat luulevat että heidän ruokavalionsa on se ainut ja oikea.

Vierailija
23.01.2007 |

Mä nään punaista kun kuulenkin sanan karppaus! Sitten ovat vielä niin olevinaan, ylimielisiä p*sk*ja!

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkka Salminen & Varpu Tavi: Laihdu ilman nälkää hiilihydraattitietoisella ruokavaliolla.

Kirjan voi lainata kirjastosta. Siinä kerrotaan aluksi, mistä karppauksessa on kyse ja sitten esitellään useita kymmeniä erilaisia karppaus-tyylejä. Saa hyvin käsityksen siitä, mikä tyyli itselle voisi olla mahdollinen noudattaa.

Useita kirjoja on kirjoitttanut myös lääkäri Antti Heikkilä. Itse en pidä hänen tyylistään ja salaliittoteorioistaan.

Vierailija
22/62 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin tikahtua nauruun, kun eräs karppi selitti, että hän syö oliko se nyt joka viikko hampurilaisaterian, mutta muuten karppaa :D. Itse siis en ole karppi, mutta kerta viikkoon syöty hamppariateria on liikaa terveellistä ruokavaliota noudattavalle. Itse syön hamppariaterian ehkä pari kertaa vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kuullut joskus jonkun lihottavan eläimiä rasvalla :).

Karpiksi siirtynyt karjankasvattaja

Vierailija
24/62 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaajat eivät yleensä vilkaisekaan mäkkiruokiin päin, koska ideana kai on syödä mahdollsimman puhdasta ja jalostamatonta ruokaa. Ainakin ranskanperunoiden sisältämä transrasva on karpeille kirosana.

Vierailija
25/62 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Karppaajat eivät yleensä vilkaisekaan mäkkiruokiin päin, koska ideana kai on syödä mahdollsimman puhdasta ja jalostamatonta ruokaa. Ainakin ranskanperunoiden sisältämä transrasva on karpeille kirosana.

Siinähän ne karpit kertovat omista kokemuksistaan. Vieläkin naurattaa... :D

31

Vierailija
26/62 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

maitorasvan (voin, kerman) puolesta. Ristiriita? Eipä näkynyt karppipalstalla tuosta keskustelua, kun kävin katsomassa, mitä mieltä ovat asiasta. Vaietaanko aihe kuoliaaksi, ettei kukaan vain tajuaisi, että pieleen menee? Vai eikö siellä uskalleta ottaa esille heidän linjastaan poikkeavia aiheita?

Vierailija
27/62 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ihmetellään taas, kun sydän- ja verisuotaudit ovat ziplaantunteet.

Vierailija
28/62 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkaan, ei kannata uskoa ihan kaikkea mitä lehdissä kirjoitellaan:). Riippumatonta tutkimusta aiheesta on aika vähän. Lisäksi, karppaajat eivät todellakaan SUOSI maitorasvoja vaan päinvastoin kasvirasvoja. Eivät maitorasvatkaan silti pannassa ole kuten virallisterveellisessä.

Tuohon väittämääsi en kylläkään usko, lyön vetoa että FloraRuoka 5% sisältää todennäköisemmin transravoja kuin esim. aito voi tai kerma. Kannattaa ehkä vielä tutkia karppipalstaa, josko siellä olisi kirjoittelua aiheesta, siellä yleenä kyllä puhutaan asiat halki ja perustellaan asiat erittäin vakuuttavasti ja hyvin.

Ja vielä kolesterolista ja rasva-arvoista: Kolesteroli on 90% perimää johon ei voi vaikuttaa. Lisäksi, en tunne ketään karppajaa jonka veren rasva-arvot olisivat huonontuneet karppauksen myötä, päinvastoin arvot ovat yleensä loistavat.

Oletko miettynyt, että se ei ehkä olekaan rasva joka sitä verenpainetautia aiheuttaa vaan kenties joku muu tekijä, jos suurin osa suomalaisista keski-ikäisistä tautia sairastaa vaikka rasvat ovat pannassa? Aina kannattaa ottaa ne omat aivot narikasta ja miettiä asioita niillä, ei uskoa mitä Iltalehti tai Leipätiedotus tiedottaa.

Vierailija:

maitorasvan (voin, kerman) puolesta. Ristiriita? Eipä näkynyt karppipalstalla tuosta keskustelua, kun kävin katsomassa, mitä mieltä ovat asiasta. Vaietaanko aihe kuoliaaksi, ettei kukaan vain tajuaisi, että pieleen menee? Vai eikö siellä uskalleta ottaa esille heidän linjastaan poikkeavia aiheita?

Vierailija
29/62 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tuohon väittämääsi en kylläkään usko, lyön vetoa että FloraRuoka 5% sisältää todennäköisemmin transravoja kuin esim. aito voi tai kerma. Kannattaa ehkä vielä tutkia karppipalstaa, josko siellä olisi kirjoittelua aiheesta, siellä yleenä kyllä puhutaan asiat halki ja perustellaan asiat erittäin vakuuttavasti ja hyvin.

