Jos otatte leipää, teettekö itsellenne yhden voileivän, kaksi voileipää vai pinon leipiä?
Kommentit (16)
2-3 leipää, riippuu leipien koosta. Niiden pitää mahtua yhdelle leipälautaselle. Leipä+päällysteet, ei kerrosvoileipää. Sämpylässä välissä täytteet sitten.
Riippuu olenko syömässä leipiä lounaaksi, päivälliseksi, aamu- vai välipalaksi. Eiköhän jokainen tee noita tarpeen mukaan. Mielestäni tosi outo kysymys. Vähän sama kuin "Syötkö hernekeittoa 1, 2 vai kolme lautasellista.
Riippuen nälän asteesta 1-2 leipää.
Yleensä syön kaksi leipäpalaa juustolla sekä kurkulla, tomaatilla tai salaatilla. Joskus jos olen erityisen nälkäinen, syön kolme palaa.
Syö yhden hapankorpun tai juureen leivotum näkkärin.
1 leivän tai 1 hapankorpun. Sämpylää voin ottaa kokonaisen joskus (siis molemnat puolikkaat), omatekemät on pieniä
Riippuu ateriasta ja leipälajista (eri leivissä erilaiset palat). Voi olla täytetty patonki, lämpimät voileivät, sämpylä, rieska, siemennäkkäri, karjalanpiirakka... Ei tuollaiseen ole yksiselitteistä vastausta. Mikä kirvoitti kysymään?
Mä menen nyt laittamaan itselleni raikkaan voileivän.
Kaksi, aina. Muu tuntuu lähes rikolliselta.
Minä voin syödä vaikka koko leivän kerrallaan.
Yksi. Joskus kaksi. Pitäisi saada enemmän leipä maittamaan, ettei jää vajaaksi. Syöminen on kowaa työtä, mutta elimistö tarvitsee ainesosia.
Yhden, jos se on välipala, kaksi, jos se on ateria.
4 viipaletta.