Vierailija
30/62 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että luonnollisilla transrasvoilla (kuten voissa ja lihassa) on vissi ero näihin teollisiin transrasvoihin, joita on kasvirasvatuotteissa.

Vierailija
31/62 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

elimistö tarvii myös karppaajien paheksumia hiilareita. Siitä pidän myös kiinni, että vilja (tumma, kuten ruis) on elimistölle hyvää. Miksi siis ei saa syödä ruisleipää???

Vierailija
32/62 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsemaasi esimerkkiä vastaisi se, että kasvissyöjäksi itseään kutsuva kertoisi syövänsä kunnon pihvin kerran viikossa.

Vierailija
33/62 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen karppauksen aloittanut kuukausi sitten ja se on minulle oiva ruokavalio. Vatsavaivani ovat poissa ja olo jo nyt muutenkin pirteämpi.. ja suurena plussana painoa on lähtenyt 4kg.

Minä en tyrkytä karppausta kellekään, enkä näe punaista (niin kun sinä), jos joku puhuu jostain muusta ruokavaliosta kuin omastani.

" Karppaajat luulevat että heidän ruokavalionsa on se ainut ja oikea.

Mä nään punaista kun kuulenkin sanan karppaus! Sitten ovat vielä niin olevinaan, ylimielisiä p*sk*ja"

Vierailija
34/62 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen, mitä aivot tarvitsevat, elimistö tuottaa itse. Ja karppaushan ei ole HIILARITON ruokavalio. Karppauksen perustana on kasvikset, ja niistähän hiilareita saa reippaasti, kuin myös kuitua. Ruisleipä ei ole kenellekään välttämätöntä, tiedäthän että sitä ei edes syödä monessakaan maailmankolkassa? Suomessa syödään suositusten mukaisesti 6-9 viipaletta päivässä ja tulokset näet katukuvassa ja tilastoissa.

Vierailija
35/62 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mainitsemaasi esimerkkiä vastaisi se, että kasvissyöjäksi itseään kutsuva kertoisi syövänsä kunnon pihvin kerran viikossa.

Vaan siinä karppien palvomassa kirjassa eräs karppi näin sanoo. Lue itse, jos et usko.

31

Vierailija
36/62 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elimistö ei pysty itse tuottamaan hiilihydraatteja! Jos karsit kokonaan hiilarit pois elimistöstä, niin tulee aika äkkiä todella huono olo.

Älä jakele täällä tuollaista vaarallista mutu-tietoa!!

Vierailija
37/62 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ruokavalio koostuu pääosin vähärasvaisesta lihasta/kanasta/tonnikalasta, maitorahkaa menee päivittäin, syön paljon kasviksia ja hedelmiä, jonkinverran ruisleipää (1-3 palaa/pvä), pastat ja riisit menneet jo vuosia vain tummina, vaaleaa leipää en syö kuin " pakon" edessä (=kylässä). En juuri käytä tuotteita, joihin lisätty sokeria. Karkkia syön kyllä n. kerran viikossa... en ole ikinä määritellyt itseäni mihinkään ryhmään syömisteni perusteella, vaan kyllä nämä valinnat ovat tulleet itsestään kroppaa kuunnellen. Ja joo, olen normaalipainoinen (BMI 20), ei terveysongelmia.

Vierailija
38/62 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän koko aloitus ole lievä provo. Ehkä siinä on vähän aitouttakin.

Kenties jotkut ihmiset ovat niin sokerin ja pullamössön orjia, että kun eivät voi itse ajatellakaan vähentävänsä riippuvuuttaan hiilihydraateista, niin vähättelevät heitä, jotka pystyvät.

Vierailija
39/62 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tietää, että leipä ei lihota, vaan ne valtavat voikokkareet ja paketillinen makkaraa ja juustovuori leivän päällä.

Ja toinen väittämäsi. Haluaisinpa nähdä, kuinka moni karpeista syö tarvittavan määrän kasviksia. Tämäkin on tunnettu tosi asia, että suomalaiset syövät nippa nappa 200 g kasviksia päivässä, eli alle kaikkien suositusten. En usko, että karppaajat ovat tässä yhtään tunnollisempia.

Syövät sitäkin enemmän rasvaisia ruokia ja kohta on suonet tukossa!

Vierailija
40/62 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikilla karppaajilla korkeatkin kolesteroliarvot normalisoituvat ajan kanssa.

Vierailija:

Odotan ihan oikeasti mielenkiinnolla, miltä karppaajien kolesteroliarvot näyttävät muutaman vuoden kuluttua...

Sitten ihmetellään taas, kun sydän- ja verisuotaudit ovat ziplaantunteet..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme